Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik ben voor mijn gevoel echt al weken in Tonio bezig. Het is een tragisch verhaal en de goede man kan prachtig schrijven... maar allemachtig wat gaat dit traag.

Ik heb te veel boeken. Ik heb echt te veel boeken. Ik kan niet meer kiezen, mijn kast is propvol en overal liggen stapels. Mogelijk ga ik beginnen aan Het boek ONT maar er liggen nog wel 40 andere boeken klaar, dus het kan ook zomaar weer anders zijn.
quote:Fiorah schreef op 06 mei 2012 @ 23:17:

Ik ben voor mijn gevoel echt al weken in Tonio bezig. Het is een tragisch verhaal en de goede man kan prachtig schrijven... maar allemachtig wat gaat dit traag.

Ik heb te veel boeken. Ik heb echt te veel boeken. Ik kan niet meer kiezen, mijn kast is propvol en overal liggen stapels. Mogelijk ga ik beginnen aan Het boek ONT maar er liggen nog wel 40 andere boeken klaar, dus het kan ook zomaar weer anders zijn.Erg herkenbaar, ik weet vaak ook niet in welk boek ik moet beginnen, omdat ik er nog zoveel heb liggen die ik nog niet gelezen heb. En ga dan ook nog naar de bieb. Dus die van de bieb lees ik meestal het eerst.
Heeft iemand van jullie Tegenlicht van Esther Verhoef al gelezen?

Ik heb hem gisteren gekocht, schijnt heel anders te zijn dan al haar andere boeken. Ik ben erg benieuwd!
Druifje : is dat het nieuwe boek van Verhoef? Ik wist niet dat er een nieuwe ging uitkomen. Vertel later maar hoe je hem vond, dan weet ik of ik hem ook moet kopen
quote:Fiorah schreef op 06 mei 2012 @ 23:17:

Ik ben voor mijn gevoel echt al weken in Tonio bezig. Het is een tragisch verhaal en de goede man kan prachtig schrijven... maar allemachtig wat gaat dit traag.Ik heb hetzelfde nu, met The Crimson Petal and the White. Mooi boek, maar 800+ pagina's is best veel. En dan liggen er net als bij jou alweer andere boeken te wachten on (verder)gelezen te worden. Ik zie het maar optimistisch: een onuitputtelijke hobby!
This is an unacceptable timeline
quote:tyche schreef op 07 mei 2012 @ 21:00:

[...]

Ik heb hetzelfde nu, met The Crimson Petal and the White. Mooi boek, maar 800+ pagina's is best veel. En dan liggen er net als bij jou alweer andere boeken te wachten on (verder)gelezen te worden. Ik zie het maar optimistisch: een onuitputtelijke hobby!

Gek genoeg heb ik hetzelfde ook met hetzelfde boek als jij... dat ligt ook naast mijn bed onoverwinnelijk te wezen!

Tonio heb ik inmiddels wel uit.
Wat vond je van het boek Tonio, Fiorah??

Lees nu een oudje van Charles den Tex - De macht van meneer Miller
Ik vond Tonio erg mooi, hij kan erg goed schrijven en het is natuurlijk een triest verhaal. Het was mij wel allemaal veel te veel, te veel bespiegelingen. Het boek had van mij de helft dunner gemogen, ik was er op een gegeven moment echt klaar mee.
Heb tegenlicht besteld op cosmox

En heb ook een boek als cadeau gekocht voor beste maatje : De kaart en het gebied van Michel Houellebecq
quote:tyche schreef op 07 mei 2012 @ 21:00:

[...]

Ik heb hetzelfde nu, met The Crimson Petal and the White. Mooi boek, maar 800+ pagina's is best veel.

Dat boek heb ik een jaar of wat geleden met veel plezier gelezen, wel in de nederlandse vertaling.

Ik werk mezelf ondertussen door de Song of Ice and Fire-serie heen. Deel 1 - Game of Thrones - heb ik ongeveer een half jaar geleden met moeite min of meer uitgelezen. Maar nu ik de tv-serie daarvan gezien heb, ben ik toch aan deel 2 begonnen. Dat is inmiddels uit en nu ben ik een eindje op weg in deel 3.

De bezwaren die ik had tegen deel 1 gelden nog steeds: wel erg veel personages, wel erg veel verhaallijnen en tegen de tijd dat verhaallijn A weer wordt opgepakt ben je soms meer dan 100 bladzijden verder in het boek en vraag je jezelf af 'hemeltje, waar ging dit ook al weer over? Wie zijn dit ook al weer allemaal?' Maar het went, je hoeft niet alles te onthouden en sommige stukken die me wat minder boeien lees ik nogal diagonaal. Daar wegen de wel boeiende stukken - de hoofdstukken van Tyrion zijn bij mij favoriet - ruimschoots tegenop.

Voorlopig kan ik nog even vooruit. (Dus waarom kocht ik in vredesnaam vanmiddag in de boekhandel toch weer een boek? Waarom ging ik uberhaupt naar binnen? Mezelf kennende... Ik hou mezelf voor dat ik een boekhandel die in 2012 een verbouwing aandurft en dat viert met live-muziek en prosecco mijn steun ruimschoots verdient en dat het daarom was. Maar eigenlijk koop ik gewoon altijd boeken.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ha, Tonkje, dan is dit mss iets voor jou. Zag ik in een woonblad.

(oh yes please, doet u mij die plank en dan gaarne die muur en stoel erbij)

Heb mijn boeken klaarliggen voor de vakantie.Vlammen - Suzanne CollinsSpotgaai - Suzanne CollinsEen Duister Vermoeden - Elizabeth GeorgeZomerhuis met Zwembad - Herman KochTirza - Arnon GrunbergDe 100-jarige Man die uit het Raam Klom en Verdween - Jonas JonassonEen Echte Man Slaat Soms Zijn Vrouw - Joris LuyendijkEen Korte Geschiedenis Van De Tractor In De Oekraine - M.LewyckaThe Fry Chronicles - Stephen FryHet Kraaienmeisje - Jerker Eriksson, Hakan Axlander SundquistIk ben wel blij met mijn stapel. Het is van alles wat. Alleen die laatste is een gok, heb ik van de tafel met nieuwe boeken bij de bieb meegenomen.
quote:GeorgieBrown schreef op 12 mei 2012 @ 19:35:

Ha, Tonkje, dan is dit mss iets voor jou. Zag ik in een woonblad.

[afbeelding]

(oh yes please, doet u mij die plank en dan gaarne die muur en stoel erbij)

[afbeelding]Gaaf!! Misschien heb ik iets langere planken nodig. ;)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik ben in de nieuwste van M. Lewycka begonnen. Ik vind het een fijn boek!

Veel plezier op vakantie GB!
iemand die hier de dollanganger-saga heeft gelezen?

En wat vonden jullie er van?

Ben nu toe aan deel 2, en ben er toch wel door gefascineerd geraakt moet ik zeggen.
quote:mariamena schreef op 13 mei 2012 @ 15:32:

iemand die hier de dollanganger-saga heeft gelezen?

En wat vonden jullie er van?

Ben nu toe aan deel 2, en ben er toch wel door gefascineerd geraakt moet ik zeggen.

Heel lang geleden..ging het niet over een moeder die haar kinderen vergiftigde..?

Ik vond wel al die boeken van haar een beetje op elkaar lijken.

Altijd zo over incest ofzo, ik weet niet, kreeg er een beetje de kriebels van.
Ik ben nu bezig in de laatste van Fitzek; de ogenverzamelaar.

Tot nu toe weer heerlijk vaag en mysterieus.
Dollarganger serie vond ik een mooi boek...en zielig.

En net wat Yvaatje zegt de rest van VA lijkt allemaal op elkaar.
Ik wil graag die plank, alleen dan helemaal 'Will be read' .
Zo, Michel Faber (The Crimson Petal and the White) is uit. Soms moeilijk om me aan te zetten tot verder lezen, maar als ik er de tijd voor nam was het erg mooi. Je moet hier echt even voor gaan zitten, het is niet zoals bij andere boeken dat je er een verloren kwartier mee kunt vullen. Of nou ja, het kan wel, maar het ging voor mij meer leven toen ik me echt kon laten onderdompelen.

Prachtig boek, vooral door de levendige beschrijving van Victoriaans Londen. Geweldige personages ook. Ik geloof dat sommigen daarvan terugkomen in het boek The Apple. Dat wil ik ook graag lezen, maar niet nu. Ik ben een beetje huiverig voor prequels, eigenlijk. Iemand die The Apple wel gelezen heeft?

Op mijn lijst staan onder andere nog The Unbearable Lightness of Being van Milan Kundera en The Beauty Myth van Naomi Wolf. Maar eerst even wat luchtigs, denk ik.
This is an unacceptable timeline
Wat een geweldige boekenplank!!! Maar mijn boeken passen er niet op ben ik bang...

ik ben aan het lezen: Yogabitch van suzanne Morrison. Tot nu toe kan ik zeggen dat de omschrijving klopt: een luchtig boek, nog weinig diepzinnigheden.

Ik heb vandaag in de bieb een afgeschreven boek meegenomen: Vleugelslag van Wally Lamb. Ik heb van hem Walvismuziek gelezen en vond dat erg mooi. Dit boek gaat over het drama op columbine highschool.
Ik ga me toch even voorstellen.

Hoi! Ben 23 en lees net zoals jullie heel veel.

Lees vooral in het engels. En lees echt alles, ben altijd bereid iets anders te proberen.

Favoriete schrijvers van dit jaar tot nu toe: Philippa Gregory, Sex with kings - Eleanor Herman, The pillars of the earth - Ken Follet.

Ik lees best wel gevarieerd. Historische fictie ontdekt en manga.

Ben gek op Goodreads en Bookcrossing.

Ik lees momenteel Niemandskinderen - Carolien Roodvoets, psychologische non-fictie over kind zijn met een onveilige jeugd. Buiten mijn normale genre, maar fascineert wel. Deels omdat ik dingen herken.

Tip die ik onlangs ontdekt hebt: www.fictfact.com

Dat is een engelstalige site waar je je engelse series kan bijhouden. Dan weet je welke boeken er nog meer zijn, dat kun je ook bijhouden en waneer de volgende gereleased word (wel in Amerika dan.)

Ook ben ik gek op challenges.
Hoi fruitmoes, welkom!

Ik lees 3 boeken, oh nee, 4, waarvan ik jullie vooral wil aanraden: een weeffout in onze sterren . Prachtig!
Op dit moment aan het lezen: Taking Charge Of Your Fertility. Gaat dus over de menstruatiecyclus en alles wat er bij hoort. Ontzettend interessant!
Ik ben gisteren begonnen in Captain Corelli's mandolin van Louis de Bernieres. Heb ik al eens gelezen, maar nog eens in de herhaling. Heb trouwens meerdere boeken opengeslagen liggen, maar al een tijdje niet in bezig geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven