Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
.
@ rozehanddoek: Hoe oud ben jij ook al weer? Volgens mij gaan wij erg gelijk op! Ik haal als het goed is dit jaar juni mijn bachelordiploma. Volgend jaar wil ik dan een een jarige master doen. Mijn twijfels komen ook voort uit het feit dat ik hele leuke werkgever heb ontdekt waar je eerst twee jaar fulltime werkt en daarna kun je parttime werken. Ik heb een lichamelijke beperking waardoor ik nu al niet fulltime kan werken, dat was geen probleem voor ze, maar dan vind ik niet dat ik kan maken in die eerste twee jaar zwanger te worden, snap je?

Volgende week wordt er een baby geboren in mijn omgeving, Morgen gaan we een dagje op stap met nichtje. En tussendoor draait mijn hoofd overuren!
@Roze handdoek: meelezen kan altijd. Misschien inderdaad wel handig voor jezelf als je enige richtlijn hebt wanneer je vriend aan kinderen zou willen beginnen. Vooral omdathet nog even duurt.

@Mrs Krijgsman: dus het loopt nog niet helemaal op schema je NOD's. Wel mooi dat het rond je vakantie is. Alleen wat minder als je dan ongesteld zou worden. Dan ga ik trouwens ook op vakantie, dus zal dan voor je duimen.

@Mommy: voor het overgeven. Gewoon rustig wat eten en niet teveel. Gewoon kleine beetjes. Hopelijk gaat het gauw beter en als het niet lukt, denk aan jezelf ( zegt iemand die het ook niet doet haha, maar gelukkig trekt man nog wel eens aan de rem). Geniet ervan de 21ste. Bij mij ging het inwendige niet zo lekker, dus heb dat minder gedaan. Vind ik nog wel eens jammer.

@Italia: hoe gaat het met je? De offday wat achter de rug? Ik zal de 15de voor je duimen. Hoe gaat het verder met je klachten?

@Veleine: hoe gaat het? Is lang geleden dat ik je hier zag, hopelijk gaat alle goed.

@Boekenlegger: het is ook niet erg om niet altijd aan baby's te denken. Dat doe ik zelfs nu nog niet altijd, voel me soms wel eens schuldig, maar man zegt ook van we hebben nu ook nog een leven buiten de baby en daar heeft hij ook gelijk in.

@Hier: weekend veel klusjes gedaan. Babykamer is nu eerst weer wit en dat zal komend weekend nog wel een keer moeten en dan de kleurtjes erop en de basis van de muurschildering.

Woensdag hebben we 20 weken echo. Ben weer benieuwd om ons kindje te zien.

Werkse allemaal!
Oh ik zie dat ik onder het typen van alles heb gemist qua lezen, dus sorry als het soms wat mosterd is.
.
@Italia, ja dat vinden wij ook jammer. Maarja we weten hoe ze zijn. Gelukkig zijn mijn ouders totaal anders. Bij jullie ook verschil, maarja ze vragen er gelukkig wel naar en dat is ook al leuk. Ah wat leuk ook ja van je moeder. Vind ze het op dit moment niet erg moeilijk dat jij zo ver weg woont? En jij zelf? Of heb je wel veel contact met je moeder nu? Lijkt me lastig inderdaad dat het daar zo anders is als hier. Wel minder dat je daar zo'n vroege echo krijgt dan inderdaad. Nog en week afwachten, duurt wss wel erg lang voor je. Een voor jou!

@Mommy, ja goed hé. Ben er ook veel mee bezig, en vind het dan leuk om daar over te fantaseren hihi Wat leuk dat ze zo blij waren!! Dat doet je echt goed denk ik. Vervelend dat je af en toe misselijk bent, maar het zal er bij horen helaas. Maar vandaag al goed begonnen met misselijk zijn en overgeven. Ook voor jou een Ohhh wat leuk! Zou je je in kunnen houden?? Pff zou ik lastig vinden hoor haha

@Mrskrijgsman, hihi geeft niet hoor van die details. Wel handig dat je dat gezien heb, dan zal het wss je eisprong zijn geweest of eraan komt. Heb wat op internet gelezen en wat jij beschrijft klinkt er wel naar. Hopelijk is het gelukt!! En dan niet ongesteld worden

@de rest
@rozehanddoek,

Mijn huidige werkgever is een grote keten. Ik heb nu geen functie die aansluit bij mijn opleiding, dat zou in de toekomst wel kunnen eventueel. Maar dan op een andere locatie.

De leuke werkgever waar ik het eerder over had is een ander. Heb ik kennis meegemaakt op een beurs. Ik wil daar proberen stage te lopen volgend jaar tijdens mijn master.

@souffle

Fijn dat het het niet erg is om niet altijd te rammelen. Ik vind die periodes soms wel fijn, gewoon omdat ik mezelf dan niet zo druk maak.

hoe voel je je zelf nu? Wat fitter?
Wow en ineens is er veel bij geschreven haha

@Roze handdoek, net wat Soufle ook zegt, is het voor jezelf ook wel handig als je dat weet inderdaad. Gewoon zomaar Dan weet je dat gewoon haha.

@Veliene, Net als de andere... waar ben je?? We missen je hier! Gaat alles wel goed?

@Boekenlegger Ik begrijp het wel hoor. Is soms lastig ook allemaal. Snap dat je het dan moeilijk vind om dan misschien meteen zwanger te raken terwijl je nieuwe werkgever je al matst... Maarja je kan ook doen alsof het een ongelukje is en niet helemaal gepland? Lastig hoor!

@Soufle, leuk woensdag de echo!! Zou je je in kunnen houden om het niet te willen weten mocht ze het nog een keer vragen? Succes nog verder met de babykamer!
@lovelylady89

Precies dat bedoel ik. Werkgever matst me dan en daar wil ik geen misbruik van maken. Fijn dat je het snapt. Doen alsof het een ongelukje is en kan ik denk ik ook niet als het eenmaal zover is, vrees dat ik teveel met een grijns op mijn gezicht rondloop dan.

@veliene,

hoe gaat het met je? Lees je nog mee?
Lieve meiden,

Sorry dat ik een tijdje niks heb laten horen. Ik lees wel zo nu en dan bij maar reageren is al weer even geleden. Een week heb ik het enorm druk gehad met veel leuke dingen en werk. Vorige week is het er bij ingeschoten, mede door het fantastische weer, koninginnedag en verjaardagen etc. En als ik heel eerlijk ben: even afstand van hier en niet elke dag bezig zijn met het onderwerp zwanger worden doet me eigenlijk heel goed. Het geeft me meer rust in mijn hoofd. Er zijn tijden geweest dat ik ermee op stond en ook er ook weer mee naar bed ging. Dat doe ik soms nog steeds maar ik kan ook weer aan andere dingen denken dan alleen maar aan baby's, en dat is best fijn zo nu en dan

Ik blijf zo nu en dan meelezen en meeschrijven dus laat jullie niet helemaal in de steek. Al voelt het wel zo nadat jullie mij zo hebben gesteund en lieve woorden hebben geschreven de afgelopen maanden.

Hopelijk kunnen jullie het een klein beetje begrijpen en vinden jullie het ok als ik zo nu en dan even kom buurten
@Italia: wat heerlijk dat jullie in Italie zo lang verlof krijgen zeg. Dat lijkt me echt genieten! Jammer dat er nog geen kindje zichtbaar was op de echo maar als de grootte van de vruchtzak klopt dan zit het vast goed meid. Al snap ik je onzekerheid heel goed. Hopelijk op de volgende echo meer te zien.

@Lovely: leuk he om zo na te denken hoe je alles zou gaan doen als er een kindje is. Lekker blijven doen! Hier gaat alles goed Dank je!

@Mommy: naar dat je zo misselijk bent :( Hopelijk houdt dat snel op. En de vermoeidheid is ook lastig met werk ernaast...:hug: Geniet van jullie geheimpje samen en van het babyknuffelen vanavond!

