Werk & Studie alle pijlers

Kantoorhumor

10-05-2012 23:14 96 berichten
Van twee collega's die tegenover elkaar zitten de kabel van het toetsenbord verwisselen.

Bij een collega die altijd een puinhoop van zijn bureau maakt telkens steeds meer zooi erbij leggen. (Aanleiding van dit topic)

En verder kwam ik eigenlijk niet.....

Wie weet er nog leuke grappen voor op kantoor? Mag ook daarbuiten hoor, laat je vooral niet tegenhouden

Paar spelregels:

Degene die in de maling wordt genomen

Kost het geen geldKost het maar weinig tijdLijdt geen gezichtsverlies
Alle reacties Link kopieren
Ik vidn die tuinkers grap echt Meesterlijk!!
Tuinkers groeit overigens ook prima zonder aarde! Wij kiemen hier veel spruit groenten in de vensterbank. Beetje water, en de zaadje schieten heel snel wortel, en binnen een paar dagen staat er wat op!
Ik ben fan van the Office US, en Jim heeft al zoooveel grapjes uitgehaald met Dwight.

Inderdaad zijn bureau en alles erop inpakken:

Het bureau van Dwight in de dameswc zetten.

Zijn kantoorartikelen in een pudding stoppen:

Een mobiele telefoon in het systeemplafond gooien en de hele tijd bellen (gedaan bij Andy), dan zoek je je rot.
Mijn man heeft ooit het bureau, computer, alles wat erop staat van zijn chef volgeplakt met post-its. En ooit het hele kantoor volgezet met bekertjes water verder hebben ze mijn man's lease-auto ooit volgeplakt met ajax-stickers. Hij is een echte Utrecht-fan haha. En afgelopen jaar kreeg iedereen met kerst een "kerstpakket". Geld in een envelop. Mijn man pakt snel (in overleg) het geld van zijn collega erbij en zegt heel dankbaar tegen zijn chef "bedankt voor die 100 euro!". Er zijn hele mails over en weer gegaan naar de directie enzo over hoe het kon dat mijn man 2 keer zoveel had gehad uiteindelijk heeft ie maar verteld dat het een grapje was haha!
Jammer dat wij geen desktops meer hebben, maar iedereen heeft hier een laptop.. Sommige grappen kunnen wij dan ook niet uitvoeren.. Beetje jammer

Die van het beoordelingsgesprek en spullen opruimen ga ik een keer doen, die vind ik echt leuk Moet wel iemand vinden die het dan snapt. Heb er nu eentje, die zal ik moeten uitleggen hoe of wat

Toen ik hier 6 jaar geleden kwam werken hadden we nog desktops. Ik begon bij de helpdesk en we zaten in clusters van 4 bureaus bij elkaar. Heb toen een keer bij een collega een extra muis aangesloten en elke keer heel zachtjes daarmee bewogen en geklikt. Was ze een mailtje aan het typen en ging haar zin ergens anders verder ineens

Heb ik 3 weken vol kunnen houden, had ICT op de hoogte gebracht, zodat ze wisten wat er aan de hand was hahaha. En ze begreep het maar niet en werd alsmaar roder achter haar beeldscherm
Uit dat filmpje vond ik de speelgoed muizen ook erg leuk.
Haha, kantoorartikelen in pudding! Jammer dat ik niet meer op kantoor werk....

Even zien: de stagiair laten zoeken naar de sleutel voor de gesloten dossiers.

Koffie halen voor alle collega's, terug komen met een vol dienblad en dan per ongeluk struikelen en het hele blad over een collega uitstorten (waarna blijkt dat alle bekertjes leeg waren..)

Op een mail die (per ongeluk) aan alle personeelsleden is vestuurd (20.000) een reply all doen dat de afzender misschien de verkeerde mailgroep gekozen heeft...

Als je koffie haalt een bekertje vullen met wat koffiemelkpoeder en een beetje water zodat een dubieus wit drabje ontstaat en dan met een vragende blik terug lopen en vragen wie zich vandaag nou weer niet in kon houden...

En zo zou ik nog wel uren door kunnen gaan...
We hebben een keer op 1 april een grap met een collega uitgehaald. Deze was nogal bekend met "autopech" (een keer benzine getankt ipv diesel, met een verlaagde auto vol over een drempel sjeesen).

Toen hebben we de reservesleutel van zijn (lease) auto gebruikt om zijn auto te verstoppen.

Vond hij niet grappig..
Gevalletje vreselijk flauwe humor:

Op de deur van een kapotte wc hing een briefje: WC is verstopt!

Kon het niet laten om er onder te schrijven: Nee hoor, staat gewoon achter deze deur...
Wat flauw allemaal.

Ik kan de humor er echt niet van inzien.
quote:_flower_ schreef op 11 mei 2012 @ 11:20:

Wat flauw allemaal.

Ik kan de humor er echt niet van inzien.Je werkt niet op kantoor?
Oh die tuinkers is geniaal!!! ga ik doen als een van mijn collegas op vakantie is.
Hihi leuke tips, vooral met de tuinkers! Het is hier vaker een dooie boel dan gezellig (ik ben de jongste hier, de jongste na mij is 18jr ouder), en mijn grapjes zijn al een aardig tijdje op dus ik kan weer aan de slag met vervelend zijn
quote:KatVonDee schreef op 11 mei 2012 @ 11:29:

[...]

Je werkt niet op kantoor?

Wel gedaan.

Maar als ik dit zo lees ben ik het niet meer van plan te gaan doen.
Die tuinkers moet je wel doen met een oud toetsenbord, want na de grap kun je dat ding bij het grof vuil gooien.
Als de hele afdeling dezelfde bureaublokken heeft kan je ze verwisselen (wel even stickertjes erop plakken op een onopvallende plaats met de initialen van de 'eigenaar') Chaos verzekerd, vooral op een grote afdeling
quote:Sabeltandcavia schreef op 10 mei 2012 @ 23:53:

Eigenlijk hou ik niet van kantoorhumor. Ik vind grappige acties die spontaan ontstaan veel leuker.

Ik ook, al is die van de tuinkers wel erg leuk.

Maar de leukste humor is de spontane fouten/blunders/versprekingen die iemand maakt
quote:pompedom schreef op 11 mei 2012 @ 11:37:

Oh die tuinkers is geniaal!!! ga ik doen als een van mijn collegas op vakantie is.

Bij nader inzien ga ik die ook eens toepassen, kan alleen bij mijn leidinggevende. de rest van het personeel wisselt soms van plaats.

De computerman bij ons is gelukkig iemand die het zonde vind om alle oude toesenborden enzo weg te gooien...komt goed uit

Die van de jas en de tas klaarzetten vind ik ook geniaal
quote:yoshe schreef op 11 mei 2012 @ 00:18:

Tuinkers in toetsenbord ziet er ongeveer zo uit.

Aarde hoef je er niet in te stoppen, tuinkers groeit ook wel op broodkruimels :-)

[afbeelding]

Fantastisch!!!!!
quote:charlottecharles schreef op 11 mei 2012 @ 08:15:

Een mobiele telefoon in het systeemplafond gooien en de hele tijd bellen (gedaan bij Andy), dan zoek je je rot.

Oh ik lach me echt rot hier!
quote:_flower_ schreef op 11 mei 2012 @ 12:01:

[...]

Wel gedaan.

Maar als ik dit zo lees ben ik het niet meer van plan te gaan doen.

Het moet natuurlijk wel een beetje gebeuren bij iemand die er ook om kan lachen

Ik rol hier zowat van mijn stoel, ik denk dat ik dat ook zou doen als ik mijn toetsenbord vol tuinkers zou vinden na mijn vakantie
Dat van die doos inpakken tijdens iemands beoordelingsgesprek hebben wij ooit eens gedaan. En toen diegene terugkwam op z'n plek vertelde hij dat hij ontslagen was... Die hadden we niet zien aankomen, heel genant!
quote:Vl43inder schreef op 10 mei 2012 @ 23:14:

Van twee collega's die tegenover elkaar zitten de kabel van het toetsenbord verwisselen.

Bij een collega die altijd een puinhoop van zijn bureau maakt telkens steeds meer zooi erbij leggen. (Aanleiding van dit topic)

En verder kwam ik eigenlijk niet.....

Wie weet er nog leuke grappen voor op kantoor? Mag ook daarbuiten hoor, laat je vooral niet tegenhouden

Paar spelregels:

Degene die in de maling wordt genomen

Kost het geen geldKost het maar weinig tijdLijdt geen gezichtsverliesHet is ook hilarisch om de kabel van de muis te verwisselen. Dat deed ik met een vriendin op de middelbare school, maar de leraar zag er de lol niet van in.
Haha, ik lig helemaa in een deuk hier en ben al druk aan het nadenken over hoe ik hier de tuinkers kan gaan toepassen...

Ze zitten bij mij op het werk nog een beetje op het niveau van laten zoeken naar de plintenladder enzo. Tijd voor een beetje reuring!
quote:rebecca_90 schreef op 11 mei 2012 @ 22:19:

[...]

Het is ook hilarisch om de kabel van de muis te verwisselen. Dat deed ik met een vriendin op de middelbare school, maar de leraar zag er de lol niet van in.Haha dit hebben ze een korte tijd geleden bij mij geflikt, op de universiteit. Er kwam opeens muziek uit mijn scherm en ik kreeg het maar niet uit, ondanks dat ik alle schermpjes die ik open had staan al eeuwen gesloten had. Waren de geluidskabels van twee pc's die naast elkaar stonden verwisseld. Ik kon hem wel waarderen, maar heb me suf zitten zoeken, het idee dat er misschien iets verkeerd aangesloten zat landde pas na een tijdje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven