te hoog woonlasten
donderdag 10 mei 2012 om 16:59
mijn hypotheek verloopt in 2016 onze woon lasten zijn hoger dan ons inkomen. weet iemand hoe ik mijn lasten kan onder drukken. Hypotheek open breken is ook geen optie, want die zal hoger uitvallen. ik zit nu met mijn vingers in mijn haren.zelfs mijn service kosten blijven stijgen. weer heeft voor mij een goed advies.

donderdag 10 mei 2012 om 17:04
donderdag 10 mei 2012 om 17:06
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Nou, vrekken maar, alles opzeggen, krantenwijk nemen. Naar de Lidl en de Zeeman en hier ons vrekkentopic volgen.
Bezuinigtips op internet zoeken, kachel lager, bewuster de wasmachine gebruiken en omgaan met sroom, lichten uit.
Nou, vrekken maar, alles opzeggen, krantenwijk nemen. Naar de Lidl en de Zeeman en hier ons vrekkentopic volgen.
Bezuinigtips op internet zoeken, kachel lager, bewuster de wasmachine gebruiken en omgaan met sroom, lichten uit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 10 mei 2012 om 17:11
donderdag 10 mei 2012 om 17:15
Maar je hypotheek loopt af in 2016? Dus dan wordt hij helemaal afgelost, mits je nu alles blijft betalen? Dan moet daar toch wel een mouw aan te passen zijn. Hoeveel heb je nu al afgelost, of hoe hoog is de inleg in je bankspaar?
Als je nu al 26 jaar je hypotheek netjes hebt betaald, dan staat de bank misschien wel open voor de optie om je hypotheek aan te passen. Als je die laatste 4 jaar nu in 6 jaar, of 8 jaar betaalt, zou je het dan wel redden? De bank ziet ook gewoon liever een hypotheek die wordt afgelost dan iemand die zo op de valreep zijn huis executoir verkopen.
Als je nu al 26 jaar je hypotheek netjes hebt betaald, dan staat de bank misschien wel open voor de optie om je hypotheek aan te passen. Als je die laatste 4 jaar nu in 6 jaar, of 8 jaar betaalt, zou je het dan wel redden? De bank ziet ook gewoon liever een hypotheek die wordt afgelost dan iemand die zo op de valreep zijn huis executoir verkopen.

donderdag 10 mei 2012 om 17:33
quote:bassou123 schreef op 10 mei 2012 @ 17:29:
[...]
probleem is een consumptief lening van ¤ 30.000
Dus je inkomen is niet gekelderd, maar je uitgaven zijn gestegen door de aflossingen die je moet betalen? Begrijp ik dat goed? En komt dit bovenop het feit dat je inkomen lager is dan je hypotheeklasten? Want dan zit je wel een beetje in de sh*t om eerlijk te zijn. Hoeveel rente en aflossing betaal je voor die lening?
Nogmaals: hoeveel moet je nog aflossen aan je hypotheek en ik neem aan dat daar dan de 30.000 euro aan lening ook nog bij op komt in je totaal aan schulden? Is dat je totale schulden plaatje?
[...]
Dus je inkomen is niet gekelderd, maar je uitgaven zijn gestegen door de aflossingen die je moet betalen? Begrijp ik dat goed? En komt dit bovenop het feit dat je inkomen lager is dan je hypotheeklasten? Want dan zit je wel een beetje in de sh*t om eerlijk te zijn. Hoeveel rente en aflossing betaal je voor die lening?
Nogmaals: hoeveel moet je nog aflossen aan je hypotheek en ik neem aan dat daar dan de 30.000 euro aan lening ook nog bij op komt in je totaal aan schulden? Is dat je totale schulden plaatje?

donderdag 10 mei 2012 om 17:33
Waarschijnlijk loopt in 2016 niet haar hypotheek af.. maar haar rentevaste periode.... En moet ze dus een nieuwe hypotheek, die ze niet zal gaan krijgen met een lening van 30K!!! En een inkomen dat lager is dan wat ze per maand moeten betalen aan hypotheek.
En dan is er echt maar een optie. Verkopen.
En dan is er echt maar een optie. Verkopen.

donderdag 10 mei 2012 om 17:35
Nou ja, je kan de lening wel onderbrengen, maar je krijgt over dat bedrag geen hypotheekrente aftrek. Daarbij kan de TO wellicht alleen over op een aflossingsvrije hypotheek (goedkopere maandlasten), maar over de aflossingsvrije hypotheken krijg je ook geen hypotheekrenteaftrek meer. Kortom, in deep shit.
donderdag 10 mei 2012 om 17:36
quote:bassou123 schreef op 10 mei 2012 @ 17:29:
[...]
Dus hebt hetzelfde inkomen gehouden, maar je komt puur door die lening in de shit? Is er niet iets meer aan de hand?
Misschien kun je alles even op een rijtje zetten? Wat komt er maandelijks binnen? Wat zijn je vaste lasten etc.
[...]
Dus hebt hetzelfde inkomen gehouden, maar je komt puur door die lening in de shit? Is er niet iets meer aan de hand?
Misschien kun je alles even op een rijtje zetten? Wat komt er maandelijks binnen? Wat zijn je vaste lasten etc.