Relatiecrisis

20-05-2012 23:41 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Binnenkort ga ik trouwen met mijn lieve vriend. Tenminste, dat hoop ik. Zojuist heeft hij me kenbaar gemaakt dat hij zo niet verder wil en kan en morgen bij me weg gaat!?! Ik voel me verschrikkelijk.

We hebben al langere tijd problemen met ons seksleven. Ik vind de seks niet prettig (het is voor mijn gevoel altijd hetzelfde en zonder passie) en daardoor heb ik niet vaak zin. Hij voelt zich hierdoor afgewezen en door middel van woorden zet hij me voor mijn gevoel vaak onder druk. Hierdoor krijg ik nog minder zin en zitten we in een cirkeltje. Vaak als ik denk dat het beter gaat en ik ook meer zin krijg om mijn best te doen, maakt hij weer een opmerking waardoor ik me verdrietig voel en denk dat ik een slechte vriendin ben.

De rest van onze relatie is wel goed, maar dit is momenteel een bom onder onze relatie en we communiceren totaal langs elkaar heen. Ik weet niet meer wat ik moet doen?!
quote:christel2312 schreef op 21 mei 2012 @ 00:09:

bind hem aan het bed en doe alles waar je zin in hebt.Huh?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:ikweethetniet123 schreef op 20 mei 2012 @ 23:47:

Dat praten gaat zo moeilijk omdat we er allebei anders tegenaan kijken...Mag ik vragen hoe?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 21 mei 2012 @ 00:10:

[...]

Huh?to zegt dat het altijd hetzelfde is
Wanneer zouden jullie gaan trouwen? Heeft hij vaker zulke uitspraken gedaan dat hij weg gaat?

Klinkt ook een beetje alsof hij bang is voor het trouwen. Het feit dat hij dreigt met weggaan dan.

Het punt wat betreft de sex moet zeker besproken en uitgesproken worden.
Heb je hem geconfronteerd met de reden van jouw gebrek aan zin?

Als hij een slechte minnaar is, kan hij toch niet zomaar het hele "probleem" bij jou neerleggen?

Zou dat zelf niet accepteren hoor.

Zou trouwens ook niet willen trouwen met een slechte minnaar, maar dat terzijden
Je gaat toch niet trouwen met iemand met wie het niet helemaal goed zit?!??!
Dus hij is waardeloos in bed en zet jou onder druk om meer sex te hebben?

Laat hem eerst eens wat aan zijn skills gaan doen dan....
Je afgewezen voelen, dat kan trouwens heel ver gaan. Ik denk dat het hem te kort doet om het gevolg cq de uiting daarvan botweg als drammen af te doen.

God weet hoe zeer hij daar mee in de knoop zit, mensen kunnen zich behoorlijk eenzaam (en onaantrekkelijk, oninteressant etc) voelen bij een chronisch gebrek aan sex (twee keer in de maand is nou ook weer niet dat je zegt van, veel), met name mannen, dan. Dat hij dat misschien niet sociaal vaardig of politiek beleefd uit, of kenbaar maakt, ach, het lijkt wel een mens. Misschien heeft ie juist hulp nodig, bij het ontwikkelen van skills, niet om beter te seksen, maar in het zich leren uiten.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:isabon schreef op 21 mei 2012 @ 00:53:

Dus hij is waardeloos in bed en zet jou onder druk om meer sex te hebben?

Laat hem eerst eens wat aan zijn skills gaan doen dan....

Schitterend hoe de man weer eens alle blaam treft. Wanneer een man op dit forum klaagt over seks dan ligt het aan de man zelf, hij zal haar wel verkeerd benaderen. Als een vrouw klaagt over seks dan ligt het ook aan de man, hij zal haar wel verkeerd benaderen of waardeloos zijn in bed Jullie zijn te gek

Volgens mij komt seks van twee kanten, dus het kan net zo goed aan TO liggen. Misschien dat seks eerst nog van twee kanten kwam, en nu juist alleen maar van zijn kant (zij heeft minder zin?)? Waardoor hij minder zin heeft om er meer moeite voor te doen, want hij heeft het gevoel dat het maar van 1 kant komt? Waarom moet de man per se een truc opvoeren om seks te krijgen. Je kunt als man een vrouw hebben die klaagt over seks, terwijl je bij je minnares precies dezelfde benaderingswijze hebt maar zij is razend enthousiast. Wil geen steen in de vijver gooien, maar de man hoeft niet per se alle blaam te treffen. Ik zeg dit overigens om een ander licht op zaken te werpen, en niet om een discussie te ontlokken tussen man/vrouw en wie per se blaam treft.
quote:very__cherry schreef op 21 mei 2012 @ 00:56:

Je afgewezen voelen, dat kan trouwens heel ver gaan. Ik denk dat het hem te kort doet om het gevolg cq de uiting daarvan botweg als drammen af te doen.

God weet hoe zeer hij daar mee in de knoop zit, mensen kunnen zich behoorlijk eenzaam (en onaantrekkelijk, oninteressant etc) voelen bij een chronisch gebrek aan sex (twee keer in de maand is nou ook weer niet dat je zegt van, veel), met name mannen, dan. Dat hij dat misschien niet sociaal vaardig of politiek beleefd of TO heeft gewoon onvoldoende begrip of pikt het niet goed op? , of kenbaar maakt, ach, het lijkt wel een mens. Misschien heeft ie juist hulp nodig, bij het ontwikkelen van skills, niet om beter te seksen, maar in het zich leren uiten.Ben het eens met deze post, slechts met het zwartgedrukte ben ik het niet noodzakelijk eens. Edit: het zwartegedrukte heb ik zelf toegevoegd.

Mijn vorige post was niet echt nodig (na de reactie van very_cherry)
quote:douwe30 schreef op 21 mei 2012 @ 01:01:

[...]

Ben het eens met deze post, slechts met het zwartgedrukte ben ik het niet noodzakelijk eens. Mijn vorige post was dan niet echt nodig.Eh, dat zwartgedrukte plemp je er net zelf tussen, in de quote, dat heb ik niet geschreven, kijk maar in mijn originele posting
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:very__cherry schreef op 21 mei 2012 @ 01:04:

[...]

Eh, dat zwartgedrukte plemp je er net zelf tussen, in de quote, dat heb ik niet geschreven, kijk maar in mijn originele posting Excuses. Ik had eerst iets van jou zwartgedrukt, later heb ik het veranderd, ik ben vervolgens vergeten het volgende te typen: ik wil het graag aanvullen met het zwartgedrukte!
quote:ikweethetniet123 schreef op 20 mei 2012 @ 23:41:

. maakt hij weer een opmerking waardoor ik me verdrietig voel en denk dat ik een slechte vriendin ben.

De rest van onze relatie is wel goed, maar dit is momenteel een bom onder onze relatie en we communiceren totaal langs elkaar heen. Ik weet niet meer wat ik moet doen?!

Je hebt een zeer slecht sexleven,hij kwetst je met opmerkingen en er is ook geen communicatie tussen jullie...maar "verder is het wel goed"...vraag me af wat "verder" is......

Niet trouwen,dus!
.
@ douwe

Als hij vaak wil, zal het voor hem wel prettig zijn, lijkt me. Anders wilde hij niet.

En zij geeft aan dat zij niet zo vaak wil, omdat het voor haar niet prettig is.

Het maakt niet uit wie in dit verhaal de man of de vrouw is.

En natuurlijk kan je minnares uit haar bol gaan van dingen en je vrouw juist weer van heel andere dingen. Dat is toch logisch?

Jij vindt ook vast niet hetzelfde lekker als de buurman.
quote:x-oblak-x schreef op 21 mei 2012 @ 01:25:

Douwen, "Met het zwart gedrukte ben ik het misschien wel niet eens," is dat een geschreven variant van stemmen horen?

Of gespleten, want je voegt het in, en bent het dan dus wel niet mischien mert jezelf eens, die je weer benoemt als een ander.Ik heb de psych inmiddels gebeld , thanks
quote:februari schreef op 21 mei 2012 @ 01:47:

@ douwe

Als hij vaak wil, zal het voor hem wel prettig zijn, lijkt me. Anders wilde hij niet.

En zij geeft aan dat zij niet zo vaak wil, omdat het voor haar niet prettig is.

Het maakt niet uit wie in dit verhaal de man of de vrouw is.

En natuurlijk kan je minnares uit haar bol gaan van dingen en je vrouw juist weer van heel andere dingen. Dat is toch logisch?

Jij vind ook vast niet hetzelfde lekker als de buurman.

Te vrouwelijk geredeneerd. Mannen willen (bijna) altijd vaak (als hij echt gek op haar is), zelfs als het minder prettig is.

De dingen waar een minnares van uit haar bol gaat zijn de dingen waar de vrouw voorheen ook van uit haar bol ging. Sommige vrouwen worden helaas vaak wat minder initiatiefrijk op seksueel gebied wanneer de relatie voortduurt en vervolgens projecteren ze dit soms op de man. Dan verwachten ze dat een man een of ander kunstje uitvoert. Tja....

Ik breng slechts een mannelijke blik in, het kan net zo goed wel aan hem liggen. Ben in ieder geval weinig gecharmeerd van de manier waarop hij haar opeens voor het blok stelt. Maar dat lijkt me onhandigheid.
Hoe lang zijn jullie samen?

Wat me meer zorgen baart dan jullie seksproblemen is hoe jullie ermee omgaan. Jullie kunnen niet goed communiceren en de ruzie loopt uit de hand. Hoe lossen jullie andere problemen in jullie relatie op?

Bedenk; de kracht van een relatie zit niet in hoe leuk je het samen hebt maar hoe je om gaat met de mindere momenten.
Volgens mij gaat het hierer niet om wie er gelijk heeft of niet om, en al helemaal niet om wat het verschil het veronderstelde verschil tussen mannen en vrouwen is.

Het eerste wat in mij opkomt is de vraag op welke manier je in een relatie wil staan. Wil je naar elkaar luisteren en er beide het beste ervan maken, of grijp je iedere kans aan elkaar onderuit te halen en met een wijzend vingertje te gaan wijzen? Je kunt daarvoor kiezen, maar wat bereik je daarmee? Dat dat je beiden je verwijten op de weegschaal kunt leggen en vervolgens kunt gaan steggelen waar de wijzer naar uitslaat misschien. En daar kun je heel lang mee doorgaan, maar dat is geen oplossing.
.
Hoi TO,

Over andere dingen kunnen jullie wel goed praten?

Hoe was jullie seksleven vroeger? Staat je vriend er wel voor open om samen met iemand te gaan praten?
Hoe weet je zeker dat jullie seksleven de oorzaak is als hij niet met je wil praten? Is er niet iets anders aan de hand? Sorry, bij mij gaan de alarmbellen rinkelen....Heeft hij geen ander?
Eens met de postings van VC.

TO zegt dat zij zich onder druk gezet voelt. Dat kan ook best een kwestie van perceptie zijn. Dat vriend haar niet onder druk zet, maar zij dat wel zo ervaart omdat het inmiddels zo'n issue is geworden.

Ik zou de trouwerij maar even op de lange baan schuiven en therapie beginnen. Ook bij een seksuoloog.
Je vriend wil vast wel trouwen met je, hij ziet nu alleen een goed pressiemiddel om seks te krijgen...dat is dan deze keer: seks of anders ga ik weg en trouwen we niet. Ben je eenmaal met hem getrouwd dan zal hij andere dingen gebruiken: seks of anders praten we niet, seks of anders....... vul maar in.

Wil je dat?
Bijzonder toch, hoe wildvreemde Viva'ers precies weten hoe de vriend van TO in elkaar zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven