December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Ja dat vond ik ook heel bijzonder! Met donormelk, maar ook van de draagmoeder. Knap dat ze daarvoor kiezen. Is niet de makkelijkste weg. Het dragen vond ik wel heel erg bij die man passen trouwens. Geld of niet, het klopte gewoon bij hem. Wel mooi

Wat heerlijk dat jullie gezwommen hebben! En dat waterballet komt vanzelf denk ik wel. Zo'n zwembad is natuurlijk nogal wat voor een kleine. Schaap heeft de eerste keer ook maar alles over zich heen laten komen. Je hebt nu ongetwijfeld wel de tijd om eens grondig het huis onder handen te nemen
Dat viel tegen.. Ze heeft een uurtje geslapen. Ach, in dat uurtje ben ik een flink eind gekomen nu ligt ze heerlijk op haar buik haar speelkleed te ontdekken. Wat heb ik toch een heerlijk kind!
Goedemorgen Schaap, dat klinkt echt als een horrornacht. Wel fijn dat je nog even 3 uur hebt kunnen pakken vanmorgen.

Ja, gooien is hier het nieuwe rollen! En... Rougefils heeft de gezichten van mij, vriend en kat ontdekt en wil die continu betasten. Nou dat 's middags veel slapen was tijdelijk. Het is nu een drama overdag met em. Slapen: nee bedankt. 45 minuten, hooguit. Hij kan zich slecht vermaken. Heb ik em even bij mij, dat is maar even goed (dan wil hij er weer van door), dus dan leg ik hem weer ergens anders en 3 minuten later kan ik hem weer pakken omdat hij klaar is.

Maar gelukkig is dat niet 's nachts...

Veel plezier met je high tea!

Lelie, hahaha zwemmen is ook indrukwekkend. Wij zijn nog niet geweest. Wie weet binnenkort. En ik geloof graag dat ze moe is: al die nieuwe indrukken!

Rhona, aha de 6e ziekte. Nou die kan je mooi wegstrepen dan! Beterschap voor Chloé, hoop dat ze er snel weer boven op is..

Ha Mijn, wat fijn dat Minimijn weer uit haar sprong is. Ze zat in haar 4 maanden sprong. Schaapje en Rougefils zitten in de 6 maanden sprong, hoewel ze 5,5 maand zijn...

Maar Mims, hebben jullie niets door gehad? Heeft ze nergens last van gehad?
De nachten nog van sommigen... Oef. Dan mag ik echt blij zijn met onze nachten! Muba krijgt tussen 19.00 en 20.30 nu meestal zijn laatste fles en slaapt dan door tot of 05.30 (speentje erin en hij slaapt weer verder tot 06.30) of zonder een keer wakker te worden meteen door tot 07.00. Dat is nu iig alleen ruime week zo. Sinds Muba weer beter is gaat het eigenlijk fantastisch. Al zit ik wel mijn hart vast te houden voor die volgende sprong die op de agenda staat. Maar het kan vast nooit zo erg en dramatisch worden als die vier maanden sprong hier... Man man man.

Muba heeft vanmiddag voor het eerst een broodkorsten gegeten! Zat er lekker op te sabbelen.

En al weer een kleintje met een tandje! Rouge, volgens mij merk je niet altijd iets van doorkomende tandjes. Ik heb nooit iets aan Luba gemerkt toen ze doorkwamen, terwijl ik er wel op lette (hij was nl al 9 maanden toen de eerste kwam, dus ik zat al op ze te wachten).

Poeh. Ik heb vrijdag een mri, heb sinds bijna vier maanden geleden zo nu en dan een vreemde sensatie in mijn benen. Geen pijn, absoluut niet, maar een heel gek gevoel. Op een geeven moment bouwde zich dat op in frequentie en intensiteit en toen kwam er ook spierslapte bij, door mijn benen zakken. Toen eerst met mijn fysio overlegt, daarna huisarts, die me we doorstuurde naar de neuroloog. Nu heb ik vrijdag de scan. Zie er wel een beetje tegenop. Het was namelijk de afgelopen tien dagen weer wat minder, maar vandaag weer veel aanwezig.

Trouwens dat verhaal van dat labeltje schaap! Ik zou me ook wild schrikken!

Rouge en lelie, hoe was jullie date? Misschien heb ik er een beetje overheen gelezen?

Heb het zo druk de laatste tijd. Met van alles en nog wat. En man, voornamelijk is dat het draaiende houden van huishouden en gezin. Echt geen haar op mijn hoofd die nog denkt aan een derde kindje. Dat gevoel wordt steedds sterker. Hoewel emotioneel wel jammer, want het leek me zo leuk. Maar t is niks voor mij.
Arghhhh even mijn frustratie over mijn schoonouders uiten hoor!!! Zitten we lekker te highteaen, neem ik een hap chocomouse met schaap op schoot, is me minstens 6x geroepen: "ah, doe ook eens wat mouse op zijn tongetje!". Zijn ze helemaal gek geworden??!?!?!? De eerste 5x heb ik genegeerd (kon ook gewoon niet geloven dat ze dit zeiden), maar uiteindelijk heb ik maar iets gezegd in de trant van "absoluut niet, over een paar weken eerst maar eens een stukje groente". Wel met een glimlach, maar van binnen kookte ik lichtelijk over........ Ben ik nou zo'n miereneuker dat ik dit niet normaal vind? Oh ik kan me er nog druk om maken! Het zijn verdorie wel de mensen die 1x per week op schaap passen! Dit is na dat hele labelgebeuren niet echt bevorderlijk voor mijn gemoedsrust kan ik je vertellen Moeilijk doen over het feit dat ik mijn kind niet vaccineer, maar wel met 5 maanden chocomouse voeren? Noem me alternatief maar dat gaat er bij mij gewoon niet in! En het is notabene helemaal nérgens goed voor, behalve voor hun eigen plezier......

Luaska, je bent er nog Maar die scan.. Bah.... Geen leuk bericht.... Hopelijk kunnen ze niets (ernstigs) vinden. Dat het nu alweer minder wordt is wel een goed bericht gelukkig!

En ergens ook wel fijn toch, dat je gevoel dat er geen derde moet/hoeft te komen. Zat je niet ook ooit te denken aan misschien meer? Ik vind het ergens geruststellend om te lezen dat dat gevoel dus zo duidelijk spreekt. Ik roep altijd dat ik veel kinderen wil, maar soms vraag ik me af of ik dan niet doorschiet, of dat dat een soort oerdrift is die ik niet onder controle heb. Als ik jou zo lees denk ik dat ik me daar niet druk om hoef te maken. Zolang beide ouders maar op 1 lijn zitten, dat lijkt me dan wel weer handig

Rouge, gezichten zijn hier ook favoriet! Ik mag geregeld op zijn duim sabbelen, de schat
Aaij luas, die scan kinkt inderdaad spannend. Ik hoop inderdaad dat ze niets (ernstigs) vinden. Volgens mij heb jij ook het "zie je nou wel, de klachten nemen al af dus hoef ik geen enge praktijken te ondergaan" syndroom.

De date met rouge (en rougefils) vond ik erg leuk! Zeker voor herhaling vatbaar!

Oh schaap! Wat een ....grrr.... Schoonmoeder! Ik word hier zelfs boos! Moet je na gaan! Hier ook zo'n schoonmoeder die het maar overdreven vindt dat leliebabybolletje alleen nog bv krijgt. "ja, maar vroeger..." blegh! Kom hier maar klagen hoor. Ik begrijp je volkomen!

Ik ga m'n kind in bad en naar bed doen... Later meer!
Nou Schaap, hier ook hoor. Vorige week zondag toen we een ijsje aten: Aaah, mag hij geen likje? Wat? Dat wij die zooi eten, oké, maar een baby van 5 maanden?

Of: aah, doe je geen snufje zout in de groente (of een schepje suiker)? Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat er toch om dat een baby smaken leert kennen en dat je het niet 'opleukt' met zout en suiker.

Bovendien gebruik ik zelf alleen zout voor mijn eitje... Voor de rest doe ik niet eens zout in mijn eten.

Kortom, hier ook begrip.

Ai Luas, dat klinkt inderdaad spannend. Hoop dat er niets ergs aan de hand is!

Ook ik vond de date Lelie en Leliebabybolletje erg geslaagd en de baby's ook geloof ik! Ze hebben zich voorbeeldig gedragen!
ow schaap hier ook hoor, door mijn moeder en zusje....

ow krijgt ze nog geen spaghetti?? ow je broertjes aten al met de pot mee toen ze 4 maanden waren.....

dus ik:

ja en chloe niet....al helemaal niet zo met kruiden enzo....

lol

hier ook een heerlijk nachtpatroon....

eigenlijk al vanaf het moment dat ze thuis is gaat ze om ongeveer half 9 naar bed en geef ik der om 2300 nog een droomfles. en dan slaapt ze door tot ik der om 7 uur wakker maak of ze wordt zelf wakker om 8 uur ofzo.

die droomfles kan er trouwens binnenkort af, ben benieuwd hoe ze dan gaat slapen, want die fles drinkt ze nu amper uit...
Ik had vanmiddag trouwens de 1e knuffel van Rougefils te pakken. Ik bedoel dus dat hij bewust zijn armen om me heen deed en met zijn gezicht mijn gezicht knuffelde... Hmm leg ik dit goed uit?

Courgette vond hij op zich oké. Niet heel lekker, maar ook niet vies. Het ijsklontje was in ieder geval op. Morgen poging 2.

We hadden nogal wat asperges over, dus daar heb ik ook een prutje van gemaakt en ingevroren. Om volgende week te proberen!

Rhona, wat is een droomfles? Een fles die ze half slapend op drinkt?

Wij hebben die fles er sinds vorige week uit. Rougefils dronk zo weinig dat ik het wel eens wilde proberen. Hij slaapt van 19.30 tot 7.00..

Het is even wennen nu met de kortere slaapjes overdag.. Hoe gaat het nu met Chloé?

Ehm.. kunnen we niet bijna beginnen met een beetje spaghetti/witte rijst/brood korstje/aardappel?
Rouge, op borstvoeding.com staat een introductieschema. Misschien vind je het fijn om die er ook bij te houden? Kan vast ook in combinatie met pepsi

Klik hier voor de Nederlandse versie

Maar... Speciaal voor rouge:

Klik hier voor de Franse versie!

Je ziet, ik ben begonnen met het inlezen. (en ik denk dat de droomfles hetzelfde is als een droomvoeding. Al slapende voort er een voeding in laten lurken. Dit kan omdat het drinkreflex zo sterk is bij baby's)

Ik had vandaag trouwens een heel stom momentje. Leliebabybolletje had een lichte verhoging (toestoppen in warme kamer is niet nodig.. Oeps) en ze lag lekker tegen me aan... En in ene realiseerde me dat ik echt voor de rest van mijn leven voor dit kleine meisje zal zorgen....

....Dat ze echt 'van mij' is.... En dat ze dus echt niet opgehaald wordt, maar dat ze dus écht mijn dochter is.

Ahhh die lieve rougefils! Geniet er maar lekker van rouge! Dat hebben jullie heel erg verdiend!

Hmmm... Volgens mij gaan we een onrustig nachtje in. Ik hoor alweer gesputter boven. Even gluren...
Lelie, dat schema had ik inderdaad al eens bekeken. Ik word een beetje kriegelig van die man. Ja, bv is het beste, maar ik krijg een beetje het gevoel dat die man mij een verschrikkelijk slechte moeder vindt, omdat mijn bv niet goed op gang kwam en ik zo snel met de bv gestopt ben (idioot he? dat ik dat denk!).

Vlees en vis wil ik het 1e jaar skippen, vraag me niet waarom, maar vind het onzin om dat al te geven. We gaan lekker wat groente, fruit en aardappels ed. proberen het 1e jaar.

Dat soort gevoelens kunnen je overvallen he? Ik heb dat ook wel eens en heel soms vind ik het ook wel heel erg eng. Wat een verantwoordelijkheid!

Ja, het was een hele mooie knuffel vanmiddag. Ik moest huilen... Zo mooi vond ik dat.. (wat ben ik ook een watje geworden....)

Ik hoop dat je zo lekker kunt slapen, Lelie, en Leliebabybolletje ook..

En oh.. er staan ook wat recepten van mij op het privégedeelte..
de droomfles is inderdaad de fles die ze nog half slapend krijgt om 23.00, maar ze drinkt er bijna niets meer van. dus hij zou er volgens mij af kunnen. we hebben het vorige week al een keer geprobeerd, maar toen werd ze mooi 2 uur eerder wakker, dus we gaan hem afbouwen in een vakantie (over 2 weken), want dan haal ik overdag wel een slaapje in.

in principe krijgt Chloë alles te eten wat wij eten, minus de hoeveelheid kruiden, maar dus wel de groenten en de pasta enz.

@ lelie: ik herken dat gevoel wel. heel intens en soms zelfs een beetje verzwarend. maar het volgende moment ook weer ineens gelukkig makend.

haha rouge: lief he zo'n knuffel. ik vind je geen watje hoor
Het belooft een prachtige dag te worden!

Wat het weer betreft dan...

Rougefils is totaal van het legje.. Hij wil helemaal niets....... NIet spelen, niet bij me zitten/liggen, niet slapen, drinken ging nog net..

En nu???
Wat ben ik ook een muts... Ik gooi het er even uit hoor..

Hij lijkt te slapen.. Het is in ieder geval stil. Het begon best lekker vanmorgen tot mijn kat naar binnen wilde met een MUIS! Normaal gesproken schrik ik daar niet zo van, maar Rougefils lag op de grond te spelen, dus ik raakte een beetje in paniek. Daar ging het dus mis.... Door mijn reactie..

Dus ik ga nu aan de schoonmaak, dan kan Rougefils straks weer spelen, als hij wil..

En moeders moet niet in paniek raken.. Het is maar een muis...
Rouge, wat hééééérlijk van je knuffel met Rougefils

En wat balen van de muis! Snap wel dat je daar lichtelijk van in paniek raakt met Rougefils op de grond. Toen een van onze katten een paar weken terug een klein duifje in de woonkamer had achtergelaten voor ons wilde ik ook alles het liefst meteen steriliseren! En normaal ben ik helemaal niet zo strikt met hygiene. Maar dit ging me ineens net een tikkeltje te ver

Raar he Lelie, dat gevoel. Of nou ja... eigenlijk helemaal niet raar natuurlijk, maar zo voelt het wel, de realisatie dat je toch echt dé mama bent van een heel nieuw mensje, en dat altijd zal zijn. En dat dat nieuwe mensje jouw volledig vertrouwt in alles dat je doet. Meestal besef ik dat gewoonweg niet, maar soms komt er zo'n vlaag voorbij.... raarrrrrr!

Goh, jullie (schoon)ouders dus ook. Wat een verschrikking! MrSchaap vraagt zich inmiddels ook af hoe hij toch nog zo goed terecht is gekomen Heb het wel nog even gezegd tegen mijn schoonmoeder vanmorgen, maar ze beweerde dat het een grapje was en dat ze schaapje nooit iets anders zullen geven dan de fles (nu dan nog iig ). Ik vraag me af of het een grapje was, want ik werd wel heel erg aangemoedigd, maar als het nu maar duidelijk is dan zijn we heel ver denk ik. Rouge, goed dat je over dat zout begint. Ik heb al regelmatig de vraag gekregen waarom ik geen zout door de aardappels doe. Die kan ik dus ook wel weer gaan verwachten. Fantastisch...

Oh en Rouge, ik heb dat ook een beetje met die Kleintjes hoor. En ik geef gewoon bv! Op de website staan nuttige tips, dus ik lees er wel regelmatig. En heb lang zitten twijfelen om dat boek van hem te kopen ivm rapley.. maar gevoelsmatig heb ik het idee dat het allemaal een teveel 'moeten' is, op de een of andere manier. En dan klooi ik toch liever zelf wat geloof ik.

Wij zijn trouwens ook helemaal terug in de sprong. Ik denk dat ik die sprongetjes bij schaap een beetje ga herkennen. Afgezien van de nachten (was weer een succes vannacht ) vervalt schaapje ook weer in oudere handelingen. Hij is weer heel schokkerig en ongecontroleerd met zijn armpjes aan het zwaaien. Dat deed hij bij de vorige sprong ook viel me op, en zag het hem vanmorgen in de box weer doen. Hopelijk duurt deze sprong niet zo lang want ik heb gewoon geeeeeeeeeeeen zin meeeeeeeeeeeer in die slopende nachten....

Maar om positief te eindigen, vorige week hadden we een top-week wat nachten betreft
En... hij ligt dus alweer ruim een uur te slapen!

Herkenbaar Schaap, hier dus ook weer een soort van 'terugval'.

Hij was vanmorgen ook al eerder wakker (uur of 5), maar is weer in slaap gevallen, waarschijnlijk op zijn buik, want ik trof hem rond 7.00 op zijn buik aan het hoofdeind van het bed aan. Ik denk dat we hem maar moeten vastbinden, het gebeurt namelijk steeds vaker.

Volgens het boek duurt deze sprong nog 2,5 week Schaap, dat vind ik laaaang!!

Tja.. als je goede aardappels hebt, dan is zout niet nodig. Ik gooi ze vrijwel altijd in de oven met tijm, rozemarijn en paprikapoeder en op zijn tijd met knoflook, tijm en rozemarijn.

Hoop dat de nacht voor jullie weer beter is, Schaap.. Pfff Hier is het overdag een ramp, dat is nog altijd beter dan 's nachts..
Goedemorgen!

Lelieman is weer thuis! En als klap op de vuurpijl vroeg ie of ie haar wat optimel mocht laten proeven. Ehhh... Nee! Van mijn eigen lief had ik dit niet verwacht. Maar mijn punt is duidelijk.

Muizen in overvloed in jouw wijk, rouge! Van de week, bij mijn vriendin, had haar poes ook een muis meegebracht... Hier (gelukkig) geen paniek, maar dat komt denk ik omdat we hier in huis ook altijd muizen hebben. Hoewel ik ze nu al een tijd lang niet meer heb gehoord...

En misschien ben je nu dan wel een watje.. Maar dat maakt niets uit, want dan ben ik er ook 1

Kleintjes kan ik ook niet zo goed hebben hoor. Hij doet zich wel erg goed voor.. Alsof alles wat hij zegt waarheid is. Als ik tussen hem en Jort moet kiezen ga ik voor de volle 100% voor Jort

En over bijvoeding, ik denk dat ik net als Schaap lekker aan ga klooien. Ik moet nog maar zien hoe het gaat... Als ik hoor dat Cloë alles (welliswaar aangepast) eet, en nergens last van heeft... De enige allergie in onze families is die van hooikoorts. Dus voor dat soort dingen hoef ik het niet te doen.

Daarover gesproken, Schaap, hoe gaat het met je chocoladevrije dieet? Zie je al verbetering bij Schaapje?

En dan een hele domme vraag. Vanaf 6 maanden kun je beginnen met BIJvoeding geven, zeggen ze. Dus dat de melk hoofdvoeding blijft. En dan met een jaar eten ze met de pot mee. Heb je dan een deadline om ze in 6 maanden van melk naar volwaardige maaltijden toe te werken? Hoe doe je dat? Begin je rustig aan, net als Rouge nu, met een hapje op z'n tijd? Of moeten we straks direct 3 maal daags een maaltijd(je) voor haar lieve neusje neerzetten? 6 maanden klinkt in ene zo kort.

Vanmiddag mogen we weer naar het CB, misschien wel even een goede vraag.

- ik moet me ergens op en top op voorbereiden... Dan heb ik vertrouwen dat het goed komt. Zo ook met de bevalling, met de bv maar ook gewoon met werk bijvoorbeeld... Niet voorbereiden is ook geen optie.

Schaap, sterkte met je sprong. Ik las al dat ze steeds heftiger worden! De app zegt: "Ook zul je merken dat een sprongetje steeds intensiever wordt, ook voor jou! Je baby is steeds meer in staat heel veel van jou te ‘eisen’, en dat merk je. Aan het eind van het sprongetje is het heel normaal dat je je soms echt uitgeput voelt." ook kletsen met knuffels - zoeken van troost - komt naar voren. Schattig, want leliebabybolletje doet dat vaak na een dag kdv.

Ik ga nog wat doen, dan kunnen we vanmiddag genieten van het fijne weer
Lelie, wat fijn dat Lelieman weer thuis is!

Ik geef Rougefils 1x per dag een hapje groente/fruit. Ik vind het belangrijker dat hij andere smaken leert kennen dan dat hij zo snel mogelijk met de pot mee eet.

Ik denk dat ik met 6 maanden naar in de ochtend en middag ga en dan verder opbouw.

Voor de rest nog geen idee hoe ik dat ga doen. Ik denk dat ik even aanzie hoe Rougefils zich verder ontwikkelt.

Ik moet nog even kijken hoe ik het met een broodkorstje ga doen. We vermoeden tenslotte kma.

Slaapje heeft Rougefils goed gedaan. Hij rolt door de (schone!) huiskamer!

Zo tijd voor een flesje denk ik. Voorlopig is hij wel even druk met rollen denk ik. Oh nee, hij probeert weer te tijgeren, maar dat lukt nog steeds niet...
Hoe simpel kan het zijn... Rougefils ligt al een uur in de kinderwagen.. Beetje prutsen met de stofjes van de kinderwagen, dut af en toe weg (ik hoor gesnurk) en dan hoor ik het gepruts weer...

Nu maar even paspoort regelen!
Wij hebben op het moment 1 ligbedje voor buiten. Lelieman en ik 'vechten' altijd om het ligbedje (het voornemen is nu al een aantal jaar om gewoon 2 nieuwe te kopen. Maar wie ligt er nu op het ligbedje te snurken? Juist... Leliebabybolletje. Nou ja, die hebben ze ook op vakantie

Rouge, succes met de paspoorten! Inmiddels ben je goed voorbereid, dus dan moet het goed komen, toch? Nu ben ik misschien even dom, maar in brood zit toch geen melk? Wel gluten... Dat wel. Maar als ik zelf broodjes maak (palmpasenhaantjes ) dan gaat daar toch water in?

Net was mijn cadeaudochter in tranen. Voor moederdag had ik een glas gehad met glasverf. De boodschap was 60 minuten op 60 graden en dan kan ie de vaatwasser in. Zo gezegd, zo gedaan... Alleen is de verf er nu vanaf. Ze had niet goed geluisterd en het moest 160 graden zijn (60 graden leek me al stug, maar wie ben ik?). Arme griet. Dan is zo'n grote meid toch ook weer erg klein hoor..
Och wat een bemoedigende woorden hebben jullie! Nog zeker 2,5 week springen, en de sprongetjes worden steeds heftiger! Nou ja, de vorige sprongen heb ik ook overleefd, dus het zal nu ook wel lukken. Gelukkig wel mooi getimed zo voor de vakantie naar Italie

Ook wel fijn trouwens, de herkenning bij jullie! Zo handig he, zo'n forum Schaap zoekt ook vaak troost in knuffels. Hij heeft in bed altijd een lappen popje, en daarnaast een knuffelkonijn die muziek maakt als je z'n staart uit trekt. Vaak als ik bij hem kijk ligt hij óf omringd met die knuffels tegen zijn hoofd, óf hij ligt er gewoon helemaal onder. Hij trekt sowieso veel over zijn hoofd heen, spuugdoeken, stoffen dingen, alles van stof eigenlijk. En inmiddels begint hij het kiekeboespelletje een beetje door te krijgen, ook heel schattig!

Ik denk dat het sneller gaat dan je misschien verwacht hoor Lelie. 6 maanden bijvoeden is een aardige tijd om ze aan alle smaken te laten wennen, en wat combi's te proberen. Zoals Rouge doet, eerst 2 maanden de losse smaakjes. Dan in frequentie ophogen. En dan kan er ook af en toe een broodkorst in, dan een rijstewafel, etc. 's Avonds steeds uitgebreider. En met een jaar eten ze wel! Tenminste.... of ze echt eten moet je natuurlijk maar afwachten

Zo sneu van de verf! Die heeft ze vast niet echt voor handen om het eventjes dunnetjes over te doen? Kan me voorstellen dat ze helemaal in tranen was! Dat soort dingen overkwamen mij vroeger ook altijd, verschrikkelijk...

Pffff geen zin meer.... wil schaappie ophalen bij schoonmoeders! Nog 2 uur.....
Hier ben ik weer;)

Even een drukke periode gehad en veel vermoeiende nachten met dat speentje in de weer pfff maar hebben de boos doeners gevonden...er zijn 2 tandjes op komst onder de bultjes zijn te voelen en bollie bijt nu zo verwoed op alles dat het lijkt dat ze alle knuffeltjes de handjes eraf wilt scheuren en ze kan er zo boos over worden als het niet zo gaat als zij dat graag wilt(speeltje weer op de grond, frustraties helemaal rood) hihi heerlijk temperament!

Euhm....ik lees felle protest tegen de babies van alles laten proeven..bollie heeft inmiddels dubbelvlaai geproefd, vanille chocolade pudding geproefd, ice tea, en gister cocos ijs hahahaha aheum hem een extreem nieuwsgierig kind die met de handje blijft slaan en kijken totdat ze eens heeft mogen proeven hahha ze vind alles lekker! Mag maar enkele hapjes 1 malig proberen hoor;)

ze krijgt wel haar fruit vers wat ze nu dus heerlijk vind! Dus weg met de potjes behalve als we weg zijn krijgt die soms en daar begint ze aan te wennen.

Wat de groenten betreft...kind is een klein vreetschuurtje! Krijgt potjes van 6 maanden complete maaltijd want mevrouw zette het op een brullen had niet genoeg aan 1 klein potje met 1 enkele groenten :s ze gaat helemaal los en heb eigenlijk 2 lepels nodig om het snel genoeg naar binnen te krijgen;) heerlijk! Ook leuk om te zien hoe andere mensen geshockt kijken in wat voor rap tempo dat eten naar binnen is gewerkt en hoe ze protesteerd als het te langzaam voor der gaat;)

Haar luiers zijn heel goed en het is een hele vrolijke drukke baby!

Nee schaap ik was niet opstap hahahah hadden een verjaardag en housewarming en werd heel laat dus bollie sliep al en we wilde haar niet wakker maken bij opa en oma, dag erna was toch moederdag en ging ik daar heen en bolman werken. Zo werd bollie verwend en konden wij even uitslapen want omg wat heb ik van de week in de douche gedacht dat deze zwangerschap me zwaar valt door vermoeidheid vanwege die nachten van bollie hoewel ze niet wilt eten maar der speen zoekt en anders in de slaap de knuffels gaat verscheuren in der mondje en dus niet de zuig behoefte die ze heeft wordt verholpen.

We hebben nog niet alle mensen vertelt van deze zwangerschap maar mijn buikje is niet meer te verstoppen hihi en dan nog als ik een wijdere trui draag hahha hoor ik dat mensen hebben gedacht nadat we vertelde zwanger te zijn, oeh ze is wel nog dik he! Hmmmm ja ik heb een dikke buik omdat er iets in groeit ja! Pfff ben net 1 kilo bij gekomen dus..ze vonden me al dik :'( blehhhh

Al 2 babies met tandjes!! Hier een dame die snel bij het groepje wilt horen hmmmm

Hani auwaaAaaa :( hoop dat ze het niet meer doet!

Schaap draagdoek ga ik hier ook aanschaffen voor bollie 2 ;) mijn nicht heeft er een en ik dacht wauw hoe handig!!!
Ik zit er zelfs aan te denken om helemaal geen mengselen te geven. Dat eet ik zelf ook bijna niet, bij een stamppot, maar voor de rest? De wokgerechten ed.

Bol, ik vind je wel een held hoor. Zegt gewoon wat Bollie wel te eten krijgt terwijl er hier dus een aantal dames, inculsief ikzelf, is die dat dus helemaal afkeuren.. Die dingen die je opnoemt gaan ze sowieso wel lekker vinden, daarom vind ik het niet nodig om dat nu al aan te bieden, dat komt gerust wel goed.

Hmm hier gisteren ook een hard stukje in Rougefils' mond gevoeld.. Tandje? Hij is in ieder geval erg blij met zijn bijtring..

Nou.. we gaan het merken.

Lelie, arme cadaudochter, en arme jij.. Wat sneu van het cadeautje.. En dat doet Leliebabybolletje goed zeg om op het ligbed te gaan snurken!

Schaap, gelukkig hebben we elkaar met die rotsprongetjes.. De volgende is met 8 maanden, ongeveer. 1x raden waar wij dan zijn: op vakantie!!
Rouge ach ieder zijn eigen manier toch? Hihihi

Is ook zo die zoete dingen vinden ze toch lekker. Laat der ook aan mijn broodje proeven (sabbelen) maar dat is nog niet een succes;) over 2 weken is ze 6 maanden en mogen ze al brood..pff wat gaat het snel zeg.

Ah rougefils ook vervent bijter hahaha ik vind het super om die kleintje zo te keer te zien gaan op die bijtring!
Haai meiden! Hebben jullie een beetje kunnen genieten van het mooie weer?

Schaap, schaapje zonder extra's terug gekregen van je schoonmoeder?

Bol, jouw verhalen over alles wat bollie eet geeft me ook wel weer moed. Ik zie natuurlijk weer Grote Beren op de weg...

Maar ondanks dat we hier nog wel even willen wachten, vind ik het ook wel mooi om te lezen dat het kleine meisje alles verorbert alsof het nooit anders heeft gedaan.

Rouge, is het gelukt met het paspoort? En het zou natuurlijk prima een tandje kunnen zijn. Gezien zijn rode wangen... Leliebabybolletje heeft (weer) zo'n parel van huppeldepup. Een look-a-like tandje, maar dan op de plaats waar haar hoektandje. zou moeten komen. Maar die komen niet als eerste...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven