Waarom vol?

18-05-2012 01:18 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een discussie met mijn partner open ik dit topic. Zij kan het me namelijk niet zo goed uitleggen en ik wil het wel weten xD

Vriendinlief is fan van "de volle vrouw" type Caro E. zeg maar. Ik noem dat gewoon dik, want zo noem ik mezelf ook maar soit. Waar ik putjes en rolletjes en stukjes huid die tegen elkaar aan schuren/smetten zie, ziet zij "het geheel als mooie vrouw". Maar waarom zie ik dan het geheel als "mooiemaartochtezware-vrouw" en zij niet? Ik snap het gewoon niet en dat frustreert me

En ja, als dit nou het enige is waar we discussies over hebben mag ik niet klagen idd, maar ik wil het toch weten
Zien jullie andere types wel op dezelfde manier?
Ga in therapie!
Vrouwen zoals Caro E. hebben vrouwelijke rondingen op de juiste plaatsen, dat maakt ze wulps. Een magere/slanke vrouw kun je met de beste wil van de wereld niet wulps noemen.
Dat is "gewoon" subjectief. Ik vind haar een mooie dikke vrouw. Onbewust meet ik de ander met mezelf en omdat ik 2(,5) keer in Caro pas, kan ik haar niet "vol" noemen.

Geen idee hoe zoiets werkt hoor, maar voor mij iig dus zo

Laat maar. Ik heb haar eens goed bekeken en ik heb zwaar overdreven Daar pas ik hooguit 1,5 keer in. Dat noem ik dan weer niet dik, maar ook zeker niet slank. Volg je het nog?
@Dubiootje Nee, niet echt geloof ik. Zij heeft zelf maatje 32/34 en haar commentaar bij vergelijkbare vrouwen is "als je dat gaat knuffelen doet dat toch zeer? Is toch niet fijn?" en dan voel ik me op een misplaatste manier altijd een beetje beledigd xD
Ik vind Caro (omdanks dat ze het bloed onder mijn nagels vandaan haalt) ook mooi, maar wel dik. Met putjes en rollen en wss een grote corrigerende slip. Niks mis mee maar toch was ik lichtelijk beledigd toen vriendin 'überfan' mij na een meetandgreet wist te vertellen dat zij vond dat ik een vergelijkbaar figuur heb.

Het gaat er bij mij gewoon neit in dat zij (ook bij mij) de putjes en de rolletjes en dergelijke niet ziet.
Ik ben zelf slank, maar heb heel veel volslanke vriendinnen. Zo noemen zij zichzelf ook. Mijn vriend vindt ze gewoon dik. Ik vind ze mooi vol. Ik vind mijn lijf op zich mooi, misschien ook wel mooier objectief gezien, maar hoe sommige van mijn vriendinnen zich vrouwelijk gedragen en sensueel zijn, daar kan ik best jaloers op zijn!

En ik heb ook een vriendin die wel vol is maar voor de rest gewoon schattig. Ik vind haar dan ook prachtig. Mijn vriend vertelde me laatst dat hij ook haar dik vindt. Ik val steeds bijna van mijn stoel van verbazing, want het is net of we met een andere bril kijken, ofzo. Zo van: hebben we het wel over dezelfde persoon?

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik op de middelbare school met een groep niet-populaire leerlingen zat waarvan het merendeel dus dik was. Als ik dunne meiden zie dan heb ik vaak zo'n afkeer reactie, omdat dat me herinnert aan de niet zo leuke populaire meiden op school die onze groep ook pestten. Als ik daarentegen dikke meiden zie, dan denk ik bewust of onbewust dat zij vast wel vriendinnen met mij willen zijn.
Dat heeft vriendinnetje ook een beetje denk ik, die 'dikkere mensen zijn veiligere mensen' reactie xD

Ik vind het gewoon minder mooi. Niet lelijk, maar ook niet desirable ofzo. Bij mezelf niet en bij een ander ook niet. Tis altijd 'ja, mooi. Maar met tien a twintig kilo minder nog mooier'.

En dus die putjes en rollen en vouwen die ik wel zie en zij niet. Waarom niet?
Omdat haar de uitstraling misschien opvalt?
Hmmm. Misschien wel. Misschien ziet ze het ook wel echt niet. Ik dacht dat alleen mannen die afwijking hadden xD.

Ze heeft het ooit proberen te verkopen als "maar je bent zo lekker zacht." bull, zij is even zogoed zacht.

Ik weet ook eigenlijk niet waarom ik het wil weten. Waarschijnlijk mijn eigen 'kleur' eraan omdat ik het niet mooi vind en bang ben dat ze het maar zegt ofzo xD
Hmm maar wacht even ben jij zelf nou ook zwaarder en praat je echt zo over je eigen lijf? Da's wel opvallend. Want je beschouwt het dan zelf als negatief/niet mooi en vindt dat daarom bij andere zwaardere mensen ook. Dat is volgens mij het euvel. Kijk je verder wel naar de persoon en verandert dat ook iets? Of vind je het gewoon niet aantrekkelijk en daarmee uit?

Ik ben zelf flink wat zwaarder geweest dan nu. En alhoewel ik nu gezonder ben en fitter en lekker in mijn vel zit vond ik mezelf wat voller stiekem mooier dan nu. Ik had haast geen putjes trouwens en smetplekken ook niet, dat is echt niet altijd zo.

Maar ik ben dan ook niet afgevallen om "mooier" of "aantrekkelijker" te worden. Ik moet juist eraan denken dat ik nu af en toe ook tegen mezelf zeg dat ik er zo ook mag zijn. Ik was denk ik zo aan dat spiegelbeeld gewend dat ik me soms bijna niet meer herken.

Gek genoeg hebben vrienden en dierbaren het helemaal niet, dat er iets veranderd is aan mij. Ik heb het ook bijna niemand verteld dat ik aan het afvallen was. Als ik het zeg of ze zien een foto dan zeggen ze: Was jij dat?? Ha ha. Gek is dat.
Ja ik ben zelf ook zwaar. Zwaarder dan ik zou willen iig. Zeg, maat 40 bij 1.58. Maargoed, ik heb eens maat 36 gehad omdat ik heul ziek was en toen was ik nog 'rond'.

En ja, ik heb zelf een hekel aan mn putjes en schurende onderdelen en verbaas me er daarom over dat zij ze niet ziet. Zij ziet een mooie vrouw in een, bijvoorbeeld, mooie jurk. Ik zie OOK een mooie vrouw, die iets lichter misschien nog mooier zou zijn in de jurk. En ik zie de onhandigheid van niet alles kunnen dragen wat je wil en altijd een panty of broekje onder een rok moeten of een broekband die in jepens buik prikt als je gaat zitten.
Ik vind vol vaak niet mooi. Ik ben zelf dun maar zou wel grotere borsten willen hebben. En een iets vollere kont, vind ik mooi. Bijvoorbeeld beyonce heeft echt een mooi figuur maar veel volle vrouwen hebben juist buikvet en armvet en dat is dan weer lelijk.
Je vriendin kan praten als brugman, maar jij weet alles wel zo te draaien dat ze toch ongelijk heeft. En dat is jammer. Want het zegt erg veel over jou. Niet over je vriendin.

En dat klinkt misschien lullig, maar been there, done that.

Je vriendin kijkt naar het geheel en vind dat aantrekkelijk/mooi.

Jij kijkt naar de details, die projecteer je en daar "miep" je over. Want hoe in godsnaam kan je vriendin jou nu mooi vinden? Want zij is waarschijnlijk een van de weinigen die dat uitspreekt. En dat moet je dat geloven. 1 tegen al die andere meningen. Sure...

En toch kan het. Iemand aantrekkelijk vinden die niet voldoet aan het beeld wat met name de media je voorschotelt.

Hoop dat je daar snel achter mag komen.
Dat weet ik, echt. Maar inderdaad, ik wil weten hoezo zij die details zomaar over het hoofd kan zien. Of beter gezegd, waarom zoom ik, en een hoop mensen met mij, er zo op in?

En wat de media betreft: het is toch nooit goed. Dan zou zij nu een complex moeten krijgen omdat ze te dun zou zijn.

Maar ik vind mezelf best ok hoor, ondanks de putjes en rolletjes. Ik snap alleen niet zo goed waarom ik ze wel zie en zij niet. Lijkt me zo prettig xD
Ze ziet ze niet omdat ze voor haar niet belangrijk zijn. Jij ziet ze wel omdat je er onzeker van wordt.

En ze weet wel dat het er is, maar het boeit haar gewoon niet. Het weegt niet op tegen alle pluspunten die je hebt.

Zij heeft toch ook wel dingen, lelijke tenen ofzo? Hoe belangrijk is dat? Zou je de relatie verbreken? Nee toch? Knap je er op af? Maakt het haar ook maar ietsiepietsie minder?

Nou, en dat is precies wat je vriendin voelt. Het maakt gewoon niet uit. Liefde en ook lust, maken blind...

Media, photoshop... Tja, wie kan er wel wat mee...
Mijn 'probleem' ermee is dat zij die rolletjes die ik zelf liever zou kunnen negeren, JUIST als pluspunt ziet. En dat vind ik onbegrijpelijk omdat ik zelf nogal van strakke mannen en vrouwen hou. Maar ik zal me er bij neer moeten leggen dat het gewoon subjectief en voorkeur is denk ik.
Is heel herkenbaar, ben ik me gisteravond aan het beklagen dat ik me zo moddervet voel, en weer eens moet gaan lijnen, zit manlief te hele tijd aan mijn rolletjes en is helemaal in bekoring.

Tja. Dat is voor mij ook raar. Ik vraag me ook af wat hij eruit haalt, wat hij er zo fijn en lekker aan vindt.

Ben sinds ik hem ken zo'n 40 kilo bijgekomen. Als je hem vraagt zou hij zeggen, ja ze is wat bijgekomen, denk een kilo of 15...

Is als de dood dat ik te veel ga afvallen en dan dun wordt (zal nooit lukken, dan moet ik al een complete mens afvallen)

In zijn vorige relatie is hij volledig af geknapt, toenmalige vriendin viel toen veel af. Van 95 naar 55-60. Vond hij afschuwelijk. Ik zou wensen dat ik 95 woog! Dat is mijn streefgewicht.

Dus ja. Ik weet het ook niet zo goed. Waarom dat is. Maar het is...
quote:secondhandsuus schreef op 18 mei 2012 @ 07:08:

Is heel herkenbaar, ben ik me gisteravond aan het beklagen dat ik me zo moddervet voel, en weer eens moet gaan lijnen, zit manlief te hele tijd aan mijn rolletjes en is helemaal in bekoring.

Tja. Dat is voor mij ook raar. Ik vraag me ook af wat hij eruit haalt, wat hij er zo fijn en lekker aan vindt.

Ben sinds ik hem ken zo'n 40 kilo bijgekomen. Als je hem vraagt zou hij zeggen, ja ze is wat bijgekomen, denk een kilo of 15...

Is als de dood dat ik te veel ga afvallen en dan dun wordt (zal nooit lukken, dan moet ik al een complete mens afvallen)

In zijn vorige relatie is hij volledig af geknapt, toenmalige vriendin viel toen veel af. Van 95 naar 55-60. Vond hij afschuwelijk. Ik zou wensen dat ik 95 woog! Dat is mijn streefgewicht.

Dus ja. Ik weet het ook niet zo goed. Waarom dat is. Maar het is...Ik geloofde mijn ex nooit toen hij zei dat hij me mooi vond. Ik dacht hij wil me geen pijn doen.
Als mijn broek door de een of andere schommeling niet meer past zegt ze heel rustig "dan doe je toch een andere aan?" om vervolgens te concluderen dat ik vast ben afgevallen want ze voelt ribben.

Ik snap het echt niet. Ik heb ook nog nooit eerder een vrouw meegemaakt die dat zo...voelt. Meer bewijs dat het af en toe net een vent is xD

Dus dat als de dood dat je te veel afvalt is hier ook een issue. Ik moet niet dikker, maar van het woord afvallen word ze toch wel nerveus xD
quote:hvslies schreef op 18 mei 2012 @ 07:10:

[...]

Ik geloofde mijn ex nooit toen hij zei dat hij me mooi vond. Ik dacht hij wil me geen pijn doen.

Ik wilde dat ook niet geloven. maar ik merk aan alles dat hij me echt mooi vindt. Ik word af en toe niet goed van dat gefriemel en gefrutsel en de complimenten.

Maar hij maakt zich wel zorgen om mijn gezondheid. En dat laat hij merken op de momenten dat ik sta te hijgen, of iets lichamelijk niet voor elkaar krijg, of niet wil gaan sporten. Dan spreekt hij zijn zorgen uit.

@sjors... Is jouw vriendin toevallig mijn vriend?
Haha, je zou het bijna denken idd.

Ze vindt dat het hoort. Een buikje aan een vrouw hoort. Borsten en een kont ook. En die benen neemt ze erbij omdat het anders zo uit proportie is. Dat een buikje voor mij iets anders betekend de 'rol' die mij zo stoort, dat boeit háár toch niet?

En friemelen en frutselen idd. Af en toe ff knijpen om te voelen of het er nog zit ofzo?

@hvslies, ik dacht altijd dat ze het zei omdat ze dacht dat ik anders beledigd zou zijn ofzo.
Hahahaha ik herken het helemaal. Ik val op stevige mannen. Niet dik, sel met een laagje vet. En laat mijn man nu zo zijn. Hij weet echt wel dat hij niet slank is. Maar als ik zeg dat ik niet op slanke mannen val voelde hij zich vroeger beledigd. Dan dacht hij ook dat ik dat zei om hem een goed gevoel te geven of was hij boos dat ik hem niet slank vond oid. Wat onzin was, want dat wist hij zelf ook wel....

We vallen godzijdank niet allemaal op dezelfde types . Ik vind mijn vent qua lichaam tig keer lekkerder dan een chris zegers bijvoorbeeld (van wiens lichaam ik gewoon een nare koude rilling krijg en ik zou het daar dus echt never nooit op kunnen)
Maat 40 kun je toch met de beste wil van de wereld niet dik noemen?

Kun je zien hoe verknipt we inmiddels zijn geworden sinds Twiggy.
Hahaha! Dat knijpen, zoooo herkenbaar...

Misschien boeit het haar omdat je zo negatief over jezelf denkt. En dat is voor een partner niet prettig. Dat heb ik wel gemerkt.

En misschien raar, maar ik heb meer vrienden en vriendinnen die niet hetero zijn dan wel, en juist van de vrouwen krijg ik dan de complimenten en de "zucht, wat heb jij toch een lekker lijf" opmerkingen. Terwijl je zou kunnen denken dat vrouwen meer zien in een strak lijf.

En ik hoor altijd "rond, zacht, vrouwelijk" en dan denk ik ook huh???

Tja... Dus het zal wel goed zijn.... (buiten de gezondheid dan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven