waar moet ik beginnen HELP
vrijdag 11 mei 2012 om 19:48
Wie kan me helpen, en wie wil er luisteren want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mijn relatie is stuk gelopen half dec 2011, toen was ik nog vrij positief en hield mezelf op de been door te zeggen dat het straks als ik mijn eigen stekje had met mijn 3 kinderen ( pubers). Maar het is nu 5 maanden verder en heb geen stekje nog gevonden. Sterker nog ben door mijn ex de straat opgezet en daardoor een verkeerde beslissing genomen ( bleek achteraf) , nu zit ik op een kamer en mijn kinderen wonen niet meer bij mij. Heb geen huis geen werk en nog steeds geen uitkering pffffffffffff ik zie het niet meer zitten. Wie geeft me die trap onder mijn kont, en wie kan me laten zien wat ik over het hoofd heb gezien. Ik en mijn kinderen gaan hier aan onderdoor.
Mijn relatie is stuk gelopen half dec 2011, toen was ik nog vrij positief en hield mezelf op de been door te zeggen dat het straks als ik mijn eigen stekje had met mijn 3 kinderen ( pubers). Maar het is nu 5 maanden verder en heb geen stekje nog gevonden. Sterker nog ben door mijn ex de straat opgezet en daardoor een verkeerde beslissing genomen ( bleek achteraf) , nu zit ik op een kamer en mijn kinderen wonen niet meer bij mij. Heb geen huis geen werk en nog steeds geen uitkering pffffffffffff ik zie het niet meer zitten. Wie geeft me die trap onder mijn kont, en wie kan me laten zien wat ik over het hoofd heb gezien. Ik en mijn kinderen gaan hier aan onderdoor.
vrijdag 11 mei 2012 om 19:53
Maatschappelijk werk bij je gemeente, woningbouwvereniging voor je huis en UWV voor bijstand en vacaturebanken voor zoeken naar een baan.
Kom op, vrouw, het is een vreselijke situatie, maar het is nu niet de tijd om bij de pakken neer te gaan zitten.
Je kunt van het weekend niet heel veel doen, maar wat wel kan is kort je verhaal op papier zetten voor maatschappelijk werk, op de website van het uwv kijken of je je in kunt schrijven oid, en je cv op poten zetten voor uitzendbureaus en evt. passende sollicitaties.
Kom op, vrouw, het is een vreselijke situatie, maar het is nu niet de tijd om bij de pakken neer te gaan zitten.
Je kunt van het weekend niet heel veel doen, maar wat wel kan is kort je verhaal op papier zetten voor maatschappelijk werk, op de website van het uwv kijken of je je in kunt schrijven oid, en je cv op poten zetten voor uitzendbureaus en evt. passende sollicitaties.
vrijdag 11 mei 2012 om 19:56
Dank je Katherina maar sww ben ik al geweest en die mensen hebben me ook geholpen waar ze konden , bij de woningbouw krijg ik geen urgentie en moet zelfs stukken gaan overleggen van mijn echtscheiding van 12 jaar geleden, Ja en ik sta al ingeschreven bij de uitzendbureaus dus dat is niet zo een punt. Maar wat ik niet snap is dat er gewoon nergens een huisje voor me is voor mij en mijn kinderen. Bij de makelaars gaat het niet zo makkelijk omdat ik geen vaste baan heb, en het is moeilijk om een huis te vinden met 3 kinderen namelijk
vrijdag 11 mei 2012 om 19:57
Waarom verwijst iedereen toch altijd gelijk door naar het maatschappelijk werk. Zoveel kunnen ze ook niet doen.
Ze krijgt geen urgentie want ze heeft een dak boven haar hoofd.
Tja kinderen wonen nu niet bij haar maar die kunnen blijkbaar prima bij papa? wonen.
Waarom dacht jij dat je zo maar een huisje zou krijgen terwijl toch algemeen bekend is dat de wachttijden voor een sociale huurwoning wel kunnen oplopen tot meerdere jaren.
Een huis huren via een makelaar kan je wel op je buik schrijven met een uitkering.
Alleen inschrijven bij een uitzendbureau is niet genoeg. Je moet ook regelmatig langsgaan.
Ze krijgt geen urgentie want ze heeft een dak boven haar hoofd.
Tja kinderen wonen nu niet bij haar maar die kunnen blijkbaar prima bij papa? wonen.
Waarom dacht jij dat je zo maar een huisje zou krijgen terwijl toch algemeen bekend is dat de wachttijden voor een sociale huurwoning wel kunnen oplopen tot meerdere jaren.
Een huis huren via een makelaar kan je wel op je buik schrijven met een uitkering.
Alleen inschrijven bij een uitzendbureau is niet genoeg. Je moet ook regelmatig langsgaan.
vrijdag 11 mei 2012 om 20:02
Sugarmiss, mijn kinderen wonen niet bij hun pappa hoor die wonen her en der versprijt over mensen zeg maar, zijn mijn kinderen en niet die van mijn ex. Het huis waar we in woonden stond op zijn naam en was te duur voor mij om daar alleen in te gaan wonen dus dat was geen optie, maar omdat hij de huur had opgezegd moest ik er binnen 4 weken uit en heb in die tijd hemel en aarde bewogen om een huis te vinden maar kreeg het niet voor elkaar en stond gewoon op straat. Zelfs de woningbouw kon me niet helpen. Kijk uitkering en zo dat kan ik allemaal wel regelen maar een huis dat snap ik niet waarom ik die niet zo snel kan vinden
Ja dubiootje ik ben hun moeder en hij was niet hun biologische vader.
Ja dubiootje ik ben hun moeder en hij was niet hun biologische vader.
vrijdag 11 mei 2012 om 20:05
vrijdag 11 mei 2012 om 20:07
Vervelende situatie zit je in. Maar ik denk dat je het in principe al goed aanpakt. Praktisch je hele leven opnieuw vormgeven kost nou eenmaal tijd.
De handigste volgorde is waarschijnlijk eerst een baan regelen die genoeg betaald, dan een huis particulier oid, dan je kinderen in overleg met vader weer (deels) bij jou.
Wanneer heb je je uitkering aangevraagd? De termijn waarop de sociale dienst een besluit moet nemen is 8 weken nadat je alle informatie hebt aangeleverd.
De handigste volgorde is waarschijnlijk eerst een baan regelen die genoeg betaald, dan een huis particulier oid, dan je kinderen in overleg met vader weer (deels) bij jou.
Wanneer heb je je uitkering aangevraagd? De termijn waarop de sociale dienst een besluit moet nemen is 8 weken nadat je alle informatie hebt aangeleverd.
vrijdag 11 mei 2012 om 20:11
quote:hupsakee2012 schreef op 11 mei 2012 @ 20:07:
Ik weet niet wat je bedoelt met de krimpregio's . Ik woon in het midden van het land
krimpregio's zijn de afgelegen gebieden in groningen en limburg waar niemand wil wonen en waar de mensen weg trekken. Nadeel is weer dat daar ook weinig tot geen werk te vinden is.
Je eerste prioriteit is nu inderdaad werk zoeken zodat je een huis kan huren. Ik hoop voor je dat je een goede opleiding hebt want je moet vaak wel 4 x de huur verdienen om in aanmerking te komen voor een huis en bij een huis van 800 euro moet je dus een behoorlijke baan zien te vinden.
Ik weet niet wat je bedoelt met de krimpregio's . Ik woon in het midden van het land
krimpregio's zijn de afgelegen gebieden in groningen en limburg waar niemand wil wonen en waar de mensen weg trekken. Nadeel is weer dat daar ook weinig tot geen werk te vinden is.
Je eerste prioriteit is nu inderdaad werk zoeken zodat je een huis kan huren. Ik hoop voor je dat je een goede opleiding hebt want je moet vaak wel 4 x de huur verdienen om in aanmerking te komen voor een huis en bij een huis van 800 euro moet je dus een behoorlijke baan zien te vinden.
vrijdag 11 mei 2012 om 20:15
Uitkering heb ik toen direct geprobeerd aan tevragen maar omdat mijn ex weigerde om zich uit te laten schrijven kon ik het dus niet doen, nadat ik hen met medewerking van een mediator heb kunnen overtuigen dat hij dat wel moest doen heeft hij dat eindelijk gedaan.Maar idd dat duurt wel even dus daar is het wachten nu ook op. Ondertussen heb ik geleefd van het werk wat ik nog 2maanden heb kunnen doen voordat ik mijn boel op moest pakken en elders moest gaan wonen ( lees andere provincie). Tot nu toe leef ik dus zeer zuinig en nog steeds van mijn geld van wat ik toen nog verdiend had. Als je alleen bent kan dat ook zat dus dat is het punt ook niet.Achteraf gezien had ik beter met mijn kinderen gewoon in de tuin moeten gaan liggen omdat er geen woning voor mij was. Maar omdat ik mdus nu niet voor mijn kinderen kan zorgen zit jeugdzorg ook op mijn nek en dreigt al een kind in de crisis te willen plaatsen omdat ik er dus niet 24/7 voor haar kan zijn . Alles wat ik doe en gedaan heb wordt nu tegen mij gebruikt, en daar baal ik zo van. Waar is het mis gegaan bij mij en waar heb ik iets overgeslagen ik weet het niet hoor.
vrijdag 11 mei 2012 om 20:50
quote:misspoez schreef op 11 mei 2012 @ 20:45:
Als je niet voor je kinderen kan zorgen moeten ze ook niet bij je wonen, wat hebben ze dan aan je? Gun hen het beste, zorg dat je voor jezelf kan zorgen en stop met klagen.
Als TO een woning heeft kan ze toch wel voor de kinderen zorgen? Of heb ik iets gemist?
Overigens is voor de meeste kinderen 'het beste' dat ze een moeder hebben die van ze houdt en voor ze zorgt. Zou mooi zijn als dat samenging met een dak boven hun hoofd.
Als je niet voor je kinderen kan zorgen moeten ze ook niet bij je wonen, wat hebben ze dan aan je? Gun hen het beste, zorg dat je voor jezelf kan zorgen en stop met klagen.
Als TO een woning heeft kan ze toch wel voor de kinderen zorgen? Of heb ik iets gemist?
Overigens is voor de meeste kinderen 'het beste' dat ze een moeder hebben die van ze houdt en voor ze zorgt. Zou mooi zijn als dat samenging met een dak boven hun hoofd.
vrijdag 11 mei 2012 om 21:03
quote:misspoez schreef op 11 mei 2012 @ 20:54:
Een vader die van ze houdt en voor ze zorgt is net zo goed. TO heeft geen huis en geen uitkering, ze kan niet voor zichzeolf zorgen laat staan voor haar kinderen.We weten niet of die vader er is, ze wonen daar in ieder geval niet, ze wonen verspreid over verschillende adressen.
Een vader die van ze houdt en voor ze zorgt is net zo goed. TO heeft geen huis en geen uitkering, ze kan niet voor zichzeolf zorgen laat staan voor haar kinderen.We weten niet of die vader er is, ze wonen daar in ieder geval niet, ze wonen verspreid over verschillende adressen.
vrijdag 11 mei 2012 om 21:31
heel off topic, maar idd, dat kan niet, misspoez, maar niet omdat ze de verzorging op zich niet aan kan.
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat iemand in NL door zo'n situatie niet meer met haar kinderen kan wonen?
Is antikraak niets? Ik had op die manier een jaar een eensgezinswoning. Het is wel regelmatig verhuizen, maar dan heb je iig wat.
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat iemand in NL door zo'n situatie niet meer met haar kinderen kan wonen?
Is antikraak niets? Ik had op die manier een jaar een eensgezinswoning. Het is wel regelmatig verhuizen, maar dan heb je iig wat.