geen box
woensdag 9 mei 2012 om 11:00
Wij hebben geen box, dochter is bijna 5 maanden en we zijn ook niet van plan een box aan te schaffen,
Waar wij wonen (Zweden) heeft bijna niemand een box, ze noemen het een kindergevangenis. Nou ben ik het daar ook echt niet mee eens maar goed ze hier kopen is lastig, duur en wij zien het nut er niet zo van in.
Hier lukt het kennelijk iedereen om de kinderen zonder op te voeden dus waarom zal dat ons niet lukken?
Ja het zal wat lastiger worden als ze gaat kruipen ed maar dat zien we dan wel weer.
Maar ik word zoooo moe van zowel mijn ouders en schoonouders die maar niet kunnen begrijpen dat het heus ook zonder kan. Dat de wereld niet vergaat en we ons kind niet mishandelen door geen box te hebben. Als het lastig is als ze gaat kruipen is dat toch zeker ons probleem?
Iedere keer weer, waarom hebben jullie geen box, dat kan niet hoor geen box. GRRRRR!
Geen idee wat ik met dit topic wil, het even kwijt misschien. Zijn er meer ouders hier die geen box hebben? Ben gewoon geïnteresseerd..
Waar wij wonen (Zweden) heeft bijna niemand een box, ze noemen het een kindergevangenis. Nou ben ik het daar ook echt niet mee eens maar goed ze hier kopen is lastig, duur en wij zien het nut er niet zo van in.
Hier lukt het kennelijk iedereen om de kinderen zonder op te voeden dus waarom zal dat ons niet lukken?
Ja het zal wat lastiger worden als ze gaat kruipen ed maar dat zien we dan wel weer.
Maar ik word zoooo moe van zowel mijn ouders en schoonouders die maar niet kunnen begrijpen dat het heus ook zonder kan. Dat de wereld niet vergaat en we ons kind niet mishandelen door geen box te hebben. Als het lastig is als ze gaat kruipen is dat toch zeker ons probleem?
Iedere keer weer, waarom hebben jullie geen box, dat kan niet hoor geen box. GRRRRR!
Geen idee wat ik met dit topic wil, het even kwijt misschien. Zijn er meer ouders hier die geen box hebben? Ben gewoon geïnteresseerd..
woensdag 9 mei 2012 om 11:03
Wel een box, fijn om juist je nog níet kruipende kind ook lekker op wat meer (til)hoogte te hebben. Maar de box ging er bij Timanni vrij rap uit (net als de wagen overigens), ook echt nooit gebruikt als strafmaatregel zoals ik veel ouders hoor doen ("jij bent niet lief, ga maar in de box!"). Dan wordt het wél een gevangenis.
woensdag 9 mei 2012 om 11:03
Ja, bij beide kinderen wel gehad maar zo minimaal gebruikt. In het begin eventjes om overdag lekker te slapen maar om te spelen of zo zette ik ze gewoon op de grond, veel vrijer dan in zo'n box. Na een maand of 5 ging de box bij ons ook weer weg, een sta in de weg is het. Maar o o o wat een commentaar, want een kind hoort in de box zodat ik de handen vrij heb, oh ja? Vind/vond ik onzin, maar ieder zijn mening he.....
woensdag 9 mei 2012 om 11:04
Zespri oh mijn oma had wel een box, maar of zij zelf ook in zo'n ding lag geen idee. Oma is beetje doof en snapt niet alles dus weet niet of ik het kan vragen, maar is een goede tip!
Meisje ligt trouwens wel gewoon op een speelkleed op de grond. Dus het is ook niet zo dat ze alleen maar op schoot is of zo. Ze speelt ook regelmatig lekker alleen, lekker rollen, tijgeren etc.
Meisje ligt trouwens wel gewoon op een speelkleed op de grond. Dus het is ook niet zo dat ze alleen maar op schoot is of zo. Ze speelt ook regelmatig lekker alleen, lekker rollen, tijgeren etc.
woensdag 9 mei 2012 om 11:06
woensdag 9 mei 2012 om 11:07
De eerste heeft er praktisch nooit in gezeten/gelegen. Bij de tweede hebben we hem toch weer opgezet, omdat we dachten dat een eigen plekje waar hij veilig zou zijn voor zijn broer wel prettig zou zijn. Ook bij hem is 'ie praktisch alleen gebruikt als opbergplaats voor speelgoed. Bij de derde gaan we hem denk ik helemaal niet meer neerzetten. Inmiddels staat er een tafel op de plek waar eerder de box stond, en gezien de eerdere ervaringen lijkt de kamer herinrichten me niet de moeite waard
Voor hele kleintjes vind ik het trouwens geen gevangenis: die zijn toch nog niet mobiel, en een speelplekje waar ze lekker warm kunnen liggen hoeft helemaal geen punt te zijn. Als ze op die manier aan de box wennen en het er ook later nog fijn vinden, waarom niet?
Edit: nu ik de post van Nouschi zie over leren staan, realiseer ik me dat wat hierboven staat niet helemaal klopt: dat was inderdaad een fase waarin de jongste de box wel heel fijn vond, en hij zichzelf bijna over de rand de box in stortte van enthousiasme als je hem erin zette
Voor hele kleintjes vind ik het trouwens geen gevangenis: die zijn toch nog niet mobiel, en een speelplekje waar ze lekker warm kunnen liggen hoeft helemaal geen punt te zijn. Als ze op die manier aan de box wennen en het er ook later nog fijn vinden, waarom niet?
Edit: nu ik de post van Nouschi zie over leren staan, realiseer ik me dat wat hierboven staat niet helemaal klopt: dat was inderdaad een fase waarin de jongste de box wel heel fijn vond, en hij zichzelf bijna over de rand de box in stortte van enthousiasme als je hem erin zette
Floortje,
Ik kan me voorstellen dat je die bemoeizucht van je (schoon)ouders heel irritant vindt. Natuurlijk heb je geen box nodig voor je kind!
Wij hadden er wel één, maar onze kinderen vonden het niks dus de box diende meer als speelgoedverzamelplaats.
Ik denk wel dat het goed is om je ouders en schoonouders duidelijk te maken dat je dat gebemoei niet fijn vindt. Hoe eerder je dat de kop in drukt, hoe beter. Nu gaat het namelijk nog over de box, maar ze zullen vast nog wel op meer dingen commentaar gaan leveren.
Ik kan me voorstellen dat je die bemoeizucht van je (schoon)ouders heel irritant vindt. Natuurlijk heb je geen box nodig voor je kind!
Wij hadden er wel één, maar onze kinderen vonden het niks dus de box diende meer als speelgoedverzamelplaats.
Ik denk wel dat het goed is om je ouders en schoonouders duidelijk te maken dat je dat gebemoei niet fijn vindt. Hoe eerder je dat de kop in drukt, hoe beter. Nu gaat het namelijk nog over de box, maar ze zullen vast nog wel op meer dingen commentaar gaan leveren.
woensdag 9 mei 2012 om 11:08
Hier een dreumes van 15 maanden, de box staat er nog steeds.
Maar dan meer als opslag voor het speelgoed..
Soms, als ik even snel naar boven moet, of ga afwassen/stofzuigen, gaat ze in de box.
Ze zit dan helemaal in d'r eigen wereldje.
Met haar rug naar mij toe is ze dan aan het friemelen, leuk om te zien!
Maar dan meer als opslag voor het speelgoed..
Soms, als ik even snel naar boven moet, of ga afwassen/stofzuigen, gaat ze in de box.
Ze zit dan helemaal in d'r eigen wereldje.
Met haar rug naar mij toe is ze dan aan het friemelen, leuk om te zien!
Maleficent, naar de wc kan ook met meisje op het kleed. Als ze wel gaat kruipen dan laat ik de deur denk ik gewoon open. Met eten koken is manlief altijd thuis dus dat scheelt.
Nouschi, kijk dat vind ik nou wel een goede, maar hier staan ze weer niet later dan in NL geloof ik. Kennelijk leren ze dat ook anders ofzo?
Nouschi, kijk dat vind ik nou wel een goede, maar hier staan ze weer niet later dan in NL geloof ik. Kennelijk leren ze dat ook anders ofzo?
Hier komt straks ook geen box meer, de eerste keer was dat vooral opslagplaats. Ik heb hem ook niet meer trouwens.
Met zitten en staan vond ik het juist doodeng, bij achterover kukelen ging steevast het hoofdje tegen de spijlen aan. Dus in de praktijk zat ze toch al altijd op het dikke speelkleed, dat viel wel zacht
Met zitten en staan vond ik het juist doodeng, bij achterover kukelen ging steevast het hoofdje tegen de spijlen aan. Dus in de praktijk zat ze toch al altijd op het dikke speelkleed, dat viel wel zacht
woensdag 9 mei 2012 om 11:09
Hier trouwens wel een box (kind is 10 mnd), maar kan niet wachten tot het ding er uit gaat. Vreselijke sta in de weg geval , heb al een kleine woonkamer door de box wordt het er nog hokkerige van. Wilde de box 2 weken geleden al de deur uit doen , maar partner wilde m nog houden. Hij vind het wel makkelijk dat wanneer hij aan het koken is , kind ff in de box kan spelen.
Oke met t oog op veiligheid & dat mannen geen 2 dingen tegelijk kunnen snap ik het en laat ik de box nog even staan. Zelf heb ik nl geen moeite met koken en kind op de grond laten spelen.
Oke met t oog op veiligheid & dat mannen geen 2 dingen tegelijk kunnen snap ik het en laat ik de box nog even staan. Zelf heb ik nl geen moeite met koken en kind op de grond laten spelen.
woensdag 9 mei 2012 om 11:09
woensdag 9 mei 2012 om 11:10
quote:Zespri79 schreef op 09 mei 2012 @ 11:02:
Floortje , vraag ze eens waar je (groot)ouders in hebben gelegen. Mijn opa&oma hadden vroeger ook geen box. De box is pas iets uit de jaren 70 meende ik. Daarvoor gebruikte zelden mensen een box.Jaren '70? Ik lag in 1950 in de box, eentje met gevaarlijke haakjes en hoekjes waar je je vingertjes lelijk tussen kon klemmen. Die box kwam van een oudere zus van mijn moeder, mijn nicht die nu de 70 is gepasseerd heeft er ook in geslapen en gespeeld.
Floortje , vraag ze eens waar je (groot)ouders in hebben gelegen. Mijn opa&oma hadden vroeger ook geen box. De box is pas iets uit de jaren 70 meende ik. Daarvoor gebruikte zelden mensen een box.Jaren '70? Ik lag in 1950 in de box, eentje met gevaarlijke haakjes en hoekjes waar je je vingertjes lelijk tussen kon klemmen. Die box kwam van een oudere zus van mijn moeder, mijn nicht die nu de 70 is gepasseerd heeft er ook in geslapen en gespeeld.
verba volant, scripta manent.
Syr, ik heb tegen mijn moeder al gezegd dat ze op moet houden met dat gezeur over de box. Dat ik mijn kind niet mishandel door er geen te hebben en dat het mijn probleem is. Bij mijn schoonouders durf ik dat niet zo goed...
Box schijnt trouwens ook vrij Nederlands te zijn, veel landen kennen ze het ding niet heb ik horen zeggen...
voor het speelgoed hebben wij een mooie dekenkist
Box schijnt trouwens ook vrij Nederlands te zijn, veel landen kennen ze het ding niet heb ik horen zeggen...
voor het speelgoed hebben wij een mooie dekenkist