Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Nou de rode duivels zijn er hoor!

Snap helemaal niks meer van mijn lijf, voelde me zo anders.

Zere borsten (heb ik echt nooit), opgeblazen gevoel, misselijkheid, buikpijn en steken, en dan ook die gekke bobbeltjes op mijn tepels...

Ik had eergister zelfs bloedend tandvlees (schijnt ook een verschijnsel te zijn).

Misschien is er wel bevruchting geweest maar is het toch niet goed gegaan, had ik vorig jaar ook. Maar misschien heeft mijn lijf me ook wel onwijs voor de gek gehouden.

Dreadje, we hadden afgesproken om heel hard te lachen dus bij deze HAHAHAHAHA! maar stiekem vind ik het natuurlijk helemaal niet leuk.

Bedankt voor het meeleven allemaal en op naar de volgende ronde!

Nieuwe NOD: 21 april.

Kus!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Oh neeeeeee! Wat jammer Winterdip! Had het zo voor je gehoopt!

Er zit niks anders op dan kop op voor de volgende ronde...

voor jou! E natuurlijk ook voor de andere meiden die een knuffel kunnen gebruiken...

Liefs Kaatje
Thanks Kaatje!

Voel me er verder prima onder hoor. Maar ik baalde natuurlijk wel behoorlijk. Maar dat lijf, snap er niks van... beetje jammer.

De enige die ik hierover verder in vertrouwen heb genomen is mijn eigen Kaatje (mijn zusje). Ze vroeg me of ik van plan ben om te stoppen met roken. Dat zit ik wel te overwegen eigenlijk. Ik vond het toch wel tijd om daar na bijna 20 jaar (!! ja, ik weet het, was er vroeg bij...) een keer de brui aan te geven.

Ik heb eens ergens gelezen dat je vruchtbaarheid, als je stopt met roken, gelijk met 30% toeneemt. Alleen in mijn geval zal dat dan ook wel weer gelijk voor mijn heupomvang gelden...

Fijne avond!

liefs,

Winterdip
O wat jammer ik had eigenlijk wel stiekum gedacht dat je zwanger was.

En ja stoppen met roken je moet er wel 100% achter staan anders werkt het toch niet.

Gisteren ben ik weer bij de vk geweest en het groeit goed.Af en toe voel ik het bewegen is wel heel grappig.Nog een weekje en dan weten we of het gezond is en wat het is.
Hè, jammer Winterdip! En ook jammer Kaatje!

We zouden er inderdaad heel hard om lachen *hahahahahaha* (als een boer met kiespijn ). Wel fijn dat jij je nu er verder prima onder voelt. Heb ik ook hoor. Het is niet anders en ik wil positief blijven. :-)

Dat van dat roken en die 30% heb ik hier eens geschreven. Ik weet niet of je vruchtbaarheid 30% toeneemt als je stopt, maar wel dat wanneer je rookt je 30% minder vruchtbaar bent. Het zal dus wel een hele hoop schelen als je niet meer rookt. Ik rook trouwens ook nog steeds niet! En nu al bijna 3 maand niet meer!! Voel me er erg lekker onder moet ik zeggen.

Kaatje, wanneer heb jij jouw nieuwe NOD?
Hey Dreadlokje, positief blijven, dat vind ik ook erg belangrijk. Maar ik dacht wel even bij mezelf, "Wat hebben we dan 'fout' gedaan?" Middels die ovulatietest wisten we precies hét moment. We hebben het gelijk diezelfde dag én die avond daarna gedaan. Ik had van tevoren al ongeveer uitgerekend dat de ovulatie rond die dag moest zijn (was op een woensdag). Ik had zelfs nog tegen mijn vriend gezegd dat hij na het weekend even moest 'verversen' omdat hij was wezen stappen en het nodige had gedronken.

En dan denk ik wel, waarom is het niet gelukt? Hadden we iets anders moeten doen?

Maar goed, ik weet ook wel dat je daar niks over kunt zeggen. Het lukt of niet. Dus Clear Bleu loopt weer binnen door Winterdip.
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer eens. Ben expres een tijdje niet geweest.Ik was nog te veel met mijn miskraam bezig en wilde er afstand van nemen. Nu ben ik er gelukkig echt overheen. Sterker nog: ben me weer helemaal aan het richten op een nieuw bevruchting!!! Durfde eerst niet meer maar had echt een omslag. We hebben een doel samen en met een beetje geluk hebben we over een jaar een kind, dus daar richten we ons op! En ik word er weer helemaal vrolijk van.

Dus NOD 8 april, we zijn hard bezig haha.

@ winterdip en dreadlokje en kaatje: wat jammer weer ongesteld.... Deze maand gaat het ons vieren lukken ik voel het !!!!

@kaatje: hier dus nog een die even afstand had genomen. Je onderschat een miskraam best wel van te voren he? Maar het heeft enorme inpackt eigenlijk he? Gelukkig is je cyclus weer lekker op gang! Dat van: nu zou ik zoveel weken zijn heb ik ook wel hoor. Mijn zus is zwanger geworden 3 weken na mij, we zijn erg close, dus word constant met mijn neus op de feiten gedrukt. Gelukkig begint het te wennen!

@winterdip: het kan best zijn dat je wel een bevruchting hebt gehad maar dat het niet is doorgegaan, is in 80% van de gevallen. En zo niet: las dat zelfs al doe je het op de dag van ovulatie de kans nog maar maximaal 25% is... Tis om moedeloos van te worden eigenlijk he? Ach er zijn zoveel kinderen op de wereld, dus het gaat ons ook lukken!

Las even de discussie over roken: Ik heb zelf nooit gerookt dus heb makelijk praten. Maar wat kan nu een betere stimulans zijn dan je toenemende vruchtbaarheid of de gezondheid van je eigen kind?

Roken en zwangerschap vind ik persoonlijk zo egoistisch: wat is er nu belangrijker: je eigen 'genot' of de gezondheid van je kind? Ik begrijp het echt niet....

Dreadlokje, winterdip en Kaatje: jullie kunnen weer heerlijk een fles wijn opentrekken!

Dikke knuffel voor jullie allemaal
Hoi!

Hier ben ik weer, met mij gaat alles goed, ik ben gister al mijn eerste meegroei BH gaan kopen want ze pasten er echt niet meer in, behalve gevoelige borsten en tepels heb ik nergens last van.

*Winterdip , ik rookte ook erg veel pakje per dag haalde ik ook wel sinds mijn positieve test ben ik eigenlijk gestopt, ik heb de eerste paar dagen alleen `s avonds na het eten 3 trekjes van een sigaret gehad en nu heb ik al een week helemaal niet meer gerookt en het gaat me eigenlijk wel goed af,

ik heb veel lolies en pepermuntjes bij dat werkt wel.

als ik echt zin heb in een sigaret omdat ik gestressed ben dan ga ik douchen dat helpt mij ook om te ontspannen.

Een vriendin van mij heeft gerookt tijdens de zwangerschapen dan zie je op de placenta allemaal spikkeltjes, dat lijkt me echt niet zo goed.

maarja het is voor iedereen een eigen keuze maar ik hoop dat ik het negen maanden vol kan houden en ik denk wel dat dat lukt.

Mijn eerste echo is 15 April, dan ben ik 9 weken, ik kan echt niet wachten.

ik ga naar een gynecoloog omdat mijn moeder een zwakke baarmoeder hals heeft en ik bang ben dat ik dat ook heb.

xx
Hee Lady,

Wat fijn dat het zo goed gaat! Spannend joh, je echo de 15e. Lijkt me echt zo'n mijlpaalmoment. En ook heerlijk dat je je goed voelt! Goed ook dat je niet meer rookt.

Ik wil ook echt stoppen als ik zwanger word hoor. Maar misschien al wel eerder, ik ben er toch al wel een beetje klaar me geloof ik. Vind ook dat je dat je kindje niet kunt aandoen.

Bij positieve test: gelijk stoppen. Maar ik ga mijn best doen om al eerder te stoppen (op korte termijn dus).
Wat wordt er weer lekker veel geschreven!

Hier gaat alles goed,heb alleen het idee dat mijn tanden zo wat uit mijn mond vallen en ik heb last van bekken/schaambeen pijn.Ga morgen met een fysio bellen,want ik heb geen zin om in een rolstoel te belanden.Wat leuk Sungirl dat je de baby soms voelt bewegen,ik hoop dat ook snel te mogen beleven.

Maandag eerst maar weer eens naar de vlk,blijf zo'n bezoekje toch altijd spannend vinden.

gr en iedereen alvast een fijn en vruchtbaar weekend/week/maand jaar gewenst
Kusje, goed om weer wat van je te horen en ook goed dat je ook even wat tijd voor jezelf hebt genomen!

Verder nu even niet zoveel te melden... ongesteldheid is weer voorbij, dus we kunnen weer aan de slag!!!

Fijn weekend...

Liefs Kaatje
Oh en Dreadlokje, mijn nieuwe NOD is 16 april (lang leve de korte cyclus!)
Hoi hoi, hier dreadlokje eventjes. Zit achter de pc van mijn ouders, ik kan thuis namelijk niet meer op internet, onze modem doet het niet meer..... maar wou toch even laten weten dat alles goed gaat en dat ik zsm weer online zal zijn.

Kaatje, zal je nieuwe NOD in schema zetten.
Deze is voor jou Dreadlokje:

Omdat je ons schema telkens zo goed bijwerkt!

Kus Kaatje
Nou morgen de 20 weken echo vind het wel eng als het nou niet gezond is.Heb weinig zin om het nu weg te laten halen.En ben ook heel benieuwd wat het is.Kan ik eindelijk kleertjes kopen die niet neutraal zijn.

Ik hoop dat ik een beetje goed kan slapen vannacht en dat ik niet lig te malen.Scheelt wel dat ik morgenvroeg de echo al heb.Hoef ik me niet de hele dag druk te maken.
Oh, dank je wel Kaatje!! Lief van je! Ik werk met plezier het schema bij hoor. Het is een kleine moeite. Hahaha!!

Spannend Sungirl!! Maar maak je aub niet te veel zorgen joh..... komt allemaal wel goed! Probeer er van te genieten. Veel succes met de echo!!

Hier alles oké! Ik kon aantal dagen internet niet op, maar het probleem is nu gelukkig weer verholpen. Hoezo verslaafd??? Nou, was best eens lekker hoor, een paar dagen zonder. Hahahaha!! :-) Oh ja, zaterdag ga ik starten met de ovulatietesten. Ze zijn van testjezelf. Ben benieuwd!
Lieve Terminator, hoe gaat het met jou???
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer!

We hebben eindelijk na 2 maanden weer internet.

Wat een gedoe zeg.

Hier gaat alles goed.

Vandaag naar de verloskundige geweest en voor het eerst het hartje gehoord, heel bijzonder.

Eerst kon ze niks vinden maar toen moest ik hoesten en hup daar was het! En het bleef ook op 1 plek dus we konden er een tijdje van genieten.

Dus na de verloskundige zijn we naar de prenatal geweest en hebben de eerst kleertjes gekocht erg leuk!

Maar wat een dingen heb je nodig zeg en wat kost het een geld.

Hebben de zwangeren onder ons al dingen gekocht??

En nog aanraders??

Verder gaat alles goed ik ben alleen ongelovelijk moe en slaap elke nacht als een roos.

Het enige nadeel is dat mijn hormonen flink hun best doen, mijn huid zit onder de pukkeltjes.

Nou ja ze zeggen dat dat na de eerst maanden weer over gaat dus dat hoop ik dan maar.

Ik ga niet reageren op iedereen want dan wordt mijn verhaal wel heel lang maar vanaf nu schrijf probeer ik weer actief mee te schrijven.

Iedereen heel veel succes met zwanger worden!!

Ik duim voor jullie!!!

Liefs Tijn
Hey Tijn, leuk om van jou te horen! En fijn om te horen dat alles goed gaat!! Welkom terug dus.
Hey dames! Hoe is het?

Tijn, leuk van je te horen. Super dat je een goede echo hebt gehad joh! En weer online! En jij ook Dread! Balen he, als je het internet niet op kan.

Sungril, don´t worry! De 20 weken echo alweer, wat gaat dat snel zeg. Superspannend joh! Laat je morgen weten of je een zoon of een dochter krijgt? Ben heel benieuwd.

Dread, ik begin ook vrijdag of zaterdag weer met ovu testen. Ik baalde vorige keer echt zó dat ik toch ongesteld was geworden terwijl ik toch echt allerlei vage klachten had (tot aan die gekke tepelbultjes aan toe zelfs....) Ik heb het vermoeden dat het hetzelfde verhaal als vorige keer is geweest, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.

Ik merk wel dat ik steeds vaker helemaal geen zin heb om met zwangerschap bezig te zijn zodra ik ongesteld ben geworden. Tegen de tijd dat die vruchtbare dagen dan weer gaan aanbreken komt het enthousiasme wel weer langzaam terug maar tijdens de eerste week van een nieuwe cyclus wil ik niks over zwangerschappen horen. Stom he?
Heeelllluuuwwww

Ik doe mijn best ik heb wel zoiets ik zie het morgen wel en tuurlijk laat ik weten wat het is als hij/zij er niet met de benen voor licht.Anders laten we een nieuwe echo maken.En ja het gaat ook heel snel ben op de helft en nog steeds gelukkig weinig last.

@tijn wij hebben nog niet veel gekocht want ik wou eerst de 20 echo afwachten we hebben wel een kinderwagen gekocht 2 maand geleden of zo een quinny buzz van vorig jaar was in de aanbieding scheelt weer 300 euro bij babypark ze zijn nu weer in de aanbieding.Ik vind de nieuwe kleuren van 2008 niet mooi allemaal zo donker en nu hebben we een rooie met oranje.En verder heb ik al wel heel veel gekregen.
En Sungirl,hoe was het?

Over 3 weken mag ik voor de 20 weken echo,kan niet wachten.
Hey hey

De echo was heel leuk hij is gezond ik had op een gegeven moment wel zoiets schiet nou maar op ik wil heel graag weten wat het is.Nou het is een jongen en misschien raar om te zeggen maar ik baal best wel heel erg ik wou zo graag een meisje.Dus ik moet mijn hele hoofd omgooien maar komt ook wel weer goed ik heb echt ff tijd nodig om er aan te wennen.Ik wist het eigenlijk al toen ze zijn voeten ging opmeten die zijn 4,4 cm dus ik zei grote voeten en de beentjes zijn lang dus ik had toen al zoiets kut het is een jongen.Maar ik heb vanmiddag een heel stoer spijkerbroekje met een gestreepte trui gekocht.En het is ook makkelijker met de namen ik vind het voor een jongen makkelijker.

En ik had dus gelezen op internet dat als je veel meer haar groei krijgt heeft dat te maken dat je jongen testeron (weet niet helemaal goed hoe je dat schrijft) aanmaakt en laat nou net mijn buik echt helemaal onder de haren zitten wel blond gelukkig.

Dus niet op de chineese kalenders afgaan het tegendeel is weer bewezen.
quote:_Sungirl_ schreef op 03 april 2008 @ 22:56:

Nou het is een jongen en misschien raar om te zeggen maar ik baal best wel heel erg ik wou zo graag een meisje.Dus ik moet mijn hele hoofd omgooien maar komt ook wel weer goed ik heb echt ff tijd nodig om er aan te wennen.Ik wist het eigenlijk al toen ze zijn voeten ging opmeten die zijn 4,4 cm dus ik zei grote voeten en de beentjes zijn lang dus ik had toen al zoiets kut het is een jongen.

Erg he dat je een jongen krijgt. Gutehgut wat is dat wennen. Nou meid ik heb medelijden met je.

Het moet niet gekker worden zeg
Hallo!

Sorry Sungirl, maar ik kan het niet laten om te reageren op jouw berichtje.

Ik vind het echt ongelofelijk dat jij er zo van baalt dat je een jongetje krijgt... Je vertelt "tussen neus en lippen door" dat je een gezond kindje krijgt, wat volgens mij de belangrijkste reden is om een 20-weken echo te maken. En vervolgens zeg je dat je baalt en het kut vind dat je een jongetje krijgt! Echt ongelofelijk!

Er zijn ten eerste heel veel mensen die al zielsgelukkig zouden zijn met het feit dat ze uberhaupt een kindje kunnen krijgen en ten tweede, het is toch veel belangrijker om te horen te krijgen dat jullie kindje gezond is, dan dat je nu weet dat je helaas geen meisje krijgt...?!

Ik weet het, dit is een forum, waarin iedereen vrij is om z'n gedachten op papier te zetten, maar hier gaan mijn haren een beetje van overeind staan...

Kaatje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven