Werk & Studie alle pijlers

Kantoorhumor

10-05-2012 23:14 96 berichten
Van twee collega's die tegenover elkaar zitten de kabel van het toetsenbord verwisselen.

Bij een collega die altijd een puinhoop van zijn bureau maakt telkens steeds meer zooi erbij leggen. (Aanleiding van dit topic)

En verder kwam ik eigenlijk niet.....

Wie weet er nog leuke grappen voor op kantoor? Mag ook daarbuiten hoor, laat je vooral niet tegenhouden

Paar spelregels:

Degene die in de maling wordt genomen

Kost het geen geldKost het maar weinig tijdLijdt geen gezichtsverlies
Alle reacties Link kopieren
Die kabel verwisselen is echt super grappig! Jammer dat ik alleen werk :(
De 'm' en 'n' op het toetsenbord verwisselen. Erg flauw. Dat wel.
quote:Ow, ik begrijp het wel, het staat gewoon oerdom. Als je een topic opent dan lees je het toch even na? Dan check je toch even of er geen fouten in staan? Bedenk maar zo: wat je geeft is wat je krijgt.Ik denk, ik quote je maar even uit het andere topic
Ga in therapie!
Instellingen beeldscherm zo veranderen dat het beeld op de kop staat (dat blijft zo, dus dat kan je rustig 's avonds doen).

Een printscreen van het beeldscherm maken als iemand even op de WC is en dan fullscreen opzetten (met taakbalk hide).

Edit: die tweede bedoel ik dus dat je de printscreen als achtergrond plaatst, taakbalk en iconen kan je 'hiden'.
quote:dubiootje schreef op 10 mei 2012 @ 23:17:

[...]

Ik denk, ik quote je maar even uit het andere topic ?
Vl43inder snapt hem wel als ze haar eigen spelfout in de OP ziet
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 10 mei 2012 @ 23:21:

Vl43inder snapt hem wel als ze haar eigen spelfout in de OP ziet

Klopt, "lijdt" ipv "leidt". Ga zo vaak de fout in met ij/ei. Ik had hem op moeten zoeken!

Ik had mijn tekst wel doorgelezen hoor, maar het was gewoon dom.
quote:dubiootje schreef op 10 mei 2012 @ 23:21:

Vl43inder snapt hem wel als ze haar eigen spelfout in de OP ziet Ah, vandaar. Ik lees altijd over spelfouten heen, dus niets gezien
Een oud toetsenbord bij ICT ophalen, die op het zicht aan je computer vastmaken. Dan in grote woede ontsteken zodat alle aandacht op je gevestigd is en dan met veel misbaar je toetsenbord in tweeen breken. Deed een college bij ons die we werkelijk nog nooit op a) boze buien en b) agressieve neigingen en c) humor hadden kunnen betrappen. De gezichten van de collega's waren echt een filmpje waard. De ICT-jongens kunnen er nu nog de slappe lach van krijgen.
Sorry maar ik vond het hilarisch
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 10 mei 2012 @ 23:24:

Sorry maar ik vond het hilarisch Snap ik. Van mij uit naar de anderen: sorry voor de fout. Want dat bedoelde ik met "wat je geeft is wat je krijgt" in dat topic.
Wat een drama, een spelfout.

Die van die toetsenborden is wel erg grappig!

Telefoonhoorn van onder vastplakken zodat je hem niet van de "haak" kan krijgen. Onzichtbaar en grappig.
Bij een collega die drie maanden op vakantie is, zijn toetsenbord verwisselen voor een oud toetsenbord en daar tuinkers in zaaien.
Ik vind hier dingen van.
De muisknoppen omdraaien via settings. De linker wordt de rechter en vice versa. Of de cursos snelheid heel laag zetten. Of bij een optische muis een stukje plakband over de sensor plakken.
Bureaustoel stuk lager zetten als het slachtoffer van z'n plek is en natuurlijk de klassieker de hoorn van de telefoon vastplakken en dan bellen.
quote:scamp schreef op 10 mei 2012 @ 23:29:

Wat een drama, een spelfout.

Die van die toetsenborden is wel erg grappig!

Telefoonhoorn van onder vastplakken zodat je hem niet van de "haak" kan krijgen. Onzichtbaar en grappig.Die is leuk! Lekker simpel ook. Waar plak je 'm dan mee vast? Een plakbandje schiet natuurlijk niet op en ik wil het ding niet vernielen.
quote:Sabeltandcavia schreef op 10 mei 2012 @ 23:31:

Bij een collega die drie maanden op vakantie is, zijn toetsenbord verwisselen voor een oud toetsenbord en daar tuinkers in zaaien.
quote:Sabeltandcavia schreef op 10 mei 2012 @ 23:31:

Bij een collega die drie maanden op vakantie is, zijn toetsenbord verwisselen voor een oud toetsenbord en daar tuinkers in zaaien.Zou dit ook werken binnen drie weken?
quote:ecornelius schreef op 10 mei 2012 @ 23:32:

De muisknoppen omdraaien via settings. De linker wordt de rechter en vice versa. Of de cursos snelheid heel laag zetten. Of bij een optische muis een stukje plakband over de sensor plakken.Leuk! Het enige niet leuke eraan is dat ik degene ben die wordt gebeld als er problemen zijn op ICT gebied..... en mijn directe collega's verhelpen zulks direct zelf.... Wel leuk bij klanten, in mijn geval kan dat best.
Bij ons wordt de aloude schoensmeer aan de telefoonhoorn nog weleens uit de kast getrokken.
quote:Lunax schreef op 10 mei 2012 @ 23:38:

[...]

Zou dit ook werken binnen drie weken? Volgens mij kom je zelfs met een week een heel eind!
printscreen maken van het bureaublad. Die als achtergrondafbeelding instellen. En dan alle icoontjes van het bureaublad afgooien.

Oh, en de werkbalk onderin verbergen.
Die tuinkers! Geweldig! Groeit dat zomaar dan?

De aanleiding voor dit topic is een gesprek dat ik met mijn man had over een collega van hem. Voorheen was mijn man zijn leidinggevende en had hem al een paar keer aangesproken op de puinhopen op zijn bureau. Dat maakte de zooieigenaar natuurlijk geen zier uit, als dat wel zo was, dan was hij geen zooieigenaar natuurlijk. Nu probeert mijn man een andere strategie, eigenlijk meer voor de grap dan dat het hem veel uitmaakt. Hij legt er steeds meer zooi bij.

Heb al een paar keer een halve avond in een deuk gelegen om de rommeltjes die hij erbij heeft gelegd. Hij neemt er zelfs foto's van!

Zo heeft hij er onlangs drie reiswekkertjes bijgestopt (kreeg ik bij hoestdrankjes), en die gaan nog af ook! Maakt collega niets uit, laat de wekkertjes gaan en werkt gewoon door....
Aan het eind van een telefoongesprek vragen: Weet je hoe een Belgische ambulance klinkt?

Deze is een beetje lullig bij goedgelovige collega's: ontslagbrief schrijven, op keurig briefpapier uitprinten en in envelop doen en op het bureau leggen (je zou denken dat niemand daarin trapt, maar toch wel...).

Tijdens een beoordelingsgesprek het hele bureau van iemand leegruimen, tas inpakken en jas klaarleggen.

Monitorinstellingen wijzigen, zodat het beeld ondersteboven staat. Of bij mensen die erg weinig van computers weten de linker en de rechter monitor omwisselen.

Bullshit bingo spelen tijdens vergaderingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven