Vlek in jurk

20-05-2012 14:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb gisteren een prachtige groen/blauwe jurk gekocht en heb hem gelijk aangetrokken naar een verjaardag. Nu zag ik toen ik gisteravond thuis kwam dat er een aantal vlekken in zitten. Ik denk dat dit vetvlekken/vlekken van eten zijn. De jurk is van chiffon (polyester) en ik heb hem gelijk gewassen in de hoop dat de vlekken er dan uit zouden gaan. Hij hangt nu te drogen, maar de vlekken piepen er toch weer doorheen.

Ik hoop eigenlijk dat iemand hier weet hoe ik het beste met deze vlekken om kan gaan, want ik zou het zonde vinden als ik de jurk na 1 keer dragen in de prullenbak kan mikken.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Ossengal erop, even in laten trekken en dan opnieuw wassen

Als het er dan nog niet uit is, shout erop, in laten trekken en opnieuw wassen.

En dat blijven herhalen tot de vlekken eruit zijn. Helpt bij mij altijd
Dasty. De vlekken inspuiten en wassen en dan zijn ze zeker weg.
de vlekken insmeren met afwasmiddel en daarna gewoon wassen, werkt echt als een tierelier!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 20 mei 2012 @ 14:18:

de vlekken insmeren met afwasmiddel en daarna gewoon wassen, werkt echt als een tierelier!Wat Rosanna zegt dus.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Heel erg bedankt voor de reacties, ga gelijk beginnen met de afwasmiddel en als dat niet werkt ga ik met de rest van de tips aan de slag ;-)!
afwasmiddel is een ontvetter. Dat zou moeten lukken.
Als laatste redmiddel gebruik ik altijd blue wonder. Het kan je kleding verstieren, maar het kan ook wonderen verrichten.

Als er na de pogingen met afwasmiddel en shout nog vlekken in zitten kan je dat ook altijd nog proberen. Het heeft van mij al meerdere malen geholpen op momenten dat ik dacht dat ik nu toch echt afscheid moest nemen van een kledingstuk.
Dreft!
Vlek inzepen met ossegalzeep, dan In de week met heet water met vanish of biotex. Daarna wassen zo heet als volgens t label kan.
Ik ben een fan van ossengalzeep, maar probeer het eerst uit op een plek die je niet ziet. Met ossengalzeep kun je heel goed de vlek wegkrijgen, maar ook de kleur bij kleding die niet kleurecht is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven