Betaalbare wasmachine

15-05-2012 13:55 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
die zoek ik dus

Mijn ouwe trouwe wasmachine is niet meer. Kapot, niet te maken

Het liefst wil ik een nieuwe, geen zin om de oude trap af te sjouwen en de nieuwe trap op.

Wie o wie heeft er de goude tip?

Welke hebben jullie, hoe lang en was 'ie t geld waard.

Omdat ik niet echt zwem in het geld (zeg maar echt niet) is het max haalbare bedrag rond de 400 euro
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Ik vind 1000 rpm echt te weinig. Als je geen droger hebt moet het dan nog best lang hangen aan je drooghek. Heb zelf 1400, vind ik geweldig.

Heb trouwens nu ook een Miele. geweldige dingen.

Als je tweedehands koopt, kijk dan even of de trommel is vastgezet voor transport. Als je dit niet doet heb je kans dat ie niet heel aankomt en dat zou zonde zijn. Dan heb je nog niks.
Je kan trouwens beter een tweede hands van een goed merk kopen dan een nieuwe goedkope. Die goedkope zijn echt niet goed. Ze gaan vaak dansen door de ruimte. Mijn broertje had ook een goedkope en die moesten tijdens het centrifugeren op de machine zitten anders stond dat ding opeens een meter verder.
Wat je ook koopt géén Indesit (lees In-de-shit)

Wij hebben er 2 gehad, beide na 3jr helemaal 'op'.

De laatste is zelfs in brand gevlogen *thank god dat we thuis waren*

Mijn ouders hebben er ook 1 gehad, die heeft het na 5jr 'trouwe dienst* begeven.

De buren hadden toevallig ook dezelfde als wij (wonen daar net 2jr) kwamen we er achter en daar heeft de service dienst van alles al aan moeten doen van compleet nieuwe trommel etc.

Voordeel van de indeshit vond ik:

-goedkoop

-redelijk grote vulopening

-was kwam er aardig schoon uit

Nadeel vond ik:

-Wasmachine liep vanuit de berging naar de woonkamer toe tijdens het centifugeren. Al had ik er een berg bakstenen op liggen dat maakte niet uit, de ondergrond was prima volgens de monteurs (ja ook bij ons zijn die met regelmaat langgekomen).

-Heel hard geluid zowel wassen als centifugeren.

-Knopjes zijn ook een ramp, na een poos drukken ze niet meer goed in

Dit waren mijn eerste 2 wasmachines en ik dacht dat het zo hoorde maar nu heb ik de Samsung WF1704YSW Eco Bubble wasmachine ook via Wehkamp voor 459 euro (afgeprijst, was eers 529 euro) en damn wat heb ik mij al die jaren aangedaan!

Deze is zooo stil, erg zuinig in gebruik, blijft op zn plek staan (!!) en wast superfijn en heel schoon.

Ik heb deze nu een jaar en ik ben helemaal tevreden.

De langer termijn zal het uitwijzen natuurlijk over de levensduur.

Maar de monteurs van Wehkamp (teminste die huren ook een bedrijf in) waren helemaal blij met mijn keuze haha, ze zeiden: We hebben het liefst een Samsung of een Miele, daar zijn gewoon het minste problemen mee en hebben goede service maar als we dan moeten kiezen dan het allerliefst een Samsung, want die is lichter dan de Miele en voor ons dus draagbaarder (moeten vaak naar de 1e etage natuurlijk).

Maar ook de service van Wehkamp vind ik een aanrader

Hier was inderdaad ook een must van minimaal 6kg aan lader (liefst 7kg), een voorlader, minimaal 1400 toeren (heb ook geen droger) en ik wilde graag kunnen zien hoelang het nog zou duren.

Deze wasmachine schakelt zich trouwens ook zelf uit na een 3 tal piepjes (zijn geen indringende piepjes en je kan ze ook uitzetten)als de was klaar is.

Maar anders inderdaad even bij de kringloop kijken of bij een zaakje die ook 2e hands witgoed verkoopt (zit er bij ons in de stad toevallig ook 1) en die levert met garantie en service.

Succes met zoeken!!
quote:chyou schreef op 15 mei 2012 @ 14:32:

[...]

Echt? Mijn wasmachine is van dat merk en ik heb er geen problemen mee!

Ohh haha mijn reactie had ik al geplaatst toen ik dit las.

Ja zowel uit eigen ervaring als van mensen in mijn omgeving hoor ik dus slechte verhalen en van de monteurs zelf.

Tja (niet) vaak wassen, wij wassen ong. 4 wassen in de week. Soms 1 minder, soms 2 meer. Tuurlijk zal die van ons dan sneller versleten zijn dan iemand die 1x per week 1 wasje wast, maar goed wasmachines zijn er in mijn ogen voor gemaakt om te wassen (en dit moeten ze dus ook doen ) en oh wij zijn met 2 volwassenen, 1 kind en 2 katten (ja ook die hebben vuile was )
quote:thasmo schreef op 16 mei 2012 @ 13:07:

Wat je ook koopt géén Indesit (lees In-de-shit)

[...]

Nadeel vond ik:

-Wasmachine liep vanuit de berging naar de woonkamer toe tijdens het centifugeren. Al had ik er een berg bakstenen op liggen dat maakte niet uit, de ondergrond was prima volgens de monteurs (ja ook bij ons zijn die met regelmaat langgekomen).

Deze is zooo stil, erg zuinig in gebruik, blijft op zn plek staan (!!) en wast superfijn en heel schoon.

Ik heb deze nu een jaar en ik ben helemaal tevreden.

De langer termijn zal het uitwijzen natuurlijk over de levensduur.

[...]

Hoefde je in ieder geval niet (steeds) naar de berging toe om te kijken of de was al was afgelopen.

Ikzelf trouwens was, eerder vergeten te vermelden, met een Miele wasmachine die van mijn wijlen oma geweest is. Het is een bovenlader en zeker al zo'n 15 jaar oud en doet het nog altijd meer dan uitstekend.

Verder heb je trouwens in nogal wat steden en grote plaatsen winkels die nieuwe witgoed verkopen voor lage prijzen omdat er een beetje transportschade aan is. (verf, deukje etc.) In Nijmegen heet het de Witgoedmarkt.

In ieder geval succes verder en laat weten wat het geworden is.

ik heb een Bosch wasmaschine, 5kg en 1200 toeren,die ik in 2005 voor 450 euro, bij de mediamarkt had gekocht.Ik draai minstens 6 wassen per week,ik heb hem nu 7 jaar en heb er nog nooit wat mee gehad.mocht deze wasmachine het ooit begeven, dan komt er weer een bosch.
Ik zou voor een tweedehands Miele gaan en idd vanaf 1200 of nog beter 1400 toeren. Miele gaat wel 20-25 jaar mee! Zonde om een goedkoop modelletje te kopen, dan ben je op den duur veel meer geld kwijt. En Marktplaats staat er vol mee!
Ik heb een Zanussi, nu 5 jaar oud. Was niet duur en doet het prima. Al draai ik niet heel veel wasjes, ongeveer 2x per week

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven