Mode & Beauty alle pijlers

mijn moeder

09-05-2012 19:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft geen geld voor nieuwe kleding..

Dit vind ik heel erg voor haar omdat ze zich dan meestal niet goed voelt als ze ergens naar toe moet omdat ze nooit leuke kleding heeft zegt ze zelf.

Als ze iets nieuws koopt dan is het iets van de Aldi of Lidl, ter stal.

Ze is er dan wel heel blij mee hoor, merkkleding wil ze ook niet hebben maar ik vind het wel sneu voor haar dat ze zo'n 4 keer per jaar iets nieuws kan kopen.

Als ik veel geld over had dan wou ik het graag aan haar geven, maar helaas heb ik dit ook niet.

Wat ik met dit topic wil weet ik eigenlijk niet.

Misschien zijn er meer mensen die zoiets hebben?
Ik ken het niet, maar hoe komt het dat je moeder en jij het financieel niet zo goed hebben?
Waarom heeft ze geen geld? Kan ze daar wat aan doen?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Jammer voor je moeder..

Maar ik merk aan mijn moeder dat t allemaal niet meer zo belangrijk is als je wat ouder bent.

Die koopt liever een lekkere wijn als ze wat geld heeft dan een nieuw shirtje.
Internagelaktisch
Oudere mensen hechten geen belang aan nieuwe kleding? Dat heb ik nog nooit opgemerkt.

Ik denk niet dat er verschil is met jongere mensen.
Wat lief dat je je moeder wat nieuws gunt!

Misschien hecht jouw moeder er niet zoveel waarde aan of geeft ze haar geld liever ergens anders aan uit?
Ik koop al jaren geen nieuwe kleding meer. Ik shop slim op marktplaats en draag mooie, goed passende merkkleding, maar dan voor 20 euro i.p.v. 150. Verder investeer ik in goede basics die ik vervolgens kan combineren met goedkopere merken. (bijvoorbeeld een duur merk colbertje waarvoor ik even heb gespaard, met een goedkoper shirt eronder)

Misschien een tip voor je moeder?
quote:maaique schreef op 09 mei 2012 @ 19:44:

Jammer voor je moeder..

Maar ik merk aan mijn moeder dat t allemaal niet meer zo belangrijk is als je wat ouder bent.

En wat mij betreft heeft Maaique, hier volkomen gelijk in.

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wat rot voor je moeder... Is er uitzicht op financieel betere tijden of zit dat er niet echt in? In dat laatste geval lijkt het me echt rot voor haar dat ze zelden eens wat nieuws kan kopen.

Tuurlijk is het niet het belangrijkste hoe je er uit ziet, maar het kan wel helpen om je soms wat beter te voelen. En hoe oud je dan bent, maakt volgens mij helemaal niets uit!

Wat een lieve OP van jou trouwens.
Kleding bij de Liddle of Aldi is soms echt niet goedkoop. Je kunt beter goed shoppen in de uitverkoop.

Ja, het is sneu voor je moeder. Maar ik kan niet in haar portemonnee en uitgave patroon kijken.

Misschien kun jij iets leuks, niet te duurs kopen van je 2000 euro spaargeld.
Ik denk dat de moeder juist wel enige waarde hecht aan leuke, nieuwe kleren. Anders zou ze zich toch niet zo opgelaten voelen als ze ergens heen gaat? En ze is blij met de kleren die ze heel af en toe eens bij Lidl/Aldi koopt.

Vind het dan nergens op slaan dat er geschreven wordt dat oudere mensen [wie zegt trouwens dat ze zo oud is?] niks om kleding zouden geven!

Ik vind het sneu voor die vrouw als ze wegens omstandigheden niet kan werken en dus amper geld heeft. En ik zou het ook rot vinden als ik mijn moeder niet zou kunnen bijdragen om haar eens lekker te verwennen met nieuwe kleren!
In kringloopwinkels is ook heel veel kleding te vinden. Het zal even zoeken zijn, maar dan kan je wel iets vinden. Regelmatig binnenlopen is de moeite waard.

Verder heeft C&A in de uitverkoop hele lage prijzen. Vorig jaar heeft mijn man voor 5 euro een leuke broek kunnen kopen. Goed in de gaten houden wanneer het uitverkoop is.
O en mijn oma zag er op 87 jarige leeftijd nog uit om door een ringetje te halen. Altijd in zeer mooie kleding, ze liep ook modeshows voor bejaarden. Zij hechtte heel veel waarde aan haar kleding.

(Haar kleindochters hebben dat een stuk minder trouwens)
Weet je dat je hele leuke kleding kunt krijgen bij de kringloopwinkel? Dat is echt niet als 20 jaar terug dat je er vooral afgedragen kleding vindt.

Ik koop er, ondanks dat ik voldoende geld heb, bijna al mijn kleding. Heb al regelmatig merkbroeken gekocht voor 4 euro.
Mijn moeder vind kleding ook niet heel belangrijk.

Meestal heeft ze gewoon een spijkerbroek aan met een simpel vestje of shirt.

Mijn moeder was net van plan om een paar zomershirtjes te kopen, maar doordat de auto vandaag naar de maker moest is er zo 1000 euro door heen gegaan en zit het er weer niet in om nieuwe kleding te kopen! Zo zielig voor haar.

Ze kan net rondkomen samen met mijn vader.

Ik kan ook net rondkomen en probeer te sparen.

Soms geef ik mijn fooi aan haar maar dit wil ze niet altijd aannemen.
Lekker met je moeder alle kringloopwinkels in de omgeving afstruinen zou ik zeggen. Is nog gezellig ook en zo veel voordeliger dan nieuwe kleding, zelfs al komt het van de Aldi.

En de uitverkoop bij de goedkope winkels in de gaten houden. Vorig jaar heeft een vriendin van mij de halve zomer in een leuk jurkje van de Zeeman gelopen, was 2 euro in de uitverkoop.
quote:desyyyy schreef op 09 mei 2012 @ 20:21:

Mijn moeder vind kleding ook niet heel belangrijk.

Meestal heeft ze gewoon een spijkerbroek aan met een simpel vestje of shirt.

Mijn moeder was net van plan om een paar zomershirtjes te kopen, maar doordat de auto vandaag naar de maker moest is er zo 1000 euro door heen gegaan en zit het er weer niet in om nieuwe kleding te kopen! Zo zielig voor haar.

Ze kan net rondkomen samen met mijn vader.

Ik kan ook net rondkomen en probeer te sparen.

Soms geef ik mijn fooi aan haar maar dit wil ze niet altijd aannemen.Oh, nou dan vind ik het allemaal wel meevallen! Pff.
En gelukkig dat het met jouw armoede ook wel meevalt Desyyyy..
quote:maaique schreef op 09 mei 2012 @ 19:44:

Jammer voor je moeder..

Dat zal toch echt niet voor iedereen gelden.

Geen geld voor kleding? Ach, toch niet meer belangrijk als je ouder wordt... Raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven