heul goed restaurant
vrijdag 18 mei 2012 om 12:52
Vanwege een ziekte heb ik op het moment een heel streng dieet. Over een poosje mag ik weer alles eten en dan wil ik graag een keer (of meerdere) uit eten gaan naar een heel goed restaurant. Prijs en afstand maakt even niet uit, als het maar heel lekker eten is!
Wat raad je me aan?
ps. en ook omdat het gewoon leuk is ervaringen over restaurants te delen
Wat raad je me aan?
ps. en ook omdat het gewoon leuk is ervaringen over restaurants te delen
vrijdag 18 mei 2012 om 13:51
Restaurant Pieter Bruegel in Hilvarenbeek. Heb je gegarandeerd een geweldige avond, lekker eten en de meest fantastische wijnen.
http://www.pieterbruegel.nl/hoofdadh2.htm
http://www.pieterbruegel.nl/hoofdadh2.htm
You know how I know? Because I reeaally think so!
vrijdag 18 mei 2012 om 13:55
vrijdag 18 mei 2012 om 13:59
quote:Olijfje_ schreef op 18 mei 2012 @ 13:40:
De Slangevegt in Breukelen (?), kan ook durrepie er naast zijn. Prachtige locatie ook!
Ik heb daar 2 weken terug gegeten en ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen.
De prijs-kwaliteit verhouding was wat mij betreft zoek.
Kleine porties voor heeel veeel geld.
Paar jaar terug heb ik er ook gegeten en toen was het wel erg goed.
Wellicht had de kok een off-day?
De Slangevegt in Breukelen (?), kan ook durrepie er naast zijn. Prachtige locatie ook!
Ik heb daar 2 weken terug gegeten en ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen.
De prijs-kwaliteit verhouding was wat mij betreft zoek.
Kleine porties voor heeel veeel geld.
Paar jaar terug heb ik er ook gegeten en toen was het wel erg goed.
Wellicht had de kok een off-day?
vrijdag 18 mei 2012 om 14:05
quote:eleonora schreef op 18 mei 2012 @ 13:15:
Sterkte met je dieet!
Kom naar De Gaffel, in Valthe!
Lekker een nachtje (goedkoop) logeren in een B&B daar in de buurt en dan culinair genieten zonder ster maar tóch wérelds heerlijk en ontzettend leuk, knus, gemoedelijk en onvergetelijk.
Afgelopen zomer daar gegeten, heel lekker en bijzonder.
Tip: sluit af met een glaasje Friese whisky!
Sterkte met je dieet!
Kom naar De Gaffel, in Valthe!
Lekker een nachtje (goedkoop) logeren in een B&B daar in de buurt en dan culinair genieten zonder ster maar tóch wérelds heerlijk en ontzettend leuk, knus, gemoedelijk en onvergetelijk.
Afgelopen zomer daar gegeten, heel lekker en bijzonder.
Tip: sluit af met een glaasje Friese whisky!
vrijdag 18 mei 2012 om 14:13
quote:truffelmaffia schreef op 18 mei 2012 @ 13:57:
[...]
Dat is toch het domste wat je als restaurant(eigenaar) kan doen?
Ik weet niet meer om welk restaurant het ging, maar ik las een keer een interview van een kok die een of twee jaar een ster had gehad en hem daarna ook geweigerd heeft. Hij werd er doodongelukkig van. Veel van zijn vaste (dorps)gasten kwamen niet meer terug, omdat ze dachten dat het nu te chique was. De gewone, plaatselijke specialiteiten kon hij niet meer op de kaart zetten want 'dat hoort niet bij een Michelinster'. Je moet vlees van dít rund, wijn uit dát land, want dat verwachten mensen.
Ik vond het een mooi artikel en kon heel goed begrijpen dat hij zónder ster een betere kok/restaurant was!
[...]
Dat is toch het domste wat je als restaurant(eigenaar) kan doen?
Ik weet niet meer om welk restaurant het ging, maar ik las een keer een interview van een kok die een of twee jaar een ster had gehad en hem daarna ook geweigerd heeft. Hij werd er doodongelukkig van. Veel van zijn vaste (dorps)gasten kwamen niet meer terug, omdat ze dachten dat het nu te chique was. De gewone, plaatselijke specialiteiten kon hij niet meer op de kaart zetten want 'dat hoort niet bij een Michelinster'. Je moet vlees van dít rund, wijn uit dát land, want dat verwachten mensen.
Ik vond het een mooi artikel en kon heel goed begrijpen dat hij zónder ster een betere kok/restaurant was!
vrijdag 18 mei 2012 om 14:27
De uitleg is al gegeven. Spijker op zijn kop. Als je een ster hebt, krijg je er een hoop gedoe bij en daar hadden ze geen trek in.
Bovendien wordt in deze regio de drempel voor de omgeving te hoog.
En als klap op de vuurpijl hoort bij een ster een bepaald prijsniveau en dat gaat ten koste van een grote groep klanten.
Bovendien wordt in deze regio de drempel voor de omgeving te hoog.
En als klap op de vuurpijl hoort bij een ster een bepaald prijsniveau en dat gaat ten koste van een grote groep klanten.
vrijdag 18 mei 2012 om 14:34
Laatst hebben wij met familie het spiezenmenu gegeten bij De Poort Van Brabant in Hapert. Goede kwaliteit, vriendelijke en vlotte bediening, wat mij betreft een aanrader!
http://www.eet.nu/hapert/poort-van-brabant
http://www.eet.nu/hapert/poort-van-brabant
vrijdag 18 mei 2012 om 14:40
quote:rosanna08 schreef op 18 mei 2012 @ 14:37:
als ik nou echt geld over heb, zou ik dit graag een keer willen uitproberen
the fat duckOMG.... zit nu te kwijlen... Kon me tot nu toe beheersen om de andere sites te bekijken en weet nu dat het beter is als ik het daarbij laat... (had ik maar meer geld.....!!)
als ik nou echt geld over heb, zou ik dit graag een keer willen uitproberen
the fat duckOMG.... zit nu te kwijlen... Kon me tot nu toe beheersen om de andere sites te bekijken en weet nu dat het beter is als ik het daarbij laat... (had ik maar meer geld.....!!)
vrijdag 18 mei 2012 om 14:47
quote:Kastanjez schreef op 18 mei 2012 @ 14:40:
[...]
OMG.... zit nu te kwijlen... Kon me tot nu toe beheersen om de andere sites te bekijken en weet nu dat het beter is als ik het daarbij laat... (had ik maar meer geld.....!!) bij een van de series van Masterchef Australia waren ze bij hem en moesten de kandidaten 4 gerechten van hem maken. Echt, zoooo ongelofelijk mooi!
[...]
OMG.... zit nu te kwijlen... Kon me tot nu toe beheersen om de andere sites te bekijken en weet nu dat het beter is als ik het daarbij laat... (had ik maar meer geld.....!!) bij een van de series van Masterchef Australia waren ze bij hem en moesten de kandidaten 4 gerechten van hem maken. Echt, zoooo ongelofelijk mooi!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best