Werk & Studie alle pijlers

Rechtsgeleerdheid

19-05-2012 14:11 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik lees al een tijdje mee, maar ben sinds vandaag 'officieel' nieuw op het forum.

Vol enthousiasme begin ik binnenkort aan de bachelor rechtsgeleerdheid. Nu wil ik daarvoor ook graag op vakantie. Daarnaast ga ik bij een vereniging en op een nieuwe teamsport. Gaat allemaal geld in zitten natuurlijk.

In mijn administratie ben ik helemaal vergeten het boekengeld mee te nemen.. en ben nu bang dat ik niet meer op vakantie kan..

Ga het ook navragen aan de universiteit, maar ik vroeg mij af of iemand hier weet hoeveel geld je aan de boeken in het eerste jaar kwijt bent? En zijn ze makkelijk tweedehands verkrijgbaar?

Maakt dat een groot verschil uit?

Any tips zijn welkom
Omdat er van veel studieboeken jaarlijks nieuwe drukken uit komen. Met een tweedehands boek van vorig jaar, heb je dan dus geen up to date-boek.
quote:astrape schreef op 19 mei 2012 @ 21:50:

Omdat er van veel studieboeken jaarlijks nieuwe drukken uit komen. Met een tweedehands boek van vorig jaar, heb je dan dus geen up to date-boek.

Jammer is dat! Wel opvallend dat ik in dit topic prijzen van de ¤ 500 tot de ¤ 800 heb gehoord. Hoop stiekem dat het meer op het eerste neerkomt

Ik ben al van plan er twee dagen in de week naast te werken, maar heb ook best hoge vaste lasten enzo. Hoe doen jullie dat? Meer dan twee dagen werken? Woon al relatief goedkoop voor Amsterdam, dus verhuizen is nu ook geen optie
quote:astrape schreef op 19 mei 2012 @ 21:50:

Omdat er van veel studieboeken jaarlijks nieuwe drukken uit komen. Met een tweedehands boek van vorig jaar, heb je dan dus geen up to date-boek.Nee, dat snap ik. Maar je zegt: "tweedehands zou ik bij Rechten NOOIT doen". En die snap ik niet zo goed, want er zijn ook meer dan genoeg boeken die niet elk jaar een nieuwe druk krijgen en dus prima tweedehands te verkrijgen zijn. En vaak gaat het helemaal niet om hele grote ingrijpende veranderingen. Ik heb vaak genoeg gehad dat docenten aangaven dat de oude druk van het boek gebruikt kon worden, maar dat je voor die en die blz van dat en dat hoofdstuk zelf moest zorgen voor de juiste versie door van iemand te kopieren.
http://www.studeren.uva.nl/rechtsgeleer ... D5EFC80365
quote:lechatnoir schreef op 19 mei 2012 @ 22:25:

http://www.studeren.uva.nl/rechtsgeleer ... D5EFC80365

Haha! Geniaal! Ik heb die pagina eigenlijk al regelmatig bezocht in verband met collegegeld, en nooit zo op de rest gelet

Ontzettend genant..

Dan zijn we er uit bedankt voor alle tips dames!
als je zoveel kwijt bent aan boeken (lees: als je stufi ontvangt, in 2012 meer dan ca. 500 aan studiekosten) en je hebt dit jaar werk, dan kun je misschien een deel van je loonbelasting terugkrijgen door je hoge studiekosten. bonnetjes bewaren dus, en begin 2013 aangifte doen.
Dat is in theorie waar. In de praktijk moet je echter meer dan 500e kosten hebben (buiten collegegeld, dat telt niet mee als je stufi krijgt) en dan mag je alles boven die 500e aftrekken. Maar als je weinig verdient (onder ongever 7000 per jaar dacht ik) krijg je je belasting terug en valt er dus niks af te trekken. Zolang je stufi krijgt en weinig verdient, schiet je daar dus niet veel mee op.
Ik vind het wel apart dat een rechtenstudent wordt aangeraden boeken illegaal te kopieren....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven