Claimclaimclaim

11-05-2012 09:23 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ongeveer een maand heb ik weer een vriend. We zijn superverliefd, zien elkaar veel en het voelt heel goed.

Uit een vorige relatie weet ik dat ik nogal claimerig gedrag kan vertonen. Daarom hecht ik er nu heel veel waarde aan dat we beide gewoon ons eigen ding kunnen doen. Dit gaat ook heel goed; we zien elkaar veel, maar hij gaat af en toe nog op stap met zijn vrienden en voor mij geld dat vice versa.

Gisteravond had ik een BBQ georganiseerd met vrienden en hij is later ook bij ons aangeschoven. Was een hele gezellige avond en rond een uurtje of half elf is hij met een vriend naar een feest gegaan. We hadden afgesproken dat hij na het feest naar mij toe zou komen omdat we het toch fijn vinden samen te slapen. Dus zo gezegd zo gedaan en om 4u 's nachts lag hij bij mij in bed.

Ik had al bedacht dat ik de volgende dag (vandaag dus) vroeg naar mijn werk wilde gaan zodat ik 's middags van het mooie weer kon genieten. Dit heb ik hem de gistermiddag ook verteld en eigenlijk al op zo een manier dat ik er vanuit ging dat hij mee zou gaan.

Vanochtend werd ik dus vroeg wakker en hij was nog heel moe. Zei dus dat hij tot een uurtje of 12 zou slapen en daarna pas zou gaan werken, dus dat hij de middag op kantoor zou zijn.

Daarna was ik meteen ongelofelijk afstandelijk tegen hem terwijl hij helemaal niets verkeerd heeft gedaan! Hij is harstikke moe en logisch dat hij dan niet eens mee kàn naar het park omdat hij later op zijn werk verschijnt. Toch neem ik hem dit kwalijk en heb ik hem bijna genegeerd vanochtend.

Hij merkte dit natuurlijk meteen en vroeg wat er aan de hand was. Ik heb alleen maar gezegd dat alles goed met me gaat en er niets is. Hij zei zelfs (logisch) dat hij het idee was dat ik boos op hem was, maar hoe dat zo kon zijn omdat hij alleen maar geslapen had. Hier ben ik niet op in gegaan.

Ik snap dit niet goed van mezelf en wil van dit kut gedrag af. Ik zou zelfs met een ex van me naar het park willen gaan om hem jaloers te maken!? Slaat echt helemaal nergens op, maar toch heb ik hier de behoefte aan. Ik doe hem hier alleen maar onnodig pijn mee terwijl hij juist super lief is.

Ik heb alles wat ik hebben wil; een mooi contract aangeboden gekregen in de stad waar ik het liefste woon, een goed sociaal leven, een gezellige woning met een leuke huisgenote en nu met mijn vriend erbij kan het niet meer op. Ik snap niet dat ik het dan op zo een manier zou verpesten.
Zeg hem dan dat je had verwacht dat jullie vanmiddag samen naar het park zouden gaan.

Ook zeggen dat je het wel snapt, maar dat je het even een kutmoment vond.
Ehm, eens met iemand gaan praten? Een proffesional bedoel ik dan?

Enne, dat mooie weer vanmiddag? Waar is dat dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Overigens is er niks mis mee om je verwachtingen uit te spreken.

Maar niet op een claimerige manier.

"Goh, morgen lekker naar het park" Komt bij een man niet aan, als in, he, gezellig met z'n twee.

Eerder:

"Goh, morgenmiddag lekker naar het park, ga je mee?"
Offtopic, maar waar woon je?? Hier is al dagen regen en storm :(
Wat vond je er van dat hij met een vriend naar een feestje is gegaan (zonder jou)?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kunt dat rotgevoel misschien kwijtraken door gewoon te zeggen wat je dwarszit i.p.v. zo kinderachtig (sorry) te doen.

Wat heeft hij in hemelsnaam aan iemand die hem doodzwijgt als hij zegt; ik ga liever vanmiddag werken?

Waarom zeg je niet direct; 'oh jammer, ik ging juist vroeg werken zodat we vanmiddag naar het park konden.'

Heb jij je gevoel meteen uitgesproken, hij weet meteen wat je dwarszit, klaar.

Overigens zou ik tegen mijn vriend zeggen als hij heel laat thuis was en de mogelijkheid heeft later te beginnen dat hij lekker moet blijven liggen en we wel een andere keer gaan. Maar goed...
Ik wou net zeggen, mooi weer??? Waar?

Maar goed, ik zou wel je verwachtingen uitspreken naar hem. communiceren.. Dat is wel het belangrijkste in een relatie..
Ik woon in München en het is hier vandaag 30 graden met blauwe hemel. Maar wordt maar niet te jaloers want komende twee weken is het regen en koud met 10 graden ;)
quote:angel__ schreef op 11 mei 2012 @ 09:30:

Overigens is er niks mis mee om je verwachtingen uit te spreken.

Maar niet op een claimerige manier.

"Goh, morgen lekker naar het park" Komt bij een man niet aan, als in, he, gezellig met z'n twee.

Eerder:

"Goh, morgenmiddag lekker naar het park, ga je mee?"

Nouja ik vertelde hem dus gistermiddag dat ik vandaag vroeg zou beginnen zodat ik van de zon kon genieten in het park of dat we (ik versprak me) een terrasje konden pakken. Hij had toen een grote grijns op z'n gezicht en zei 'oh, dus je hebt het al helemaal bedacht?' Ik heb hem dus niet eens gevraagd maar was er vanzelf vanuit gegaan dat hij dan ook maar 's middags vrij had en met mij iets leuks zou gaan doen. Hij vond het een leuk idee maar niets afgesproken.

Ik had niet verwacht dat hij pas om vier uur thuis zou komen en dus was het wel een beetje een domper dat hij vanochtend zei dat hij liever tot 12 wilde slapen en daarna zou werken. Terwijl hij niet eens afgesproken had met me mee te gaan!

En ik voelde me zo stom over zoiets kleins en dat ik daarover zo boos en afstandelijk kon worden, dat ik het er niet over wilde hebben. Ik schaam me er gewoon voor. Maarja dat zwijgen maakt het juist erger.
Hm, dan kan ik me voorstellen dat je vanmiddag wil ja haha ;)
quote:viva-amber schreef op 11 mei 2012 @ 09:33:

Wat vond je er van dat hij met een vriend naar een feestje is gegaan (zonder jou)?

Dat vind ik serieus leuk voor hem. En het probleem komt totaal niet doordat hij naar een feestje is gegaan, maar omdat ik andere verwachtingen had van vanmiddag.

Dat gevoel begon pas te dagen toen iedereen uit de vriendengroep (hij heeft dezelfde vrienden) plagend begon te zeggen waarom hij zich had gedouched en zo klaar gemaakt voor een feestje als ik niet eens mee ging. Maar zelfs dan kan ik nog oprecht zeggen dat ik het leuk vind dat hij een feest heeft waar hij zich al zo lang op verheugd.
Probeer jezelf beter uit te spreken. Verder wat iemand anders al zei; mannen en subtiele hints gaan vaak niet samen.

Geeft niet, behalve als een subtiele hint voor jou meteen een 'afspraak' of een verwachting is.

Ik weet gewoon dat als ik iets 'verwacht' van mijn vriend, ik daar een duidelijke afspraak over moet maken. En als ik zeg tegen hem; we zien wel, dat dit kan betekenen dat het niet doorgaat als er iets tussenkomt o.i.d. dus dat ik me daar niet om druk ga maken als het inderdaad niet doorgaat.

Als je dit vooraf goed duidelijk hebt voor jezelf, hoef je niet met een rotgevoel te zitten als jij een afspraak hebt met hem, maar hij niet met jou... snap je?
Jouw probleem is in dit voorbeeld niet zozeer claimen, maar dat je verwachtingen hebt die je niet communiceert. En dat werkt niet, want je vriend kan geen gedachten lezen.

Overigens ben ik het eens met Valerie dat ik vriend zou laten liggen als hij laat thuis was. Dan zou ik niet verwachten dat hij vroeg aan het werk gaat omdat ik die middag naar het park wil.

Verder is je houding vrij kinderachtig en niet constructief.
Allereerst; goed dat je inziet dat het "probleem" door jouw (onuitgesproken) verwachtingen komt en niet door het gedrag van je vriend.

Ik snap je teleurstelling wel dat hij niet mee kan, maar heel eerlijk; als hij na de BBQ nog naar een feestje ging, had je toen toch al kunnen bedenken dat hij waarschijnlijk niet om 7 uur naast zijn bed zou staan?

Jullie hadden ook geen echte afspraak, dus hij heeft ook niets afgezegd.

Probeer voortaan óf je verwachtingen uit te spreken (lief, ik zou het gezellig vinden als je morgen meegaat naar het park) of geen verwachtingen te hebben en gewoon te kijken hoe het loopt.
Gelukkig is hij op een gegeven moment wel een man die denkt 'oke als jij zo kinderachtig doet en het niet wil vertellen, dan zak je ook maar in de stront'. Omdat hij goed genoeg weet dat hij niet degene is die fout zit.

En dat vind ik alleen maar goed. Schop onder m'n kont!
Totdat hij je te vaak een schop moet geven zonder dat er iets verandert.

Dan denkt hij wellicht "oke, als jij zo kinderachtig blijft doen, is het nu genoeg geweest, adios"
quote:Sssenta schreef op 11 mei 2012 @ 10:00:

Totdat hij je te vaak een schop moet geven zonder dat er iets verandert.

Dan denkt hij wellicht "oke, als jij zo kinderachtig blijft doen, is het nu genoeg geweest, adios"Daarom wil ik er juist iets aan veranderen Omdat ik weet dat ik ongelofelijk koppig kan zijn en er dan van dit idiote gedrag uit voort komt.
Typisch man-vrouw puntje. Vrouw zegt niet precies wat ze bedoelt, man reageert als een echte man, (lees: heel nuchter). Vrouw overstuur, man slaapt lekker verder.

Volgende keer zeggen wat je bedoelt, werkt wel zo handig. Daar moest ik me eerst ook bewust van worden ;/)
Niet zo aanstellen, jezelf een schop onder de kont geven en alleen naar het park gaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:btje90 schreef op 11 mei 2012 @ 10:04:

Typisch man-vrouw puntje. Vrouw zegt niet precies wat ze bedoelt, man reageert als een echte man, (lees: heel nuchter). Vrouw overstuur, man slaapt lekker verder.

Volgende keer zeggen wat je bedoelt, werkt wel zo handig. Daar moest ik me eerst ook bewust van worden ;/)haha, ja precies zo!
quote:lori90 schreef op 11 mei 2012 @ 10:02:

[...]

Daarom wil ik er juist iets aan veranderen Omdat ik weet dat ik ongelofelijk koppig kan zijn en er dan van dit idiote gedrag uit voort komt.

Je bent ver he! Je weet nu wat er misgaat.

Les 1: Duidelijk naar mannen over jouw verwachtingen!

Les 2: Vandaag lekker in je eentje of met een vriendin/studiegenoot etc naar het park gaan en dan vanavond lekker met vriendlief een leuke vrijdagavond. Probleem opgelost toch?
Ok. Dus voor de volgende keer mijn verwachtingen ook daadwerkelijk uitspreken. Dus ook de ochtend daarna..

Zal 'oefenen' worden, maar wel beter!

Heb nog steeds niets van me laten horen. Voelt alsof ik mijn excuses aan moet bieden, en wil dat ook, maar wil niet dat het een te groot ding wordt.
Ja, grow up!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:lori90 schreef op 11 mei 2012 @ 10:23:

Heb nog steeds niets van me laten horen. Voelt alsof ik mijn excuses aan moet bieden, en wil dat ook, maar wil niet dat het een te groot ding wordt.En hier ga je dus meteen weer in je vertrouwde patroon... Als je iets op je hart hebt, meteen uitspreken..! Dus gewoon bellen/gaan praten en zeggen dat je een onterechte verwachting had en te overdreven reageerde. Jij maakt er zelf een (te) groot ding van door dat gemaal en gedoe in je hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven