Stinkende toilet.

23-05-2012 12:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Ik ben sinds kort verhuist. Hartstikke leuk, maar ik zit met een wc probleem.

Als ik er langs loop ruik ik de zure lucht al, en als ik er op zit hou ik letterlijk mijn adem in.

Ik ben al begonnen met parfum, luchtverfrissers. Grondig schoongemaakt, maar de geur blijft.

Nu vind mijn huisgenoot het niet zo prettig dat er een walm van zoete lucht hangt, en ik vind de urine lucht niet te doen. Maar volgens mijn huisgenoot is daar niks meer aan te doen. Zelfs de schoonmakers hebben het niet schoon gekregen.

Het is door de jaren heen erin blijven hangen.

Nu vraag ik mij toch af, kan ik iets aan die lucht doen, zonder dat ik iedere dag de hele wc vol met geurtjes spuit.

Dank je wel alvast!
Nieuwe toiletpot misschien
Dettol al gebruikt?
Vaak is dat urine dat in de voegen getrokken is. Voegen schoonboenen met bleek helpt misschien.

En anders alles eruit halen en opnieuw tegelen + nieuwe toiletpot.
Die vieze geur krijg je echt wel weg als je het hele toilet, incl. de muren en de vloer, goed boent met een schoonmaakborstel en bleekwatersop. Vooral ook de randen/naden en de voegen van de tegels. Vergeet ook de deur en de sponningen niet.

Ook goed schoonmaken onder de rand van de wc-pot zelf. Dat is een vies klusje, je staat versteld wat er voor aangekoekte kalk en slijmerig vuil onder die rand vandaan komt. Dit is een vaak vergeten plek. Omdat er altijd water langs stroomt, denkt men dat dat niet vuil wordt.
en van omaweetraad.com;

Ook als het in de voegen zit gaat het er best nog uit met een soda en warm water. Flinke scheut soda/water over de vloer, dat het goed nat is, leg een dweil in de deuropening voor het geval het water over de dorpel komt. Even in laten trekken, dweilen en daarna het water opdweilen.

Het beste is dat je daarna met schoon water de boel naspoelt. Anders kan het zijn dat je voegen na verloop van tijd uit elkaar brokkelen (dan moet je dus opnieuw gaan voegen, dan gaat de geur er ook uit, maar het is zoveel werk).

Dit kan ook goed met muurtegels, alleen moet je dan natte sponzen tegen de muur duwen.
Domme vraag misschien, maar heb je al een nieuwe toiletbril?
Is het huur? Dan woningbouwvereniging bellen en nieuw vloertje laten maken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou gewoon om n nieuwe toiletpot vragen bij de woningbouwvereniging. Jij hoeft er niet voor op te draaien dat de vorige bewoners er n potje van gemaakt hebben
http://www.ecodor.nl/images/stories/consument/uf2000_-_500ml_-_600px.jpg
Ik woon begeleid, dus weet niet of dat zomaar vervangen kan worden. De geur zit ook in de 2de wc op de etage. Dacht dat het misschien ook van de riolering afkwam.

Muren nog niet geboend trouwens, kan ik straks nog even goed boenen. Voegen ook maar goed onder handen nemen.

En Cateautje, waar kan ik zo'n fles halen?

Soda kan ik ook straks wel even halen.

Las op omaweetraad (handige site!!) ook iets over cola. Vraag me af of dat ook werkt?
http://www.ecodor.nl/
Ik zou voor de bleek gaan. Dan krijg je én de eventuele gele kleur weg én het ontsmet én de stank verdwijnt waarschijnlijk.

Cola lijkt me niet werken. Of in elk geval niet beter dan andere schoonmaakmiddelen. Maar het plakt wel. Zou ik dus niet doen!

Als je denk dat het van de riolering komt, kun je ook eens ontstopper (bv van HG) in de wc doen en een poosje laten intrekken. Dit zakt helemaal naar de bodem en verwijdert alle aangekoekte rotzooi.

Dan even goed doorspoelen en nog een emmer heet water met soda oid erin.
Je beschrijvingen zijn serieus genoeg om er een loodgieter bij te (laten) halen. Misschien dat er ergens een verstopping o.i.d. zit. Misschien valt het mee en heeft de loodgieter het zo gefixd.

Luchtverfrissers en middeltjes tegen de geur is alleen maar symptoonbestrijding en lost niks op.

Succes.
Nou, als het een rioolgeur is moet je wel een loodgieter hebben ja. Zo'n putlucht. Urine lijkt me daar los van staan, dan moet je inderdaad met bleek aan de slag.
Toen ik nog bij ex woonde gooide ik weleens een beetje pure amoniak op de grond vooral bij de randen van de w.c.-pot onder,en dan goed schuren.. een half uurtje in laten trekken en daarna goed schoonpoelen en dweilen.. maar da's wel de rigoreuze aanpak. X-D
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Om in ieder geval verdere problemen in de toekomst te voorkomen zou ik ook maar vragen aan alle huisgenoten om enkel en alleen nog maar zittend te plassen. Kennelijk zitten er een of meerdere huisgenoten tussen die problemen hebben met het goed aansturen van de pielemoos. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven