Gezondheid alle pijlers

Allergische reactie

22-05-2012 18:26 13 berichten
Merk de laatste tijd, dat ik zodra ik gestoken ben, door een mug, horzel of vliegsoort, ik meteen een soort van ellergische reactie heb. Meteen een grote plaat, en naar mate de tijd verstrijkt, wordt die plek groter, roder, en warmer. Heb gisteren net te laat een mug doodgeslagen op mn arm, nu een grote bult, even groot als een halve tennisbal. Iemand ideeen, wat verkoelt, verzacht of het weghaalt?

Heb al gekoeld en een azeron? gesmeerd, werkt niet.

Help!!
Alle reacties Link kopieren
Coldpack? En geen muggen doodslaan op je arm.
O, ik las niet goed. Je hebt al gekoeld. Prikweg helpt ook goed, maar als het al een halve tennisbal is lijkt het me een druppel op een gloeiende plaat.
Ik gebruik nestosyl dat verdooft een beetje.

Er zijn trouwens aardig wat mensen allergisch voor de azaron zelf.
Je kunt als het heel vervelend is bij de huisarts een tabletje krijgen. Dat gaat de allergische reactie tegen.
Ik heb er hooikoorts tabletten voor gekregen, anti-histaminicum
Ik had het ook,en heb een aspivenin gekocht.

Daar zuig je het gif mee uit je lijf

Krijg je wel een vaccuum rondje,maar geen allergische reaktie.

Je hebt ook goedkopere varianten,maar mijn ervaring is dat de aspivenin het beste werkt.

Kan je gewoon bij kruidvat en zo kopen.
Hooikoorts tabletten kun je ook zo bij de apotheek of drogist kopen. Werkt tegen alle soorten allergische reacties, dus ook insectensteken.
Tip: hooikooirts pillen kosten bij de Lidl 0,99 ct ;)

Drogist is onnodig duur.
Internagelaktisch
En hooikoorts pillen hebben ze er vast ook wel ;)
Internagelaktisch
Xyzal is heel goed (via de huisarts) en anders gewoon Reactine, dat werkt binnen 20 minuten. Heel fijn, ik krijg bijv. 's nachts (na een paar muggensteken) een opgezwollen gezicht en ik word benauwd. Dan neem ik Xyzal of Reactine (afhankelijk van de ernst, ik geloof dat Xyzal iets sterker is) en dan slinkt mijn gezicht binnen een kwartiertje tot een half uur tot normale proporties. Benauwdheid trekt al eerder weg.
ladytruckster schreef op 22 mei 2012 @ 18:44:

Ik had het ook,en heb een aspivenin gekocht.

Daar zuig je het gif mee uit je lijf

Krijg je wel een vaccuum rondje,maar geen allergische reaktie.

Je hebt ook goedkopere varianten,maar mijn ervaring is dat de aspivenin het beste werkt.

Kan je gewoon bij kruidvat en zo kopen.

Een aspivenin werkt niet bij muggen, omdat je een allergische reactie krijgt op het 'verdovingsmiddel' dat de mug in je arm doet. Op het moment dat je gestoken bent en door de mug bent afgetapt, is dat spul al opgenomen door je huid, anders had je hem voelen prikken en drinken. Ook is de hoeveelheid verdovingsmiddel van muggen heel klein per steek.

Bij wespen en slangen en andere stekers/bijters met gif is het een ander verhaal, daar werkt het super voor!
@lionlily> nou daar ben ik het niet mee eens.Zonder aspivenin heb ik veel langer jeuk,en blijf ik krabben.

Met aspivenin heb ik een wondje,maar veel minder jeuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven