Ervaring met Phil & Ted?

26-03-2008 11:05 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wie heeft er een Phil & Ted en wat is jullie ervaring. We verwachten ons tweede kindje in juli en kruimel nummer 1 is dan zo'n anderhalf jaar. De Phil & Ted sport met duo zitje leek mij perfect maar ik zou graag ervaringen horen!
Hoi Bloempje,

Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties want wij zitten natuurlijk met hetzelfde probleem. Ik heb nu de Urban Jungle duo op het oog maar de Phil & Teds is ook wel erg handig omdat hij net zo breed is als een normale wagen.

Wat ik begrepen heb is het babynestje wel erg klein en zijn ze daar met een maand of 4 al wel uit gegroeid.

Ik heb de Phil & Teds! Volgens mij is het de E3 sport, het is in ieder geval het nieuwste model, ik heb hem een paar maanden geleden gekocht. Ik ben er echt heel erg blij mee. Hij is heerlijk licht, je kunt met één hand sturen terwijl er twee kinderen in zitten. Hij is ook geschikt voor elk terrein, we hebben er al veel mee door de duinen en het bos en over het strand gelopen.

Ik heb hem nog niet in de baby + peuterstand gebruikt, dus ik weet niet hoe dat is. M'n jongste zoontje was 7 maanden toen ik hem kocht, dus ik heb hem alleen nog maar in de twee-achter-elkaar-stand gebruikt, en dat werkt perfect! M'n oudste zoontje, toen 20 maanden, wilde per se achterin zitten, en dat wil hij nog steeds. Hij vindt het wel stoer, z'n eigen hoekje. Over een paar maanden wordt nummer 3 geboren en dan gaat deze dus onderin liggen. Ik heb er goede verhalen van anderen over gehoord.

Ik had trouwens eerst zo'n wagen waarin ze achter elkaar zitten. Echt een onding, zo zwaar en log. En een brede wagen leek me te breed. En deze is perfect! Ook handig als je maar met één kind loopt, dan kun je hem echt helemaal volladen met boodschappen.

Succes!
Pebbles, ik ken een behoorlijk grote baby die er tot 6 maanden in heeft gelegen. Ik hoop het trouwens maar, want ik maak echt grote baby's... Weet je om welk model dat ging? Misschien was het een ouder model?
Vriendin heeft zo'n duo naast elkaar wagen geval waar haar zoontje en 1 jaar oudere neefje in gingen. Maar neefje zat iedere keer haar zoontje te verbouwen en ze werd spuugzat van de vele vingertjes die in de oogjes, neusje, oortjes en mondje van baby verdwenen, vandaar mijn keuze voor de P&T.

Michasha, vindt je zoontje het dus niet saai om naar het achterwerkje van je andere zoontje te kijken of kan hij toch veel om zich heen kijken?
hier ook de phil & teds ik vind hem fantastisch!

en ik ben heel blij dat we geen tweeling wagen naast elkaar hebben gekocht, dit ook ivm de oudste, die mijn slapende jongste zo graag zn eigen speen eens in zn mondje duwt, hassikkuh lief maar niet helemaal de bedoeling.

Ik heb tijdens de zwangerschap van de 2e wel eens bedenkelijk gekeken hoe ik mijn vers geboren beebietje in dat nestje moest frummelen daar onderin, maar eigenlijk gaat dit super makkelijk!

Mijn oudste is nu 20 maanden en de jongste 7 weken, beetje zelfde leeftijdsverschil.
Ben geloof ik om! Pebbles, heb net op de website van P&T gekeken (http://www.philandteds.nl/) en als je bij Specials kijkt kan je demo buggies met korting bestellen. Ik heb er niet veel aan, moet even uitzoeken of ze dat hier in engeland ook hebben...
Ik neig ook steeds meer naar deze wagen. Vooral omdat ik het niet zo zie zitten om nog maanden met een dubbele naast-elkaar wagen te lopen terwijl de oudste nog maar af en toe wil zitten.

Die tip van die demo modellen is super, dank je wel Bloempje.

Binnenkort (mei waarschijnlijk) is er ook weer 20% korting dagen bij de Prenatal, dat scheelt ook al heel veel.
He Pebbels,

Even off topic, ik zit ook (met smart) te wachten op de 20% dagen bij Prenatal i.v.m. autostoel groep 1, maar hoe weet/verwacht jij dat die er in mei zijn? Ik hoopte eigenlijk iets eerder.

En ik weet dat jij nu de Urban Jungle hebt. Hebben jullie ook de bijpassende voetenzak gekocht, van die gladde stof? Gleed jouw dochter eerst ook zo onderuit daardoor? Als dat zo is, hebben jullie daar ook iets aan gedaan? Ik hoor het graag. Mannetje kan al goed zitten, maar glijdt dus toch wel wat onderuit.

Succes met het uitzoeken van een mooie nieuwe kinderwagen!

Groeten,

Mardejo
Bloempje, in Engeland zijn ze sowieso een heel stuk goedkoper. Ik betaalde 650 euro voor een complete dubbele wagen, maar zonder babynest, een Engelse vriendin betaalde omgerekend 500 euro volgens mij.

Je vroeg of m'n oudste zoontje het niet saai vindt om achterin te zitten. Totaal niet, hij kan nog lekker om zich heen kijken en kan ook zelf in- en uitstappen, dat vindt hij erg leuk.
@bloempje: ik kwam op een engelse site waar ze de phil and teds voordelig aanbieden met gratis verzending binnen de UK.

http://www.practicalpushchairs.co.uk/pa ... hair.shtml

Zelfs met verzendkosten naar Nederland erbij is het nog voordeliger als in nederland dus nog best de moeite waard.

@mardejo: ik kwam dat toevallig op een ander forum tegen. Het was wel via via dus ik weet het niet zeker. Even kijken of ik dat stukje nog kan vinden...................

Als u aangemeld bent bij de Wij Special Media staat u in het adressen bestand en krijgt u automatisch bericht wanneer de mama mazzeldagen dagen zijn.Waarschijnlijk zijn ze eind April maar kan nog niet specifiek de dag aangeven. Bugaboo, Stokke, Medela, Avent, Zwitsal en alle boeken doen NIET mee* 20 % op hele assortiment, niet samen met andere acties. Wij hopen je voldoende te hebben geïnformeerd en zien je graag terug in één van onze winkels.

Met vriendelijke groet,

Marion MonchCustomer CarePrénatal Moeder & Kind B.V,

Eind april dus waarschijnlijk, toch wat eerder.

Dat voetenzak probleem komt me wel bekend voor. Vooral als ik haar erin wil zitten kost het moeite om die zak op zijn plaats te houden. Ik vind zelf de Lodger Bunker eigenlijk mooier en net zo duur en bij de Prenatal verkopen ze eigen merk zaken die ook heel leuk zijn.
Vorig jaar begonnen de mama mazzel dagen 17 of 18 april...

(ik wacht ook met smart!!)
Voor de geintresseerden, in Engeland is het nieuwe model van Phil and Teds leverbaar. Grootste verandering is een aluminium frame waardoor hij veel lichter is. Daarnaast zijn er nog een paar kleine practische wijzigingen maar hij is vooral een stuk "hipper" geworden.

Hier de link, als het goed is verschepen ze ook naar NL voor 50 pond ofzo:

http://www.practicalpushchairs.co.uk/pa ... hair.shtml
Wij hebben de phil & teds sports double en hij bevalt uitstekend. Het grootste voordeel is natuurlijk dat ie niet groter is dan een gewone buggy, dus geen idioot lange of brede buggy.

De buggy zelf is niet zo duur (¤500 hier), maar de extra seat kost nog eens ¤100, dan nog ¤70 voor de raincover, nog eens ¤70 voor de sleepsack... het kan behoorlijk oplopen dus.

Ik woon in ierland en heb hem online in noord-ierland besteld (hier) en dan zaten er al een aantal onderdelen bij in, plus gratis bezorgkosten. Je schijnt 'm nog goedkoper te kunnen krijgen op ebay via Amerika, maar dan loop je de kans op duty gepakt te worden.

Maar ondanks dat ie niet de goedkoopste optie is, ik kan 'm 100% aanraden. Ik wou dat ik 'm had gekocht toen de eerste geboren was, dan had ik alleen maar de extra onderdelen erbij hoeven te kopen.
Ik bedenk me net dat ik nog wat foto's heb:

Jongste ligt hier in haar cocoon onder oudste.

Bedankt voor de foto's Ainne. Ziet er super uit (en wat een schatjes).

Ik zat zelf nog te twijfelen tussen groen en rood maar die groene vind ik wel heel leuk.

Kan je nog een beetje bij de boodschappenmand nu je de baby erin hebt liggen?

En waar laat je je luiertas eigenlijk?

Tot hoe oud verwacht je de babycot te kunnen gebruiken?

Haha, het zijn weer een boel vragen geworden.
Hoi, ook ik denk aan deze wagen. Ik vroeg me af of je niet de hele tijd tegen de onderste 'cocoon' aan loopt te schoppen, of dat je gek moet gaan lopen om je voeten neer te zetten?

Ik ben in augustus uitgerekend van de derde, tegen die tijd is mijn oudste 3eneenhalf en de middelste anderhalf. We hebben nu een lange dubbele wagen, en das niks...

Groetjes!
@ ainne ik heb precies dezelfde!! fijn is de wagen he?? Wij hebben alleen een zwarte voetenzak genomen (van de prenatal ik vond 70 euro echt te veel en die van de prenatal is dus precies hetzelfde) voor de oudste dit ivm een heel erg knoeipoetserig mannetje

@ chimera ik kan heel normaal achter de wagen lopen als beide kindes er in zitten/liggen, ik heb de wagen alleen nog niet gebruikt met het zitje achter/onder op maar wel uit geprobeerd en ook dat vond ik prima gaan!!

vanochtend heb ik het zwenkwiel vast gezet en ben ik met de oudste gaan skaten, hij in de wagen mams er achter, dit ging super en zou zelfs met het babynestje er in nog kunnen denk ik. (beetje link dus doe het niet maar dat geeft de ruimte achter de wagen weer)
@ pebbles, ik vind zelf het enige nadeel nu ik hem gebruik dat je je luiertas nergens kwijt kunt als de jongset onderin ligt, ik heb gelukkig een hele handige rugzak en die gebruik ik vaak als we gaan wandelen of dierentuin bezoeken ofzo.

ook kan je slecht bij je boodschappen mandje maar ja als je het stoeltje er achter op hebt dan zit kind dara met zn benen zeg maar dus ook dan gebruik je die niet echt, ook hiervoor gebruik ik die rugzak.

je hebt overigens nog speciale zijtassen voor aan de wagen om dat probleem te verhelpen!

Mijn jongste was bij zn geboorte 4460 gram en 53cm ik vreesde dat hij al bijna niet meer in de babycot zou passen maar dat valt reuze mee, het gaat echt nog prima en hij is inmiddels 60 cm. Als hij er eventueel uitgegroeid is dan koop ik voor hem de zitverkleiner (die hebben ze geloof ik ook) voor in de zitting en dan laat ik de babycot er uit, ik denk dat als ze wat ouder zijn dit ook prima gaat en dan hebben ze echt nog ruimte zat!!

er uitvallen kan dan ook niet omdat er een opstaande rand bij het 'hoofdeinde' zit zeg maar, en dan kan je natuurlijk de gordeltjes gebruiken.

*ik moet als vertegenwoordiger gaan werken voor F&T *
Bedankt voor de antwoorden Rammelkont.

Die zijtassen wil ik er ook graag bij hebben omdat ik ook vaak even boodschappen ga doen met de wagen.

Voor het liggedeelte had ik ook bedacht om bij een meubelmaker of op de markt ofzo een matrasje op maat te laten snijden en dan gewoon opmaken zoals in een reiswieg.

Vooral omdat onze baby in de zomer geboren gaat worden lijkt me het babynestje zo warm en krap
Hoi, nou rammelkont heeft het inmiddels inderdaad wel zo'n beetje beantwoord.

Inderdaad niet echt handig om bij het mandje te komen nu dat jongste platligt, die gebruik ik dus ook niet veel. Straks als dat zitje omhoog gaat weer wel denk ik.

Zelf gebruik ik geen luiertas eigenlijk, heb een grote handtas waar wel een luiertje in past en verder borstvoeding, dus heb eigenlijk geen extra luiertas nodig. Wel heb ik een soort van "vleeshaken" gekocht die aan de stang gaan, zodat ik eventuele boodschappentassen op kan hangen.

Inderdaad kun je ook die saddle bags kopen, maar ik vond het inmiddels wel goed met alle losse onderdelen die je erbij kunt kopen.

De cocoon is inderdaad vrij warm, dus lijkt me niet echt geschikt voor van de zomer. Nu is hij ideaal. Wij reizen nogal regelmatig en je sjouwt haar zo het vliegtuig in, alsof je een sporttas bij je hebt! En als jongste straks te groot is dan kan ze gewoon in een fleece deken of zo plat liggen. Al vind ik dat matrasje op maat laten maken ook een erg goed idee!
pebles dat matrasje is een goed plan!!! kijk toch handig zo'n topic, onze jongste is nu 8 weekjes oud dus van de zomer is hij net niet aan zitten toe en allang te groot voor het nestje dus dan is zo'n matrasje een goed idee en dan zelfs mischien van aerosleep spul zodat het niet zweet ook.

En inderdaad wat ainne zegt dat nestje is van de zomer echt veel te warm, ik zou hem er dan in jouw geval denk ik niet eens bij bestellen!
haha, heb ik de "ervaren" phil and teds gebruikers toch even op een idee gebracht.

Ik ben trouwens in augustus uitgerekend dus het zal in die eerste 6 maanden ook weer winter worden maar ik heb zo'n Lodger wikkeldeken en ook gewone dekentjes die ik hiervoor in de reiswieg gebruikte. Ik denk dat ik het nestje er dus inderdaad niet bij ga bestellen. Dan heb ik liever die saddle bags.

Die tassenhaken lijken me wel heel handig, eens kijken of die in nederland ook te krijgen zijn.
Even een up voor dit topic.

Vandaag heb ik ook een phil & teds besteld (mama mazzeldagen, 20% korting!!). Het is de limegroene geworden.

Nu wil ik een matrasje op maat laten maken in plaats van het babynestje.

Is er misschien een Phil&Teds eigenaar die voor mij even op wil meten hoe groot dat matrasje moet worden? Ik ben het vandaag vergeten op te meten in de winkel

Dus gewoon de maat van het platte gedeelte of de maat van het babynestje want die is natuurlijk net zo groot.

Alvast bedankt.
Ik zit op de Phil & Teds websites te kijken (.nl en .com), maar ik begrijp het niet.

Kun je de Sport Single later upgraden naar een Double, of moet je meteen een Double kopen als je er ooit 2 kinderen in wil vervoeren?

En als je (bijvoorbeeld bij Prénatal) de Sport Double besteld, heb je dan meteen die baby cocoon erbij, zoals op de foto van Ainne, en ook het extra buggy zitje voor als de baby groter is?

Of bestel je een losse wagen + losse cocoon + los opzetstoeltje?

Hoe ging dat bij jou, Pebbles? Heb jij nu de Sport Double? En wat was ongeveer de prijs?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven