Gezondheid alle pijlers

Stomen

14-05-2012 21:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit hier met een neus die helemaal dicht zit. En niks zo vervelend om te willen gaan slapen en verplicht door je mond te moeten ademen. Nou wilde ik even lekker gaan stomen, maar ik heb geen Viks o.i.d. in huis. Werkt stomen ook zonder dat je iets in het water gooit? Of is er iets anders wat ik heel toevallig in huis zou kunnen hebben, waarmee je ook kan stomen?

Mijn neus zal blij zijn met wat tips!
Zout?
Stomen zonder spul werkt het beste.
Pas geleden heb ik gelezen dat er juist niets door het water hoeft. Dus gewoon warm water (niet kokend) en dan handdoek over je hoofd en stomen maar.
En een ui naast je bed.
kamille

Of gewoon niets, het gaat om de stoom/warmte, niet om wat er in zit volgens mij
Al die middeltjes geven je weliswaar het gevoel dat je neus meer open gaat, maar enkel water heeft hetzelfde effect.

Met zout stomen is onzinnig Anouar, dat zout komt dan je neus niet in. Of bedoel je misschien druppelen met een zoutoplossing? Want dat werkt ook. Beterschap TO.
Misschien nog een potje thijm staan of een zakje kamillethee ergens? Kunnen apart of samen erin. En anders gewoon alleen stoom is ook lekker.
Vroeger maakten we trouwens altijd zelf druppels om een verstopte neus open te krijgen en zo doe ik het nog steeds: water koken, beetje zout erin oplossen (half theelepeltje of zo, het moet niet TE zout zijn ), afkoelen tot lauw water, hoofd achterover en wat druppels in ieder neusgat. werkt (bijna) altijd!
Waterkoker staat aan! Zal wel even laten weten of het nou inderdaad geholpen heeft. Ook bedankt voor de tip over die druppels, is wel fijn voor overdag.
Heel warm douchen en dan koud naspoelen, daar schrikt je lichaam van en je neus staat dan gelijk wagewijd open.
Kamille idd of eucalyptus!
Heeft enigszins geholpen, maar voor mijn gevoel toch wel iets minder dan Viks. Kan denk ik in ieder geval wel gaan slapen, morgen dan maar even langs de drogist.
Ui open snijden en naast je bed leggen.

Is bij mij het enige wat werkt bij een dichte neus 's nachts.
quote:kazuka schreef op 14 mei 2012 @ 21:45:

Hallo allemaal,

Ik zit hier met een neus die helemaal dicht zit. En niks zo vervelend om te willen gaan slapen en verplicht door je mond te moeten ademen. Nou wilde ik even lekker gaan stomen, maar ik heb geen Viks o.i.d. in huis. Werkt stomen ook zonder dat je iets in het water gooit? Of is er iets anders wat ik heel toevallig in huis zou kunnen hebben, waarmee je ook kan stomen?

Mijn neus zal blij zijn met wat tips!

Ik vind stomen boven een bak heet water niks. Dus ik douche dan 2-3 x per dag heel heet, straal in mijn nek.

Na een paar minuten 1 neusgat dichtdrukken en snuiten, wisselen en dat steeds om de paar minuten herhalen.

Voor de nacht een doorgesneden ui naast je bed
Je bent zelf een theepot
quote:djdana86 schreef op 14 mei 2012 @ 22:15:

Kamille idd of eucalyptus!

sluit ik me ook helemaal bij aan!

Voornamelijk eucalyptus, dat maakt de luchtwegen open!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven