Geld & Recht alle pijlers

kind aangereden door auto. welke rechten hebben wij?

14-05-2012 21:51 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi

Zoals de titel al aangeeft is onze zoon aangereden door een auto. De man reed daar waar geen auto's mogen rijden. Op zware kneuzingen na heeft onze zoon niets. Hij is met de ambulance meegenomen naar het zh. Kleding is kapot geknipt en schoenen kapot. Dat, buiten zijn en onze emotionele schade ( heb er iedere nacht nachtmerries van)

Wat zijn nou onze rechten? Kunnen wij aangifte doen? Kunnen we schade verhalen?

Wij hebben helaas geen rechtsbijstandsverzekering. Hoor graag tips en ervaringen.

Stel ik mij aan als ik zeg dat ik er emotioneel nog steeds van slag van ben ( ik dacht dat hij dood was)
Wil je geld voor geleden emotionele schade?

Ik geef je niet veel kans eigenlijk. Wanneer zelfs families van moordslachtoffers maar relatief kleine bedragen krijgen.
Ik zou slachtofferhulp benaderen.

Veel sterkte!
Slachtofferhulp helpt zowel bij dr emotionele als financiële 'afwikkeling'
Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten inderdaad! Kun je de gegevens achterhalen van de bestuurder?

Volgens mij moet het via de verzekering geregeld worden. Ben zelf eens aangereden, en ook met ambulance afgevoerd. Via de politie gegevens bestuurder verkregen en samen hebben we de gegevens voor de verzekering in gevuld. Bestuurder werkte toen wel mee, heb geen idee hoe je het moet regelen als de veroorzaker niet mee wil werken.

Sterkte!
anoniem_147785 wijzigde dit bericht op 14-05-2012 22:00
Reden: vraagteken vergeten en dus toegevoegd haha!
% gewijzigd
ik neem aan dat het ongeluk is doorgegeven aan de politie? aangezien die man ergens rijdt waar het niet mag.

dus dan hoef je geen aangifte meer te doen.

moet ook eerder zeggen dat ik niet goed weet wat je er mee wil?

die man krijgt naar alle waarschijnlijkheid alleen een boete omdat hij ergens rijdt waar het niet mag.

als jullie nachtmerries hebben is slachtofferhulp idd een goed idee, zou hen bellen als ik zou was. ze kunnen sowieso een luistert oor bieden.

welke schade wil je eigenlijk verhalen? van de kleding? denk dat je dat kan vergeten, dat is gewoon te weinig. en voor emotionele schade krijg je geen geld ( het is hier geen amerika, en bovendien vind ik dat ook belachelijk om daar geld voor te vragen want daar gaat het niet van over)
Is het niet zo dat de bestuurder een strafbaar feit heeft gepleegd door te rijden op een plek waar hij/zij niet mocht rijden?

Dus de gegevens zullen wel bekend zijn bij de politie toch?

Volgens mij kun je gewoon via verzekering schade verhalen en evt blijvende/langdurige schade via een letselschadeadvocaat of deskundige.
Heb je nog geen aangifte gedaan ?????????????????

Jouw ziektekostenmaatschappij vergoedt jullie ziektekosten, en verhaalt deze op de verzekeringsmaatschappij van deze hufter.

Neem contact op met Slachtofferhulp, die bellen je waarschijnlijk zelf wel als je aangifte hebt gedaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kan mij voorstellen dat jullie geschrokken zijn.

Ik neem aan dat jullie de gegevens van die man hebben. Denk dat de verzekering van deze man alleen voor de kleding (fiets?) zal zijn.

Van de betreffende man zou het netjes zijn als hij nog naar je zoon informeert, maar verwacht niets, dan valt het alleen maar mee.

Je kan inderdaad slachtofferhulp inschakelen.

Hoe oud is je zoon en hoe is hij er verder onder?
Hoezo zou je geen geld van de verzekering krijgen, sinds wanneer is er een grens voor vergoedingen gesteld?
Ik vind een schadevergoeding voor de geleden emotionele schade (en als je er hulp voor nodig hebt, om dit te verwerken, de kosten van een psychologe/je eigen risico bij de verzekering voor psychologische hulp, etc.) helemaal niet gek, maar zie die maar eens te krijgen. Heb je de gegevens van de automobilist? Heeft de politie die? Misschien kan er iets geprobeerd worden via zijn verzekering?
De kleding kun je terugkrijgen van de verzekering.

Psychische hulp kun je ook gratis krijgen (slachtofferhulp e.d.).

Aangifte doen kan, maar wat zeg je erbij en wat verwacht je?

Geld voor emotionele schade krijg je niet.

Wees blij dat je kind niets heeft en dat het goed is afgelopen. Uiteraard doet het veel met jullie, maar dat is helaas altijd zo bij een ongeluk.
Zijn verzekering zal niets uitkeren omdat hij fout zat. Dus denk dat je de kosten van kleding en dergelijke kwijt bent, tenzij bestuurder zo galant is deze zelf te vergoeden. En waarom zou jullie verzekering iets vergoeden? Het is niet jullie schuld...
quote:Mirjam82 schreef op 14 mei 2012 @ 22:04:

Hoezo zou je geen geld van de verzekering krijgen, sinds wanneer is er een grens voor vergoedingen gesteld?

mijn broer had ook een ongeluk gehad en omdat het zh de kleding stuk moest knippen kregen we dat niet vergoed ( was een duur nieuw shirt, dus vet balen).

ik lees in de op dat de kleding in het ziekenhuis kapot is geknipt dus vandaar dat ik dat dacht.

de verklaring was: het ziekenhuis moest het doen om mijn broer te helpen, dus het kwam niet door de val van het ongeluk en daarom kon de schade niet verhaald worden op de verzekering van de autobestuurder.

we hebben wel zijn fiets vergoed gekregen toen.
@Elmira, volgens mij is dat niet zo hoor. Ik ben aangereden en het was niet mijn fout. Dit staat ook in politierapport.

Toch heeft de verzekering van die automobilist mij zowel mijn schade aan de auto vergoed als letselschade. Dat heb ik niet via die persoon gekregen..
quote:italie_meisje schreef op 14 mei 2012 @ 22:08:

[...]

we hebben wel zijn fiets vergoed gekregen toen.Ja, maar dat is als de verzekering iets wil uitkeren. In dit geval maakte bestuurder een overtreding en denk dan niet dat ze iets willen betalen...
quote:italie_meisje schreef op 14 mei 2012 @ 22:08:

[...]

mijn broer had ook een ongeluk gehad en omdat het zh de kleding stuk moest knippen kregen we dat niet vergoed ( was een duur nieuw shirt, dus vet balen).

ik lees in de op dat de kleding in het ziekenhuis kapot is geknipt dus vandaar dat ik dat dacht.

de verklaring was: het ziekenhuis moest het doen om mijn broer te helpen, dus het kwam niet door de val van het ongeluk en daarom kon de schade niet verhaald worden op de verzekering van de autobestuurder.

we hebben wel zijn fiets vergoed gekregen toen.Klinkt als een aparte verzekering. Want hij was door die bestuurder niet in het ziekenhuis gekomen. Klinkt mij in de oren alsof ze er makkelijk vanaf wilden komen.
Thanks voor de snelle reacties!

Wat ik wil weet ik niet precies. Ik snap dat die man hem niet expres heeft aangereden maar hij reed wel ergens waar het verboden is om te rijden. Aan de ene kant wil ik dat hij gestrafd wordt. Ik vind een boete niet genoeg. Politie was ook ter plaatse tijdens ongeluk en zij komen deze week nog bij ons langs om het verder af te wikkelen.

Ik voel gewoon onmacht. Onmacht om het feit dat ons kind zoveel pijn heeft en nachtmerries heeft. Maar ook als ik terug denk aan het moment dat er aan de deur gebeld werd en iemand riep, je kind is overreden! Het allerergste schoot door mn hoofd!
quote:Mirjam762 schreef op 14 mei 2012 @ 22:04:

Ik vind een schadevergoeding voor de geleden emotionele schade (en als je er hulp voor nodig hebt, om dit te verwerken, de kosten van een psychologe/je eigen risico bij de verzekering voor psychologische hulp, etc.) helemaal niet gek, maar zie die maar eens te krijgen. Heb je de gegevens van de automobilist? Heeft de politie die? Misschien kan er iets geprobeerd worden via zijn verzekering?Is de mensheid emotioneel nu echt zo verzwakt dat hier psychologische hulp voor nodig is?
Wat veel verkeersslachtoffers niet weten of in de gaten hebben, is dat hun rechten m.b.t. tegemoetkoming in de kosten behoorlijk helder zijn als de aansprakelijkheid voor de aanrijding op zich maar duidelijk is.

Je zoon is aangereden, door een auto op een plaats waar geen auto's mochten rijden. Dat maakt de aansprakelijkheidsvraag vrij gemakkelijk. Wel is nog van belang hoe oud je zoon is, en wat voor soort plaats het was waar de aanrijding was en hoe je zoon zich daar voortbewoog (zelf op de fiets, te voet, aan het spelen, was het een woonerf of fabrieksterrein, dat soort vragen).

Indien de tegenpartij aansprakelijk is volgens de wegenverkeerswet, dan is de verzekeraar van die tegenpartij bij wet gehouden de kosten van jullie rechtsbijstand te betalen. Dat gebeurt volgens vastgestelde tarieven, de rekening zal jullie advocaat rechtstreeks bij de verzekeraar van de tegenpartij innen. Een no cure-no pay bedrijf zou ik verre van blijven, in de praktijk strijken die simpelweg twee keer hun vergoeding op: een keer van de verzekeraar en een keer van het slachtoffer.

Een goede letselschadeadvocaat kan jullie hierbij helpen. En ja, ook voor immateriële schade kan een vergoeding gevraagd worden, al zijn dat geen enorme bedragen.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Ridder Letselschade in Zeewolde (werken landelijk, als zeer vriendelijk en communicatief heel sterk ervaren), maar ieder degelijk letselschadebureau (aangesloten bij een beroepsvereniging bijvoorbeeld) kan jullie vertellen wat te doen.
Voor emotionele schade zul je zoals eerder al is vermeld niets kunnen verhalen.

Enkel als jouw zoon bijvoorbeeld een jaar niet naar school kan door letsel. Daar zijn vaste bedragen voor.

Maar gelukkig is hier geen sprake van.
quote:Elmira schreef op 14 mei 2012 @ 22:07:

Zijn verzekering zal niets uitkeren omdat hij fout zat. Dus denk dat je de kosten van kleding en dergelijke kwijt bent, tenzij bestuurder zo galant is deze zelf te vergoeden. En waarom zou jullie verzekering iets vergoeden? Het is niet jullie schuld...WA-verzekering is voor dit soort zaken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
De schade aan kleding etc ( de materiële schade ) kun je gewoon verhalen op zijn verzekering. De letsel- en emotionele schade wordt moeilijker, maar met behulp van een advocaat zou dat ook mogelijk moeten zijn. Reken niet op veel overigens.
Wat erg,

Ik zou ook zeker kijken wat er te doen valt.

Bel slachtofferhulp, zij helpen je verder.

Vergoeding van de schade (ook de emotionele) moet je terug krijgen.

Als je het niet van de verzekering krijgt, mag de man zelf diep in zijn zakken gaan graaien.
"Wat veel verkeersslachtoffers niet weten of in de gaten hebben, is dat hun rechten m.b.t. tegemoetkoming in de kosten behoorlijk helder zijn als de aansprakelijkheid voor de aanrijding op zich maar duidelijk is.

Je zoon is aangereden, door een auto op een plaats waar geen auto's mochten rijden. Dat maakt de aansprakelijkheidsvraag vrij gemakkelijk. Wel is nog van belang hoe oud je zoon is, en wat voor soort plaats het was waar de aanrijding was en hoe je zoon zich daar voortbewoog (zelf op de fiets, te voet, aan het spelen, was het een woonerf of fabrieksterrein, dat soort vragen).

Indien de tegenpartij aansprakelijk is volgens de wegenverkeerswet, dan is de verzekeraar van die tegenpartij bij wet gehouden de kosten van jullie rechtsbijstand te betalen. Dat gebeurt volgens vastgestelde tarieven, de rekening zal jullie advocaat rechtstreeks bij de verzekeraar van de tegenpartij innen. Een no cure-no pay bedrijf zou ik verre van blijven, in de praktijk strijken die simpelweg twee keer hun vergoeding op: een keer van de verzekeraar en een keer van het slachtoffer.

Een goede letselschadeadvocaat kan jullie hierbij helpen. En ja, ook voor immateriële schade kan een vergoeding gevraagd worden, al zijn dat geen enorme bedragen.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Ridder Letselschade in Zeewolde (werken landelijk, als zeer vriendelijk en communicatief heel sterk ervaren), maar ieder degelijk letselschadebureau (aangesloten bij een beroepsvereniging bijvoorbeeld) kan jullie vertellen wat te doen."

Dank! Hier heb ik iets aan. Rest vd reactie uiteraard ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven