Gestalkt door ex

09-05-2012 19:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds 6 weken word ik gestalkt door mijn exvriend. We hebben een jaar lang een relatie gehad, waarvan enkele maanden samengewoond. Ik heb hem uiteindelijk de deur uitgezet omdat er teveel problemen van hem boven tafel kwamen. Hij bleek een alcoholprobleem te hebben, megaschulden, hij pleegde fraude en zo kan ik nog even doorgaan. Aangezien ik kinderen heb ( niet van hem overigens), heb ik besloten om de relatie te stoppen. Vanaf toen is hij me gaan lastigvallen op alle mogelijke manieren. Via sms, telefoontjes, mails, brieven per post, langs fietsen/lopen (terwijl hij 50 km verderop woont). Hij valt familie, kennissen en vrienden van me lastig. Ik heb inmiddels een ander telefoonnummer, mijn vaste telefoon heb ik er al uitgedaan...mail, facebook enz heb ik voor hem geblokkeerd. En nu gaat hij het op andere manieren proberen. Mijn sloten dichtspuiten met secondenlijm bijvoorbeeld zodat ik mijn eigen huis niet meer inkan. Men heeft hem gesignaleerd terwijl hij met een jerrycan bij mij om de woning liep en intussen riep dat ie me alles in de fik zou steken... Ik heb al 3 aangiftes tegen hem gedaan, en er zijn nog minstens 2 andere personen die een aangifte tegen hem hebben gedaan. En de politie kan NIKS...

Leuk die wetgeving in dit land....
He bah wat een ongelofelijk nare situatie!

Ik vind het doodeng dat hij dreigt met je huis in brand steken, kun je tijdelijk ergens anders heen?
Wat zijn mannen toch een randdebielen, werkelijk.
@ster: ergens anders heen is geen optie. Mijn kinderen moeten toch naar school; en familie enz van mij wonen te ver weg. Daarbij kan ik daar ook niet aan komen met 4 kinderen he?

Afgelopen week ben ik enkele dagen weggeweest maar dat triggert hem nog erger...dan kan hij me niet in de gaten houden. En toen is dat met die sloten en die jerrycan gebeurd...
Lieverd, de veiligheid van jou en jouw kinderen is zo belangrijk! Wie zegt dat hij het de volgende keer niet écht doet, het huis in brand steken? Ik zou echt het zekere voor het onzekere nemen en uitzoeken of er een blijf van mijn lijf huis oid in jouw omgeving is.
Kan je geen straatverbod aanvagen?
quote:douwe30 schreef op 09 mei 2012 @ 19:12:

Wat zijn mannen toch een randdebielen, werkelijk.

Pardon!?

Vrouwen kunnen dit ook hoor.

Helaas is de wetgeving in dit land dusdanig dat er eerst iets ergs moet gebeuren.

Persoonlijk ben ik van mening dat in dit soort gevallen een KEIHARDE gewelddadige waarschuwing/bedreiging het beste is. Maar ja, dat mag dan weer niet.
Straatverbod is niet mogelijk. Ik heb vandaag 2 uur op het politieburo gezeten maar blijkbaar kunnen ze helemaal niks doen. Straatverbod volgt pas na lichamelijk geweld.

Ik heb wel een brief geschreven naar de officier van justitie in mijn woonplaats met het verzoek voor een straatverbod; en de mededeling dat ik me behoorlijk in de steek gelaten voel door de politie. Even afwachten wat ik daar op te horen krijg.
Goed dat je die brief hebt geschreven. Neem aan dat je een dossier aanlegt, oa foto's van lijm in je slot?
quote:ThunderassMan schreef op 09 mei 2012 @ 19:24:

[...]

Pardon!?

Vrouwen kunnen dit ook hoor.

Helaas is de wetgeving in dit land dusdanig dat er eerst iets ergs moet gebeuren.

Persoonlijk ben ik van mening dat in dit soort gevallen een KEIHARDE gewelddadige waarschuwing/bedreiging het beste is. Maar ja, dat mag dan weer niet.Geloof me, dat vrouwen dit soort dingen kunnen doen weet ik wel. Ik ging even van topic naar topic (van randdebiel naar randdebiel), vandaar mijn reactie. Excuses voor de vervuiling.
Ik ben iemand die alles bijhoudt...maar goed...lijm in slot? Reactie van politie: kan ook iemand anders gedaan hebben. Rondlopen met jerrycan: wie zegt dat daar iets in zat...

Voel je je bedreigd? Probeer het van je af te zetten; zoek afleiding; ga praten met maatschappelijk werk; negeer hem; straal kracht uit naar hem toe..alsof het je niks doet. Yeah right!!!
Je kan ook via de civiele rechter een straat- en contactverbod laten aanvragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven