ervaring spreidbeugel?
maandag 14 mei 2012 om 20:42
hoi hoi,
afgelopen februari hebben wij te horen gekregen dat ons jongste dochtertje (toen 14 mnd) heupdysplasie met volledige heupluxatie had,een enorm harde klap,ze moest geopereerd worden,
7maart is ze geopereerd,het was echt verschrikkelijk
maar alles is goed gegaan!!
1mnd geleden heeft ze de 1e gipswissel gehad,moest ze weer onder narcose en gingen ze met contrast vloeistof in haar heupje om fotos te maken,en jAAA hij zit nog op zijn plek!!.
5 juni is het dan eindelijk zover!!! dan mag het gips eraf! en krijgt ze spreidbeugels,we kunnen niet wachten !
morgen nog presies 3 wkn we tellen echt af! ze doet het ontzetten goed,we zijn echt trots op haar !!
ze kon gewoon al bijna lopen,en alles werd inene afgenomen met pijn erbij
maar nog 3 weekjes en dan kan ze dat weer gaan leren!
maar nu mijn vraag wie heeft er ervaring met spreidbeugels, ze is nu 18mnd oud..
alle info is welkom van matriaal,kleur tot beweegelijkheid en verschonen!
dankjulliewel
afgelopen februari hebben wij te horen gekregen dat ons jongste dochtertje (toen 14 mnd) heupdysplasie met volledige heupluxatie had,een enorm harde klap,ze moest geopereerd worden,
7maart is ze geopereerd,het was echt verschrikkelijk
1mnd geleden heeft ze de 1e gipswissel gehad,moest ze weer onder narcose en gingen ze met contrast vloeistof in haar heupje om fotos te maken,en jAAA hij zit nog op zijn plek!!.
5 juni is het dan eindelijk zover!!! dan mag het gips eraf! en krijgt ze spreidbeugels,we kunnen niet wachten !
morgen nog presies 3 wkn we tellen echt af! ze doet het ontzetten goed,we zijn echt trots op haar !!
ze kon gewoon al bijna lopen,en alles werd inene afgenomen met pijn erbij
maar nu mijn vraag wie heeft er ervaring met spreidbeugels, ze is nu 18mnd oud..
alle info is welkom van matriaal,kleur tot beweegelijkheid en verschonen!
dankjulliewel
maandag 14 mei 2012 om 21:59
quote:lovemygirls schreef op 14 mei 2012 @ 21:51:
[...]
hier ging het ook zo! omdat ze probeerde te lopen maar steeds viel,en haar beentje "raar"neerzetten?sleepte heb ik in januari gebeld ,6 februari afspraak bij de kinderarts,en we waren direct de hele dag in het ziekenhuis! fotos maken etc etc,week daarop in het amc amsterdam en 3weken later werd ze geopereerd! als het cb dit eerder had gezien had het haar veel bespaart maar ja wat schiet je daar mee op! het helpt niets!
hahaha dat rondje van ballet die is goed!wie weet
Ja echt, als die meid van jou wil danst ze over vijftien jaar de sterren van de hemel en niemand die iets van die dysplasie merkt. Echt. Zelfs die kleine kromming in mijn rug (door lengteverschil benen en dus consequent 'scheef' lopen) viel niemand op, dat heeft de schoolarts tijdens de routinecontrole ontdekt toen ik al 15 was. Toen danste ik al minstens 10 jaar waarvan 5 intensief.
(het enige nadeel is dat ze misschien extra veel gaat babbelen om gebrek aan lopen te compenseren. Ik ben echt een kletskous eerste klas en dat begon al in de wieg!)
[...]
hier ging het ook zo! omdat ze probeerde te lopen maar steeds viel,en haar beentje "raar"neerzetten?sleepte heb ik in januari gebeld ,6 februari afspraak bij de kinderarts,en we waren direct de hele dag in het ziekenhuis! fotos maken etc etc,week daarop in het amc amsterdam en 3weken later werd ze geopereerd! als het cb dit eerder had gezien had het haar veel bespaart maar ja wat schiet je daar mee op! het helpt niets!
hahaha dat rondje van ballet die is goed!wie weet
Ja echt, als die meid van jou wil danst ze over vijftien jaar de sterren van de hemel en niemand die iets van die dysplasie merkt. Echt. Zelfs die kleine kromming in mijn rug (door lengteverschil benen en dus consequent 'scheef' lopen) viel niemand op, dat heeft de schoolarts tijdens de routinecontrole ontdekt toen ik al 15 was. Toen danste ik al minstens 10 jaar waarvan 5 intensief.
(het enige nadeel is dat ze misschien extra veel gaat babbelen om gebrek aan lopen te compenseren. Ik ben echt een kletskous eerste klas en dat begon al in de wieg!)
maandag 14 mei 2012 om 22:03
quote:willemeen schreef op 14 mei 2012 @ 21:59:
[...]
(het enige nadeel is dat ze misschien extra veel gaat babbelen om gebrek aan lopen te compenseren. Ik ben echt een kletskous eerste klas en dat begon al in de wieg!)hahaha nou gezellig toch! maar super dat dat zo goed is gegaan en gaat !!
[...]
(het enige nadeel is dat ze misschien extra veel gaat babbelen om gebrek aan lopen te compenseren. Ik ben echt een kletskous eerste klas en dat begon al in de wieg!)hahaha nou gezellig toch! maar super dat dat zo goed is gegaan en gaat !!
maandag 14 mei 2012 om 22:10
quote:lovemygirls schreef op 14 mei 2012 @ 22:03:
[...]
hahaha nou gezellig toch! maar super dat dat zo goed is gegaan en gaat !!
Ja, ik heb het zelfs nooit geweten tot mijn moeder het vertelde, was zo jong!
En met jouw spruit gaat het ook hartstikke goed komen, dat kan bijna niet anders met zo'n lieve zorgzame moeder
(ik heb verder geen tips over broekjes of verzorging. Wel hoop ik dat ze er inmiddels iets minder onverbiddelijk uitzien. Die van mij was een solide witte plastic pijp, leek wel of ze me in een pvc-buis hadden gewurmd...)
[...]
hahaha nou gezellig toch! maar super dat dat zo goed is gegaan en gaat !!
Ja, ik heb het zelfs nooit geweten tot mijn moeder het vertelde, was zo jong!
En met jouw spruit gaat het ook hartstikke goed komen, dat kan bijna niet anders met zo'n lieve zorgzame moeder
(ik heb verder geen tips over broekjes of verzorging. Wel hoop ik dat ze er inmiddels iets minder onverbiddelijk uitzien. Die van mij was een solide witte plastic pijp, leek wel of ze me in een pvc-buis hadden gewurmd...)
dinsdag 15 mei 2012 om 13:46
Mail terug gehad van haar orthopeed ! Ze krijgt voor overdags de hilgenreiner beugel en voor snachts de camspreider!
T revalideren duurt ong 1a2 weken minimaal voor ze weer op t niveau zijn wat ze met de gipsbroek ook was..
Dus weet al meer
Nog presies 3 weekjes en dan eindelijk uit die gipsbroek! Hoop dat haar wond al mooi genezen is! Zie hem via de gipsbroek den beetje zien maar niet goed..hoop dat t er netjes uit ziet!
T revalideren duurt ong 1a2 weken minimaal voor ze weer op t niveau zijn wat ze met de gipsbroek ook was..
Dus weet al meer
Nog presies 3 weekjes en dan eindelijk uit die gipsbroek! Hoop dat haar wond al mooi genezen is! Zie hem via de gipsbroek den beetje zien maar niet goed..hoop dat t er netjes uit ziet!
dinsdag 15 mei 2012 om 13:55
quote:mimpje schreef op dinsdag 15 mei 2012 13:51 Die van mijn zoontje is blauw. Tenminste de stof er om heen. Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden.had gister avond nog gegoogles naar de swach brace (ofzow) maar was idd moeilijk te vinden! De hilgenreiner en campspreider kon ik wel makkelijk vinden en daar waren van de hilgenreiner ook meerdere kleuren van.. Had dit ook gevraagd aan haar arts maar hij reageerde daar niet op .is ook niet bekangrijk maar ach als je toch kan kiezen dacht ik haha
dinsdag 15 mei 2012 om 14:08
dinsdag 15 mei 2012 om 14:53
Mijn dochtertje heeft ook een spreidbroek gehad. Ze kreeg hem op de dag dat ze 6 maanden oud was. Hij ging af toen ze 11 maanden oud was.
Ik weet niet meer zeker welke ze had, volgens mij de visser spreider. Het ligt maar net aan de grootte van de afwijking. Aan de hand daarvan zijn er verschillende spreidbroeken.
Ook zij had hem 23 uur per dag aan. Hij mocht 1 uur per dag af.
Er zijn kinderen die leren lopen met een spreidbroek aan. Mijn dochter hoorde niet tot die categorie, maar ze zijn er wel !!!
Ik weet niet meer zeker welke ze had, volgens mij de visser spreider. Het ligt maar net aan de grootte van de afwijking. Aan de hand daarvan zijn er verschillende spreidbroeken.
Ook zij had hem 23 uur per dag aan. Hij mocht 1 uur per dag af.
Er zijn kinderen die leren lopen met een spreidbroek aan. Mijn dochter hoorde niet tot die categorie, maar ze zijn er wel !!!
donderdag 7 juni 2012 om 10:24
Nou afgelopen dinsdag mocht na een operatie en 3 mnd gipsbroek het gips eraf ! Ze vond het heeeel eng ;( maar wat mooi om haar beentjes weer te zien!! Haar litteken is al mooi genezen maar is wel stuk grote dan verwacht , de foto's wRen perfect!!!! Dus ze zit nu tot à.s maandag in de campspreider dan krijgt ze de hilgenreiner (moest op maat gemaakt worden) overdags om en snachts de campspreider,je denkt dat na een. Operatie van je kindje je wat gewend bent maar ze heeft nog veel pijn tijdens her oppakken en verschonen en dat doet me veel verdriet vind ik echt erg !