Zijn ex.

22-05-2012 00:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een huwelijk van bijna 4 jaar heb ik sinds kort een nieuwe vriend gevonden het contact gaat leuk en we hebben het gezellig, alleen ik ben er nog niet aan toe om ieder weekend bij hem te zijn en al helemaal huisje boompje beestje te hebben.

Heb een leuk optrekje gevonden voor mijn zoontje en mijzelf en vindt het momenteel fijn zo als we elkaar af en toe zien,wil het rustig opbouwen heb een hoop meegemaakt de afgelopen jaren en heb dat ook aangegeven alleen hij zegt " ongeduldig te zijn" nu begon hij een tijdje terug over kinderen,maar ik heb gezegt dat , dat voorlopig nog niet aan de orde is,maar nu het volgende : Hij vertelde mij gisteren avond dat zijn ex hem belde een week terug in het weekend of ze het goed vondt als ze eens bij zijn ouders kwam praten omdat ze ook MS heeft zoals zijn vader, toen zei ik okee fijn dat ze iemand heeft waarmee ze het kan delen,maar toen zei die : ze kwam in principe alleen vertellen dat haar nieuwe vriend geen kinderen wilde met haar en dat daar het gesprek het grootste deel van de middag over ging,ze hebben nu weer regelmatig contact hierover en ook hij zit in principe in het zelfde schuitje als zij dat ik er nog niet aan toe ben, echt het gaat heel leuk tussen ons maar heb het gevoel dat ik nu gepasseert wordt bedoel ik ben zelf in de fase om een leuke band met mijn nieuwe schoonouders op de bouwen maar nu komt zij in ene via hem bij zijn ouders en dat wekt rare gevoelens op bij mij..wie heeft raad?
Ik vind het bovenal vreemd dat zij zo openlijk over hun nog niet te kunnen vervullen kinderwens praten.. Dat ze bij zijn ouders op bezoek gaat is tot daar aan toe (ze kennen elkaar immers al langer en delen hetzelfde leed) en dat is iets tussen zijn ouders en haar vind ik.

Ik zou dit niet accepteren denk ik.
Wat doe je ertegen?
ster89 schreef op 22 mei 2012 @ 00:21:

Ik zou dit niet accepteren denk ik.
Eh.......wat wou je daar aan doen dan? Je nieuwe aanstaande schoonouders verbieden met hun exschoondochter om te gaan? De ex van je nieuwe vriend een bezoekverbod opleggen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Daar heb je gelijk in ster en had ook aangegeven dat ik het fijn vondt dat ze iemand had om het mee te delen,maar het ging daar totaal niet over alleen inderdaad over de kinderwens en dan krijg ik een vreemd gevoel.
Zij had hem bedondert via internet en hem laten vallen ze hebben elkaar een hele tijd niet gesproken,maar sinds hij mij kent en het gaat leuk en normaal samen wilt ze in ene weer contact en dat is het.
Heb je er moeite mee dat zijn ex nog bij zijn ouders komt, of dat zijn ex met zijn ouders (en met hem) haar kinderwens bespreekt? Aan het eerste kan je niet veel doen en dat zal na verloop van tijd wel afnemen. Wat het gespreksomderwerp betreft; misschien is dit tijdens haar bezoek aan zijn ouders gewoon ter sprake gekomen en moet je er niet meer achter zoeken. Snap wel dat het een beetje vervelend is omdat jij en hij in dezelfde situatie zitten. En los van haar kan je toch ook een band met zijn ouders opbouwen?
honingbijtje89 schreef op 22 mei 2012 @ 00:25:

Daar heb je gelijk in ster en had ook aangegeven dat ik het fijn vondt dat ze iemand had om het mee te delenl.
Vroeg je vriend jou om toestemming??
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb het over het contact tussen TO's nieuwe vriend en zijn ex, niet over het contact tussen zijn ouders en ex.
Ik zou het niet pikken denk ik. Een ex is een ex en als ze verder ook geen band meer met elkaar hebben (een kind samen), zie ik niet in waarom ze dat soort dingen met elkaar moeten bespreken. In mijn ogen heeft zijn ex haar ziekte en die van haar ex-schoonvader "gebruikt" om het contact opnieuw aan te wakkeren.
Ja het voelt niet zuiver doerian.
Zou je dat kunnen aangeven tegen hem? Dat het je niet lekker zit. Of denk je dat je het dan alleen maar erger maakt?
Ik ga het zeker aangeven ja, ze blijft contact met hem zoeken via alle wegen nu het niet lekker gaat tussen haar en haar vriend,omdat die jongen haar al doorheeft hoe ze is, en bij hem en zijn familie krijgt ze wel haar zin omdat ze weet hoe ze hun en mijn vriend moet bespelen,en ik heb het vermoeden dat hij meer met haar bespreekt dan ik denk,en juist omdat ik het rustig aan wilt doen en niet veel bij hem thuis ben omdat ik mijn zoontje en mijzelf en hem de ruimte wil geven om elkaar te leren kennen hapt ze toe.
Je vult nu zelf wel heel veel in. Ga uit van feiten.
Waar ben je nu onzeker over? Dat ex bij schoonmoeder koffie drinkt? Dat vriend met ex praat over gedeelde ervaring? (allebei een nieuwe partner die voorlopig niet bezig zijn met kinderen)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind het sowieso een beetje apart. Je vertelt dat je kort geleden iemand hebt leren kennen, maar hij is al zo snel over een kindje begonnen?
Dat ze er samen over praten, aangezien hij best haar naam nog geregeld laat vallen en het er over heeft en dat accepteer ik,maar ik mag niet over de vader van mijn zoon praten
Erg krom als je het mij vraagt. Hij mag het wel over haar hebben en wordt boos als jij het notabene over de vader van jouw kind hebt.. Kijk, met zo iemand moet je het contact wel onderhouden. Ik ben er sowieso niet zo weg van als mensen nog op een leuke manier contact hebben met hun ex ala dat nergens goed voor is verder.
Als.. Het is al laat en op mijn mobiel wordt het niet gecorigeerd
Het kan aan mij liggen (want het is al laat) maar je manier van schrijven helpt niet bepaald echt om duidelijk te krijgen wat je nu precies bedoeld.
Dat is idd vreemd zeg. Dat zou ik bespreken met hem want hij lijkt er een dubbel moraal op na te houden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Om maar met de deur in huis te vallen; ben je bang dat je vriend terug gaat naar zijn ex omdat zij wel kinderen wil op dit moment en jij (nog) niet?

Beetje kort door de bocht, I know, maar gezien je OP en het hele kinderwensgebeuren lijkt het toch iets te zijn wat een grote rol speelt.
ik vind het vooral klinken dat die ex er heel veel moeite mee heeft dat ze die ziekte heeft. Geef gewoon aan je vriend aan dat je kinderen wil met hem. Je woont nog niet eens met hem samen, dus het is logisch dat dat niet in de nabije toekomst gaat gebeuren toch? En ik neem aan dat je ook je kind wil laten wennen aan de nieuwe situatie, zonder dat het direct weer verandert.

Ga je haar ook ontmoeten?
Je nieuwe vriend klinkt niet onwijs leuk, eerlijk gezegd. Hij zet je onder druk door zijn ex en haar kinderwens steeds onder jouw aandacht te brengen. Heel goed dat je je kind en jullie leven samen prioriteit geeft. Als hij daar zo op blijft reageren, moet je je misschien toch eens afvragen of hij wel zo leuk is.

En over de ex zou ik me niet zo druk maken zolang ze niet ook met kerst aan tafel zit. Hoe sneu is het als je je voor je sociale contacten moet wenden tot je ex-schoonouders?

Gewoon je eigen koers (blijven) varen, vaart vriend mee is dat prima. Zo niet, moet het gewoon niet zo zijn, hoe jammer ook.
Bedankt voor al de duidelijke reacties tot nu toe,mijn zoon staat bij mij altijd op nummer 1, en zolang hij dit soort dingen laat doorschemeren bescherm ik mijzelf en mijn kleine jongen er tegen, wat bij hem een grote rol speelt is dat hij mijn zoontje niet veel te zien krijgt, en dat hij het moeilijk vindt dat ik wel een kind met een ander heb maar niet met hem en hij wilt daarom z.s.m kinderen, ik heb daarbij aangegeven dat ik hem eerst goed wil leren kennen voordat we echt definitief samen gaan wonen, en wil gewoon er zeker van zijn dat er geen dingen zijn (zoals dit) waar ik later op stuit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven