Gezondheid alle pijlers

Hart borrelt?

07-05-2012 17:18 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit misschien wel met een hele stomme vraag. Maar sinds vanmorgen heb ik een borrelend gevoel bij/rondom mijn hart. Volgens mijn vriend voelt het als overslag. Voor mij als borrelen.

Nu ook weer, en het houdt al zo'n 20 minuten aan.

Vraag me af of iemand dit herkent en of ik toch de dokter even moet bellen.

Dank je wel alvast
quote:Tanneketoverhex schreef op 08 mei 2012 @ 09:26:

[...]

Zou dat komen omdat, als je advies over je gezondheid vraagt, iedereen meteen roept dat je naar de huisarts moet gaan? Ik denk dat het vooral komt dat het advies op de verkeerde plek wordt gevraagd. Op een forum bijvoorbeeld (waar menig leek direct huisarts adviseert), ipv advies te vragen bij de drogist of apotheek. Daar sturen ze je echt wel door als ze er niets mee kunnen of het niet vertrouwen.
quote:rozehanddoek schreef op 08 mei 2012 @ 09:26:

Ja, maar als het om hartproblemen gaat, dan zou ik ook geen risico nemen. Dat lijkt me toch iets anders dan wanneer je een griepje hebt en dan naar de HAP gaat.Ik bedoelde dit vooral 'over het algemeen' en reageerde op een post, niet specifiek de klachten in dit topic.
quote:nak schreef op 08 mei 2012 @ 09:32:

[...]

Ik denk dat het vooral komt dat het advies op de verkeerde plek wordt gevraagd. Op een forum bijvoorbeeld (waar menig leek direct huisarts adviseert), ipv advies te vragen bij de drogist of apotheek. Daar sturen ze je echt wel door als ze er niets mee kunnen of het niet vertrouwen.Maar, waar is je huisarts anders voor? Een apotheker of apothekersassistent zal je echt wel doorverwijzen naar je huisarts.
quote:juno2001 schreef op 08 mei 2012 @ 09:34:

[...]

Maar, waar is je huisarts anders voor?

Voor klachten die, na even aanzien, niet vanzelf overgaan.

Of voor klachten die niet overgaan nadat je er zelf al iets aan hebt gedaan qua zelfmedicatie.

Of voor de gevallen die niet door apotheek/ drogist geschikt bevonden worden voor zelfmedicatie.

Voor acute gevallen als (grote-) wonden etc.
quote:juno2001 schreef op 08 mei 2012 @ 09:34:

[...]

Maar, waar is je huisarts anders voor? Een apotheker of apothekersassistent zal je echt wel doorverwijzen naar je huisarts.

Ik zie dat je de post aangepast hebt waarop ik mijn vorige reactie gaf, daarom aanvulling:

Met deze klachten absoluut! Nogmaals, ik reageerde op een post en noemde de 'algemene'gevallen, niet de klachten in dit topic.
quote:nak schreef op 08 mei 2012 @ 09:39:

[...]

Voor klachten die, na even aanzien, niet vanzelf overgaan.

Of voor klachten die niet overgaan nadat je er zelf al iets aan hebt gedaan qua zelfmedicatie.

Of voor de gevallen die niet door apotheek/ drogist geschikt bevonden worden voor zelfmedicatie.

Voor acute gevallen als (grote-) wonden etc.Hartklachten bij vrouwen worden vaak niet herkend als zijnde hartklachten! Aan zulke dingen moet je niet zelf '''zelf" sleutelen. En dit "geval" zal door een apotheker echt wel worden doorverwezen naar ha.
quote:juno2001 schreef op 08 mei 2012 @ 09:43:

[...]

Hartklachten bij vrouwen worden vaak niet herkend als zijnde hartklachten! Aan zulke dingen moet je niet zelf '''zelf" sleutelen. En dit "geval" zal door een apotheker echt wel worden doorverwezen naar ha.Juno, lees nou eens even goed! Dat schrijf ik toch ook!
quote:nak schreef op 08 mei 2012 @ 09:40:

[...]

Ik zie dat je de post aangepast hebt waarop ik mijn vorige reactie gaf, daarom aanvulling:

Met deze klachten absoluut! Nogmaals, ik reageerde op een post en noemde de 'algemene'gevallen, niet de klachten in dit topic.We zijn het eens. We praten langs elkaar heen!
quote:juno2001 schreef op 08 mei 2012 @ 09:45:

[...]

We zijn het eens. We praten langs elkaar heen!Precies! Dit valt onder de catogorie: Door drogist /apotheek niet geschikt bevonden vooor zelfmedicatie
@ Nak. En zo is 't. Valt niet mee, communiceren dmv lettertjes.
quote:juno2001 schreef op 08 mei 2012 @ 09:50:

En zo is 't. Valt niet mee, communiceren dmv lettertjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven