
Gestalkt door Nokia?

woensdag 16 mei 2012 om 17:47
Dit lijkt misschien op een digi-vraag, maar het is echt een recht-vraag. Ik heb een toestel van Nokia (geen smartphone) en ben nu aan mijn 3e sim-only provider bezig. Sinds ik de telefoon heb vertoont hij kuren, dat wil zeggen: als ik een oproep mis (door niet opnemen/tel uitstaan/whatever) krijg ik daarvan niet één, maar wel vijftig smsjes.
In de drie dagen na het gemiste telefoontje krijg ik met onregelmatige tussenpozen een stuk of 50 smsjes die telkens exact hetzelfde zijn, namelijk dat ik de oproep gemist heb.
Ik ben hiermee naar de winkel geweest en het blijkt een bekend probleem te zijn, een 'bug' in de centrale of de 'boog' van mijn telefoon (geen idee wat ze precies zeiden dus pin me d'r niet op vast) en er is helemaal noppes aan te doen (want ik wilde natuurlijk dat ze dat even gingen repareren).
Nou word ik gelukkig niet zo vaak gebeld maar ik vind het wel bloedirritant. De afgelopen week heb ik veel telefoontjes gemist en ik word dus non-stop gesmst door, naja, wie het ook mag zijn die die smsjes verstuurt.
Mag dat wel? Kan een telefoonmaatschappij/maker (god, ik weet niet eens precies wiens schuld dit is) wel zoveel smsjes sturen op niks af? Fout of niet, feit blijft dat ik zo'n beetje plat gesmst word om niks. Mag ik eisen dat dit gerepareerd wordt en ik anders een ander toestel krijg, en zoja bij wie moet ik dan zijn?
In de drie dagen na het gemiste telefoontje krijg ik met onregelmatige tussenpozen een stuk of 50 smsjes die telkens exact hetzelfde zijn, namelijk dat ik de oproep gemist heb.
Ik ben hiermee naar de winkel geweest en het blijkt een bekend probleem te zijn, een 'bug' in de centrale of de 'boog' van mijn telefoon (geen idee wat ze precies zeiden dus pin me d'r niet op vast) en er is helemaal noppes aan te doen (want ik wilde natuurlijk dat ze dat even gingen repareren).
Nou word ik gelukkig niet zo vaak gebeld maar ik vind het wel bloedirritant. De afgelopen week heb ik veel telefoontjes gemist en ik word dus non-stop gesmst door, naja, wie het ook mag zijn die die smsjes verstuurt.
Mag dat wel? Kan een telefoonmaatschappij/maker (god, ik weet niet eens precies wiens schuld dit is) wel zoveel smsjes sturen op niks af? Fout of niet, feit blijft dat ik zo'n beetje plat gesmst word om niks. Mag ik eisen dat dit gerepareerd wordt en ik anders een ander toestel krijg, en zoja bij wie moet ik dan zijn?


woensdag 16 mei 2012 om 17:55
Als je telefoon ouder is dan 2 jaar zou ik 'm gewoon vervangen.
Verder heb ik iets soortgelijks wel 'ns gehad in 't buitenland. Kreeg ik 'n sms-je (dezelfde) elke 10 minuten opnieuw binnen, net zolang tot iemand anders me smste en ik dát smsje continu opnieuw binnen kreeg. Had toen trouwens een samsung, maar het lag volgens mij gewoon aan 't netwerk in China.
Verder heb ik iets soortgelijks wel 'ns gehad in 't buitenland. Kreeg ik 'n sms-je (dezelfde) elke 10 minuten opnieuw binnen, net zolang tot iemand anders me smste en ik dát smsje continu opnieuw binnen kreeg. Had toen trouwens een samsung, maar het lag volgens mij gewoon aan 't netwerk in China.


woensdag 16 mei 2012 om 18:03
quote:nellaaa schreef op 16 mei 2012 @ 17:55:
Huh? Ik snap het even niet. Die smsjes dat je een oproep gemist hebt worden door de provider verstuurd. Wat heeft je telefoon en dus Nokia als bedrijf daarmee van doen?
Nou, niet dus. De smsjes worden door de provider gestuurd, alleen het ligt aan Nokia dat ze maar herhaald worden, zei de telefoonman.
Dat lijkt te kloppen, want ik ben nu met mijn 3e provider bezig en ik heb het bij alledrie de providers gehad.
Huh? Ik snap het even niet. Die smsjes dat je een oproep gemist hebt worden door de provider verstuurd. Wat heeft je telefoon en dus Nokia als bedrijf daarmee van doen?
Nou, niet dus. De smsjes worden door de provider gestuurd, alleen het ligt aan Nokia dat ze maar herhaald worden, zei de telefoonman.
Dat lijkt te kloppen, want ik ben nu met mijn 3e provider bezig en ik heb het bij alledrie de providers gehad.

woensdag 16 mei 2012 om 18:06
quote:meaghan schreef op 16 mei 2012 @ 18:06:
Wat irritant! Heb je al gegoogled, om te zien of dit idd een bekend probleem bij dit type telefoon is en of er online een oplossing te vinden is?
Volgens de telefoonmeneer is er geen oplossing voor, maar bij hen was het wel een bekend probleem.
Daarom wil ik weten of ik een oplossing kan 'eisen' in de vorm van repareren (wat dus niet kan) of een nieuw toestel.
Wat irritant! Heb je al gegoogled, om te zien of dit idd een bekend probleem bij dit type telefoon is en of er online een oplossing te vinden is?
Volgens de telefoonmeneer is er geen oplossing voor, maar bij hen was het wel een bekend probleem.
Daarom wil ik weten of ik een oplossing kan 'eisen' in de vorm van repareren (wat dus niet kan) of een nieuw toestel.

woensdag 16 mei 2012 om 18:11
quote:willemeen schreef op 16 mei 2012 @ 18:06:
[...]
Volgens de telefoonmeneer is er geen oplossing voor, maar bij hen was het wel een bekend probleem.
Daarom wil ik weten of ik een oplossing kan 'eisen' in de vorm van repareren (wat dus niet kan) of een nieuw toestel.Ja ik zou dus niet direct die telefoonmeneer geloven en ook even zelf zoeken. Voor hetzelfde geld is het een kwestie van wat instellingen wijzigen.
Hoe oud is de telefoon eigenlijk (of heb ik daar overheen gelezen?), zou zo'n fout niet gewoon onder de garantie vallen?
[...]
Volgens de telefoonmeneer is er geen oplossing voor, maar bij hen was het wel een bekend probleem.
Daarom wil ik weten of ik een oplossing kan 'eisen' in de vorm van repareren (wat dus niet kan) of een nieuw toestel.Ja ik zou dus niet direct die telefoonmeneer geloven en ook even zelf zoeken. Voor hetzelfde geld is het een kwestie van wat instellingen wijzigen.
Hoe oud is de telefoon eigenlijk (of heb ik daar overheen gelezen?), zou zo'n fout niet gewoon onder de garantie vallen?

woensdag 16 mei 2012 om 18:11
quote:nellaaa schreef op 16 mei 2012 @ 18:09:
Ok, aparte situatie.
Hoe oud is je toestel? Valt het nog binnen de garantie bijvoorbeeld?
Nee, dat niet meer. Maar ik ben er wel binnen de garantietermijn mee naar de verkoper geweest, die me dus meldde dat er niks aan gedaan kon worden.
Nu, iets later en een beetje levenswijzer, denk ik: shit, ik had gewoon op mijn strepen moeten gaan staan. Zou dat nog kunnen? En is het uberhaupt een zinnige eis of slaat het nergens op om te klagen over 'teveel smsjes'?
Ik had er gisteren enorm last van: vriendin deed theorie-examen en ze zou smsen want ik zat in de klas. Schoot dus om de tien minuten een meter omhoog en moest stiekem mijn gsm checken, was het telkens zo'n stom smsje met een gemiste oproep.
Ok, aparte situatie.
Hoe oud is je toestel? Valt het nog binnen de garantie bijvoorbeeld?
Nee, dat niet meer. Maar ik ben er wel binnen de garantietermijn mee naar de verkoper geweest, die me dus meldde dat er niks aan gedaan kon worden.
Nu, iets later en een beetje levenswijzer, denk ik: shit, ik had gewoon op mijn strepen moeten gaan staan. Zou dat nog kunnen? En is het uberhaupt een zinnige eis of slaat het nergens op om te klagen over 'teveel smsjes'?
Ik had er gisteren enorm last van: vriendin deed theorie-examen en ze zou smsen want ik zat in de klas. Schoot dus om de tien minuten een meter omhoog en moest stiekem mijn gsm checken, was het telkens zo'n stom smsje met een gemiste oproep.


woensdag 16 mei 2012 om 18:17
quote:nellaaa schreef op 16 mei 2012 @ 18:15:
Je kan het altijd proberen, al vraag ik me af hoe succesvol je gaat zijn. Vraag jezelf af hoeveel energie het je waard is en ga van daaruit verder.
Naja, ik heb de provider maar vast gemaild, al weet ik dat het niet aan hen ligt (sms staat ook altijd maar 1x in mijn telefoon en komt steeds 'opnieuw' binnen). Of ze die hele 'service' maar konden opdoeken bij mij, dat ik dus helemaal geen sms krijg als ik een oproep gemist heb.
Als dat niet lukt ga ik nog wel eens langs de nokiaman.
Je kan het altijd proberen, al vraag ik me af hoe succesvol je gaat zijn. Vraag jezelf af hoeveel energie het je waard is en ga van daaruit verder.
Naja, ik heb de provider maar vast gemaild, al weet ik dat het niet aan hen ligt (sms staat ook altijd maar 1x in mijn telefoon en komt steeds 'opnieuw' binnen). Of ze die hele 'service' maar konden opdoeken bij mij, dat ik dus helemaal geen sms krijg als ik een oproep gemist heb.
Als dat niet lukt ga ik nog wel eens langs de nokiaman.

woensdag 16 mei 2012 om 19:26


woensdag 16 mei 2012 om 19:40
quote:borderwalk schreef op 16 mei 2012 @ 19:26:
[...]
Vind ik geen kolder. Een niet smartphone van 2 jaar oud met kuren zou ik vervangen. Een nieuwe simpele nokia kost 3 tientjes, dat zou mij het gebel met de helpdesk en het gezeur niet waard zijn.
Het is geen smartphone, maar ook geen simpele nokia van 3 tientjes, hij is al met al wel 200 euro waard ofzo. Ik kan ermee internetten, forummen (al gaat dat trager dan bij een smartphone), en echt een heleboel doen, er kunnen alleen geen apps op.
Bovendien heeft hij deze kuren al vanaf het begin.
[...]
Vind ik geen kolder. Een niet smartphone van 2 jaar oud met kuren zou ik vervangen. Een nieuwe simpele nokia kost 3 tientjes, dat zou mij het gebel met de helpdesk en het gezeur niet waard zijn.
Het is geen smartphone, maar ook geen simpele nokia van 3 tientjes, hij is al met al wel 200 euro waard ofzo. Ik kan ermee internetten, forummen (al gaat dat trager dan bij een smartphone), en echt een heleboel doen, er kunnen alleen geen apps op.
Bovendien heeft hij deze kuren al vanaf het begin.

woensdag 16 mei 2012 om 19:41
quote:naara schreef op 16 mei 2012 @ 19:38:
@TS:
ik vraag me af of dat wel aan je telefoon ligt. Lijkt mij eerder dat het ligt aan de instellingen die je zelf kan aanpassen: wat voor soort melding wil je krijgen bij gemiste oproep/een voicemail bericht. FF zoeken dus in je gebruikershandleiding....
Ik denk niet dat je ergens kunt instellen dat je geen 50 smsjes wilt krijgen over 1 oproepje.
De telefoonman zegt dat het smsje van de provider 1x verstuurd wordt. Dat ik nergens kan instellen dat die smsjes niet herhaald worden, want het is een 'bug'.
Kortom, ja het ligt aan mijn telefoon en dat is bevestigd door de telefoonman.
Echt mensen, ik vraag niet hoe ik dit kan fixen, want ik kan het niet fixen. Ik vraag of ik op mijn strepen kan gaan staan bij de telefoonman.
@TS:
ik vraag me af of dat wel aan je telefoon ligt. Lijkt mij eerder dat het ligt aan de instellingen die je zelf kan aanpassen: wat voor soort melding wil je krijgen bij gemiste oproep/een voicemail bericht. FF zoeken dus in je gebruikershandleiding....
Ik denk niet dat je ergens kunt instellen dat je geen 50 smsjes wilt krijgen over 1 oproepje.
De telefoonman zegt dat het smsje van de provider 1x verstuurd wordt. Dat ik nergens kan instellen dat die smsjes niet herhaald worden, want het is een 'bug'.
Kortom, ja het ligt aan mijn telefoon en dat is bevestigd door de telefoonman.
Echt mensen, ik vraag niet hoe ik dit kan fixen, want ik kan het niet fixen. Ik vraag of ik op mijn strepen kan gaan staan bij de telefoonman.
woensdag 16 mei 2012 om 20:00
quote:naara schreef op 16 mei 2012 @ 19:38:
@TS:
ik vraag me af of dat wel aan je telefoon ligt. Lijkt mij eerder dat het ligt aan de instellingen die je zelf kan aanpassen: wat voor soort melding wil je krijgen bij gemiste oproep/een voicemail bericht. FF zoeken dus in je gebruikershandleiding....Volgens mij kan je de optie van die smsjes bij gemiste oproepen gewoon uitzetten. Niet dat je er 50 krijgt, maar wel dat je er überhaupt één krijgt.
@TS:
ik vraag me af of dat wel aan je telefoon ligt. Lijkt mij eerder dat het ligt aan de instellingen die je zelf kan aanpassen: wat voor soort melding wil je krijgen bij gemiste oproep/een voicemail bericht. FF zoeken dus in je gebruikershandleiding....Volgens mij kan je de optie van die smsjes bij gemiste oproepen gewoon uitzetten. Niet dat je er 50 krijgt, maar wel dat je er überhaupt één krijgt.

woensdag 16 mei 2012 om 20:50
quote:annana schreef op 16 mei 2012 @ 20:00:
[...]
Volgens mij kan je de optie van die smsjes bij gemiste oproepen gewoon uitzetten. Niet dat je er 50 krijgt, maar wel dat je er überhaupt één krijgt.
Ik heb ook een Nokia en werd door mijn voicemail net zo lang gebeld totdat ik mijn voicemail beluisterd had of naar mijn gemiste oproepen had gekeken. Soms ook wel 10 keer achter elkaar. Ik heb dat uit gezet, volgens mij kan dat ook met ontvangen van sms.
Nogmaals de vraag, heb je je simkaart al in een andere telefoon gestopt om te zien of je dan ook smsjes ontvangt bij een gemiste oproep ?
[...]
Volgens mij kan je de optie van die smsjes bij gemiste oproepen gewoon uitzetten. Niet dat je er 50 krijgt, maar wel dat je er überhaupt één krijgt.
Ik heb ook een Nokia en werd door mijn voicemail net zo lang gebeld totdat ik mijn voicemail beluisterd had of naar mijn gemiste oproepen had gekeken. Soms ook wel 10 keer achter elkaar. Ik heb dat uit gezet, volgens mij kan dat ook met ontvangen van sms.
Nogmaals de vraag, heb je je simkaart al in een andere telefoon gestopt om te zien of je dan ook smsjes ontvangt bij een gemiste oproep ?