4 weken Thailand
maandag 7 mei 2012 om 20:19
hallo meiden,
ik heb hier al eerder gepost.
Ik ga 7 juli voor 4 weken naar Thailand om te backpacken.
Mijn vriendje komt ook en dan gaan we 3 weken rondreizen.
De eerste 10 dagen ga ik zelf.
Heeft iemand nog leuke tips, of een leuke route die je kunt maken voor 10 dagen?
Het lijkt me ook leuk om met mijn vriend een stuk door Laos te reizen en dan weer terug naar Thailand naar het zuiden. Iemand tips voor mij?
Groetjes Knorreltje knor
ik heb hier al eerder gepost.
Ik ga 7 juli voor 4 weken naar Thailand om te backpacken.
Mijn vriendje komt ook en dan gaan we 3 weken rondreizen.
De eerste 10 dagen ga ik zelf.
Heeft iemand nog leuke tips, of een leuke route die je kunt maken voor 10 dagen?
Het lijkt me ook leuk om met mijn vriend een stuk door Laos te reizen en dan weer terug naar Thailand naar het zuiden. Iemand tips voor mij?
Groetjes Knorreltje knor
maandag 7 mei 2012 om 20:52
Waar ga je met je vriendje heen? Want het lijkt me dan niet zo leuk om de nodige toeristische trekpleisters zelf al gedaan te hebben, en dan met hem nog een keer?
En wat zijn je interesses?
Ik vond het forensisch museum in het Siriraj ziekenhuis erg interessant, maar die mening deelt niet iedereen
Ik vond het forensisch museum in het Siriraj ziekenhuis erg interessant, maar die mening deelt niet iedereen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 7 mei 2012 om 21:06
quote:himalaya schreef op 07 mei 2012 @ 20:52:
Waar ga je met je vriendje heen? Want het lijkt me dan niet zo leuk om de nodige toeristische trekpleisters zelf al gedaan te hebben, en dan met hem nog een keer?
Ik vond het forensisch museum in het Siriraj ziekenhuis erg interessant, maar die mening deelt niet iedereen Balen dat ik dit niet wist toen ik er was! Ik ben altijd wel "in" voor dat soort dingen
Ik vond het forensisch museum in het Siriraj ziekenhuis erg interessant, maar die mening deelt niet iedereen Balen dat ik dit niet wist toen ik er was! Ik ben altijd wel "in" voor dat soort dingen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 7 mei 2012 om 21:09
quote:knorreltjeknor schreef op 07 mei 2012 @ 21:07:
Ik ga met hem sowieso naar Chiang Mai. Vanaf daarn Ba reizen we verder.
ik wil met hem natuurlijk niet hetzelfde doen wat ik zelf al ga doen. Dat is zonde natuurlijk.
Haha, dat museum klinkt leuk. Is dat in Bangkok
Onderaan de site staat "how te get there". Ja dus.
Vanaf Chiang Mai de nachttrein naar Bangkok nemen is ook een leuke ervaring.
Ik ga met hem sowieso naar Chiang Mai. Vanaf daarn Ba reizen we verder.
ik wil met hem natuurlijk niet hetzelfde doen wat ik zelf al ga doen. Dat is zonde natuurlijk.
Haha, dat museum klinkt leuk. Is dat in Bangkok
Vanaf Chiang Mai de nachttrein naar Bangkok nemen is ook een leuke ervaring.
maandag 7 mei 2012 om 21:20
Voor programma's/routes kun je op de sites van aanbieders van rondreizen kijken. Middels de programma's kun je verder zoeken wat die plaatsen te bieden hebben. Ook handig voor de route in Noord Thailand/Laos/Cambodja.
Fox.nl heeft wel duidelijk aangegeven programma's.
Fox.nl heeft wel duidelijk aangegeven programma's.
maandag 7 mei 2012 om 21:44
maandag 7 mei 2012 om 21:48
quote:Tickel schreef op 07 mei 2012 @ 21:09:
[...]
Vanaf Chiang Mai de nachttrein naar Bangkok nemen is ook een leuke ervaring.Als je dat wilt doen, dan nog even apart naar Ayuthaya, met de gewone trein (ben je zo vanuit Bangkok, kost geen drol). Prettig stadje met heel mooie tempelcomplexen.
[...]
Vanaf Chiang Mai de nachttrein naar Bangkok nemen is ook een leuke ervaring.Als je dat wilt doen, dan nog even apart naar Ayuthaya, met de gewone trein (ben je zo vanuit Bangkok, kost geen drol). Prettig stadje met heel mooie tempelcomplexen.
maandag 7 mei 2012 om 21:50
Khao Yai National Park vond ik ook leuk (noord van Bangkok), heb daar een tocht van 3 dagen gedaan en de nodige wilde dieren gezien (olifant, mega-python, veel (verschillende) apen, insecten, veel soorten vogels, en een mega-uittocht van vleermuizen uit een grot, wel een uur lang.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 7 mei 2012 om 21:59
dinsdag 8 mei 2012 om 03:12
Ayuthaya is saai! Sukothai is leuker en heeft net zoveel tempels.
Als ik 10 dagen had dan zou ik
- Chiang Mai - Pai - Mae Hong Son doen met het OV of
- Een kookcursus doen in Bangkok of Chang Mai of
- Kanchanaburi en omgeving bekijken of
- Mijn duikbrevet halen op Koh Tao of
- Met de trein naar Nan en daar een trekking doen
Hou er rekening mee dat wanneer je Thailand uitgaat en overland weer erin komt, dat je dan een stempel krijgt voor 2 weken ipv een maand (die je krijgt wanneer je per vliegtuig komt).
Als ik 10 dagen had dan zou ik
- Chiang Mai - Pai - Mae Hong Son doen met het OV of
- Een kookcursus doen in Bangkok of Chang Mai of
- Kanchanaburi en omgeving bekijken of
- Mijn duikbrevet halen op Koh Tao of
- Met de trein naar Nan en daar een trekking doen
Hou er rekening mee dat wanneer je Thailand uitgaat en overland weer erin komt, dat je dan een stempel krijgt voor 2 weken ipv een maand (die je krijgt wanneer je per vliegtuig komt).
dinsdag 8 mei 2012 om 08:35
dinsdag 8 mei 2012 om 19:18
hallo meiden,
genoeg om verder naar te kijken. Bedankt voor alle reacties!
Oke, noord- Thailand, Laos, cambodja en zuid thailand is dus teveel.
Dan misschien Chiang Mai, stuk van Laos, en dan weer terug Thailand in naar het zuiden.
Misschien is dat een optie.
Een fietstocht in Bangkok lijkt me ook wel erg leuk. In Thailand kun je in verschillende steden fietsen heb ik gelezen.
Groetjes!
genoeg om verder naar te kijken. Bedankt voor alle reacties!
Oke, noord- Thailand, Laos, cambodja en zuid thailand is dus teveel.
Dan misschien Chiang Mai, stuk van Laos, en dan weer terug Thailand in naar het zuiden.
Misschien is dat een optie.
Een fietstocht in Bangkok lijkt me ook wel erg leuk. In Thailand kun je in verschillende steden fietsen heb ik gelezen.
Groetjes!