probleem met 2 katten

18-05-2012 10:23 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem! En ik hoop dat iemand een oplossing kan bedenken of tips of iets heeft!

Het verhaal:

Mijn vriend had 2 katten, toen ik bij hem introk waren de katten een jaar, we wilde graag een hondj erbij... Zo gezegt zo gedaan.. hond was pup en liet de katten niet met rust... Toen hebben we de katten een 'eigen' kamer gegeven, zodat ze zich daar terug konden trekken van de hond...dit ging 2 jaar goed, kwamen af en toe eens in de woonkamer en ging redelijk!

Wij wonen op een appartement, dus ze kunnen niet naar buiten..

Toen werd ik zwanger en besloten we dat de katten maar moesten wennen in de woonkamer 24/7..zodat er 1 waskamer en1 babykamer gemaakt kon worden.. wilde de katten niet in onze washebben lopen..

Dit hebben we 5 maand geprobeert.. gaat gewoon niet, katten raken gestressd van hondje, hondje laat ze geen moment met rust, zit constant in de strafhoek..

Besloten dat we een nieuw baasje wilde zoeken voor de 2 poezen.. na 1 maand gevonden, daar konden ze naar buiten, 2 andere katten en echt een kattenmens! Dus we hadden er een goed gevoel bij...

Nu word ik gebeld, na 1,5 maand.. door die vrouw, dat het toch niet gaat met de andere katten, ze vechten constant, zitten alleen maar onder de bank en zijn gestressd, afgevallen en kale staart door de stress..

Dus ik ze opgehaald...

Maar het punt is, dat het hier eigenlijk ook niet gaat..

Het asiel vind ik eigenlijk heel sneu, of althans... Ken het verder niet, maar lijkt me ook sneu...

Weet verder niet wat ik met het verhaal wilde, maar gewoon ff kwijtzijn denk ik... En wieweet heeft iemand anders een oplossing....
quote:mika65 schreef op 20 mei 2012 @ 22:41:

Trouwens wat een loser van een vent heb jij. Hij heeft 2 katten, jij komt bij hem inwonen en besluit om een hond te nemen. En dan kunnen zijn 2 katten wieberen? En hij vind het goed? Pfff een man die vind dat ik mijn katten weg moet doen kan direct gaan pakkenIk begrijp je uitgangspunt wel, maar het is wel wat zwart-wit gesteld vind ik. Ik zou ook niet snel mijn dieren weg doen voor een partner, maar soms als de omstandigheden er naar zijn, kan het niet anders. Stel mijn man zou zwaar allergisch zijn voor honden/katten, getraumatiseerd of weet ik veel wat. Tja, dan gaat mijn relatie met een mens toch wel net boven dat met een dier. Weliswaar met pijn in mijn hart hoor, dat wel. Maar je moet dieren niet te veel vermenselijken vind ik en ze zien als een "volwaardig lid van het gezin" zoals sommigen doen. Het zijn en blijven huisDIEREN tenslotte en mijn kinderen/partner hebben dan ook altijd prioriteit op mijn dieren, hoeveel ik ook van ze houd.
Ook dan zou ik ,mijn huisdieren niet weg doen. De relatie met een dier waar ik al zoveel jaren van hou, doe ik niet weg voor een vent waar ik nauwelijks mee begonnen ben.

En bij mij hebben mensen ook geen prioriteit op dieren maar een gelijk aandeel. En dat heeft geen reet te maken met vermenselijken.

Tegenwoordig zeggen ze bij alles in relatie tot dieren "vermenselijken". Volgens mij kent het overgrote gedeelte dat dat woord in de mond neemt niet eens de betekenis ervan.

Ik heb gisteren een hond af moeten geven, heb de hele nacht niet geslapen en ik ben helemaal brak, stijve nekspieren die dreigen met hoofdpijn.... En andere mensen doen zo huppekee hun dieren weg.
Het kan allemaal werken.

Het kost inderdaad tijd, aandacht, liefde en aanpassingen.

Ik denk dat je hiermee een eind komt:

- toch de waskamer opdoeken en aan de katten geven, dan hebben ze meer loopruimte en katten houden van een territorium met meerdere kamers zeker als ze niet naar buiten kunnen

- houd de katten en de honden niet apart, maar geef de katten plekjes waar de hond niet kan komen!

- dus pas die kamer én de woonkamer aan met 'hondenvrije' plekken! Helemaal niet moeilijk! Koop mooie ikeaplanken, hang ze trapsgewijs aan de muur en zet er niks of niet teveel op. De hond kan hier niet komen en de katten kunnen er dan rustig liggen slapen.

- speel veel met de hond/wandelen zodat hij zijn energie genoeg kwijt kan en de katten niet als speelgoed ziet

- ik heb niet zoveel verstand van honden maar misschien kun je hem ook beter trainen of een cursus doen, zodat hij weet dat jij de baas bent in de roedel. Misschien kun je iets doen met clickertraining of een bench.

Het kan echt wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven