Geld & Recht alle pijlers

schuldsanering

12-05-2012 11:09 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,

Ik wil graag weten wie er van jullie in de schuldsanering zit, of gebruik maakt van een andere vorm van schuldhulpverlening? Ik heb een aantal schulden, in totaal ongeveer € 7500,-. Ik wil hier graag zo snel mogelijk een eind aan maken. Ik ben een hele tijd niet werkzaam geweest i.v.m. ziekte.

Heeft iemand tips?
Ik weet niet waar iedereen het idee vandaan haalt dat je even de schuldsanering in kan stappen als je dat wilt, maar dat is niet waar, je hebt niks te kiezen, het zijn rechters die voor jou bepalen of jij al dan niet in de sanering komt, en voor dat die aanvraag gestart word ,moet je toch eerst door een aantal procedures heen, bovendien zal schuldhulpverlening voor dit bedrag de deurwaarders/ schuldeissers aanschrijven met een betalings voorstel en met een beetje mazzel de rentestop bedingen,zodat je fatsoenlijk je schulden kan in lopen.
Ronniemitchel, het zijn twee verschillende dingen: de WSNP is een rechterlijk traject, maar er is ook een minnelijk traject. TO kan vragen of er in haar woonplaats schuldhulpverlening is
Als TO nu eerst die site van het Nibud bekijkt, en daar de vragen beantwoordt over haar situatie, krijgt ze een prima advies over hoe ze de problemen moet aanpakken, en bij welke instantie ze eventueel zou moeten aankloppen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 12 mei 2012 @ 13:59:

Ronniemitchel, het zijn twee verschillende dingen: de WSNP is een rechterlijk traject, maar er is ook een minnelijk traject. TO kan vragen of er in haar woonplaats schuldhulpverlening isIk heb to geatendeerd om 11.18 wat ervoor haar gedaan zou kunnen worden, en dat is dan ook een vorm van minnelijk traject echter moet je dan alles betalen, bij het echte minlijk traject is dat vaak minder, veel schuldeissers gaan er niet mee accoord en gokken dan op de uitspraak van de rechter omdat je na het minnelijk traject nergens anders meer terecht kan, en met het openstaande bedrag van to zal dat laatste niet zo snel lukken, vandaar dat ik to ook aanraad om met schuldhulpverlening brieven te schrijven en hun haar aflossings capasiteit laten bekijken en zich dan ook aan de betalingsvoorstel te houden.
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties. Het doet me goed dat jullie in ieder geval meedenken.

Ik vind het geen probleem om van het minimum te leven. Het is dat ik al wat schulden had in verband met een scheiding, en op het moment dat ik werkloos werd, ging het zich allemaal opstapelen. Ik heb geprobeerd om de schuldeisers aan te schrijven, maar er zijn er altijd wel een paar waar je gewoon niet verder mee komt. Zodoende dat ik de schuldsanering in overweging heb genomen. Ik ben namelijk bang dat mijn schulden meer zullen worden, omdat die paar schuldeisers mij niet tegemoet komen.
-
Anibas..heb je die schuldeisers die je niet tegemoet willen komen een finacieel overzicht gestuurd met de inkomen en vaste lasten zodat ze kunnen zien dat je echt niet meer dan een bepaald bedrag kunt afbetalen??
quote:anibas schreef op 12 mei 2012 @ 14:37:

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties. Het doet me goed dat jullie in ieder geval meedenken.

Ik vind het geen probleem om van het minimum te leven. Het is dat ik al wat schulden had in verband met een scheiding, en op het moment dat ik werkloos werd, ging het zich allemaal opstapelen. Ik heb geprobeerd om de schuldeisers aan te schrijven, maar er zijn er altijd wel een paar waar je gewoon niet verder mee komt. Zodoende dat ik de schuldsanering in overweging heb genomen. Ik ben namelijk bang dat mijn schulden meer zullen worden, omdat die paar schuldeisers mij niet tegemoet komen.

Vandaar mijn raad , ga naar het schuldhulpverlenings loket in je gemeente ,maak een afspraak en laat hun voor jou die brieven schrijven,hun weten exact wat ze moeten schrijven,werken ze dan nog niet mee, de afwijzingsbrieven meenemen en nieuwe brieven laten schrijven

Verder wil ik je er op attenderen dat deurwaarders nogal de grap uithalen om beslag te leggen op je voorlopige terug gaaf zonder verder te kijken naar wat je inkomen is en zetten dan je beslagvrije voet op 0 denk erom dat mogen ze niet , veel mensen weten dat niet en daar maken ze misbruik van.

Zoek voor jezelf even op wat je beslagvrije voet is, aan dat bedrag mogen ze niet komen.

ik zal je nog even een link geven waarop je ook het e.a kan nalezen en eventueel wat verder kan na pluizen.

http://www.kbvg.nl/index.php?id=130

Succes en geef de moed niet op !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven