Afspraak afzeggen

17-05-2012 21:23 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb advies nodig bij het afzeggen van een afspraak. Over 1,5 maand heb ik een afspraak met een vriendin voor een weekendje weg waarin we naar evenement gaan.

Deze afspraak hebben we 2 weken geleden gemaakt.

Nu kom ik er net achter dat ik een andere afspraak heb die ik dus niet in mijn agenda heb gezet. Ik wil dat weekendje weg dus afzeggen, maar kan haar de echte reden van die andere afspraak niet vertellen, omdat ze dat zeker niet leuk zou vinden. We hebben een goede band en vertellen elkaar bijna alles, dus ik kan niet alleen zeggen: sorry, andere afspraak.

Nu weet ik het dus even niet. Moet ik liegen over de afspraak?
Nee. Niet als de vriendschap je lief is. Dan zit je ook niet lekker op die andere afspraak denk ik.

Waarom mag ze niet weten wat je gaat doen?
Wees gewoon eerlijk!

Wat voor bijzondere afspraak is het dat een goede vriendin dat niet zou mogen weten?
Is het al geboekt?

Anders vragen of het een weekend later kan.

Ik ben niet zo van leugens, dan kan je nog beter zeggen dat je niet wil vertellen het hoe en waarom.
quote:ster89 schreef op 17 mei 2012 @ 21:25:

Nee. Niet als de vriendschap je lief is. Dan zit je ook niet lekker op die andere afspraak denk ik.

Nou precies, dat denk ik dus ook. Daarom voel ik me nu al rot.

Ik heb dan een afspraak met een persoon waar zij een soort van ruzie mee heeft en geen contact meer mee heeft. Ze weet dat ik nog wel contact heb met diegene, maar als ik nu zeg dat ik met haar heb afgesproken, gaat ze het echt niet leuk vinden...... En ik wil beide niet kwetsen, maar ga ook niet tussen hun kiezen omdat ze ruzie hebben. Ik sta buiten die ruzie.

En ze zal mij vragen om het te verzetten ivm het evenement wat dan plaatsvind en dan zou ik tegen die ander moeten zeggen dat ik met deze vriendin heb afgesproken.....pfff
Beide afspraken afzeggen een oplossing?
je kan toch tegen je eerste afspraak zeggen dat je graag naar dat evenement gaat en daarom jullie afspraak wil verzetten?

Geen van beide hoeft te weten met wie je afspreekt, Maar eigenlijk vind ik het jouw zaak met wie je bevriend bent. daar heeft niemand wat over te zeggen.
quote:nellaaa schreef op 17 mei 2012 @ 21:32:

Beide afspraken afzeggen een oplossing?Ja zou kunnen, maar dan moet ik nog wel een reden geven.....
Wat Starshine zegt.. Proberen de afspraak met die ander te verzetten?

Als dat niet kan, aangeven dat je dit vergeten was. Kan gebeuren toch?
Verrassingsweekend weg geregeld door je vriend? En dan ook echt gaan

Lastige situatie is dit....begrijp je dilemma wel.
quote:Starshine schreef op 17 mei 2012 @ 21:32:

je kan toch tegen je eerste afspraak zeggen dat je graag naar dat evenement gaat en daarom jullie afspraak wil verzetten?

Geen van beide hoeft te weten met wie je afspreekt, Maar eigenlijk vind ik het jouw zaak met wie je bevriend bent. daar heeft niemand wat over te zeggen.

Nee de 1e afspraak is belangrijker voor mij, dus die wil ik door laten gaan.

Ik wil die 2e afzeggen, maar vind het heel moeilijk. En wil het niet zo ver laten komen dat ik 1 dag van tevoren zeg dat ik ziek ben ofzo, dat is echt te erg.

Ik wil het liefst de reden gewoon een beetje verdraaien, maar wel belangrijk genoeg maken dat ze het 'ok' vind.
Een weekend weg naarr een evenment met je vriendin lijkt me iets eenmaligs en niet te verzetten dus daar zou ik heen gaan. De afspraak met die andere vriendin verzetten dus. En eerlijk zijn, je mag zelf weten met wie je bevriend bent. Liegen maakt het erger.
Zeg gewoon hoe het zit! Het is haar probleem van die ruzie tussen hen, niet de jouwe. En eerlijkheid duurt het langst. Ze komt er heus wel overheen.
quote:nellaaa schreef op 17 mei 2012 @ 21:34:

Verrassingsweekend weg geregeld door je vriend? En dan ook echt gaan

Lastige situatie is dit....begrijp je dilemma wel.

Haha ja die is leuk, vooral ook echt gaan dan. Maar nee helaas geen optie.

Tja tis echt een dilemma....kut.
realiseer je dat als je nu liegt, je dit altijd vol moet blijven houden en er altijd een risico is dat ze er alsnog achter komt en dan nog veel meer gekwetst is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
is die andere afspraak ook een weekend dan? of iets echt perse op die dag moet omdat......(vul maar in)..

Ik zou het nml niet heel erg leuk vinden als ik een weekendje weg plan met een vriendin.dingen regel enz..en dat het dan af wordt gezegd. Daarbij als het op de een of andere manier toch uitkomt in de trant van : dingen op facebook,toch verzoenpoging enz..dan ben je nog verder van huis.

(ben ik nu de enige dan ook nieuwschierig is waarom die andere afspraak zo belangrijk is dat het niet verzet kan worden? )
Puck
Het liefst zeg ik dat ik een bruiloft heb ofzo, maar dat kan ik niet over m'n lippen krijgen. En dan daarna alle vragen beantwoorden over hoe leuk het was.....nee stom hersenspinsel, ook geen optie dus...
Waarom kan je die andere afspraak niet verzetten?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Een weekend weg afzeggen vind ik eigenlijk niet kunnen. Wat ga je met die andere vriendin doen dat het niet te verzetten is?
quote:sofi2010 schreef op 17 mei 2012 @ 21:40:

(ben ik nu de enige dan ook nieuwschierig is waarom die andere afspraak zo belangrijk is dat het niet verzet kan worden? )Ik vind die afspraak gewoon voor mijzelf belangrijk.
Niet zo moeilijk doen. Als je liegt en ze komt er achter lijkt het of je toch partij kiest tussen hen en heb je heel wat uit te leggen en vertrouwensissues.
quote:ster89 schreef op 17 mei 2012 @ 21:44:

Niet zo moeilijk doen. Als je liegt en ze komt er achter lijkt het of je toch partij kiest tussen hen en heb je heel wat uit te leggen en vertrouwensissues.Ja precies dat dus. Maar dat krijg ik nu ook: O dus je kiest voor haar?
maar als je de eerste afspraak verzet, is er toch niets aan de hand? dan vindt de afspraak nog steeds doorgang maar alleen op een ander tijdstip. Bel gewoon even, vraag of het ook het weekend er voor/er na/ op woensdag uitkomt. Mischien zegt ie wel ja hoor, geen probleem, en dan heb je nergens meer last van.

Ik zou trouwens hierna wel gewoon open kaart spelen. Naar beiden toe. Zijn ze nou helemaal betoeterd, beetje jou met hun probleem opzadelen...
Je vindt de afspraak voor jezelf belangrijk, maar dat is nog geen antwoord op de vraag waarom het niet verzet kan worden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ik vind namelijk dat je voor je vriendin waarmee je een heel weekend hebt afgesproken iig wel die moeite kan nemen. Jij hebt tenslotte dubbel geboekt, zij niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven