geen box
woensdag 9 mei 2012 om 11:00
Wij hebben geen box, dochter is bijna 5 maanden en we zijn ook niet van plan een box aan te schaffen,
Waar wij wonen (Zweden) heeft bijna niemand een box, ze noemen het een kindergevangenis. Nou ben ik het daar ook echt niet mee eens maar goed ze hier kopen is lastig, duur en wij zien het nut er niet zo van in.
Hier lukt het kennelijk iedereen om de kinderen zonder op te voeden dus waarom zal dat ons niet lukken?
Ja het zal wat lastiger worden als ze gaat kruipen ed maar dat zien we dan wel weer.
Maar ik word zoooo moe van zowel mijn ouders en schoonouders die maar niet kunnen begrijpen dat het heus ook zonder kan. Dat de wereld niet vergaat en we ons kind niet mishandelen door geen box te hebben. Als het lastig is als ze gaat kruipen is dat toch zeker ons probleem?
Iedere keer weer, waarom hebben jullie geen box, dat kan niet hoor geen box. GRRRRR!
Geen idee wat ik met dit topic wil, het even kwijt misschien. Zijn er meer ouders hier die geen box hebben? Ben gewoon geïnteresseerd..
Waar wij wonen (Zweden) heeft bijna niemand een box, ze noemen het een kindergevangenis. Nou ben ik het daar ook echt niet mee eens maar goed ze hier kopen is lastig, duur en wij zien het nut er niet zo van in.
Hier lukt het kennelijk iedereen om de kinderen zonder op te voeden dus waarom zal dat ons niet lukken?
Ja het zal wat lastiger worden als ze gaat kruipen ed maar dat zien we dan wel weer.
Maar ik word zoooo moe van zowel mijn ouders en schoonouders die maar niet kunnen begrijpen dat het heus ook zonder kan. Dat de wereld niet vergaat en we ons kind niet mishandelen door geen box te hebben. Als het lastig is als ze gaat kruipen is dat toch zeker ons probleem?
Iedere keer weer, waarom hebben jullie geen box, dat kan niet hoor geen box. GRRRRR!
Geen idee wat ik met dit topic wil, het even kwijt misschien. Zijn er meer ouders hier die geen box hebben? Ben gewoon geïnteresseerd..
woensdag 9 mei 2012 om 12:43
Hier ook een box, aangeschaft toen dochter 5 mnd was omdat ze toch bijna van de bank rolde. En ons huis te koud was om op de grond te liggen. En omdat oma er graag 1 wilde kopen.
Gebruik m nog steeds als ik ga douchen. Of als de kat ontsnapt naar buiten en ik haar snel wil vangen. Verder nooit gebruikt. Ze vond er niets aan en als ik bij haar ben snap ik ook de waarde ervan niet.
Overigens wil ze nu heel soms zelf in de box, om er na 1 minuut weer uit te willen!
Ze is anderhalf.
Gebruik m nog steeds als ik ga douchen. Of als de kat ontsnapt naar buiten en ik haar snel wil vangen. Verder nooit gebruikt. Ze vond er niets aan en als ik bij haar ben snap ik ook de waarde ervan niet.
Overigens wil ze nu heel soms zelf in de box, om er na 1 minuut weer uit te willen!
Ze is anderhalf.
woensdag 9 mei 2012 om 12:52
TiaDalma, ik werk eraan, soms gaat het goed soms wat minder. Maar er wordt aan gewerkt. Ik vind het trouwens geen gevangenis hoor. Maar ja een beetje veroordelend is dat wel van de mensen aan wie ik het liet zien, maar misschien was het meer een grapje? Ik weet het ook niet precies.
Liubi, ik ga eens kijken bij lekhage, had ik nog niet eerder gedaan. Ben wel nieuwsgierig
ach wat iedereen zegt klopt ook gewoon, ons kind, onze keuze
Liubi, ik ga eens kijken bij lekhage, had ik nog niet eerder gedaan. Ben wel nieuwsgierig
ach wat iedereen zegt klopt ook gewoon, ons kind, onze keuze
woensdag 9 mei 2012 om 13:16
Hier ook geen liefhebber van de box. Dochter heeft er de eerste weken overdag af en toe in geslapen. Later lag ze liever op het kleed. Of in de wipper als ik iets aan het doen was, kon ze mooi kijken. Nu is ze 15 maanden en ze zit er nooit meer in. We hebben hem maar laten staan want over 6 weken komt nr 2 en voor de eerste weken vond ik het wel handig, zeker met een dreumes in de buurt. Maar ik denk dat ie daarna snel word opgeruimd.
Bij het cb krijg ik ook altijd standaard de vraag of ze wel in de box gaat. Dit moet minstens een uur per dag, want dat is voor jezelf ook fijner. Nou fijn hoor een uur met een krijsend kind in de box. Volgens haar went ze daar vanzelf aan. Nou mij niet gezien.
Bij het cb krijg ik ook altijd standaard de vraag of ze wel in de box gaat. Dit moet minstens een uur per dag, want dat is voor jezelf ook fijner. Nou fijn hoor een uur met een krijsend kind in de box. Volgens haar went ze daar vanzelf aan. Nou mij niet gezien.
woensdag 9 mei 2012 om 13:50
Mijn dochter heeft tot 20 maanden in de box gezeten en vond het er heerlijk. De vrijheid in de woonkamer kon ze niet altijd goed aan. In de box was het lekker overzichtelijk voor haar. Ze heeft er tot aan de 20maanden heel erg fijn in gespeeld, echt haar plekje. Ineens kon ze zich niet meer vermaken in de box en stond ze alleen maar duimend om zich heen te kijken. Toen hebben we de box weggedaan.
Als het haar nu even teveel wordt in de woonkamer, dan gaan we op de bank even een boekje lezen of wat drinken.
Ik ben ervan overtuigd dat een box geen noodzaak is. Ik vond het wel fijn dat mijn dochter wel met plezier in de box zat.
Als het haar nu even teveel wordt in de woonkamer, dan gaan we op de bank even een boekje lezen of wat drinken.
Ik ben ervan overtuigd dat een box geen noodzaak is. Ik vond het wel fijn dat mijn dochter wel met plezier in de box zat.
woensdag 9 mei 2012 om 13:57
@ Okkervil, echt waar, bij mij op het CB vragen ze er nooit naar.
Mijn zoon zit nooit meer in de box en hij is 16 maanden. Hij staat er nu nog wel want over een week of 9 verwachten we onze tweede. Ik heb de box bij onze eerste tot een maand of 7 a 8 echt actief gebruikt, daarna ging hij kruipen. Gelukkig sprongen onze katten nooit in de box en s nachts mogen ze niet alleen in de huiskamer.
Mijn zoon zit nooit meer in de box en hij is 16 maanden. Hij staat er nu nog wel want over een week of 9 verwachten we onze tweede. Ik heb de box bij onze eerste tot een maand of 7 a 8 echt actief gebruikt, daarna ging hij kruipen. Gelukkig sprongen onze katten nooit in de box en s nachts mogen ze niet alleen in de huiskamer.
woensdag 9 mei 2012 om 14:08
Wij hebben de box alleen gebruikt toen onze kinderen nog niet konden kruipen. Het is gewoon handig om een beschermde plek te hebben waar een kleintje veilig ligt te spelen en niet door zijn peuterbroertjes of -zusjes of huisdieren lastig gevallen kan worden. Dat is het. Vanaf het moment dat de kinderen gaan kruipen is het nutteloos, in het geval van mijn kinderen in ieder geval. Want toen wilden ze er nooit meer in.
woensdag 9 mei 2012 om 14:13
Het valt me op dat sommigen hier denken dat mensen die een box hebben staan, hun kinderen daar dan ook standaard de hele dag in zetten. Mijn kinderen lagen juist heel vaak op een speelkleed op de grond. Ik wisselde het af. Even in de wipstoel, hele tijd op de grond, tijdje in de box, slapen in bed. Mijn kinderen vonden die afwisseling leuk. Het is echt geen belemmering in de ontwikkeling, of je moet ze er de hele dag in laten en niks met ze doen. Mijn kinderen konden allebei met 3 maanden rollen, met 5 maanden tijgeren en de oudste kon zich met 6 maanden al optrekken tot staan. Aan de spijlen van de box uiteraard
woensdag 9 mei 2012 om 14:17
Maar goed, ik vind een box ook vooral handig voor de veiligheid. Als ik ging koken, had ik geen zicht op wat er in de kamer gebeurde. Als ik ging douchen, kon ik mijn kind niet zomaar ergens laten rondkruipen of -lopen, ik heb een dochter die binnen 5 minuten het hele huis overhoop haalde of zich in de nesten werkte. En aangezien ze al om 6 uur wakker was, was het voor mij ook wel fijn dat ik dan niet elke dag al om half 6 al onder de douche te staan om klaar te zijn voor zij wakker werd.
woensdag 9 mei 2012 om 14:18
Hier bij dochter wel een box gehad. Zou hem nu nooit meer neerzetten. We hebben hem eigenlijk alleen gebruikt als dochterlief in slaap viel beneden toen ze nog piepklein was, echt een paar weken.
Dochter sliep heel snel gewoon altijd boven en speelde eigenlijk altijd bij ons in de buurt op een kleed op de grond.
Als ik mensen zou moeten adviseren nav onze situatie zou ik dus nooit zeggen dat het nu echt een item is dat je moet hebben.
Ik zou hem bij een eventuele tweede ook niet meer neerzetten denk ik, misschien later als blijkt dat dat kind er juist wel behoefte aan heeft. (Dat kan ook he, dat kinderen heel erg behoefte hebben aan een plekje wat helemaal van hen is en dat ze dat vinden in de box.)
Geen tegenstander van de box dus, maar ook beslist geen musthave zo`n ding.
Dochter sliep heel snel gewoon altijd boven en speelde eigenlijk altijd bij ons in de buurt op een kleed op de grond.
Als ik mensen zou moeten adviseren nav onze situatie zou ik dus nooit zeggen dat het nu echt een item is dat je moet hebben.
Ik zou hem bij een eventuele tweede ook niet meer neerzetten denk ik, misschien later als blijkt dat dat kind er juist wel behoefte aan heeft. (Dat kan ook he, dat kinderen heel erg behoefte hebben aan een plekje wat helemaal van hen is en dat ze dat vinden in de box.)
Geen tegenstander van de box dus, maar ook beslist geen musthave zo`n ding.
woensdag 9 mei 2012 om 14:37
Ik vond het toen ze heel klein was wel fijn dat ze 'van de vloer af' lag. Ons huis was nogal tochtig dus werd het laag bij de grond snel koud. Ze speelde wel af en toe in de box, maar veel vond ze er niet aan. Ik deed haar er eigenlijk alleenin als ik echt iets moest doen waarbij ik haar niet in de gaten kon houden en wat niet op een ander tijdstip kon. Maar meestal zat ze ip de grond. Met een maand of 10 hebben we hem weggedaan, en het speelgoed elders opgeslagen. Een must? Nee. Handig? Soms. Maar ook zat andere oplossingen te bedennken.
woensdag 9 mei 2012 om 15:00
donderdag 10 mei 2012 om 22:28
quote:Miffy schreef op 09 mei 2012 @ 12:21:
Bij huisdieren geeft een box toch niet echt veiligheid? Kat kon er bij ons prima inspringen, en de gemiddelde hond lukt dat ook wel. Als het je daar om te doen is, kun je je huisdier volgens mij beter niet in 1 ruimte met je kind achterlaten/in een bench zetten.Je redeneert verkeerd om
Mijn dieren vinden een kind in de box niet interessant, ja dat weet ik zeker, het is mijn tweede en bij de eerste zijn ze ook niet in/bij de box geweest. Het is mij er meer om te doen dat mijn jongste dieren niet lastig valt. Die doet nogal graag op zijn dreumes aaaaaiiiiiiiiii
Bij huisdieren geeft een box toch niet echt veiligheid? Kat kon er bij ons prima inspringen, en de gemiddelde hond lukt dat ook wel. Als het je daar om te doen is, kun je je huisdier volgens mij beter niet in 1 ruimte met je kind achterlaten/in een bench zetten.Je redeneert verkeerd om
Caylinn hier.....
donderdag 10 mei 2012 om 23:16
Hier dezelfde ervaring als isa33. Sproetekind zat tot 19 maanden met veel plezier in de box. Daarna begon hij te piepen als ik hem erin zette, dus met 20 maanden weggehaald.
Maar tot die tijd was het voor hem echt een fijne plek. Zeker als hij een hele dag op de crèche was geweest kon hij er echt een beetje tot rust komen. En het was inderdaad handig om hem even in te zetten als ik ging douchen of de was in de machine moest gooien (andere etage) toen hij eenmaal begon te kruipen.
Voor nummer 2 halen we hem dus zeker weer te voorschijn! (zul je zien dat die er geen klap aan vindt )
Maar tot die tijd was het voor hem echt een fijne plek. Zeker als hij een hele dag op de crèche was geweest kon hij er echt een beetje tot rust komen. En het was inderdaad handig om hem even in te zetten als ik ging douchen of de was in de machine moest gooien (andere etage) toen hij eenmaal begon te kruipen.
Voor nummer 2 halen we hem dus zeker weer te voorschijn! (zul je zien dat die er geen klap aan vindt )
vrijdag 11 mei 2012 om 23:39
Snoezekind vond zijn box een fijne relaxplek, gewoon zijn eigen plekje. Hij heeft er ruim twee jaar ingezeten.
Hij is nu negen, en heeft nog steeds behoefte aan een privé-rustplekje. In de vakantie is dat de hangmat, die we met wasknijpers dichtmaken. Daar kan hij uren in liggen.
Hij is nu negen, en heeft nog steeds behoefte aan een privé-rustplekje. In de vakantie is dat de hangmat, die we met wasknijpers dichtmaken. Daar kan hij uren in liggen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 11 mei 2012 om 23:58
Grappig, in ons pre-kindtijdperk was het niet eens in me opgekomen om geen box neer te zetten. Dat was toch standaard. Leuk om te lezen dat het heel Hollands is.
Nu is na een jaar de box de kamer weer uitgegaan en eigenlijk werd hij na zes maanden vooral als opslagplek / tijdelijke veilige plek gebruikt (kon ik even plassen zonder dat zoon in de boekenkast klom). Zoonlief was niet zo'n boxkind. Had ik ook vooraf niet bedacht, dat het ene kind er blij van werd en het andere niet.
Nu is na een jaar de box de kamer weer uitgegaan en eigenlijk werd hij na zes maanden vooral als opslagplek / tijdelijke veilige plek gebruikt (kon ik even plassen zonder dat zoon in de boekenkast klom). Zoonlief was niet zo'n boxkind. Had ik ook vooraf niet bedacht, dat het ene kind er blij van werd en het andere niet.