Waarom vol?

18-05-2012 01:18 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een discussie met mijn partner open ik dit topic. Zij kan het me namelijk niet zo goed uitleggen en ik wil het wel weten xD

Vriendinlief is fan van "de volle vrouw" type Caro E. zeg maar. Ik noem dat gewoon dik, want zo noem ik mezelf ook maar soit. Waar ik putjes en rolletjes en stukjes huid die tegen elkaar aan schuren/smetten zie, ziet zij "het geheel als mooie vrouw". Maar waarom zie ik dan het geheel als "mooiemaartochtezware-vrouw" en zij niet? Ik snap het gewoon niet en dat frustreert me

En ja, als dit nou het enige is waar we discussies over hebben mag ik niet klagen idd, maar ik wil het toch weten
quote:sjors03 schreef op 18 mei 2012 @ 09:37:

[...]

Dit! Heel erg!

Ik snap heus wel dat er verschillende mensen zijn met verschillende smaken. Maar ik ben pas 21, altijd mollig/dikkig geweest en er is nog nooit een arts geweest die heeft gezegd dat dat niet slecht is.

Dat heeft ten eerste mijn smaak voor een deel gevormd en ten tweede, als je na 19 jaar gezanik over je gewicht opeens iemand tegenkomt die er geen issue van maakt, zelfs zegt het mooi te vinden...sorry, maar achterdocht was niet ver te zoeken.

Precies.

Dokter, ik heb pijn aan mijn oog

Ja maar je bent ook te dik

Dokter ik heb pijn aan mijn wijsvinger

Ik wil later een vriendin zoals jij!

(waarom wil je mij dan niet? Aaah omdat ik te dik ben zeker, want aan mijn karakter kan het niet liggen)
quote:sjors03 schreef op 18 mei 2012 @ 09:40:

[...]

Ik heb nergens gezegd dat ik haar niet mooi vind.

Ik zet vraagtekens bij de smaak van mijn vriendin en vraag me af hoe het komt dat zij de voor mij (bij mezelf!) storende details mist.

Maar waarom maak je je er druk om? Ik zou me eerder afvragen waarom jou die details kennelijk storen? Ben je zelf bang of zo om dik te worden (met afwijzing volgens je eigen normen als gevolg).

Het zou mij echt worst zijn wat mijn vrinedinnen aantrekkelijke vrouwen vinden.
Mooi om te lezen dat jouw vriendin naar een vollere vrouw kijkt en het geheel als mooie vrouw ziet. Jij lijkt meer op de details gefocust te zijn en met je voorkeuren van wat er goed uit ziet en wanneer het net iets te veel is.

Dat kan, maar best jammer. Veel mensen zijn zo en met z'n allen maken we er best een verkrampte boel van. We 'vinden' zo veel, dit is normaal, dat weer niet, etc.

Dat doen we dan niet alleen met het figuur, maar ook kleding en eigenlijk bij veel dingen die net iets afwijken van het gemiddelde.

Ik zou het mooi vinden als iedereen iets losser zou zijn ten aanzien van die opgelegde normen.

In landen waar de cultuur zo is - iets minder druk vanuit verwachtingspatronen dan in NL - daar is meer ruimte voor individualiteit en eigen invulling.
quote:doeidoeidoei schreef op 18 mei 2012 @ 09:41:

[...]

Dat bedoel ik toch ook juist. Je kunt toch vragen stellen bij het ideaalbeeld, ipv het te accepteren als 'de norm' omdat het 'nou eenmaal zo is'.

Ik lees hier zinnen van : "Maar ze heeft wel goede vormen". Ah, dus je hebt ook al gradaties in hoe je dik 'mag' zijn. Dik is alleen een beetje goed als het wel in proportie is, anders ben je helemaal een slechte dikkerd.

Trouwens, het idee van een ideaalbeeld staat me ook tegen. Alsoje per se het een pf het ander zou moeten zijn.

Eens. Maar ik denk dat je een bepaalde leeftijd bereikt moet hebben om zaken in het juiste perspectief te kunnen zien.

Ik denk nu ook dat "dik-volslank-hoe je het noemen wilt" eerder de norm is. En slank de uitzondering.

Maar dat wil niet zeggen dat ik tijdens mijn opgroeien, flinke "klappen" heb gekregen en mede hierdoor een verstoort beeld van mezelf en "het ideaal" heb gekregen.

Je wilt niet buiten de boot vallen, met name als puber, en als je dan niet goed kunt filteren, dan heb je een probleem...
quote:doeidoeidoei schreef op 18 mei 2012 @ 09:43:

[...]

Maar waarom maak je je er druk om? Ik zou me eerder afvragen waarom jou die details kennelijk storen? Ben je zelf bang of zo om dik te worden (met afwijzing volgens je eigen normen als gevolg).

Het zou mij echt worst zijn wat mijn vrinedinnen aantrekkelijke vrouwen vinden.

Mijn vriendin als in mijn partner, dus ja, eigenlijk is het me wel een 'worst' wat zij vindt. En ik heb al een paar keer, misschien te omfloerst, gezegd dat ik (volgens vriendin) een vergelijkbaar figuur als Caro E. heb. Dus nee, bang om dik te worden niet, ik ben het al. Met putten en dingen. Die mij dus storen en die zij niet ziet. En ik wilde weten waarom.

Ergo, die details storen mij omdat het (ook) mijn details zijn.
Caro E. is mooi, niet dik! Bij dik heb je overal overhangende vetrollen, die mis ik absoluut bij haar. Dik is een subjectief begrip, in de mode is maat 40 al dik, terwijl het gemiddelde in Ned. rond maat 42 zal liggen?

Sommige kledingmerken noemen maat 42 al XL . . . .

Een volle vrouw is idd veel zachter, knuffelbaarder dan zo'n bonestaak! Daar zit niets vrouwlijks aan . . . . . . Ribben tellen is toch niet sexy????
quote:secondhandsuus schreef op 18 mei 2012 @ 09:42:

[...]

Precies.

Dokter, ik heb pijn aan mijn oog

Dokter ik heb pijn aan mijn wijsvinger

Ik wil later een vriendin zoals jij!

(waarom wil je mij dan niet? Aaah omdat ik te dik ben zeker, want aan mijn karakter kan het niet liggen)Inderdaad. Maakte eigenlijk niet uit met wat ik kwam, er was wel een draai aan te geven zodat er maar weer benadrukt kon worden dat ik wel te zwaar was. En ook vast niks aan sport deed.
quote:doeidoeidoei schreef op 18 mei 2012 @ 09:41:

[...]

Dat bedoel ik toch ook juist. Je kunt toch vragen stellen bij het ideaalbeeld, ipv het te accepteren als 'de norm' omdat het 'nou eenmaal zo is'.

Ik lees hier zinnen van : "Maar ze heeft wel goede vormen". Ah, dus je hebt ook al gradaties in hoe je dik 'mag' zijn. Dik is alleen een beetje goed als het wel in proportie is, anders ben je helemaal een slechte dikkerd.

Trouwens, het idee van een ideaalbeeld staat me ook tegen. Alsof je per se het een of het ander zou moeten zijn.Niet hoe je dik MAG zijn. Maar meer hoe het mooi staat. Als jij weliswaar dikker bent, maar wel rondingen hebt en alles mooi verdeeld is, vind ik dat mooier dan wanneer je vetrollen hebt, een een buikje en eerder vadsig eruit ziet.
Hahaha, grappig. Ik had laatst ook zoiets, viel bijna van m'n stoel van verbazing. Het ging dan niet zozeer over gewicht/dik zijn, maar wel over putjes/rolletjes etc.

Ik ben over het algemeen best tevreden met mijn lichaam, heb een peer vorm, mooie slanke taille, weinig buik, kleine borsten (maar ze zijn er wel), mooie kont en wat minder mooie heupen en benen.

Nou ja goed, ik had een aantal jurkjes besteld via internet. Een aantal vond ik mezelf echt super mooi staan. Het benadrukte mijn goede punten en de slechte zag je bijna niet, ideaal!

Nou was er ook 1 jurkje bij die ik direct toen ik hem aanpaste, dacht: oh wat een verschrikking! Hij benadrukte alles wat ik niet mooi vind. Het was ook van zo'n stof waar je alles doorheen ziet. Zo zag je bijv. mijn navel, maar ook de oneffenheden op mijn benen en de zadelzakken. Zelfs het kleine vetje wat ik wel op mijn buik heb zag je er doorheen. 1 groot drama dus.

Welke jurkje denk je dat manlief het mooiste bij mij vond? Juist ja...die vreselijke! Ik snap er echt niks van. (de overige vond hij overigens ook wel mooi, maar niet zo mooi als die).

Ik vind overigens slanke vrouwen mooi, maar ook volle. Het is een beetje afhankelijk van de combinatie lichaamsvorm/kleding/uitstraling. Zo vind ik Caro ook heel mooi, maar ja, ze heeft het natuurlijk wel allemaal op de juiste plekken zitten. Als alles bij haar buik zat, dan vind ik het echt stukken minder mooi. Wanneer zij afvalt vind ik haar nog steeds mooi.

Slank en 'vormloos' kan ik soms ook heel mooi vinden, bijna alle kleren zitten je dan mooi en vaak vind ik dat soort meisjes er ook heel lief uitzien. Maar goed dat is dan weer die combi van vorm/kleding/uitstraling.

Alleen graatmager vind ik niet mooi.
Oh en de droomfysiek van secondhandsuus vind ik juist helemaal niet mooi.

Ik hou van allerlei vormen bij vrouwen, maar niet van gespierd
quote:carenza schreef op 18 mei 2012 @ 09:51:

Caro E. is mooi, niet dik! Bij dik heb je overal overhangende vetrollen, die mis ik absoluut bij haar. Dik is een subjectief begrip, in de mode is maat 40 al dik, terwijl het gemiddelde in Ned. rond maat 42 zal liggen?

Sommige kledingmerken noemen maat 42 al XL . . . .

Een volle vrouw is idd veel zachter, knuffelbaarder dan zo'n bonestaak! Daar zit niets vrouwlijks aan . . . . . . Ribben tellen is toch niet sexy????

Ik ken genoeg slanke vrouwen waarvan de ribben niet te tellen zijn hoor. Ik ken eigenlijk geen vrouwen met maat 36/38 waarvan de ribben te tellen zijn, ze zijn slank, maar niet graatmager.

Ik vind dik zijn overigens niet helemaal een subjectief begrip, bij de meeste mensen (tenzij ze veel sporten of weet ik veel wat), kun je gewoon zeggen dat ze met een BMI boven de 25 vol/dik/dikker zijn. Of je daar een negatief of positief label aan wil hangen, dat is subjectief.
quote:secondhandsuus schreef op 18 mei 2012 @ 08:49:

[...]

Dat is het ook. Iedereen heeft een andere smaak. Gelukkig maar.

En ik denk dat het ergens ingebouwd is dat we niet "tevreden" zijn met onszelf, want dan haddden we geen partner meer nodig toch? Iemand moet die 20 centimeter extra toch leveren?
quote:sjors03 schreef op 18 mei 2012 @ 09:50:

[...]

Mijn vriendin als in mijn partner, dus ja, eigenlijk is het me wel een 'worst' wat zij vindt. En ik heb al een paar keer, misschien te omfloerst, gezegd dat ik (volgens vriendin) een vergelijkbaar figuur als Caro E. heb. Dus nee, bang om dik te worden niet, ik ben het al. Met putten en dingen. Die mij dus storen en die zij niet ziet. En ik wilde weten waarom.

Ergo, die details storen mij omdat het (ook) mijn details zijn.Ah, sorry. Ik was zo heteronormatief om er vannuit te gaan dat het een platonische vriendin betrof.
quote:ThunderassMan schreef op 18 mei 2012 @ 10:08:

[...]

Iemand moet die 20 centimeter extra toch leveren?

Nee.
quote:ThunderassMan schreef op 18 mei 2012 @ 10:08:

[...]

Iemand moet die 20 centimeter extra toch leveren?

Ja, eigenlijk wel. Voor mij geldt dat wel ja...

Als je al dat werk zelf zou moeten doen, pfffff
quote:Missprincesa schreef op 18 mei 2012 @ 10:03:

Oh en de droomfysiek van secondhandsuus vind ik juist helemaal niet mooi.

Ik hou van allerlei vormen bij vrouwen, maar niet van gespierd Niet? Niet? Echt niet?

Een volle vrouw is idd veel zachter, knuffelbaarder dan zo'n bonestaak! Daar zit niets vrouwlijks aan . . . . . . Ribben tellen is toch niet sexy????Nou ja, de andere kant op vind ik ook belachelijk. Iemand die heel dunis kan net zo goed sexy zijn. Mijn punt is dat het toch gewoon ok is om verschillende vormen sexy te vinden.
quote:doeidoeidoei schreef op 18 mei 2012 @ 10:16:

[...]

Ah, sorry. Ik was zo heteronormatief om er vannuit te gaan dat het een platonische vriendin betrof.

Ken beuren.

Het zal me idd wel een worst wezen wat familie of vriendinnen vinden.
Zo, maar nu ga ik echt werken aan mijn droomfysiek!

Spieren kweken in de spierfabriek!
quote:secondhandsuus schreef op 18 mei 2012 @ 10:19:

Zo, maar nu ga ik echt werken aan mijn droomfysiek!

Spieren kweken in de spierfabriek!Good for you!
Ik vind dit eigenlijk net zo'n discussie als 'mijn vriendins lievelingskleur is oranje, de mijne paars, ik snap het niet!'
quote:NouEvenNiet schreef op 18 mei 2012 @ 10:25:

Ik vind dit eigenlijk net zo'n discussie als 'mijn vriendins lievelingskleur is oranje, de mijne paars, ik snap het niet!'Dat mag. Alleen heeft niemamd mij nu nog definitief kunnen vertellen waarik ik die pokkeputten wel zie en zij niet

Wat ik me altijd afvraag (in het algemeen, niet specifiek een vraag aan jou) is waarom vrouwen onderling zo ontzettend lelijk doen over elkaars lijven.

Daar snap ik niks van.

Ik ken zo veel mooie, sexy vrouwen. De een wat steviger dan de ander, sommigen heel dun en anderen ronduit dik, en daar zitten plaatjes bij, in alle soorten en maten dus. En van al die vormen zijn er een heleboel bij die ik graag in mijn armen houd.

Dat gekat en gekift op afmetingen van lijven, ik kan daar met mijn pet niet bij.
O, dat kan ik je wel vertellen hoor. Jij ziet details omdat je er zelf last van hebt, jij hebt ervaren dat het schuurt of zeer doet of in de weg zit. Zij heeft al die negatieve associaties niet.

Ik heb veel model getekend. Laatst een model met ernstige rode uitslag op haar benen. Dat zie ik dan wel, maar omdat ik er niet aan denk dat het misschien pijn doet, kijk ik er ook weer langs en zie ik de houding en de kracht en de zachtheid enz. Prachtig model was het.

Mijn lievelingsmodel van lang geleden had een enorme kont en buik. Beste model ooit, heel gracieus en toch wat om naar te kijken.
quote:eleonora schreef op 18 mei 2012 @ 10:28:

[...]

Dat gekat en gekift op afmetingen van lijven, ik kan daar met mijn pet niet bij.Ach en als het dat niet is dan is het wel de kleur van je huid of je haar of je kleding of je nepborsten of....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven