Werk & Studie alle pijlers

Instaptoets Wiskunde HBO CMD

21-05-2012 10:51 8 berichten
Ik wil komend schooljaar gaan beginnen met de studie communicatie & multimedia design. MAAR ik heb geen wiskunde in mijn havo pakket, omdat ik daar enorm slecht in ben.. Ik dacht met de studie die ik wil ga doen heb ik dat toch niet nodig.. wel dus.

Ik moet een instaptoets maken met stof op havo 5 niveau,

heeft iemand wel eens zo'n toets gemaakt op een HBO school?

Is het lastig of valt het mee?

Volgens de meneer die de voorlichting gaf sloeg het nergens op want je krijgt 0,0 wiskunde gedurende de hele opleiding..
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met de instaptoets. Wel ervaring met wiskunde op min MER opleiding. Dat was volgens de wiskunde leraar ook op havo/vwo 5-6 niveau. Ik ben nooit goed in wiskunde geweest en heb heel heel heel wat avonden zitten oefenen en zweten maar uiteindelijk wel gehaald.

Differentiëren, logaritmen, breuken etc... Ben blij dat ik er vanaf ben :-)
Wat ben ik blij dat ik nooit zo'n toets heb gemaakt, zou nooit op het HBO gekomen zijn. Heb gehoord dat de toetsen wel redelijk streng zijn tegenwoordig tov vroeger.
Eigenlijk wel discriminatie van mensen die moeite hebben met rekenen, omdat er geen wiskunde in de opleiding zit.
Ja precies, slaat nergens op!

Ik ben echt heel slecht in wiskunde.

Toen ik van vwo naar havo 5 ging heb ik het daarom gelijk laten vallen. Heb het wel 5 jaar op vwo gehad.
Als je wel 5 jaar wikunde hebt gehad op VWo niveau zou ik me niet zo veel zorgen maken. Dat is toch eigenlijk wel vergelijkbaar met HAVO 5? Krijg je verder geen stof om je voor te bereiden?
quote:rusko schreef op 21 mei 2012 @ 11:12:

Ja precies, slaat nergens op!

Ik ben echt heel slecht in wiskunde.

Toen ik van vwo naar havo 5 ging heb ik het daarom gelijk laten vallen. Heb het wel 5 jaar op vwo gehad.Ik zou niet direct zeggen dat het nergens op slaat. Als je multimedia design gaat doen, krijg je hoogstwaarschijnlijk ook te maken met programmeren. Een bepaalde manier van logisch denken en ook logaritmen spelen daarbij een rol. Of jij die vaardigheden/eigenschappen in potentie bezit wordt bepaald door die wiskundetoets.
In de opleiding zit een stukje programmeren. Wij kregen PHP en Action Script. Je wordt niet opgeleid tot programmeur, maar juist als je in korte tijd de logica van een scripttaal door moet krijgen, is enig wiskundig inzicht wel handig.

Overigens heb ik zelf slechts 3 jaar wiskunde gehad, op de mavo, wat geen belemmering was voor CMD.
Ik moet helemaal niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven