tips voor goedkoop verhuizen?
donderdag 24 juni 2010 om 18:51
En dan bedoel ik van de ene naar de andere kant van het land.
We weten nog niet hoe we het doen met vervoer van de spullen enzo. In de nieuwe woning sauzen we alles eerst wit en laten overal vynil leggen. Aangezien mijn man problemen met zijn rug heeft, kunnen we niet teveel grote dingen zelf tillen.
Alle tips zijn welkom.
We weten nog niet hoe we het doen met vervoer van de spullen enzo. In de nieuwe woning sauzen we alles eerst wit en laten overal vynil leggen. Aangezien mijn man problemen met zijn rug heeft, kunnen we niet teveel grote dingen zelf tillen.
Alle tips zijn welkom.

donderdag 24 juni 2010 om 18:55
Elke keer dat je heen en weer rijdt om te gaan verven de auto helemaal vol gooien met dozen/spullen. Alles wat je alvast meeneemt hoef je straks niet meer te doen.
Sterke familie/vrienden inschakelen en als dat allemaal niet lukt toch kiezen voor een verhuisbedrijf.
Sterke familie/vrienden inschakelen en als dat allemaal niet lukt toch kiezen voor een verhuisbedrijf.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
donderdag 24 juni 2010 om 19:10
Je hebt ook zo'n site waar je ruildiensten kunt doen. Mensen helpen jou met verhuizen, jij helpt hen met wat anders (wat je wel kunt)
Verder eerder genoemde tips.
- Zoveel mogelijk meenemen elke keer als je ernaartoe gaat om te klussen.
- Busje of aanhanger huren (lenen is nog beter) en heel veel familie en vrienden inschakelen.
- Probeer zo min mogelijk verhuisdozen te kopen. Misschien naar de markt om te vragen of ze toevallig bananendozen over hebben?
- Op marktplaats kijken naar bananendozen
- Wie weet vind je op Marktplaats ook wel verhuisbeunhazen.
Verder eerder genoemde tips.
- Zoveel mogelijk meenemen elke keer als je ernaartoe gaat om te klussen.
- Busje of aanhanger huren (lenen is nog beter) en heel veel familie en vrienden inschakelen.
- Probeer zo min mogelijk verhuisdozen te kopen. Misschien naar de markt om te vragen of ze toevallig bananendozen over hebben?
- Op marktplaats kijken naar bananendozen
- Wie weet vind je op Marktplaats ook wel verhuisbeunhazen.
donderdag 24 juni 2010 om 20:07
Ken je misschien iemand die paarden heeft? Misschien hebben die wel een paardentrailer of nog beter, een paardenvrachtwagen te leen! Daar kan echt veel in weet ik uit ervaring. (Wel eerst het stro eruit halen natuurlijk!)
Als je niemand kent kan je misschien ook wel een briefje bij de plaatselijke manege hangen met de vraag of je voor een leuk prijsje een trailer vrachtauto kan huren. (De kleine tweepaards vrachtwagentjes kan je vaak gewoon met een "klein"rijbewijs rijden!)
Als je niemand kent kan je misschien ook wel een briefje bij de plaatselijke manege hangen met de vraag of je voor een leuk prijsje een trailer vrachtauto kan huren. (De kleine tweepaards vrachtwagentjes kan je vaak gewoon met een "klein"rijbewijs rijden!)
maandag 28 juni 2010 om 15:33
Voor zover relevant: nu al zoveel mogelijk oude spullen weg gooien. Elke keer als je die kant op gaat om te verven al zoveel mogelijk meenemen. Dat in de schuur of ander deel van het huis zetten. Zelf gebruik ik mijn bureau-stoel vaak om zware spullen te verplaatsen. Dan laat je het ook niet zo gemakkelijk vallen.
Misschien is het ook mogelijk om de spullen die je niet of weinig gebruikt tijdelijk bij kennissen neer te zetten en die mee te laten brengen als ze (ongetwijfeld) een keer op bezoek komen (of omgekeerd als je daar op bezoek gaat.)
Misschien is het ook mogelijk om de spullen die je niet of weinig gebruikt tijdelijk bij kennissen neer te zetten en die mee te laten brengen als ze (ongetwijfeld) een keer op bezoek komen (of omgekeerd als je daar op bezoek gaat.)
maandag 28 juni 2010 om 17:38
offertes aanvragen bij verhuisbedrijven, zowel in je nieuwe als oude woonplaats. Het voordeel van een verhuisbedrijf is dat je spullen verzekerd zijn tijdens het sjouwen en vervoer. Je hebt goede dozen om in te pakken en mankracht om te sjouwen.
Wij zijn zelf van de ene naar de andere kant van het land gegaan en het was voor ons duurder om een busje te huren en een aantal keren op en neer te rijden. Vergis je niet in de huur en benzine kosten, laat staan het eten en drinken naar de hand.
Wij waren in 2007 ¤ 675 kwijt aan de hele verhuizing.
Wij zijn zelf van de ene naar de andere kant van het land gegaan en het was voor ons duurder om een busje te huren en een aantal keren op en neer te rijden. Vergis je niet in de huur en benzine kosten, laat staan het eten en drinken naar de hand.
Wij waren in 2007 ¤ 675 kwijt aan de hele verhuizing.