Eerste échte kookboek
maandag 7 mei 2012 om 17:43
maandag 7 mei 2012 om 17:45
maandag 7 mei 2012 om 17:52
quote:bammetjebamie schreef op 07 mei 2012 @ 17:47:
Niks geen boeken, gewoon uitproberen.
Koken doe je op gevoel, niet van een recept.
Wat een totale onzin.
Als je al niet eens weet wat je wil maken, laat staan hoe, ingrediënten, hoeveelheden, kooktijd. Dan hou je vooral een hongergevoel over, zeg maar.
Wat een totale onzin.
Als je al niet eens weet wat je wil maken, laat staan hoe, ingrediënten, hoeveelheden, kooktijd. Dan hou je vooral een hongergevoel over, zeg maar.
maandag 7 mei 2012 om 17:53
12 Maanden Lekker Eten - Albert Heijn! Klinkt raar, maar is fantastisch!
http://webwinkel.ah.nl/product/AH/16194 ... 12+maanden
http://webwinkel.ah.nl/product/AH/16194 ... 12+maanden
maandag 7 mei 2012 om 17:55
TO, je zou eens naar de kringloopwinkel moeten gaan, daar staan veel kookboeken! Ook bijvoorbeeld het basiskoekboek van Blue Band kom ik daar heel vaak tegen. Voor een paar euro heb je de leukste kookboeken!
Ik haal mijn recepten altijd van de website van Albert Heijn.
Kijk maar eens op deze link.
Als je ingeeft wat het moet zijn (hoofdgerecht bijvoorbeeld), dan kan je onderaan 'snel' of 'kinderkoken' ingeven, dan krijg je leuke, lekkere en eenvoudige recepten.
Succes!
Als je ingeeft wat het moet zijn (hoofdgerecht bijvoorbeeld), dan kan je onderaan 'snel' of 'kinderkoken' ingeven, dan krijg je leuke, lekkere en eenvoudige recepten.
Succes!
maandag 7 mei 2012 om 17:57
quote:littlemissvixen schreef op 07 mei 2012 @ 17:53:
http://webwinkel.ah.nl/product/AH/16194 ... +maandenEn dit is een kookboek dat zonder pakjes van Knorr o.i.d. werkt? Wil graag leren koken met verse ingrediënten en geen pakjes. Ken de losse recepten van de AH en die werken hier wel vaak mee.
http://webwinkel.ah.nl/product/AH/16194 ... +maandenEn dit is een kookboek dat zonder pakjes van Knorr o.i.d. werkt? Wil graag leren koken met verse ingrediënten en geen pakjes. Ken de losse recepten van de AH en die werken hier wel vaak mee.
maandag 7 mei 2012 om 18:01
maandag 7 mei 2012 om 18:01
quote:charlottecharles schreef op 07 mei 2012 @ 17:55:
TO, je zou eens naar de kringloopwinkel moeten gaan, daar staan veel kookboeken! Ook bijvoorbeeld het basiskoekboek van Blue Band kom ik daar heel vaak tegen. Voor een paar euro heb je de leukste kookboeken!
Succes!
Bedankt voor de tip van de kringloopwinkel! Ga ik snel eens opzoeken!
Ken de site van de AH inderdaad, maar ben meer opzoek naar iets waardoor ik ook zelf lekker pastasaus leer maken enzo.
Succes!
Bedankt voor de tip van de kringloopwinkel! Ga ik snel eens opzoeken!
Ken de site van de AH inderdaad, maar ben meer opzoek naar iets waardoor ik ook zelf lekker pastasaus leer maken enzo.
maandag 7 mei 2012 om 18:02
maandag 7 mei 2012 om 18:03
quote:bammetjebamie schreef op 07 mei 2012 @ 17:47:
Ik kook nu zo'n 10 jaar, maar nog altijd moet ik de achterkant lezen als ik een Knorr wereldgerecht heb.
Of bij macaroni hoeveel water er bij de mix moet.
Ik kan dus echt niet op gevoel koken.
Ik kook nu zo'n 10 jaar, maar nog altijd moet ik de achterkant lezen als ik een Knorr wereldgerecht heb.
Ik kan dus echt niet op gevoel koken.
maandag 7 mei 2012 om 18:03
Ik heb van huis uit ook helemaal niet leren koken (en weinig meegekregen op culinair gebied) dus als ik iets nieuws wil uitproberen, kies ik meestal een bepaald ingrediënt wat ik nog nooit op heb of waar ik zin in heb, google recept + ingrediënt en kies dan het recept wat me het lekkerste lijkt of ik combineer ze.
maandag 7 mei 2012 om 18:06
quote:truffelmaffia schreef op 07 mei 2012 @ 18:03:
[...]
Ik kan dus echt niet op gevoel koken.Wie uit pakjes kookt kan niet koken.
[...]
Ik kan dus echt niet op gevoel koken.Wie uit pakjes kookt kan niet koken.
verba volant, scripta manent.