@Barba: Fijn dat alles goed bij jullie gaat en volop geniet van de kleine. Je klinkt heel gelukkig!

@Souffle: Wow, de 20weekse al deze week. Wat gaat de tijd hard! Hoe gaat het verder met je? Voel je je goed? Genietse woensdag Hier gaat alles goed, dank je voor het vragen

@ Boekenlegger: Lastig dat je zo in twijfel zit maar snap het wel. Ze bieden je iets wat eigenlijk normaal al niet kan...hmm lastig hoor!

@Muisje: hoe gaat het met jou? Je partner weer bijna thuis?

@Rest: hoi!
Mooi gezegd Veliene! Ik snap je ook helemaal, want hier gaat het een beetje hetzelfde. Soms denk ik juist dat het beter is om er even niet mee bezig te zijn, maar het is wel heel fijn om hier gelijkgestemden te kunnen spreken!

En zo ontzettend fijn dat je hier altijd welkom is en dat iedereen zo voor elkaar open staat!! Thanks lieve meiden allemaal!
@Boekenlegger. Maar je kan dan wel blij zijn toch dat je zwanger bent, ook al is het een ''ongelukje''? Achja, is wel een ideetje tegen die tijd misschien Ik ben zelf ook niet zo van het liegen hoor, maar dan is het voor je eige bestwil eigenlijk toch...

@Veliene, dat geeft niet hoor! We weten in elk geval dat je af en toe nog mee leest en dat het goed met je gaat. Snap dat je er af en toe even afstand van wilt nemen, dat kan ik begrijpen. En je moet doen wat voor jezelf het beste is. Een voor jou!

@Mommy, hoe was de kraamvisite gisteren? Je weten in te houden of niet??

@Blanche, Ook voor jou een !
@lovelylady89

Eigenlijkheid je gelijk. Alleen gevoelsmatig zou ik het zo niet willen, gelukkig kan ik er nog even over nadenken. Ik wil bij dat bedrijf gaan stage lopen, misschien bevalt het werk me wel minder dan ik nu denk, dat kan natuurlijk ook.

@veliene

Geen enkel probleem, ik denk dat iedereen hier wel snapt dat je soms gewoon even wat minder met dit topic bezig moet zijn. Om je hoofd weer een beetje lucht te geven voor andere dingen.

@hier

Gisteren met nichtje en vriend op stap geweest. Het was erg leuk. Door het slechte weer geimproviseerd. Dat ging prima. 's Avonds hebben we bij haar thuis op haar en haar babybroertje gepast. Wat heerlijk! Ik moet alleen wel bekennen dat ik nu al merk dat ik het lastig vindt om tijdens zon dag nog aandacht te hebben voor je partner als partner en niet alleen als partner in de organisatie :P
Ha grappig dat je dat opmerkt Boekenleggen, dat het moeilijk is de aandacht te verdelen tussen partner en partner in de organisatie. Dat is nml wel een goede om op te letten! Is mij ook al wel eens opgevallen!
@blancheflor

Erg he, dat je dat al zo snel merkt. Ik probeer er ook op te letten dat ik niet teveel alleen met kinderen bezig ben. Dus af en toe geef ik extra partner kind in armen omdat ik even iets moet doen, zodat hij ook even kind alleen heeft zeg maar. Ik heb veel opgepast op kinderen van verschillende leeftijden, dan ben ik gewend alles alleen te doen. Probeer er op te letten dat ik partner niet buitensluit. Partner heeft minder met hele jonge babys. Zijn neefje begint nu echt te bewegen, proberen te staan en te reageren op wat je doet en zegt. Partner vindt dat wel heel leuk, alleen zal hij nooit vragen van geef hem eens.
Hoi dames,

even kort tussen het werken door: hoe is het met iedereen? Wat is het rustig hier deze week! Doe er zelf ook aan mee hoor, ben erg druk.

@italia: hoe is het met je? Vind het niks voor jou dat je er al de hele week niet bent...Gaat alles wel goed?

@hier: afspraak met vk is verzet naar dinsdag 15 mei, ze moet maandag verplicht naar de cursus. Heb er wel heel veel zin in!

Zelf voel ik me deze week redelijk en kom ik aardig de week door, al heb ik wel een aantal keer over moeten geven.

Dag dames, tot snel weer!
Goeiemorgen allemaal,

Wat is het rustig hier zeg

Ik heb ook niets te melden eigenlijk.

Volgens P-tracker zou ik maandag ongesteld moeten worden.

Maar denk toch dat ik van die week later uit moet gaan.

Heb nog nergens last van.

Geen buik/rugpijn of gevoellige borsten of wat dan ook.

Ben benieuwd

Werk ze allemaal

Edit: Heb soort van iets te melden.

Ben net even naar het toilet geweest (ja daar zijn ze weer, de details ) En ben blijkbaar 2 druppels bloed verloren.

Maar tijdens het afvegen was er niets.

Als het afgelopen zondag inderdaad mijn eisprong was kan dit volgens mij (correct me if i'm wrong) nu bijna een week later een innestelingsbloeding zijn geweest. Tenminste internet heeft het over ongeveer een week laten.

ben ik nou gek (dat sowieso trouwens haha) of kan ik nu ECHT uitgaan kijken naar het testen...???

Wie helpt met uit of juist in de droom..?!
@mrskrijgsman: als je denkt je eisprong afgelopen week gevoeld te hebben, dan zul je inderdaad uit moeten gaan van een week later. Spannend!

@hier: vandaag dagje werken aan de studie en vanmiddag lekker op kraamvisite bij een collega
Hoi allemaal!

Even een kort berichtje om te laten weten dat ik nog leef. Ik heb een erg drukke week gehad. Ik zal op een later moment de rest bijlezen en uitgebreid reageren.

voor degene die het nodig heeft.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Wat is het hier rustig!

Ik zit mezelf beetje in de weg sinds ik weet dat ik mijn tentamen van laatst niet heb gehaald. Ik moet nu dus nog een scriptie afmaken, en twee hertentamens in plaats van een. Ik ben ineens zooo bang dat het niet gaat lukken. Ik heb voor dat laatste tentamen zooo goed gestudeerd en dacht echt dat ik het tentamen goed had gemaakt. Maandag inzage, hopelijk word ik daar iets wijzer van.
en hierbij de uitgebreide reactie:

@italia, wat fijn dat je echo goed was! Het komt vast goed meid , de echo is al bijna.

@mommy, overmorgen je intake: lijkt me spannend! Wat lief van je moeder, fijn dat het zo'n leuke oma is/wordt. Vervelend dat je (bij vlagen) misselijk bent. Hopelijk gaat dat binnenkort over, misselijkheid is toch wel veel voorkomend hier onder de rammelaars (als ik kijk naar de nadere (ex)zwangeren)...

@twinklinstar: het is helemaal te begrijpen dat je man onzeker is. Het is ook geen kleine stap. Wat vind hij het spannendste?

Een baby kan je zo duur/goedkoop maken als je zelf wil maar gecombineerd met minder inkomen is het natuurlijk een behoorlijke kostenpost. Ik hoop tegen die tijd hiermee ook deels rekening te houden met het kopen van een huisje (niet maximaal lenen) maar hoop ook een buffer op te kunnen bouwen. Mijn vriend roept dat hij huisman wil worden en dat ik maar miljoenen moet gaan verdienen. De precieze indeling zien we tegen die tijd wel maar ik denk dat hij het ook wel lekker vind om te werken...

@baby's met een aandoening: Lijkt me echt heel verschrikkelijk, vooral als je niet weet wat je te wachten staat. Maar als je leert/leest hoeveel erfelijke en embryonale afwijkingen er bestaan is het een wonder iedere keer als het goed gaat!

@muisje, wat gaat het snel! Fijn dat je vriend al bijna(?) thuis is. Fijn dat je dan ook weer een echo krijgt. Jullie hebben dus wel gekozen om het geslacht te weten? Waarom (als ik vragen mag?

@boekenlegger, wat vervelend dat je een lichamelijke beperking hebt. wat betreft werk: ik denk dat als ik in jouw schoenen zou staan nog even zou verder kijken en anders er gewoon voor zou gaan. Ik hecht denk ik veel waarde aan een leuke baan die ook nog eens rekening houd met mijn beperkingen. Het is wel balen dat je dan waarschijnlijk langer moet wachten maar hopelijk komt die baby er uiteindelijk wel!

Wat leuk dat je samen met je vriend kan oppassen. Hier niet veel baby's in de buurt. Het dochtertje van het nichtje van vriend zien we wel soms. Ik merk dat vriend dan nog een beetje onwennig is. Zelf heb ik wel veel opgepast en ik merk dat het me wel wat makkelijker afgaat (al was de jongste waarop ik heb gepast 1.5).

Niet te boos zijn op jezelf! Het tentamen gaat vast wel goed komen. Wacht met balen tot je het hebt ingezien, misschien zijn de punten verkeerd geteld (ik ken iemand die van een 4 naar een 8 ging daardoor...) of heb je gewoon een dingetje gemist. Je gaat het wel redden (en anders sleep ik je er mee doorheen)! Een vriendin zei laatst: hoe drukker je het hebt hoe betere cijfers je haalt doordat je overal veel meer geconcentreerd/effectiever mee bezig bent. Ik ga dinsdag echt aan mijn bachelorscriptie starten. Dat wordt lange dagen maar hopelijk komt het wel af!

@roze handoek, een richtlijn is prettig maar houdt je er niet te stevig aan vast: er kan nog zoveel gebeuren. Mijn vriend heeft wel eisen gesteld (volledig zelfstandig) maar heeft hier geen jaartal aangekoppeld. Het geeft wel een doel om naar toe te streven en dat is wel prettig, maar ik denk dat het doel geen precieze datum moet zijn... (Als je begrijpt wat ik bedoel).

@souffle, de 20 weken echo is alweer geweest! Jeetje wat gaat het snel. Welke kleur wordt jullie babykamer. Ik soms een muurschilderingen die ik erg mooi vind. Hoop dat ik dat zelf ook kan doen.

@lovely, je bruiloft komt steeds dichter bij. Zijn jullie al bijna klaar met de voorbereidingen. Fijn dat je zo'n goede band met je moeder hebt. Mijn band is ook goed maar loopt soms wat stroef doordat we elkaar veel minder zien.

@veliene, je hoeft je niet te verontschuldigen voor het alleen meelezen (dat heb ik ook een tijdje wat meer gedaan) al vind ik het wel fijn om te horen dat je nog leeft.

@blacheflor: inderdaad soms is het prettig om er minder mee bezig te zijn. Toch merk ik dat ik soms in de stad regelmatig bepaalde winkels inkijk en fantaseer over de toekomst...

@krijgsman: niet teveel broekloeren he? Ik zal voor je duimen komende we(e)k(en)!

@rest

Hier een rare dag. Ik voel me niet helemaal lekker mijn rug doet pijn een een soort misselijkheid. Eerst dacht ik dat het kwam door de honger maar ook nu na het eten en een heerlijke kop thee is het gevoel gebleven. Hopelijk gaat het morgen beter want dan heb ik een hele lange dag.

De vriendin was erg blij met de kaartjes maar de kaarsjes zijn niet allemaal heel aangekomen. Wat ook grappig was was dat kaartjes die op hetzelfde moment gepost waren op verschillende dagen aankwamen...
de post is langer geworden dan ik dacht. Sorry daarvoor!
Hey meiden,

Hier even een vanuit Italie. Ben even wat minder actief op het forum, omdat ik me echt ontzettend beroerd voel. Misselijk, overgeven, duizelig. Bah! Vanochtend bloed laten prikken, 8 buisjes! Dus voel me nu ook nog eens extra slap.

Morgen weer een echo, hoop zo dat alles goed is. (en dat ik mij snel wat beter voel.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven