probleem met 2 katten

18-05-2012 10:23 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem! En ik hoop dat iemand een oplossing kan bedenken of tips of iets heeft!

Het verhaal:

Mijn vriend had 2 katten, toen ik bij hem introk waren de katten een jaar, we wilde graag een hondj erbij... Zo gezegt zo gedaan.. hond was pup en liet de katten niet met rust... Toen hebben we de katten een 'eigen' kamer gegeven, zodat ze zich daar terug konden trekken van de hond...dit ging 2 jaar goed, kwamen af en toe eens in de woonkamer en ging redelijk!

Wij wonen op een appartement, dus ze kunnen niet naar buiten..

Toen werd ik zwanger en besloten we dat de katten maar moesten wennen in de woonkamer 24/7..zodat er 1 waskamer en1 babykamer gemaakt kon worden.. wilde de katten niet in onze washebben lopen..

Dit hebben we 5 maand geprobeert.. gaat gewoon niet, katten raken gestressd van hondje, hondje laat ze geen moment met rust, zit constant in de strafhoek..

Besloten dat we een nieuw baasje wilde zoeken voor de 2 poezen.. na 1 maand gevonden, daar konden ze naar buiten, 2 andere katten en echt een kattenmens! Dus we hadden er een goed gevoel bij...

Nu word ik gebeld, na 1,5 maand.. door die vrouw, dat het toch niet gaat met de andere katten, ze vechten constant, zitten alleen maar onder de bank en zijn gestressd, afgevallen en kale staart door de stress..

Dus ik ze opgehaald...

Maar het punt is, dat het hier eigenlijk ook niet gaat..

Het asiel vind ik eigenlijk heel sneu, of althans... Ken het verder niet, maar lijkt me ook sneu...

Weet verder niet wat ik met het verhaal wilde, maar gewoon ff kwijtzijn denk ik... En wieweet heeft iemand anders een oplossing....
Waarom ben je een dierentuin annex crèche begonnen in een appartement?

Zoek een goed ander huis voor je katten, een rustig huis zonder andere dieren (of kinderen onder de 5). Je katten zijn dit niet gewend doordat ze in 1 kamer woonde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
misschien een stomme vraag maar waarom moesten de katten die er eerder waren wel weg, en het hondje niet?

Ken je niemand anders waar ze wel een fijn leven kunnen hebben?
Ja amber, miss stom achteraf, maar wilde gewoon erg graag een hondje erbij.. en qua ruimte enzo kan het ook prima! Alleen niet verwacht dat het zo slecht zou gaan samen met hondje.. en dachten dat ze nog wel aan elkaar zouden gaan wennen..
We hebben ze inmiddels op markplaats staan en in winkels hangen...
maar waarom moeten die katten weg en niet het hondje?
Door de katten in een kamer min of meer op te sluiten heb je een beetje kasplantjes van ze gemaakt. Ze zijn nu niet heel veel gewend, want ze komen ook niet buiten waar ze van alles kunnen beleven. Je zult een rustig huis voor ze moeten zoeken zonder kinderen en andere dieren.

Ik raad je aan een account aan te maken op verhuisdieren.nl. Probeer de katten op die manier onder dak te krijgen. Het asiel is op zich prima, maar als ze niet met andere katten kunnen of snel gestrest raken is het asiel niet heel leuk voor ze, want daar zijn overal katten natuurlijk. Anderzijds vind ik het asiel nog een betere oplossing dan ze bij jou te houden, want als straks de baby komt raken ze helemaal in de stress. Want ik denk niet dat je de katten op de baby aan het voorbereiden bent...
ja precies dat vraag ik me ook af...?
Je had ze niet apart moeten zetten, de katten.

Ze hebben twee jaar zich terug kunnen trekken en nu moeten ze, omdat jullie dat besloten hebben, inééns vrienden worden met de hond. Dat gaat niet, of in ieder geval, dat gaat in jullie geval niet.

Ik heb zeven katten en een hond (als pup gekomen, sinds oktober vorig jaar) en die moesten ook aan elkaar wennen. De hond kreeg wel eens een pets, de poezen werden wel eens opgejaagd maar nu heeft de groep zich gestabiliseerd.

Je hebt zeg maar ingegrepen in de natuur door ze van elkaar te scheiden, nu zijn ze dat gewend en draai je dat niet meer terug.

Arme katten, kunnen zij het veld ruimen, terwijl ze er eerder waren.
quote:toetje89 schreef op 18 mei 2012 @ 10:29:

Ja amber, miss stom achteraf, maar wilde gewoon erg graag een hondje erbij.. en qua ruimte enzo kan het ook prima! Alleen niet verwacht dat het zo slecht zou gaan samen met hondje.. en dachten dat ze nog wel aan elkaar zouden gaan wennen..

Zeker een beetje dom.

En nu zit je met de gebakken peren.

Waarom is de hond wegdoen geen optie?

De katten waren er eerst tenslotte. Wat ontzettend zielig dat zij nou juist het veld moeten ruimen

Ben alweer mosterd....
.
Het hondje komt straks als het babietje er is.
quote:eleonora schreef op 18 mei 2012 @ 10:33:

Arme katten, kunnen zij het veld ruimen, terwijl ze er eerder waren.Zie ik in het asiel heel vaak. Katten moeten weg vanwege nieuwe pup/hond, en oude kat vanwege nieuwe, jongere kat. Tja...
De was is belangrijker dan je katten? Echt?

Ik kan het niet geloven, want dat zou wel heel onsympathiek zijn.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
We hebben de katten, ookal hadden ze hun eigen kamer, wel elke avond in de woonkamer gelaten om ze te laten wennen aan de hond, en die afgelopen 5 maand dus constant in de kamer gehad.. maar ze hadden gewoon geen rust..

Nu achteraf dnek ik ja, we hebben het verkeerd aangepakt, maar dat is altijd achteraf.

Waarom de katten weg ipv hond, omdat ik gewoon persoonlijk meer met mijn hondje heb.. klinkt heel egoistisch maar zo bedoel ik het niet, heb gewoon niet zo veel met katten.. maar vind het ook sneu ze zo naar een asiel te doen.. wil ze niet aan hun lot overlaten..
Heeft je vriend zelf ook nog wat over zijn katten te zeggen?
.
ja, ik ben het met de anderen eens.. je bent niet handig met je huisdieren om gegaan. En hoe gaat het straks als de baby er is? Gaat de hond dan ook weg.. Bedenk eerst wat je doet als je ineens bedenkt dat je het leuk vindt om een hondje te nemen (of katten). Je hebt dan een verantwoordelijkheid waar je mijns inziens ook niet zomaar vanaf kunt...
quote:toetje89 schreef op 18 mei 2012 @ 10:38:

We hebben de katten, ookal hadden ze hun eigen kamer, wel elke avond in de woonkamer gelaten om ze te laten wennen aan de hond, en die afgelopen 5 maand dus constant in de kamer gehad.. maar ze hadden gewoon geen rust..

Nu achteraf dnek ik ja, we hebben het verkeerd aangepakt, maar dat is altijd achteraf.

Waarom de katten weg ipv hond, omdat ik gewoon persoonlijk meer met mijn hondje heb.. klinkt heel egoistisch maar zo bedoel ik het niet, heb gewoon niet zo veel met katten.. maar vind het ook sneu ze zo naar een asiel te doen.. wil ze niet aan hun lot overlaten..

Ja, is achteraf.

En ja, inderdaad, heel egoïstisch.

Ik vind het rot om te zeggen maar dat is het wel.
@ claudefiolle: ik vind t niet zo fris als ze op de kattenbak zitten en erna door onze schone was lopen?

Maar als t niet ander is dan moet de was maar bij ons op slaapkamer...
quote:Soulcats schreef op 18 mei 2012 @ 10:39:

Heeft je vriend zelf ook nog wat over zijn katten te zeggen?

Nou inderdaad zeg.

Beestjes waren er al voor het meisje en kunnen nu opzouten, geen plek meer in de herberg.

Bah.
quote:eleonora schreef op 18 mei 2012 @ 10:40:

[...]

Nou inderdaad zeg.

Beestjes waren er al voor het meisje en kunnen nu opzouten, geen plek meer in de herberg.

Bah.

Precies Eleonora.

Ik word hier persoonlijk echt kotsmisselijk van.

Alsof een huisdier een gebruiksvoorwerp is.

Driewerf bah!
.
Het voelt ook wel als falen hoor, heb ons in een lastig pakket gebracht... Vriend denkt ook dat de beste oplossing is als ze een nieuw baasje krijgen..

Maar misschien moeten we gewoon iemand in de hand nemen die ons erbij helpt, het wennen aan elkaar en alles.. want ik/wij willen wel het beste voor de katten, ze lopen hier niet in de weg!! Maar vind het zielig dat ze zo gestressd zijn en blijven..
quote:toetje89 schreef op 18 mei 2012 @ 10:40:

@ claudefiolle: ik vind t niet zo fris als ze op de kattenbak zitten en erna door onze schone was lopen?

Dus je hebt de mogelijkheid om de was op de slaapkamer te zetten?

Maar je gunt de was eigenlijk liever een eigen kamer dan de katten??
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:toetje89 schreef op 18 mei 2012 @ 10:40:

En geen schone was laten slingeren is geen optie?

Ik ruim dat altijd meteen op. Wel zo efficiënt.
.
Als je dan zo'n besluit neem, waarvan ik ook een beetje denk, arme beestjes, zou je misschien eens moeten kijken op Kattenplaza. Daar kan je ook je advertentie plaatsen ik zelf heb er dan een beter gevoel bij dan Marktplaats. Zitten in mijn ogen meer dierenliefhebbers. Er zijn ook Stichtingen die je in kunt schakelen.

Meer in het algemeen...

Zo jammer dat mensen vaak niet nadenken maar gelijk handelen. Wij hebben pas een poes verloren (doodgereden), nu gaan wij a.s. zondag een kat bij iemand ophalen, maar heb ook al een heel stappenplan om mijn kat en deze kat te laten wennen. Het kost tijd, geduld en veel aandacht (liefde).
En je vriend gaat ermee akkoord dat jij zíjn katten weggestopt hebt en nu zelfs het huis uitgooit?

Wat ontzettend sneu voor de katten...

Zoek ook maar meteen een goed adres voor je hondje, want als je het straks een beetje lastig vindt om die uit te laten terwijl de baby net slaapt moet die ook vast het veld nog wel ruimen. En dan vast onder het mom dat de baby allergisch bleek...

Arme, arme dieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven