Allergische reactie
dinsdag 22 mei 2012 om 18:26
Merk de laatste tijd, dat ik zodra ik gestoken ben, door een mug, horzel of vliegsoort, ik meteen een soort van ellergische reactie heb. Meteen een grote plaat, en naar mate de tijd verstrijkt, wordt die plek groter, roder, en warmer. Heb gisteren net te laat een mug doodgeslagen op mn arm, nu een grote bult, even groot als een halve tennisbal. Iemand ideeen, wat verkoelt, verzacht of het weghaalt?
Heb al gekoeld en een azeron? gesmeerd, werkt niet.
Help!!
Heb al gekoeld en een azeron? gesmeerd, werkt niet.
Help!!
dinsdag 22 mei 2012 om 18:44
dinsdag 22 mei 2012 om 19:28
Xyzal is heel goed (via de huisarts) en anders gewoon Reactine, dat werkt binnen 20 minuten. Heel fijn, ik krijg bijv. 's nachts (na een paar muggensteken) een opgezwollen gezicht en ik word benauwd. Dan neem ik Xyzal of Reactine (afhankelijk van de ernst, ik geloof dat Xyzal iets sterker is) en dan slinkt mijn gezicht binnen een kwartiertje tot een half uur tot normale proporties. Benauwdheid trekt al eerder weg.
dinsdag 22 mei 2012 om 19:30
Een aspivenin werkt niet bij muggen, omdat je een allergische reactie krijgt op het 'verdovingsmiddel' dat de mug in je arm doet. Op het moment dat je gestoken bent en door de mug bent afgetapt, is dat spul al opgenomen door je huid, anders had je hem voelen prikken en drinken. Ook is de hoeveelheid verdovingsmiddel van muggen heel klein per steek.
Bij wespen en slangen en andere stekers/bijters met gif is het een ander verhaal, daar werkt het super voor!