Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Fijn dreadlokje, zo kan je wat makkelijker terug kijken!

Ik heb geen test gehaald. Ik wacht nog even tot ergens deze week. Ik zie dat jullie NOD's er ook aan komen.... Spannend hoor!
up voor phalanxxx
Haai!!

Dreadlokje, ik had in de vorige gepost dat ik deze niet kon vinden, maar ik heb m dus al:)

Maar goed, ik las in het vorige topic dat Papua zit te wachten op haar eerste ongesteldheid na het stoppen met de pil....frustrerend is dat!! Ik dacht direct nadat ik gestopt was ook een cyclus van 28 dagen te hebben, maar dat bleken er 33 te zijn!! In de week na mijn verwachte NOD had ik veel buikpijn en ongesteldheidsklachtjes dus aan de ene kant dacht ik: de ongesteldheid zit er aan te komen. Maar aan de andere kant hoorde ik (en las ik) dat als je net zwanger bent je ook last van je buik hebt (wat weer lijkt op ongesteldheidsklachten). Innestelingspijn noemen ze dat. Dus ik heb gewoon 4 dagen na mijn NOD een test gedaan. Die was negatief, wat ook weer stress geeft (komt mijn menstruatie nog wel op gang). Maar goed, uiteindelijk werd ik dus toch ongesteld...

Lang verhaal, maar waar het op neer komt: het is in mijn ogen een ontzettend verwarrende periode:)
Dreadlockje, dat heb je hartstikke mooi gedaan! Helemaal top.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Phalanxxx, Jij beschrijft precies zoals ik me inderdaad voel!
Mooi dat de tabel nu in de openingspost staat!

Papua, wat balen dat je cyclus nog niet helemaal regelmatig is door het ontpillen. Gelukkig maakt dat voor het zwanger worden niet echt uit. Behalve dat je nu misschien net iets langere cyclus hebt, maar dat kan volgende maand ook weer een stuk korter zijn.

Ik heb voor mij nu wel het idee dat ik een cyclus van 28 dagen heb. Dat zou erg mooi zijn aangezien ik dan altijd mijn eisprong op een maandag heb en het weekend dan de beste tijd is voor sex

Ik heb nog wel een beetje twijfels wat ik moet doen als ik deze maand nog niet zwanger wordt. Mijn schoonouders zijn namelijk nu al een leuke reis aan het organiseren voor volgende zomer. In principe vind ik het niet erg om deze te missen, maar ik zou er wel moeite mee hebben als zij dan wel voor me moeten betalen, want het gaat volgens mij geen goedkope reis worden.... Maarja dat zou dan betekenen dat ik de komende 5 maanden niet zwanger mag worden en ik wil het zo graag wel worden.... zucht. Kan je een reis (kostenloos) annuleren omdat je zwanger bent en niet mag vliegen of net bevallen bent???
* Oei, Meggie, heb geen idee of dat kan. Denk het haast niet hoor... zou toch beetje gek zijn aan de ene kant.

* Phalanxxx en papua, het is inderdaad een verwarrende periode en is een NOD nooit 100% zeker. Zeker niet als je net gestopt bent met de pil.

Ik heb inderdaad donderdag mijn NOD... ben benieuwd. Heb werkelijk geen idee. We zien het wel!
@meggie78, zwanger zijn is geen reden om kostenloos te annuleren. het is zelfs zo dat een airline je mag weigeren als ze je er te zwanger uit vinden zien en jij kunt niet met een zwangerschapsverklaring van je arts laten dat je nog niet zo ver bent. Misschien toch maar vertellen dat je bezig bent????

@ phalanxxx en papua, ook beide geen regelmaat net als ik??? balen hè, ik zou eigenlijk liever ongesteld zijn nu, dan weet je tenminste dat je een eisprong gehad hebt.

Ik heb vrijdag maar weer eens een test gedaan, niet zwanger dus. Dure hobby die testen trouwens.
Balen Kittepetit Maar inderdaad, zijn best duur die Zwangerschapstesten!Iemand wel eens gehoord van dipsticktesten en wat het verschil is met de 'normale' testen?

Thnx Dreadlokje, goed gedaan en erg overzichtelijk:applause:

Beetje jammer alleen dat in m'n fase zit van 'niet over nadenken, je merkt het vanzelf' en daardoor ook niet meer wist wat mijn NOD was. Nu dus weer wel....

Nog even terug komen op mijn 'recht door zee' vraag:

Elke dag sexen of juist niet om de boel te laten 'herstellen'?

Iemand enig idee?

Vandaag de goden verzocht: zus heeft opgeruimd en haar oude commode staat nu al bij ons boven.Belooft niet veel goeds: zus wil volgend jaar pas voor de 3e en ikke wil het liefst gister, zul je zien dat zij zwanger raakt en ik niet

Donderdag jarig en had een leuke verjaar roddel kunnen worden maar ik voel nog niks vreemds dus misschien dan een kadootje van sinterklaas?

Nah, niet uit de zak van sinterklaas natuurlijk

Succes allemaal!!

* Kittepit, jammer dat er niks uit test kwam... maar dure dingen hè. Ik koop er, denk ik, niet eerder één dan ik het vermoeden heb dat ik zwanger ben, dus als ik mijn NOD ook boorbij ben. Tenminste zo denk ik er nu over. Hahaha!!

* DoortjeDartel, dipsticktesten?? Nog nooit van gehoord... Dus weet het verschil met de 'normale' ook niet helaas. Al op internet gezocht?

Dank voor het applaus!! Hahaha!! Vind het zelf ook wel fijn om het overzicht overzichtelijk te hebben. En bovenaan iedere pagina natuurlijk!!

Antwoord op jouw vraag: "Iedere dag sexen of juist niet om de boel te laten 'herstellen'?" - De boel laten herstellen van wat? Van het pilgebruik of hoe moet ik dit zien? Ik ben al jaren van de anti-conceptie af, dus mijn lichaam hoeft daar niet meer van te herstellen. Enne, iedere dag sex... denk eerder aan om de dag. Het moet wel 'leuk' blijven hè! Hahahaha!

Mijn buikpijn is zo goed als weg. Gelukkig! Maar wat was dat vervelend zeg. Verder niks bijzonders te melden. Gisteren weer van mijn 7,5-weken-jonge nichtje genoten!!
Hallo!

Hier nog steeds niets. Ik heb gisteren een test gekocht en ga hem (denk ik) vandaag gebruiken. Ik zit nu op dag 30 van mijn cyclus. Volgens wikipedia duurt een gemiddelde cyclus tussen de 25 en de 35 dagen. Dus het hoeft nog niet. Zal wel heel snel zijn, gelijk de eerste maand zwanger. (en zal niet zo heel goed uitkomen ivm promotiekansen op mijn werk)

Hoe gaat het met jullie? Het is rustig hier!
Ik heb getest en de test is.........negatief.

Ik ben dus niet zwanger. Dan heb ik dus een lange of onregelmatige cyclus. Dus wachten we wel weer af!
Hoi Meiden!

Zou ik nog met jullie mee mogen schrijven?

Ik (26) ben sinds september gestopt met de pil, mijn vriend en ik willen graag in januari gaan proberen een kindje te maken

Ik heb nu een eerste cyclus gehad van 26 dagen en nu mijn tweede zit ik nu op 31 dagen... hoop heel erg dat ik snel ongesteld word en een beetje een stabiele cyclus heb. Ik lees dat dat bij jullie ook wel wisselt he...

Ik vind het nu erg spannend, voor mij ook een teken dat alles goed werkt zeg maar.. maar ik kan een erge stresskip zijn hoor !!

Papua, jammer dat de test negatief was... afwachten en lekker doorgaan he!!

DoortjeDartel, wat ik hoorde is het niet verstandig om iedere dag seks te hebben en moet je eigenlijk zeker een dag rust tussendoor hebben. Dit zou beter zijn voor het sperma en ik las (maar dat weet ik niet zeker hoor) ook beter voor jouw lichaam om je eitje te bevruchten.

Ik hoop dat ik nog mee kan schrijven!

Groetjes Maki
Balen Papua... En ook lastig dat het zo lang/onregelmatig is

Maar Tjakka, op naar de volgende ronde meid!

Maki, welkom! En bedankt voor je info! Ik dacht het al.Nu nog vriendlief overtuigen...

Welkom Maki!
Papua, balen zeg! Op naar de volgende ronde!

Maki, jij ook welkom. Leuk dat jullie er ook voor gaan. Probeer niet te veel te stressen, daar gaat je lichaam je alleen maar van in de maling nemen.

Doortje, ik heb ook wel eens gehoord dat iedere dag ook weer niet de bedoeling is. Om de dag schijnt het beste te zijn.

Mijn NOD is dus morgen. Ik kan me echt in de verste verte niet voorstellen dat het nu wel raak zou zijn. Ook omdat het nauwelijks van is gekomen. En omdat ik dus die ovulatietesten niet helemaal heb afgemaakt. Op de laatste dag dat ik testte was hij negatief en vervolgens heb ik geen nieuwe testen meer gehaald dus wanneer die ovulatie nou heeft plaatsgevonden... geen idee. Aan de andere kant heb ik ook totaal niet het gevoel dat er een menstruatie aan zit te komen maar goed, dat zegt natuurlijk ook helemaal niets.

Ik heb nog 1 zwangerschapstest liggen die ik morgen maar doe. Als mijn vader morgen niet jarig was had ik daar toch nog even een paar dagen mee gewacht omdat ik echt in de veronderstelling ben dat mijn menstruatie zich eerdaags gewoon aandient. Maar stel je nou toch ergens voor dat... dan zou ik het wel leuk vinden om mijn vader daar blij mee te maken morgen. Dus ik ga maar testen morgenochtend. En weten jullie, ik ben er echt niet eens nerveus door.

Maar voor de vorm laat ik het toch nog wel even weten morgen
Hey Maki, welkom!!! Heb je deel 1 ook gelezen van ons topic?? Nog meer wel en wee van ons:)

@Papua: balen hoor, zo'n lange cyclus!! Vroeger wou je juist zo weinig mogelijk ongesteld zijn, maar nu kan de cyclus niet kort genoeg duren!!

Over die zwangerschapstesten: het schijnt dat je via internet vrij goedkoop kunt bestellen. Bijvoorbeeld op www.zwangerschapstesten.nl Handig voor meiden die net zo zenuwpeesachtig zijn als ik (en dus na 1 dag overtijd al willen weten of het raak is):p

@Doortje Dartel: ik heb ff gegoogled op zo'n dipstick-test. Volgens mij zijn al die normale testen ook dipsticks (het zijn stickjes die je in je urine dipt). Maar die zijn er dus ook heel goedkoop (http://www.gznd.nl/producten_details.asp?ID=84474). Ik houd het eerst nog wel ff bij de testen van de drogist. Mocht het echt uit de hand lopen met de kosten dan kan ik altijd daar nog bestellen.
Oh, is iedereen van het eerste topic nu ook in dit topic??? Of moeten we nog ff een berichtje plaatsen??
Hey PhalanxXx, we hebben het verplaatst. Of we, Dreadlokje eigenlijk.

Omdat we dan ons schema in de openingspost konden zetten. Dan blijft ons schema mooi bovenin staan en hoeven we nooit terug te zoeken.

Ik kijk wel even of het handig is om het vorige topic af te sluiten door hierheen te verwijzen!

Fijne avond allemaal!
Zeg maar hardop na meiden: Winterdip, jij domme koe!

En nog een keer, harder nu, allemaal: WINTERDIP, DOMME KOE!!!

Sta ik vanmorgen op om die test te doen, want NOD = vandaag. Verkloot ik hem helemaal met mijn slaperige kop. Veel te enthousiast geplast (nooit verwacht dat ik dat nog eens zou zeggen), en alles erover heen. Kortom, foutmelding want test verzopen.

En natuurlijk had ik er nog maar eentje. Hahahaha.... wat een rund ben ik he?

Nouja, droom van paps blij maken op zijn verjaardag ook 'in het water gevallen'. En prompt krijg ik zo'n verwrongen theedoekgevoel in mijn onderbuik. Dus op zich nog geen man overboord want als ik de test wel goed had uitgevoerd had ik waarschijnlijk 'niet zwanger' zien staan. Ik verwacht de rode duivel any minute now.

Werkze iedereen!
Whahaha Winterdip, wat een ellende! Pfff, 't valt allemaal niet mee voor ons, vrouwen he Moet wel lachen om je, zie het namelijk helemaal voor me: niet meer kunnen stoppen met plassen...paniek...omhoog komen...handen onder...WC onder....jij die naar al die druppelende ellende zit te kijken en je dan bedenkt dat het niet goed ging...

Sorry, vind het wel heel naar voor je maar straks, als het wél, positief, is gelukt en je vader wéér jarig is denk je eraan en lig je in een deuk, let maar op

Gefeliciteerd met je vader en evengoed een fijne dag!!

test verzopen????

en reanimatie??? mocht dat nog baten?

Ik wist niet dat je ook teveel kon plassen, ik zit zelf iedere keer in een bakje te plassen. De eerste keer even misgerekend dat je dus smorgens een wat grote bakje nodig hebt als gewoon op de dag, oeps
bericht stond er 2 keer...
* "Winterdip... jij domme koe!" Hihihi!! Ach, zoiets zou mij ook kunnen overkomen hoor. Hahahaha!! Oh, sorry dat ik lach hoor, maar vind het eigenlijk wel grappig. Wel jammer van die test natuurlijk! Dat is wat minder.

Gefeliciteerd met jouw vaders verjaardag!

* Hoi Makio, welkom hier!

quote:PhalanxXx schreef op 23 oktober 2007 @ 19:13:

Oh, is iedereen van het eerste topic nu ook in dit topic??? Of moeten we nog ff een berichtje plaatsen??

Ik heb in het vorige topic vermeld dat we nieuw topic hebben geopend. En heb daar ook de link hier naar toe bij gezet. Dus ze moeten het toch kunnen vinden denk ik of niet. Zal wel ff kijken daar.

Hier alles oké! Heb wel vanaf maandag zere tieten... maar dat heb ik altijd een paar dagen tot een week voordat ik ongesteld moet worden. En aangezien mijn NOD eraan zit te komen. Dnek dat het deze maand niet raak is voor mij, maar dan op naar de volgende ronde!! Ik treur niet, vind ik verspilde energie. Ik ga met goede moed verder naar de volgende ronde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven