Gezondheid alle pijlers

zingen met een loopneus!

11-05-2012 22:58 26 berichten
Ik ben verkouden! Voel me verder prima, ik heb alleen non- stop een loopneus, ik hoest de hele tijd en ik heb bijna geen stem. En dat laatste komt nou net even héél slecht uit, want ik heb maandag een belangrijke auditie voor een niet nader te noemen bekende talentenjacht

Ik moet meerdere nummers zingen, en ik wil natuurlijk niet klinken alsof de hele nacht heb staan doorhalen op een feestje. Met 5 flessen wodka en drie pakjes shag.

Dus..ik heb nog 2 dagen om mezelf ( en vooral mijn stem) weer in goede conditie te krijgen, wie heeft er tips?

Hoe kom ik zo snel mogelijk van die verkoudheid en kraakstem af?

tuurlijk, ik kan googelen, maar dit is veel leuker
Alle reacties Link kopieren
Sowieso niet praten dit hele weekend. Dus schrijven.

En veeeeeel drinken, lauw water met citroen en honing.
Hahaha, dit is zeker veel leuker!! Maar okee, wel een bijzonder slechte timing zo zeg!! Balen!!! Nu dus alle huis, tuin en keukenmiddeltjes proberen om je op te lappen voor maandag! Spannend hoor, talentenjacht!

Mijn oma zou zeggen: Zo weinig mogelijk praten, je stem rust geven, warme melk/thee met honing drinken, , je goed aankleden als je naar buiten gaat, sjaal om en rust nemen!:)

...............en bidden dat het maandag over is.........:P
Niet praten.

Veel drinken (thee/water)

Ik weet niet of je superolpoeder in huis hebt? Gorgelen daarmee helpt bij mij altijd goed.

Groene appels eten (schijnt te helpen)

En vooral heel hard hopen dat het maandag over is.
ik zou zeggen neem een stukje honing taart. smeert lekker de keel.
Neusspray en suikerwater
Kijken of je nog een ramenas te pakken kunt krijgen. Die hol je uit, doe er bruine suiker in en zet hem op een glas. De siroop die er dan onder uit loopt met kleine slokjes om de twee uur drinken en het probleem is zondagavond opgelost..

Succes Callas.
Madame Jeanettes eten.
Ze verkopen bij de etos keelpijnspray. Weet niet of dat t werkt, of dat t troep is?
quote:zusenzoo schreef op 11 mei 2012 @ 23:18:

Madame Jeanettes eten.Daar gaat je stem van stuk.
quote:Cateautje schreef op 11 mei 2012 @ 23:21:

[...]

Daar gaat je stem van stuk.

Gaat wel meer van stuk, maar je loopneus is wel over.

Ik was deze vergeten
Kan je niet een BNer bellen hoe zij dat doen? Die hebben er wel meer mee te maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Angela heeft zo'n snuifapparaat, dat laten ze wel eens zien.

Bij mij helpt zoutwateroplossing goed tegen vastzittend snot. Maar of het goed is voor je slijmvliezen e.d. weet ik niet.
Grog

De enige keren dat ik mijn vader alcohol zag drinken was wanneer hij ziek zou gaan worden. Hij knapte meestal inderdaad op. Ik heb het nooit uitgeprobeerd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Gewoon veel alcohol drinken en gaan met die banaan! Kom je zeker weten op tv en kunnen wij meteen zien hoe je t eraf hebt gebracht
Probeer stemgember
@ Raldycm, wtf is stemgember? Ik werk professioneel met stemmen, maar heb hier nog NOOIT van gehoord!
quote:iklijkslimmerdanikben schreef op 12 mei 2012 @ 00:13:

@ Raldycm, wtf is stemgember? Ik werk professioneel met stemmen, maar heb hier nog NOOIT van gehoord!Lijkt me een geintje hoor dat stemgember
@ Marjo41 tuin ik er toch gewoon keihard in haha!
Je doet je nick gewoon eer aan
@ Marjo41 geloof mij, bijna elke post is terug te voeren op mijn nick, best triest haha!
quote:iklijkslimmerdanikben schreef op 12 mei 2012 @ 00:13:

@ Raldycm, wtf is stemgember? Ik werk professioneel met stemmen, maar heb hier nog NOOIT van gehoord!Bestaat toch echt. Is een soort gembersiroop. Ik heb zelf ook gezongen en even voor een optreden nam ik altijd een paar slokken. Dan krijg je een laag op je stembanden en dat zingt veel prettiger. Ik kocht het altijd bij een kruidenwinkeltje. Toen dat winkeltje weg was, kon ik het moeilijk ergens anders krijgen. Dan kocht ik gewoon gembersiroop bij een reformzaak. Ik heb die tip ooit van m'n moeder gehad. Die zong ook, die had het weer van haar collega's gehoord.
quote:Marjo41 schreef op 12 mei 2012 @ 00:15:

[...]

Lijkt me een geintje hoor dat stemgember

Is geen geintje

http://odinwinkel.nl/voor ... stemgember-op-siroop.html
quote:Raldy schreef op 12 mei 2012 @ 00:31:

[...]

Bestaat toch echt. Is een soort gembersiroop. Ik heb zelf ook gezongen en even voor een optreden nam ik altijd een paar slokken. Dan krijg je een laag op je stembanden en dat zingt veel prettiger. Ik kocht het altijd bij een kruidenwinkeltje. Toen dat winkeltje weg was, kon ik het moeilijk ergens anders krijgen. Dan kocht ik gewoon gembersiroop bij een reformzaak. Ik heb die tip ooit van m'n moeder gehad. Die zong ook, die had het weer van haar collega's gehoord.

Oh sorry

Het is gewoon gember in een zoete siroop, ik dacht dat je door de naam ervan een geintje maakte.

Ik heb even gegoogeld, ik vind niks terug dat het iets voor je stem doet maar het zou best kunnen natuurlijk.

Schijnt gewoon bij de Appie te koop te zijn.
Gember is sowieso goed bij keelpijn. Dus best logisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven