Werk & Studie alle pijlers

ontslagen....

15-05-2012 13:12 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even mijn hart luchten.

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik per 1 augustus ontslagen ben. Wat een domper!

Het gaat al een.tijd niet goed met het bedrijf en ze gaven al aan, toen ik aangaf zwanger te zijn en na de bevalling 3 dagen wilde gaan werken, hier niet blij mee te zijn.

Nu is kleintje ruim een half jaar en ik ben alweer ruim 3 maanden aan t werk en nu 'vervalt' mijn functie ineens.

Hierbij komt dat we aan het verbouwen zijn en daardoor al sinds de geboorte van uk bij mijn schoonouders wonen, dat maakt t er niet makkelijker op.

Het bedrijf staat in zijn recht, dus ik kan er niks aan doen, maar man, wat baal ik hiervan!!!!!
Baaaalen, en helaas ben je niet de enige.

Bij ons bedrijf komen er ook weer ontslagen aan, klotetijd, bah.

Ziet niets anders op dan de websites en uitzendbureaus te bezoeken, succes (en voor nu een stuk chocola)!
Ik weet het, er zitten velen in hetzelfde schuitje.

Ben al druk aan t googlen geslagen. Ga morgen maar langs uitzendbureau.

En die chocola.... goed idee!

Dank je!

En jij ook succes
Heel rot dat je je baan kwijt gaat raken, gelukkig heb je nog wel even de tijd om iets anders te zoeken.Ook zal vast wel wat moeilijker zijn nu.

Even over de opmerking 'en voor nu een stuk chocola'

mijn man werkt in de chocola en daar worden alleen maar mensen aangenomen, het is zo raar om te zien, mensen gaan op heel veel dingen besparen maar niet op chocolade e.d.

Dus mocht je een levensmiddelentechnologie opleiding hebben gehad: er is werk!

Succes
potsiedikkie chocola is ook de eerste levensbehoefte voor een vrouw
vraag alvast een ww uitkering aan! En troost je, ook al ben je tegen je wil in werkeloos, het genieten van je kindje kan je nu met volle teugen doen! En ik heb er ervaring mee!

p.s. zit je kind op de opvang? dan kun je de opvang 3 mnd door laten lopen, daarna stopt de toeslag.
Haha, wat een goeie link! Helaas zit ik niet in de levensmiddelentechnologie....

Maar ik maak er met veel plezier gebruik van!!
En Sannev succes met het vinden van een nieuwe baan!
He wat rot voor je.. Iedereen weet dat de kans bestaat in deze tijd, maar toch hoop je dat het aan je voorbij gaat..

Succes met het vinden van een nieuwe baan! Is er wel werk te vinden in jouw branche? (gezien de hoeveelheid airbags die gestolen worden lijkt het me van wel? :-)
Haha, met al die airbags zou je het wel denken he?! Maar ik verwacht dat ik niet snel in de schadebranche een baan zal kunnen vinden. Het ligt allemaal behoorlijk op zijn kont.

Dus maar wat verder kijken in andere bedrijfstakken.

Lastig hoor, weer onderaan beginnen....
Succes met zoeken!
Join the club! Ik ben eind januari mijn baan kwijtgeraakt. Nu wil ik je niet ontmoedigen maar ik heb nog niets :(. Succes en laat het even vallen. Even aan jezelf denken ook.
Hoi Sanne,

Wat vervelend joh! Ik hoop echt dat het je lukt snel wat nieuws te vinden. Ook in de zorg zoeken ze altijd mensen....mocht je daar wat aan hebben? Succes
Ook in de zorg ben ik helaas niet thuis,.al zou het me best wat lijken.

In ieder geval bedankt voor de tip!
..
Idd ik krijg straks ww voor 3 dgn. Daar had ik nog niet eens overna gedacht. Dus dubbel genaait eigenlijk.. Nu baal ik nóg erger!

Kun je nagaan, het is nog niet 100% bij me aangekomen...

Maar ik hoop geen ww nodig te hebben, ik ga alles op alles zetten om voor 1 augustus een nieuwe baan te hebben.

Nu hopen dat het lukt. Ik woon gelukkig wel in een gebied waar relatief veel werk ik geloof ik.
Sanne, niet om jou een trap na te geven, maar voor iedereen die na haar zwangerschap minder wil gaan werken: neem eerst je ouderschapsverlof op, ook als het onbetaald is. Als jij dat had gedaan, had je nu namelijk nog een full time contract gehad (en dus ook daarvoor WW).

Veel mensen realiseren zich dat niet, vandaar dat ik het hier even noem.

Succes met solliciteren!
Idd Sanne, houd goed de kinderopvangtoeslag in de gaten. Niet dat je zoals zovelen de mist in gaat en het volledige bedrag uit je eigen portomonnee moet betalen.
Dat is achteraf geklets, ik wist 3 maanden geleden niet dat ik nu ontslagen zou worden. En ik heb de luxe niet om dat onbetaald te nemen.

Gelukkig heb ik niks met kinderopvang te maken. Uk heeft twee hele lieve oppas oma's!
quote:Sannev82 schreef op 15 mei 2012 @ 14:53:

Dat is achteraf geklets, ik wist 3 maanden geleden niet dat ik nu ontslagen zou worden. En ik heb de luxe niet om dat onbetaald te nemen.

Gelukkig heb ik niks met kinderopvang te maken. Uk heeft twee hele lieve oppas oma's!

Natuurlijk is dat achteraf geklets, daarom kleedde ik het ook een beetje voorzichtig in. Toch wil ik het zeggen, omdat andere vrouwen dan misschien andere keuzes maken.

Het maakt financieel niet uit of je twee dagen minder gaat werken op je contract of dat je twee dagen onbetaald ouderschapsverlof neemt. Dat is dus juist geen luxe (en precies de denkfout die veel mensen maken 'het is toch onbetaald' of 'dat kunnen wij niet betalen', terwijl je dus wel minder gaat werken). Voor je WW maakt het wel uit.
Oh bedoel je het zo? Sorry voor mijn reactie, ik begreep je verkeerd!

Dan heb je zeker gelijk, ik wist niet eens dat dat een optie was. Ik dacht dat dat soort verlenging was op zwangerschapverlof.

Ik hoop dat iemand anders dit leest en het wél kan doen op die manier.
Moet je nog wel doorwerken tot 1 augustus of hoef je tot die tijd niet meer te komen?

Zal wel enorm balen zijn dit. Mag men inderdaad zo opeens een functie laten vervallen? Dan kunnen bedrijven toch heel eenvoudig van hun personeel afkomen?
quote:Sannev82 schreef op 15 mei 2012 @ 14:13:

Ook in de zorg ben ik helaas niet thuis,.al zou het me best wat lijken.

In ieder geval bedankt voor de tip!

Hoi Sanne,

Een goede vriendin van mij werkt in een verzorgingshuis, en zij geeft aan dat je niet voor alles een diploma nodig hebt. Gewoon is informeren zal ik zeggen. Succes meis. (ik heb zelf 3 maanden zonder werk gezeten, dus weet hoe het is). Groetjes Nathalie
quote:Sannev82 schreef op 15 mei 2012 @ 15:02:

Ik hoop dat iemand anders dit leest en het wél kan doen op die manier.

En dat hoopte ik ook, fijn dat je het nu snapt!

Maakt het voor jou niet minder kut natuurlijk. Kun je het ontslag eigenlijk nog aanvechten of een ontslagvergoeding meekrijgen ofzo?
vervelend zeg! weer tig brieven schrijven, solliciteren. En dat zeker in zo;n tijd dat de banen niet voor het oprapen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven