saaie salade.

22-05-2012 15:52 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo een salade maken met krokante kip. Maar ik heb het idee dat ik wat mis. Hij klinkt een beetje saai. Sowiezooo de standaard dingen er in ( tomaat,komkommer,wortel etc) en ik wil er nog wat gegrilde courgette en aubergine bij maken maar het klinkt zo saai? Iemand nog een leuk idee?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Spekjes? Zongedroogde tomaten?

Parmezaanse kaas? Croutons?
Feta, maïs, ei, zonnebloempitten, pijnboompitten
Avocado is ook lekker bij kip. Appel en walnoten.
Stukjes kaas, knoflookcroutons?
Kappertjes, vlokken parmezaanse kaas, miniblokjes belegen kaas, zongedroogde tomaatjes, Met knoflook en peper gebakken champignonnetjes/ broodblokjes, pijnboompitten, pompoenzaadjes, cornichons, gesnipperd uitje, kleine blokjes paprika......
Hoezo saai? Ik probeer zelf juist steeds saaiere salades te maken (minder ingredienten). Als je elke keer álles bij elkaar gooit, krijg je steeds dezelfde soort salade. Less is more...

Typisch Nederlands ook, om (te)veel ingredienten te gebruiken. Kijk alleen maar naar onze pizza´s.
.
pasta, kerrie, ui, augurk, gegrilde paprika, minimais/mais
Een lekkere dressing is wat ik mis. De rest lijkt me prima. Goed gevulde salade.
impala schreef op 22 mei 2012 @ 15:59:

Hoezo saai? Ik probeer zelf juist steeds saaiere salades te maken (minder ingredienten). Als je elke keer álles bij elkaar gooit, krijg je steeds dezelfde soort salade. Less is more...

Typisch Nederlands ook, om (te)veel ingredienten te gebruiken. Kijk alleen maar naar onze pizza´s.
Eens. Geldt ook voor pasta.
en wat Impala zegt, laat de standaard ingredienten weg, en voeg alleen dingen toe die je salade lekkerder maken
Er hoeven niet veel ingrediënten in een lekkere salade, er moet alleen wel iets speciaals te proeven zijn.

De krokante kip salade is rijk gevuld, maar met ingrediënten die het geheel erg vlak en 'flauw' maken.
Hoe maak je die krokante kip eigenlijk?
nellaaa schreef op 22 mei 2012 @ 16:02:

Een lekkere dressing is wat ik mis. De rest lijkt me prima. Goed gevulde salade.

Veel ingredienten. Ik zou minder doen en iets kiezen uit de lekkere suggesties die hier staan.

Bij salade moet echt een lekkere dressing/saus zijn. Bij krokante kip heb ik meestal honing/mosterd dressing. Maar bij kip past alles. Even afhankelijk wat je nog meer in de salade doet.

Ik heb met die dressing en krokante kip wel eens eens een wrap mee gemaakt;

http://i576.photobucket.com/albums/ss210/mylenevalerie/Mexicaans%20eten/P4300817.jpg

Of met salsasaus (zelfgemaakt) in een pitabroodje;

http://i576.photobucket.com/albums/ss210/mylenevalerie/kip%20gerechten/P1010119.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Krokant kip + avocado + blauwe schimmelkaas + friseesla

= heerlijk
3 groentes in je sla + kip vind ik persoonlijk niet overdreven veel hoor Mylene.
Lieveleen schreef op 22 mei 2012 @ 16:13:

Krokant kip + avocado + blauwe schimmelkaas + friseesla

= heerlijk
= iets waar ik nu direct zin in krijg!
This is not kosher!
nellaaa schreef op 22 mei 2012 @ 16:16:

3 groentes in je sla + kip vind ik persoonlijk niet overdreven veel hoor Mylene.
In de OP lees ik er 5 plus de kip. En dan nog de sla erbij? Ja dat vind ik wel veel. En ik zou er een dressing bij doen, die mis ik.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Volgens mij waren 2 nog in overweging.....
Ze heeft het over 5 groentes (tomaat,komkommer,wortel , aubergine, courgette) en dan nog ´etcetera´ erbij...
.
Dressing zit er al bij hoor ;) heb beetje olijfolie met azijnf, mosterd n beetje honing. Denk dat ik het zo maar laat, alleen nog blikje mais er in zo. Zal zo wel wat stokbrood met knoflook roosteren! Thanks voor de tips.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Kaaaaaaas natuurlijk! Voor mij geen salade zonder een kaassoort.

Walnoten of geroosterde pijnboompitten
Eens met Impala. De meest geweldige salade die ik ooit heb gegeten bestond uit gemsla, bosui en munt, en een simpele vinegrette.
mijn favoriete sla: peterselie, munt, dille, basilicum, komkommer en vinegrette. evt met yoghurt, mmm
wat ik persoonlijk een hele lekkere salade vind is,

sla, cherry tomaatjes, groene olijven, rauwe ui, feta kaas, walnoten

en de goude tip, zet een deksel op de schaal en schud hem heel goed door elkaar, dan gaat de feta overal een beetje opzitten en heb je geen saus nodig ! ( je moet dan wel een goede feta kaas hebben en niet euroshopper want die is niet zacht genoeg )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven