auto lekt koelvloeistof

07-05-2012 10:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man belt me vanochtend: of ik hem straks van het werk wil komen halen ?

Was natuurlijk direct wakker, want dat vraagt hij alleen als de auto stuk is. Wat blijkt ons bakje lekt koelvloeistof.

Afgelopen weekend hoorde we steeds een geluid alsof iemand een emmer water in de motorkap had geplaatst en daar water in klotste. Volgens onze monteur zou dat niks ernstigs zijn, of niks dat na het weekend niet bekeken kon worden. Maar nu lekt ons trouwe rode autootje dus :(

Wat ik met dit topic wil, misschien mensen een zelfde ervaring (peugeot 106 uit '94) en het even kwijt. Bah ! Wat een rot begin van de week zeg.
Kun je niet een paar flessen koelvloeistof kopen en rustig aan naar de garage rijden? Scheelt je weer sleepkosten!
Dat is meestal geen goed teken.
Waar je misschien even zou kunnen kijken is waar je het koelvloeistof in doet.

Ik heb ooit keer gehad, het dop van het reservoir, daarin zit een rubberen ring. Die was bij mij scheef gaan zitten (toen ik nieuwe vloeistof erin had gedaan), met het gevolg dat de dop niet goed afsloot. Toen ik de auto stil zette, kwam er ook koelvloeistof uit.

Ik hoop dat dit jullie probleem is
quote:Confiture schreef op 07 mei 2012 @ 10:14:

Kun je niet een paar flessen koelvloeistof kopen en rustig aan naar de garage rijden? Scheelt je weer sleepkosten!

Water kan ook, het vriest nu immers niet meer.

Hier spreek een ervarings deskundige! Ben ooit 150 km naar huis komen rijden met water in het systeem dat ik elke 30 à 40 km bij een benzine pomp bijvulde met nog meer water. Om inderdaad de sleep kosten te besparen en auto bij mijn eigen garage te kunnen brengen.
quote:wendy1983 schreef op 07 mei 2012 @ 10:21:

Waar je misschien even zou kunnen kijken is waar je het koelvloeistof in doet.

Ik heb ooit keer gehad, het dop van het reservoir, daarin zit een rubberen ring. Die was bij mij scheef gaan zitten (toen ik nieuwe vloeistof erin had gedaan), met het gevolg dat de dop niet goed afsloot. Toen ik de auto stil zette, kwam er ook koelvloeistof uit.

Ik hoop dat dit jullie probleem is

Ja, dit hadden wij ook een keer. Dan merk je niets als ie stil staat, maar als je rijdt komt er hoge druk op te staan en gaat het lekker. Bij onze auto had de garage em scheef erop gedraaid trouwens

't is in ieder geval de moeite waard om even naar te kijken. En koelvloeistof is niet zo duur, dus je kunt 't even bijvullen en dan naar de garage (ofzo) rijden.
Dankjewel dames, het was een lek in de slang.

Man heeft de auto bijgevuld met water, en er een stuk karton onder gelegd om te kijken waar het lekte. Zijn meteen een nieuwe slang gaan halen en toen was het gelukkig weer geregeld !
@TO: daar kom je goed weg: vaak is het steenslag waardoor de radiateur beschadigt en gaat lekken. Dichten is meestal lastig, dus moet er dan een nieuwe radiateur in voor een paar honderd euro...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven