Waarom vol?

18-05-2012 01:18 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een discussie met mijn partner open ik dit topic. Zij kan het me namelijk niet zo goed uitleggen en ik wil het wel weten xD

Vriendinlief is fan van "de volle vrouw" type Caro E. zeg maar. Ik noem dat gewoon dik, want zo noem ik mezelf ook maar soit. Waar ik putjes en rolletjes en stukjes huid die tegen elkaar aan schuren/smetten zie, ziet zij "het geheel als mooie vrouw". Maar waarom zie ik dan het geheel als "mooiemaartochtezware-vrouw" en zij niet? Ik snap het gewoon niet en dat frustreert me

En ja, als dit nou het enige is waar we discussies over hebben mag ik niet klagen idd, maar ik wil het toch weten
quote:Missprincesa schreef op 18 mei 2012 @ 10:33:

[...]

Ach en als het dat niet is dan is het wel de kleur van je huid of je haar of je kleding of je nepborsten of....

Maar waarom?

Ik zal toch de enige niet zijn die zich daar niet mee bezighoudt? Kan mij het schelen of iemand anders dunner is dan ik, of langer haar heeft of kleinere voeten, sproeten of een hoger voorhoofd. Interesseert me nou echt geen klap.
Omdat vrouwen elkaar als concurrentie zien denk ik...
quote:eleonora schreef op 18 mei 2012 @ 10:36:

[...]

Maar waarom?

Ik zal toch de enige niet zijn die zich daar niet mee bezighoudt? Kan mij het schelen of iemand anders dunner is dan ik, of langer haar heeft of kleinere voeten, sproeten of een hoger voorhoofd. Interesseert me nou echt geen klap.

Mij ook niet. Je kunt nog zo knap zijn, maar als er een ontevreden hoofd op zit, vind ik je niet aantrekkelijk. Wat ik wel heb, is dat ik mij zorgen maak over de gezondheid van hele dikke vriendinnen. Ik heb er twee die ruim 120 kilo wegen en dat is gewoon niet gezond. Dat vraagt om problemen. En als een van mijn vrienden ineens heel veel aankomt, dan zet ik daar ook mijn vraagtekens bij en dan zal ik toch écht vragen of er iets aan de hand is.

Overigens zijn de BMI-richtlijnen er niet voor niks. Als je 130 kilo weegt, dan weet je dus dat je ongezond dik bent. Dan vind ik omschrijvingen als 'vol' of 'een maatje meer' eufemismen voor 'veel te zwaar' of 'dik'. Iedereen beslist over zijn eigen lichaam, en terecht, maar het zou voor mij reden zijn om een afspraak te maken met een goede dietist en een personal trainer om in vorm te komen en aan een gezond gewicht te werken.
Serieuze vraag:

Als concurrentie met wat, van wat?

Een mooi mens is wat mij betreft een mooi mens. Maar dan nog zijn er mensen die het mens wat ik beeldig vind een lelijk mens vinden, lijkt me prima, want smaken verschillen.

Ik snap dus ook die concurrentie niet.

Definieer mooi maar eens, dat is voor iedereen anders.
quote:Missprincesa schreef op 18 mei 2012 @ 10:39:

Omdat vrouwen elkaar als concurrentie zien denk ik...Of omdat vrouwen, volgens mij meer dan mannen, vaak erg met hun eigen uiterlijk bezig zijn. Als je erg kritisch bent over je eigen lijf, dan is de kans ook groot dat je ook anderen kritisch bekijkt.
quote:lilaemme schreef op 18 mei 2012 @ 10:46:

[...]

Mij ook niet. Je kunt nog zo knap zijn, maar als er een ontevreden hoofd op zit, vind ik je niet aantrekkelijk. Wat ik wel heb, is dat ik mij zorgen maak over de gezondheid van hele dikke vriendinnen. Ik heb er twee die ruim 120 kilo wegen en dat is gewoon niet gezond. Dat vraagt om problemen. En als een van mijn vrienden ineens heel veel aankomt, dan zet ik daar ook mijn vraagtekens bij en dan zal ik toch écht vragen of er iets aan de hand is.

Overigens zijn de BMI-richtlijnen er niet voor niks. Als je 130 kilo weegt, dan weet je dus dat je ongezond dik bent. Dan vind ik omschrijvingen als 'vol' of 'een maatje meer' eufemismen voor 'veel te zwaar' of 'dik'. Iedereen beslist over zijn eigen lichaam, en terecht, maar het zou voor mij reden zijn om een afspraak te maken met een goede dietist en een personal trainer om in vorm te komen en aan een gezond gewicht te werken.

Maar dat heeft niks met mooi of lelijk vinden te maken. Iemand van 120 kilo kan zich wel supermooi vinden en als hij/zij niet naar een diëtist wil met dat gewicht moet hij/zij dat zelf weten. De gemiddelde mens mij bekend, met een gewicht van 120 kilo, weet zelf ook best dat afslanken een goed idee is voor de gezondheid, dat hoeft niet ingewreven te worden. En 'lelijk' genoemd worden, werkt niet motiverend of zo.

Mensen zouden elkaar eens lekker met rust moeten laten.
quote:eleonora schreef op 18 mei 2012 @ 10:28:

[...]

Wat ik me altijd afvraag (in het algemeen, niet specifiek een vraag aan jou) is waarom vrouwen onderling zo ontzettend lelijk doen over elkaars lijven.

Daar snap ik niks van.

Ik ken zo veel mooie, sexy vrouwen. De een wat steviger dan de ander, sommigen heel dun en anderen ronduit dik, en daar zitten plaatjes bij, in alle soorten en maten dus. En van al die vormen zijn er een heleboel bij die ik graag in mijn armen houd.

Dat gekat en gekift op afmetingen van lijven, ik kan daar met mijn pet niet bij.Ja dat dus!
quote:lilaemme schreef op 18 mei 2012 @ 10:48:

[...]

Of omdat vrouwen, volgens mij meer dan mannen, vaak erg met hun eigen uiterlijk bezig zijn. Als je erg kritisch bent over je eigen lijf, dan is de kans ook groot dat je ook anderen kritisch bekijkt.Ik denk dat veel vrouwen zichzelf teveel bekijken door de ogen van een ander.
Korte samenvatting van lang verhaal met socio-economische verhandeling en iets met subject en object:

Omdat vrouwen niet autonoom zijn. Ze ervaren zichzelf niet van binnenuit maar van buitenaf. Dat betekent dat ze vergelijkingsmateriaal nodig hebben om zichzelf te ervaren.
quote:NouEvenNiet schreef op 18 mei 2012 @ 10:55:

Korte samenvatting van lang verhaal met socio-economische verhandeling en iets met subject en object:

Omdat vrouwen niet autonoom zijn. Ze ervaren zichzelf niet van binnenuit maar van buitenaf. Dat betekent dat ze vergelijkingsmateriaal nodig hebben om zichzelf te ervaren.

O.

Nou, dan ben ik een vent denk ik.
quote:NouEvenNiet schreef op 18 mei 2012 @ 10:55:

Ja, daar heb ik ook wel eens iets over gelezen. Vind dat erg interessant.

In de zin dat de mening van de man (nou ja, in de hetereonormatieve wereld zeg maar) meer gewaaardeerd wordt dan die van de vrouw (nie aleen waneer het om aantrekkelijkheid gaat). Op die manier werk je competitie tussen vrouwen en gekift en gekat op elkaar in de hand.
quote:Nou, dan ben ik een vent denk ik.

Of een heel gelukkige vrouw. :-)

Wees blij. Autonomie is iets waar veel andere vrouwen voor moeten ploeteren.
ik let er zelden op hoe andere vrouwen eruitzien, kijk liever naar mannen.
wij slapen nooit.
Hoogstwaarschijnlijk heb ik een tekort aan vrouwelijk hormoon want ik hou me totaal niet bezig met hoe andere vrouwen eruit zien. Dat ze mooier, of langer of weet ik veel wat meer zijn dan ik ben. Een uiterlijk van iemand interesseert me gewoon echt niet zo. Er is hier iemand op het forum (ga geen namen noemen maar ze is verliefd geloof ik) en dat lijkt me zo vreselijk vermoeiend. Constant maar met je eigen uiterlijk bezig moeten zijn. Die krijgt echt een heel zware kluif aan zichzelf over een jaar of 20. Het is ook zo nutteloos, je 'groei' op dat vlak stopt vanzelf en het is zo jammer als je dan verder zo weinig hebt wat wel gegroeid zou moeten zijn.

Zelf heb ik al jaren geen borsten meer. Buiten het feit dat, ondanks dat ze zijn weggehaald, ze nog wel kunnen jeuken (wat frustrerend is, want er zit niks meer)... hou ik me daar echt totaal niet mee bezig en ben ik ook niet eens bezig met vullingen voor mijn bikini voor op een strand oid. Want niet alleen maakt het mij geen drol uit hoe anderen eruit zien, het zal me ook aan mijn anus oxideren wat anderen van mijn uiterlijk vinden eigenlijk.
quote:eleonora schreef op 18 mei 2012 @ 10:48:

Serieuze vraag:

Als concurrentie met wat, van wat?

Een mooi mens is wat mij betreft een mooi mens. Maar dan nog zijn er mensen die het mens wat ik beeldig vind een lelijk mens vinden, lijkt me prima, want smaken verschillen.

Ik snap dus ook die concurrentie niet.

Definieer mooi maar eens, dat is voor iedereen anders.

Concurrentie met elkaar...om het mooiste te zijn, de liefste etc.

Ik vind het vooral opvallend dat vrouwen kritisch zijn naar elkaar en veel minder naar mannen. Ja als een man er echt beroerd uitziet dan worden daar ook opmerkingen over gemaakt, maar een man die er normaal uitziet, wordt lang niet zo kritisch bekeken als een vrouw die er normaal uitziet.

Kijk ook maar eens bij vreemdgaan, gaat de vrouw vreemd dan is zij over het algemeen het kutwijf. Gaat man vreemd, dan is vooral ook de 'andere' vrouw het kutwijf (en de man ook wel, maar die wordt vrij vaak vergeven).

Concurrentie tussen vrouwen op basis van prestaties zie je bij vrouwen juist weer veel minder dan bij mannen (en daar wordt bij mannen ook weer veel meer over gepraat). Niet dat het helemaal niet voorkomt hoor (gelukkig niet), maar toch echt veel minder dan bij mannen.
quote:Oriane schreef op 18 mei 2012 @ 11:02:

Hoogstwaarschijnlijk heb ik een tekort aan vrouwelijk hormoon want ik hou me totaal niet bezig met hoe andere vrouwen eruit zien. Dat ze mooier, of langer of weet ik veel wat meer zijn dan ik ben. Een uiterlijk van iemand interesseert me gewoon echt niet zo. Er is hier iemand op het forum (ga geen namen noemen maar ze is verliefd geloof ik) en dat lijkt me zo vreselijk vermoeiend. Constant maar met je eigen uiterlijk bezig moeten zijn. Die krijgt echt een heel zware kluif aan zichzelf over een jaar of 20. Het is ook zo nutteloos, je 'groei' op dat vlak stopt vanzelf en het is zo jammer als je dan verder zo weinig hebt wat wel gegroeid zou moeten zijn.

Zelf heb ik al jaren geen borsten meer. Buiten het feit dat, ondanks dat ze zijn weggehaald, ze nog wel kunnen jeuken (wat frustrerend is, want er zit niks meer)... hou ik me daar echt totaal niet mee bezig en ben ik ook niet eens bezig met vullingen voor mijn bikini voor op een strand oid. Want niet alleen maakt het mij geen drol uit hoe anderen eruit zien, het zal me ook aan mijn anus oxideren wat anderen van mijn uiterlijk vinden eigenlijk.

Eerlijk; ik ben veel afgevallen de laatste tijd, echt veel en dat zie je natuurlijk. Ik zelf ook en ik vind het fijn. Ik vind het weer leuk om in de spiegel te kijken. Naar mezélf dus. Want ik, vond mij, niet mooi meer en ik vond mezelf voorheen wel mooi.

Het is fijn dat anderen dat ook zien, benoemen en positief waarderen maar ik doe het voor mezelf.

Maar toen ik veel dikker was dan nu werd ik niet afgefakkeld op mijn uiterlijk. Het schelden en zo, wat veel dikke mensen meemaken, ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat me dat nooit gebeurde.

Ok, men riep niet hosanna over mijn schoonheid maar ik voelde me niet anders behandeld of zo, in winkels, restaurants of waar dan ook. Blijkbaar is het ook uitstraling waarmee je een eind komt. En dan zal ik in mijn geval uitgestraald hebben dat ik me niet onzeker voel over mezelf. Denk ik.
quote:Oriane schreef op 18 mei 2012 @ 11:02:

quote:sjors03 schreef op 18 mei 2012 @ 10:27:

[...]

Dat mag. Alleen heeft niemamd mij nu nog definitief kunnen vertellen waarik ik die pokkeputten wel zie en zij niet Ervan uitgaande dat ze niet blind is, ziet zij natuurlijk jouw putten wel, maar dat doet voor haar helemaal niets af aan jouw schoonheid.
Ik snap dat ook niet zo Leo, dat gekat over uiterlijk.

Ik ben zelf redelijk onzeker over mijn uiterlijk, altijd al geweest. Ik voel me de laatste tijd wel mooier dan ooit, vooral omdat ik me beter weet te kleden en opmaken.

Vroeger ben ik vaak uitgelachen, uitgescholden en zelfs een paar keer bespuugd door volstrekt vreemden. Terwijl ik er niet echt afwijkend uit zie ofzo. Het enige dat ik kan bedenken is dat het mijn uitstraling moet zijn geweest.

Nu heb ik een vriend en die vindt mij het mooiste meisje ooit. En zegt dat ook heel vaak. Meent het ook. En toch moet ik steeds de neiging onderdrukken om te roepen: "man, heb je mij weleens goed bekeken??!".
Treurig Sorcha, dat er zo met je is omgegaan. Mensen zijn stapelgekke horken soms. Vreselijk, hoe kun je jezelf aankijken nadat je iemand zo treitert en kleineert.

Wat fijn dat je zo'n lieve vriend hebt!

Geloof hem als hij je de mooiste noemt.

Kijk je wel eens naar 'te mooi om waar te zijn'?

Op Net5 is dat.

Die vinden zichzelf zó prachtig en fantastisch dat niemand goed genoeg is voor een relatie met ze.

Even buiten de uiterlijkheden om zijn het, op één na, geen mensen waar ik mee om zou willen gaan. Beeldig hoor maar saai, oninteressant, niet erg snugger en soms gewoon onbeschoft. Ik heb jaren in de uiterlijkbusiness gezeten en als ik daar íets van geleerd heb is dat buitenkant weinig zegt over of iemand een leuk mens is. Mij zegt het in ieder geval weinig.
quote:eleonora schreef op 18 mei 2012 @ 12:01:

Even buiten de uiterlijkheden om zijn het, op één na, geen mensen waar ik mee om zou willen gaan.Welke wel?
quote:eleonora schreef op 18 mei 2012 @ 10:51:

[...]

Maar dat heeft niks met mooi of lelijk vinden te maken. Iemand van 120 kilo kan zich wel supermooi vinden en als hij/zij niet naar een diëtist wil met dat gewicht moet hij/zij dat zelf weten. De gemiddelde mens mij bekend, met een gewicht van 120 kilo, weet zelf ook best dat afslanken een goed idee is voor de gezondheid, dat hoeft niet ingewreven te worden. En 'lelijk' genoemd worden, werkt niet motiverend of zo.

Mensen zouden elkaar eens lekker met rust moeten laten.Dat ben ik volledig met je eens. Zou het ook niet in mijn hoofd halen om iemand lelijk te noemen. Wat betreft mijn dikke vriendinnen: die vind ik helemaal niet lelijk. Maar ik maak me wel zorgen om hun gezondheid. Dat was mijn punt, niet meer en niet minder.
quote:eleonora schreef op 18 mei 2012 @ 12:01:

Treurig Sorcha, dat er zo met je is omgegaan. Mensen zijn stapelgekke horken soms. Vreselijk, hoe kun je jezelf aankijken nadat je iemand zo treitert en kleineert. Misschien niet erg aardig van me, maar ik troost me altijd met het feit dat klasgenoten die zo tegen me deden geen stap vooruit zijn gekomen en nog steeds in het dorp wonen en oninteressante levens lijden.quote:

Wat fijn dat je zo'n lieve vriend hebt!

Geloof hem als hij je de mooiste noemt.

Alhoewel ik het nog steeds moeilijk vind, begin ik hem steeds meer te geloven .

quote:

Kijk je wel eens naar 'te mooi om waar te zijn'?

Op Net5 is dat.

Die vinden zichzelf zó prachtig en fantastisch dat niemand goed genoeg is voor een relatie met ze.

Even buiten de uiterlijkheden om zijn het, op één na, geen mensen waar ik mee om zou willen gaan. Beeldig hoor maar saai, oninteressant, niet erg snugger en soms gewoon onbeschoft. Ik heb jaren in de uiterlijkbusiness gezeten en als ik daar íets van geleerd heb is dat buitenkant weinig zegt over of iemand een leuk mens is. Mij zegt het in ieder geval weinig.Ik woon niet in Nederland dus ik heb het gemist, maar ik zal het eens opzoeken! Die uitzendingen zijn vast te kijken op de Net5-website. Ik vraag me af of dat soort mensen wel echt gelukkig zijn? Ergens vind ik het heel triest als je je geluk uit je uiterlijk moet halen.
quote:Missprincesa schreef op 18 mei 2012 @ 12:07:

[...]

Welke wel?Tamara. Die vind ik leuk. Haar humor spreekt me aan.
quote:lilaemme schreef op 18 mei 2012 @ 12:13:

[...]

Dat ben ik volledig met je eens. Zou het ook niet in mijn hoofd halen om iemand lelijk te noemen. Wat betreft mijn dikke vriendinnen: die vind ik helemaal niet lelijk. Maar ik maak me wel zorgen om hun gezondheid. Dat was mijn punt, niet meer en niet minder.Als jouw vriendinnen het ok vinden dat jij daar iets over zegt, prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven