Gezondheid alle pijlers

Hart borrelt?

07-05-2012 17:18 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit misschien wel met een hele stomme vraag. Maar sinds vanmorgen heb ik een borrelend gevoel bij/rondom mijn hart. Volgens mijn vriend voelt het als overslag. Voor mij als borrelen.

Nu ook weer, en het houdt al zo'n 20 minuten aan.

Vraag me af of iemand dit herkent en of ik toch de dokter even moet bellen.

Dank je wel alvast
Ik raad je aan even de HApost te bellen en je verhaal te doen, weten zij wel ofdat je moet komen,ja of de nee. Succes
Als je je zorgen maakt altijd de dokter bellen.
Waarom openen mensen toch altijd een topic bij dit soort zaken ipv de arts te bellen? Ik snap dat echt niet.

Maar goed, naar een arts dus.
Even hulp zoeken van de HA of HAP, en vooral niet gaan Googlen.
Bij zorgen altijd je huisarts bellen. Google is een slechte raadgever, forummers soms ook.
Een paar keer heel goed doorhoesten. Dat werkt bij mij om zo'n rare hartslag weer in 'n normaal ritme te krijgen. Had 't ooit ergens gelezen en 't werkt. Aangezien ik verder geen klachten heb als ik daar last van heb, ga ik er niet vanuit dat het iets ergs kan zijn.
quote:giuliettacapuletti schreef op 07 mei 2012 @ 17:31:

Bij zorgen altijd je huisarts bellen. Google is een slechte raadgever, forummers soms ook.Met je eens, wij kunnen toch door het beeldscherm niet zien wat het evt. kan zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je huisarts bellen, wij kunnen ook niet weten wat dit eventueel kan zijn.
Trotse mama van Benthe* en Niene!
Ik heb dit al jaren, bij mij is het onschuldig maar ik weet niet of het hetzelfde is wat jij hebt.
Kan heel goed een onschuldige ritmestoornis zijn.

Het is echt zaak om dit te 'vangen' op een ECG, anders blijft het gissen. Dus bel de HAP en vertel het verhaal, als je het nu hebt moet er eigenlijk gelijk een ECG worden gemaakt, dan weet je het zeker en kunnen ze kijken of er wat aan gedaan zou moeten worden.

Je schrijft dat het vanzelf weer overgaat, dat is meestal zo.

Hoesten of persen kan inderdaad helpen.

Ik zou me niet al te sappel maken maar er wel even serieus naar laten kijken.
HAP bellen!
Als je hartkloppingen hebt, en verder geen klachten, is er waarschijnlijk niets aan de hand. Maar ik ben het eens met bovenstaande: laat er toch even een dokter naar kijken, just to be sure.
Dat je nu nog een gezondheidsvraag durft te stellen op dit katjesforum zeg. Poe hee!

Desalniettemin: eens met de anderen
quote:scamp schreef op 07 mei 2012 @ 17:22:

Waarom openen mensen toch altijd een topic bij dit soort zaken ipv de arts te bellen? Ik snap dat echt niet.

Maar goed, naar een arts dus.

Er gaan veel te veel mensen naar de HAP/EHBO, met iets heel onbenulligs, wat best had kunnen wachten tot de volgende (maan)dag.

Ik snap dat mensen die er werken er gek van worden.

Ik zag een hele tijd geleden bij zo'n ziekenhuisprogramma, dat iemand met zijn dochter naar de EHBO ging en die had gewoon een simpel griepje.
Gaan is wat anders dan 'bellen voor advies.' En dat is wat hier geadviseerd wordt.
quote:giuliettacapuletti schreef op 07 mei 2012 @ 18:28:

Gaan is wat anders dan 'bellen voor advies.' En dat is wat hier geadviseerd wordt.i agree...
TO, heb je het idee dat je hart ook heel snel slaat?
Naar de HAP gaan als je geen klachten hebt heeft ook helemaal geen zin.

Ik zou even bellen en overleggen dat je komt voor een ECG zodra je het weer voelt.

Ik werk op de hartbewaking en krijg ook wel eens patienten die klachtenvrij zijn op dat moment, daar kan je dus niks mee.

Je moet actie ondernemen als je het voelt, en dan is het handig als je voordien al het een en ander hebt uitgelegd en dus een soort plan van aanpak hebt voor als je weer dat gevoel krijgt.
Dank je wel voor alle reacties.

Heb toch de huisartsenpost gebeld, langs geweest, idd mijn hart sloeg 6 a 7 keer per minuut een seconde of 2 over. Naar het ziekenhuis doorgestuurd voor de zekerheid, hartfilmpje laten maken. En gelukkig is het onschuldig.

Blijk perfect aan te voelen wanneer mijn hart overslaat. Overgevoelig voor ofzo. Heb er jammer genoeg wel nog steeds last van. Irritant gevoel.

Maar ben wel blij dat het niks is, een hele verademing!
Nou, gelukkig is er even naar gekeken en ben je gerustgesteld. Iedereen heeft wel eens een onregelmatigheid, maar heel vaak merk je dat zelf niet eens. Jij dus wel..

Soms heb je dat bij vlagen, getriggert door... tja, dat weet je dus niet... Goede kans dat het gewoon weer overwaait.

Hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht.

Trusten
quote:truffelmaffia schreef op 07 mei 2012 @ 18:12:

[...]

Er gaan veel te veel mensen naar de HAP/EHBO, met iets heel onbenulligs, wat best had kunnen wachten tot de volgende (maan)dag.

Ik snap dat mensen die er werken er gek van worden.

Ik zag een hele tijd geleden bij zo'n ziekenhuisprogramma, dat iemand met zijn dochter naar de EHBO ging en die had gewoon een simpel griepje.Mensen doen sowieso maar weinig aan zelfmedicatie (met advies van bv apotheek/drogist) tegenwoordig, gaan liever direct naar een arts terwijl dat lang niet altijd nodig is. Wist je dat ca. 80% ! van de huisartsbezoekjes gaat om iets wat binnen 2 weken vanzlef weer over gaat? Geen wonder dat de zorg onbetaalbaar wordt.
Ja, maar als het om hartproblemen gaat, dan zou ik ook geen risico nemen. Dat lijkt me toch iets anders dan wanneer je een griepje hebt en dan naar de HAP gaat.
quote:nak schreef op 08 mei 2012 @ 09:23:

[...]

Mensen doen sowieso maar weinig aan zelfmedicatie (met advies van bv apotheek/drogist) tegenwoordig, gaan liever direct naar een arts terwijl dat lang niet altijd nodig is. Wist je dat ca. 80% ! van de huisartsbezoekjes gaat om iets wat binnen 2 weken vanzlef weer over gaat? Geen wonder dat de zorg onbetaalbaar wordt.Zou dat komen omdat, als je advies over je gezondheid vraagt, iedereen meteen roept dat je naar de huisarts moet gaan?
Ik zeg: afspraak maken met je huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven