Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Alle reacties Link kopieren
Probeer het dan ook te laten gaan Moon. Meer zinnigs heb ik nu niet te zeggen.

Belastingdienst 1000, ketel 1500, zo naar garage om te kijken voor hoeveel de auto gemaakt moet of dat die ook aan vervanging toe is. Ja ik zou wel goed doel willen zijn. Geen idee waar ik het vandaan moet halen, ben bang dat we geld moeten lenen bij schoonouders En als er iets is dat ik niet wil.. *zucht*

Sorry voor de ego post. Ik zit ff in mn maag hiermee. Ga ff douchen en naar de garage.

Succes Moon, reageer later goed op je. Lukt ff niet.
Ja ik moet denk ik nog wel de berichten openen die ze gestuurd heeft. En mogelijk reageren.

Of ik pleur ze gewoon weg

Bedoel meer dat ik me er nu van bewust ben hoe zoiets kan gaan, dat je of de hele dag er chagrijnig door bent, of het probeert te 'parkeren' en op ander moment af te handelen.

Maar ik snap dat je andere dingen aan je hoofd hebt. Voel je echt niet verplicht te reageren. Sterkte
@Choc,

het zit economisch niet mee bij jou...zeg, balen.

@Moon,

wel fijn dat je wat beter slaapt en dat je deze dagen 's ochtends meer energie hebt gehad.

En die drukke buien zijn heel herkenbaar. En ik zelf zou niet op die berichten reageren...als het toch onzin is, en je weet dat het niet zo is. Gewoon bij je eigen standpunt blijven en laat ze maar zeuren...

En ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Hier is het weekend, ben met school bezig, ben al op ongeveer 3/4 van mijn portfolio. dan kan ik morgen uitrusten.

Maar ik zit nu in mijn maandelijke periode, en heb onwijs trek in turkse pizza dus ga maar even naar de turkse bakker in de buurt.

En ga daarna maar weer ff dutje doen, heb vannacht weer ligen dromen, en weet net geen nachtmerrie maar ook niet de leukste droom...
Nou, vandaag 4 uur gewerkt. Eerst dacht: hoe kom ik er doorheen?

Maar toch goed gegaan. Die heuvel hebben we weer gehad. :-)
zie je, leergierig..zo valt het toch wel mee.. Nu lekker ontspannen en uitrusten hé!!
Fijn dat het erop zit Leergierig. Wanneer moet je nu weer?

Ik weet niet of je dat ook hebt, maar ik kan me wel heel voldaan voelen als ik ergens tegenop gezien heb.

Ik voel me beetje raar. Net de badkamer schoongemaakt en was gedraaid. Maar verder.... t is heel mooi weer hier maar ik kan het niet opbrengen om daadwerkelijk naar buiten te gaan. (heb zelf geen echte gelegenheid tot buitenzitten dus dan zou ik een stuk moeten fietsen of terras pakken en dat lijkt me wel teveel op één of andere manier)

t Klinkt stom maar hoe ik me nu voel vind ik regenachtig weer eigenlijk fijner.
Oh Moon dat heb ik ook. Ik heb liever dat het regent, dan hoef ik ook niet gefrustreerd te zijn dat ik binnen zit. Erg he.

Oh ja over dat mindfulness. Ik heb wel die hele cursus gedaan bij de GGZ (heet dat zo?). Het was in die zin intensief dat je altijd huiswerk mee kreeg. Op het eind van de rit zat ik iedere dag 2,5 te mediteren/bodychecken/mediteren/yoga-en. Met als gevolg dat ik echt een overkill had.

Het heeft toen een hele tijd geduurd voordat ik het mediteren weer heb opgepakt. Dat doe ik nu weer iedere dag. Maar zeker geen 2,5 uur meer, eerder een kwartier of zo. En ook nog wat ontspanningsoefeningen. Dat is wel lekker.

En volgens mij was dat ook iets van 6 of 8 weken en dan iedere week 3 uur achter elkaar of zo. Echt veel te zwaar. Maar ja het moest dus ik ben braaf gegaan :-)
Ik heb dat niet altijd hoor, dat ik liever regen heb. Maar ben opgevoed met het idee dat je vooral moet genieten van mooi weer en naar buiten moet etc etc (mijn moeder zegt het nog). Nu moet ik mezelf juist afleren me schuldig te voelen als ik niet alles uit mijn handen laat vallen om naar buiten te gaan.

(want hey, de badkamer is wel schoon nu!)

Ja daar was ik ook een beetje bang voor, dat die mindfullness meteen HEEL VEEL is. Ik heb nog even gekeken maar wat bij de GGZ wordt aangeboden lijkt alleen gericht op herstel van depressies. Mijn doel is meer om ontspanning te vinden, uitgaande van een gezonde/niet-depressieve situatie.

Of laat ik zeggen, ik zit liever in een 'gewone' groep dan een depressieve.

Hier in de buurt is ook een andere locatie, daar hebben mijn ouders het gedaan.

Ik had wel antwoord van de yoga-meneer. Misschien is dat beter, als eerste stap.
Ik heb vorig jaar een workshop mindfulness gedaan maar het leek mij te veel. Dus dat dat nu gezegd word, is wel een bevestiging van wat ik dacht. Het moet je ook liggen heb ik gehoord. Het was mij te intens, heb meer baat bij yoga en meditatie.

Belastingaanslag gaan we in termijnen betalen, is rond de 20 euro rente dus daar laat ik het niet voor. Ketel betalen we met vakantie geld en de auto laat ik in delen doen. Ik kan weer rustig ademhalen

Verder ben ik (nou ja ik, ons belastingvrouwtje regelt het) vandaag in bezwaar gegaan tegen iets anders van de belastingdienst (had het al gezegd toch, de belastingdienst en ik is een ramp!). Er is een werkgever die heeft gefraudeerd in mijn ogen en laat mij ervoor opdraaien. Als ik die vrouw niet had gehad, had ik dit nooit ontdekt. Gaat om ruim 3000 euro! Dat word dus ook nog wat.. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Ik zit de hele avond al saai te forummen. Hoor ik net lawaai, vraag man wat het kan zijn. Vuurwetk want er is kermis. Kut, dat was ik vergeten. Ga er nooit heen want vind er niet zoveel aan maar had nu wel gewild omdat ik me toch verveel. Nou ja, nu te laat. Ik ga maar lekker naar bed.

Choco-loog uit Fijne avond en goede nacht!
Fijn dat het weer een beetje overzichtelijk is Chooc.

Ik ben even druk met een ander topic. Kan me verder even niet focussen, dus ik wens jullie alvast welterusten.
Wow.... ik heb uitgeslapen
Nu heb ik weer energie... kan weer dingen doen en heb zodoende al 20 verschillende scenario's bedacht het afgelopen kwartier

Misschien naar de open dag van vaders werk. Ze hebben geen leuke tijd gehad dus dan is het wel leuk als ik even langs kom, denk ik.

Anders even naar het dorp fietsen voor ik-weet-nog-niet-wat. Gewoon om een bruin gezicht te krigen, haha.
Het lijkt me zo heerlijk om energie te hebben! Dat is mijn droom.

Chooc, als je al yoga't en mediteert waarom zou je dan ook nog mindfulness gaan doen? Volgens mij begrijp je het dan toch wel zo'n beetje?

Nou ja de essentie is dat je leert omgaan met alle lijflijke en psychische ongemakken. Ze leert accepteren en er mee leer ontspannen. Het mag er zijn zeg maar. Dat scheelt je energie en je leven word er leuker van. Maar of ik daar nu zoveel sessies voor nodig had. Hoewel het nog steeds moeilijk is alles te accepteren, moet ik zeggen dat mediteren daar wel bij helpt.

Fijn weekend allemaal!
@ Choc

Wat fijn dat je weer kan ademhalen. En dat je iemand hebt die je zo goed helpt met de belasting, want 3000 euro is wel heel veel...

@Moon

Wat fijn dat je hebt kunnen uitslapen en energie hebt. En inderdaad geniet van het weer en de zon die komt en gaat...

@sabrina,

Aceptatie is altijd een lastig iets, en een proces wat tijden kan duren..Wel fijn dat mediteren je erbij helpt.

Hier net ontbeten. En moet zeggen dat ik me niet al te goed voel..maar ook niet slecht. Maar ik wil graag iets leuks gaan doen maar heb geen ene cent over tot eind ik mijn zorgtoeslag krijg.

Dus voel beetje sipjes, en wel uitgerust...zometeen maar beetje opruimen en vuilnis buiten zetten..
Ik had het heel anders begrepen. Namelijk dat mindfullness gericht is op leven in het hier en nu. En dat het net zo hard op gezonde mensen gericht is.

Althans, dat is de vorm die mijn ouders gedaan hebben.

Het is hier gaan regenen. Niet zo lekker bij mijn idee om vanmiddag te gaan doen... hoewel het dan misschien wel minder druk is.

Ik heb een nogal non-probleem, maar ik heb geen trek meer in mijn gewone eten de laatste dagen. Brood, yoghurt, bah, het komt mijn oren uit. Maar ik moet wel wat eten voor ik weg ga.

Of onderweg een patatje halen Doe ik net of ik even vergeten ben dat ik 10 kg aangekomen ben
Oh ik kan natuurlijk ook een lekker broodje halen ipv patat
quote:Moonlight82 schreef op 12 mei 2012 @ 12:04:

Oh ik kan natuurlijk ook een lekker broodje halen ipv patat

of als je de nodige dingen in huis hebt, een tosti maken, met tomaat, uitjes ..tenminste als je ervan houdt.

EN ik herken dit heel erg...

ik loop met mijn maandelijkse periode rond, en krijg dan enorme vreetbuien en trek in vet. Gisteren turkse pizza gehaald met het excuus dat het ongezond maar gezond tegelijk is. En straks ga ik tosti maken voor mezelf

Maar eerst even stofzuigen..
Er zullen best meer vormen van mindfulness zijn. Leven in het nu is meer gewone meditatie toch. Nou ja maakt ook niet uit. Die van mij was ook meer voor zieke mensen.

Jezus wat ben ik moe, ga maar weer slapen.
Mijn ouders hadden wel mindfullness, geen gewone meditatie.

Goed idee Straw, alleen mijn tosti-ijzer heeft zijn beste tijd gehad. Anti-aanbaklaag is er op sommige plaatsen af en iedere keer als ik tosti heb gebakken blijven er hele korsten in zitten. Veel gedoe met schoonmaken... tijd voor een nieuw ijzer.

Ik had een broodje gehaald in de stad. Voor een keer wel lekker.

Ik had een leuke middag bij open dag van vaders werk. Ik wilde een beetje onopgemerkt heen gaan maar werd meteen herkend door een collega van mijn vader. Toch wel leuk

Vader vond het ook leuk dat ik er was. Ik heb een rondleiding gehad, koffie gedronken en een paar collega's van vader gesproken.

Oom en tante kwamen ook nog even kijken dus die heb ik ook kort gezien.

Ik had wat leuks aangetrokken vandaag, dat maakte me ook blij Ik loop de laatste tijd vaak in oude kleding, zo van: wie kan het wat schelen. Maar een keer wat leuks aan is eigenlijk fijner
het is echt ongelovelijk wat je allemaal met een tosti ijzer kan Zelf kaas erop leggen en dan heb je een koekje

Verder ga ik straks de stad in met wat bekenden maar de organisatie is een regelrechte chaos...

Verder niet echt veel te melden nu...vandaag was een saai dagje ...
Gisteren naar Libelle Zomerweek geweest en 's avonds naar bioscoop met een vriendin. Merkte wel dat dat teveel is. Voelde me echt overprikkeld 's avonds. Was ook erg druk.

Vandaag mooi weer. Lekker hoor.
Leuk Leergierig. Tja, vandaag misschien maar een dagje niks doen dan. Dat is vaak de enige remedie

Heb je trouwens 'iets', een diagnose? Of gewoon klachten zonder dat het beestje een naam heeft? Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, of dat je het niet wilt zeggen, dat maakt verder niet uit.

Ik ben van half 6 tot 7 wakker geweest. Was toen klaarwakker, voelde me fit... ben een programma over Gers Pardoel gaan kijken (eh...) Toen wat gaan eten en daarna toch weer in slaap gevallen. Voel me nu ronduit belabberd.

Nouja eens kijken wat koffie kan doen.
goedenmorgen...

hier ben ik weer, moe en met slaap. Gisterenavond de stad ingeweest, was rond half 3 thuis en heb niet echt kunnen rusten. Werd constant wakker ...en ben nu dus brak. En rond 9 uur was ik klaarwakker terwijl ik pas rond 4 echt sliep. En gisterenavond vond ik niks..uiteindelijk was ik de eerste die vertrok..en zat er echt doorheen.. En stonk gigantisch naar sigaretenrook..gatver...dus straks even korte douche nemen..

en dan ff centrum in om wat gebak voor ma te halen,en later mischien maar even dutje doen..

@ leergierig,

vandaag gewoon lekker rustig dagje nemen maar zou ik zeggen en lekker bijkomen .

@moon

Balen dat je zo vroeg wakker was, maar ik ken het echt. Wel fijn dat je even hebt bijgeslapen, maar inderdaad het belabberd voelen erna is niet leuk :(
Moon ik kan die cd's nergens vinden. Heb gisteren heel het huis afgezocht. Ik laat weten als ik ze heb. Ben bang dat ik ze uitgeleend heb, maar aan wie?!

Heb nog niet bijgelezen. Ga ik vanavond doen..
Geeft niet Ans, ik kan er vast via een andere weg ook aan komen. Lief dat je ze gezocht hebt.

Ik heb leuke dag gehad, moederdag. Oudste broer was er en jongste broer met vriendin. Ze gedragen zich een stuk netter als vriendin erbij is

Het is een lieve meid trouwens, van mij mag ze blijven

Morgen belafspraak met GGZ en ik krijg misschien andere medicijnen. Vind t toch altijd een beetje eng, iets nieuws. Bang dat mijn stemming misschien omslaat. Maarja soms moet je wat proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven