Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Nou, ik heb geslapen. Ben wel wakker geweest vannacht, een aantal keer. Eén keer ging ik naar de wc en had daarna het idee bijna flauw te vallen. Ik moet nog wel ff wennen aan de pillen denk ik.

Voel me nu best moe. Maar was gisteren ook wel een beetje hyper dus het is combi van dingen denk ik, dat ik zo moe ben.

Ga vandaag niet veel doen.
Alle reacties Link kopieren
hier ben ik ook wakker. net ontbeten maar had niet veel honger.

Wat fijn dat je toch geslapen hebt. En inderdaad je lichaam en je geest moeten wennen aan die stofjes die je nu binnen krijgt.

En een dagje rust kan geen kwaad, ik neem vandaag niet echt een dagje rust, maar half rust ik zit eraan te denken om te genieten van het weer en de skates te pakken...maar eerst goed wakker worden
quote:Moonlight82 schreef op 17 mei 2012 @ 10:02:

Nou, ik heb geslapen. Ben wel wakker geweest vannacht, een aantal keer. Eén keer ging ik naar de wc en had daarna het idee bijna flauw te vallen. Ik moet nog wel ff wennen aan de pillen denk ik.

Voel me nu best moe. Maar was gisteren ook wel een beetje hyper dus het is combi van dingen denk ik, dat ik zo moe ben.

Ga vandaag niet veel doen.

Ja, je moet nog wennen aan de pillen, denk ik. Hopelijk doen ze je verder goed. Beetje raar uitgedrukt, maar je begrijpt wat ik bedoel. Dat ze aanslaan.

Gisteren gesprek op werk gehad. Wist dat het zat te komen, maar niet die dag. Kon ik me niet te druk maken in ieder geval..:-) wel dingen uitgepraat en is goed.

Vannacht uit mezelf 5,5 uur geslapen. Echt blij mee.

Het weer buiten is beter dan verwacht en dat is fijn.
quote:Moonlight82 schreef op 16 mei 2012 @ 16:09:

Het ging bijna goed... het lag alleen bij mijn oude apotheek. Maar dat komt omdat ik was vergeten door te geven aan GGZ dat ik een nieuwe apotheek heb.

Ben dus naar de andere kant van de stad gefietst en heb daarna een paar uur (!) gewinkeld. t Is best lang geleden dat ik daar zin in en energie voor had.

@moonlight82

Heb je nog wat leuks gekocht? Of gewoon lekker wat rondkijken?
Ik heb leuke dingen gekocht

Jas voor 15 euro bij de tweedehands winkel. Een heel leuk koopje.

Verder een geel shirt en twee bruine hemdjes. Ik draag bijna nooit geel, de meeste tinten staan me ook niet, maar dit kan wel.

Ja idd, dat ik de pillen 'voel' zegt wel dat ze iets doen. Zoiets zei mijn arts ook eens.

Vannacht was niet echt fijn hoor, t voelde heel onprettig en toen ook nog dat flauwvalgevoel. Maar het zal gewoon wennen zijn. Ik voel me nu wel weer redelijk.

Als bij jou 5,5 uur slapen veel is, dan slaap je ook niet zo goed denk ik?

Ik hoop dat er snel een paar uurtjes bij komen. Als je moet werken is het ook lekker als je wat meer geslapen hebt.
@moonlight82

Nee, slaap erg slecht. Slaaptabletten gekregen voor 12 dagen, maar neem ik niet altijd. Ja, 5,5 uur is al goede nacht, ja.

Slaap al maanden slecht. Heeft echt wel invloed op mijn welbevinden.

Ook wat somberder. Sowieso last van angstaanvallen. Vanmorgen in bed was ik aan het lezen en kwam het opeens opzetten. Pff..

Gelukkig nu paar dagen vrij!

Fijn dat je bent geslaagd met winkelen! 15 euro voor jas is mooie prijs!
@moonlight82

Mijn moeder had ook last van angsten en depressies. Ik denk achteraf dat mijn oma ook wel somber was. Niet van een vreemde, maar af en toe voelt het alsof er geen einde aan komt. Slik AD, maar lijkt of ze niet meer helpen. Huisarts vind dat ik het al te lang slik. Psychotherapeut gaat second opinion regelen. Volg nu schematherapie.
Ik heb t ook al maanden, t is half december begonnen als ik me goed herinner.

Het heeft zeker invloed op mijn welbevinden. Ik heb ook wel een paar keer te horen gekregen er niet goed uit te zien (dan ben ik al blij dat ik mezelf in de kleren heb gehesen en er uberhaupt ben... dan wil ik dat eigenlijk niet horen)

Voel je je met 5,5 uur goed genoeg? Niet iedereen heeft 8 uur nodig natuurlijk.

Voor mij zou 5,5 te weinig zijn. Voel me dan echt niet goed.
Op de rest reageer ik later ff, ben niet helder genoeg
Lieve dames, met mij gaat het eigenlijk wel goed. Soms een nare bui die wel eens langer kan duren dan bij anderen maar over het algemeen ben ik goedgestemd. Ik kan me dus niet meer zo goed inleven in jullie, het zet me teveel aan het denken terwijl ik ook iets leuks kan doen ervoor in de plaats

Ik kom nog wel eens langswaaien maar zal niet meer vaste schrijfster zijn. Het ga jullie goed
Chooc

Nee hoor ik ben blij te horen dat het goed gaat
@ choc, wat fijn dat het beter en goed gaat!! Geniet evan! En soms wat positieve input hier is ook wel goed hoor

Maar geniet ervan!
@choc

Fijn dat het beter gaat!

@moonlight82

Nee, 5,5 uur is veel te weinig. Heb zeker 8 uur nodig. Voor het eerst in lange tijd echter langer dan 3 à 4 uur geslapen en ook uit mezelf. Heb een paar keer slaappillen gebruikt.
@leergierig, 5,5 uur is inderdad te weinig. Wel fijn dat je toch wat langer dan 3 a 4 uur hebt geslapen..het is een vooruitgang..

Ik heb 1x slaappillen gebruikt, en ik viel erdoor als een blok maar de volgende dag was ik echt een ramp...geen concentratie, duf enz.

Hier ben ik nu kapot..helemaal bekaf. maar ben vannacht rond 1 uur in slaap gevallen en werd om 9 uur wakker door de magnetron boven..ik heb super oren want ik hoor echt alle geluiden.

Verder wel met pizza geluched en daarna gestofzuigd, nu even uitrusten daarna strijken en douchen
Ik blijf het raar vinden (ook bij mezelf) waarom het dan zomaar niet meer lukt om te slapen.

In de winter heb ik ook een tijd gehad dat ik s nachts niet kon slapen maar als ik dan om een uur of 6 alsnog in slaap viel, kon ik alsnog 8 tot 10 uur slapen. Niet goed maar dan was ik tenminste nog soort van uitgerust.

Ik heb ook last van mijn darmen gekregen. Misschien ook van de pillen.

Ik denk dat ik ze morgenavond niet neem (ik heb ook nog lorazepam liggen) zodat ik hopelijk zaterdag niet met allerlei kwalen loop. Ik heb er al zo lang zin in...

Dan neem ik ze zaterdagavond wel weer.
inderdaad het kan niet echt kwaad 1 dagje te missen. En het kunnen inderdaad bij-effecten zijn van de medicatie de darm problemen.

Lijkt me wel vervelend zo laat in slaap te vallen als jij vroeger..

Hier hou ik het vanavond bij een serie-avond, was uitgenodigd om te stappen maar heb een weekend rust nodig, en moet ook wat aan de studie..

Maar zaterdag ga ik ontspannen en overdag door Den -Haag struinen.

En volgende week een badpak zoeken en zodra ik mijn geld heb starten met zwemmen
HI, ik kom even meeposten als jullie dat goed vinden.

Heb onder een andere nick ook al eens in het eerste topic gepost.

Toch wel weer behoefte aan nu (zie ook mijn eigen topic).

Het gaat vandaag wat minder (eigenlijk al 3 dagen), ben te veel bezig met herstellen van angst ed (ben nu voor derde keer 5 maand AD vrij), en zit telkens op dit kritieke punt.

Heb goede stappen genomen door verwijzing naar psycholoog te vragen en AD icm oxazepam te hebben besteld en in huis te hebben.

Wou eigenlijk gaan voor de optie eerst zonder medicijnen naar psycholoog, maar weet niet of ik dat redt.

Heb nu na 3 dagen volop bezig te zijn met herstellen e.d. ín een denkcirkel te zitten toch maar oxazepam genomen.

Maar voelt een beetje als 'falen'. Zie ook mijn eigen topic.

Sorry dat ik hier kom binnenwalsen, maar eigen topic is niet heel actief en weet uit verleden dat hier posten best wel fijn was/is.
@marlboro-woman

welkom (terug), hopelijk heb je iets aan dit topic. En denk maar je bent in ieder geval goed bezig

En vooral denken dat je niet faalt, maar dat je keihard met jezelf bezig bent en dat het is als leren fietsen...je valt en staat op.
Blech, weer diarree. Ik denk dat ik vanavond idd mijn dosis maar ff laat zitten.

Ga ik zondag wel weer de hele ochtend op de pot zitten. Morgen ff niet.
Oh eh hoi
@moonlight,

balen van die diarree...lijkt me handig om als je morgen de deur uit gaat niet vanavond die dosis in te nemen. En mischien handig om van die zwarte pilletjes tegen diarree te halen

Hier al 2 uur wakker, vannacht pas rond 2 uur in slaap gevallen en tot ongeveer 10 uur vanochtend..en net wat schoolwerk gedaan en nu maar ffd e straat op genieten van het weer
Dat zei ik idd
bah..hier ben ik kapot! Ga maar even dutje doen, want ik begin echt down te worden.

En voel me schuldig want ik ben weer langs de mac geweest..Maar dit word echt de laatste keer... en vanaf volgende week meer sporten door te gaan zwemmen...maar eerst een nieuw badpak zoeken ..
Iemand zit mij zo op de zenuwen te werken. Ik weet niet wat beter is, negeren of er iets aan doen.
Vanochtend toch maar weer begonnen met AD (paroxetine), icm oxazepam. Het ging niet meer, zat vast in cirkel te denken dat ik beter wil worden en werd daar lichamelijk zo gestresst van....dus nu maar weer opbouwen en nu ook naar psycholoog deze keer.

Vandaag wel gewerkt, moest ver weg komen (gister overgegeven e.d. (puur van spanningen denk ik) en nauwelijks wat gegeten)...en het ging goed, af en toe paar mwoah momentjes maar was goed te doen.

3 stukjes brood vandaag gegeten en een beetje ovenschotel vanavond....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven