Dat verrekte pillengebruik

21-05-2012 18:09 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aargh, wordt er gek van. Vriend slikte tot half jaar geleden zelden een pilletje op feesten. Echt een keer per jaar ofzo. Nu heeft hij sinds een jaar een nieuwe vriendengroep en opeens slikt hij bijna wekelijks. Het staat me zo tegen. Ik weet niet precies waarom. Ik houd niet zo van uitgaan en het is vervelend dat je nooit tegen het geluksgevoel op kan dat die dingen hem geven. Maar het is zijn leven en ik kan het hem ook niet verbieden. Dit weekend had hij weer een feest en dan laat hij op mijn erzoek soms weten hoe het gaat, en dan voel ik me zo buitengesloten eigenlijk. Terwijl hij wel wilt dat ik mee ga, maar ik haat die pillen echt. Heb het ook wel eens geprobeerd en ja het is goddelijk, maar daarom juist...
Koekie: maar ik stel hem helemaal niet voor die keuze. Hij moet het zelf weten, maar dat betekent niet dat ik het fijn vind. Ik ben ruimdenkend over drugs, maar soms is deze fase lastig.

En ik denk inderdaad dat het misschien een fase is. Afstuderen, geld, alles is mogelijk etc.
Ja ik denk vier keer per jaar ofzo. Op echt "bijzondere" feesten. Maar het is ook niet echt aan mij om een maximum te stellen. Maar ik wil het wel bespreken.
quote:sophiev schreef op 21 mei 2012 @ 21:33:

Misschien hekje. Pillen voelen net iets extremer in mijn gedachten.Ja, vind ik ook hoor. Wekelijks pillen slikken lijkt me absoluut niet relaxt. Heeft hij nog wel plezier buiten z'n stapavondje om? Dat lijkt me namelijk best lastig als je zo je vaak pillen slikt.
Ja hij heeft veel plezier. Nergens last van. Geen kater, zegt er geen afspraken voor af etc. Ik heb eigenlijk niks te zeuren, maar helaas beinvloed je je gevoel zo lastig. Het is toch denk ik jaloezie. Het idee dat hij met anderen zo intens beleeft en dat een avond rondhangen met mij nou eenmaal minder knallend gaaf is. Logisch, is ook zo.
quote:sophiev schreef op 21 mei 2012 @ 21:36:

Ja ik denk vier keer per jaar ofzo. Op echt "bijzondere" feesten. Maar het is ook niet echt aan mij om een maximum te stellen. Maar ik wil het wel bespreken.Ik denk dat je hem ook niet moet opleggen hoeveel hij "mag" gebruiken. Ik denk dat je voor jezelf duidelijk moet hebben wat jíj acceptabel vind.
quote:sophiev schreef op 21 mei 2012 @ 21:35:

Koekie: maar ik stel hem helemaal niet voor die keuze. Hij moet het zelf weten, maar dat betekent niet dat ik het fijn vind. Ik ben ruimdenkend over drugs, maar soms is deze fase lastig.

ja sorry ik had het verkeerd gelezen. ik dacht dat je hem helemaal zonder wilde hebben.

mijn mening is nogal "streng" ik zou al geen relatie willen met iemand die zowiezo eens per maand ofzo pillen slikt.

magoed. heb je je angst/gedachten wel een echt met hem besproken. als in echt rond de tafel, tv uit, echt een goed gesprek gevoerd waarin je hebt gezegd wat je denkt en wat voor zorgen je hebt?

Want dat lijkt me ook een belangrijk punt: weet hij het en leeft ie met je mee, om het zo maar even te omschrijven. of hoort hij het aan en heeft ie dikke schijt aan je mening.

hoe lang ben je met hem?

wonen jullie samen?

leeftijd?

stel... je wil kinderen (als in NU) dan kan ik me voorstellen dat je even wil eisen dat ie daar mee stopt! kinderen opvoeden is een super-verantwoordelijk besluit en daar past geen drugs in naar mijn mening
Nee absoluut koekie daar heb je gelijk in. We hebben geen grote verantwoordelijkheden en hij zit nu in de periode waarin het "kan".

Wonen niet samen, zijn midden twintig en bijna vijf jaar samen.

Ik praat er natuurlijk met hem over. Hij geeft aan dat hij het jammer vind dat ik nooit mee ga, maar realiseert zich wel dat het raar zou zijn van mij te vragen drugs te nemen zodat we aansluiting bij elkaar vinden.

Kijk als ik op zondag graag naar oostindische diepzee olifanten zou zoeken in het bos, zou ik het leuk vinden als hij daar voor mij zin in maakt, maar dat is dan iets minder schadelijk en grensopzoekend ;)
jep ik snap em :)

en 4x per jaar (ook al is het ongeveer) is een reeele eis (met hoeveel e''s schrijf je dat??)

sjee moeilijk man....het kan nu wel in jullie situatie....

maar in je 1e bericht praat je over 1x per jaar vs 1x per week. dat is wel een enorme toename!

ben je zijn julllie al de fase van "samen huis zoeken", later, wil jij kinderen schat, wat als.....
lila01 schreef op 21 mei 2012 @ 19:44:

Een pilletje goddelijk, ik zal wel oud worden, maar ik vind het levensgevaarlijk.
Dat is het ook!
Ik zou dat ook niet trekken en serieus overwegen het uit te maken. Iemand iets verbieden heeft geen zin, dit is iets wat hij zelf graag wil en ik zou niet een man willen hebben die zo vaak drugs gebruikt!
Sophiev, waarom ga je niet gewoon een keertje mee uit? Niet dat je dan ook een pilletje slikt, maar dan ben je er een keer bij: hij blij, en jij niet jaloers want je maakt het mee.

Ik lees dat je niet van uitgaan houdt en ook moe bent, maar als ik jou was zou ik er gewoon voor open staan en het een keer proberen. Waarom niet? Misschien vindt je het wel heel gezellig. Hoef je ook niet meer jaloers te zijn dat je er niet bij bent en word je wat minder anti tegen de drugs. Probeer het gewoon eens om mee te gaan. Als je het echt niet leuk vindt kun je altijd nog naar huis gaan.

Over het wekelijkse pillengebruik: ik denk dat het een fase is en het op den duur minder wordt. Kan me wel voorstellen dat je je buitengesloten voelt, want lekker met een pilletje op feesten met een groepje vrienden is intens. En jij bent daar niet bij. Dat deel je niet met hem. En doordat jij zo anti gaat doen, wordt dat gevoel van buitengesloten zijn sterker.
Voor mij zou dit ook een absolute no go zijn, maar dat zijn straalbezopen mannen ook. Je kunt hem niet verbieden iets te doen, maar ik hoef geen relatie met iemand die dat gebruikt/nodig heeft. Ook dat is een keuze. Gelukkig nooit mee te maken gehad want ik heb in mijn omgeving geen 'party gangers' gehad.
wat is het ook?... "goddelijk" of "levensgevaarlijk"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven