in winkel gepind, niet van rekening af?

woensdag 23 mei 2012 om 14:31
Wat je ook vaak te zien krijgt bij internetbankieren is een sterretje voor de betaling. Het bedrag is al wel van je rekening geschreven maar door de bank nog even gereserveerd om op een later moment te betalen/over te maken naar de winkelier. De daadwerkerkelijke betaling vind dan dus later plaats en als je dan later naar je overzichten kijkt zie je die betaling pas op een latere datum terug, ook al werd het geld meteen afgeschreven. Wel behoor je dan bij die vermelding ook te zien op welke datum en tijd je daadwerkelijk in die winkel afgerekend hebt.
![;-]](https://forum.viva.nl/smilies/79_wink.gif)
woensdag 23 mei 2012 om 14:34
woensdag 23 mei 2012 om 14:35
Ik heb een keer gepind zonder dat het bedrag uberhaupt werd afgeschreven. Ik zag dat pas een paar dagen later toen ik mijn saldo checkte.
Bleek dat de verkoopster niet goed had opgelet en, terwijl zij aan het kletsen was met een collega, gewoon het bonnetje van het apparaat had afgescheurd. Bleek dat de betaling niet was geaccepteerd. Tenminste, dat stond op de bon.
Bleek dat de verkoopster niet goed had opgelet en, terwijl zij aan het kletsen was met een collega, gewoon het bonnetje van het apparaat had afgescheurd. Bleek dat de betaling niet was geaccepteerd. Tenminste, dat stond op de bon.
woensdag 23 mei 2012 om 15:19
Ik heb een aantal jaren in de betaalautomaten gezeten en neem maar van mij aan dat het geld er wel afgeschreven wordt.
Soms duurt het idd wat langer, met name als er van bank naar giro geboekt moet worden of andersom.
Ik heb nog nooit gehoord dat er niet werd afgeschreven...
De betalingswaakhond Currence/ Equens is verantwoordelijk voor de correcte af- en bijschrijvingen.
Dit wordt zeer zorgvuldig in de gaten gehouden volgens strenge procedures.
Kan ook niet anders, zou mooi zijn dat je accodeerd voor ¤100,00 en er wordt 1000,00 afgeschreven...
Soms duurt het idd wat langer, met name als er van bank naar giro geboekt moet worden of andersom.
Ik heb nog nooit gehoord dat er niet werd afgeschreven...
De betalingswaakhond Currence/ Equens is verantwoordelijk voor de correcte af- en bijschrijvingen.
Dit wordt zeer zorgvuldig in de gaten gehouden volgens strenge procedures.
Kan ook niet anders, zou mooi zijn dat je accodeerd voor ¤100,00 en er wordt 1000,00 afgeschreven...
woensdag 23 mei 2012 om 15:39
Nou...bij mij is het er direct af!
Toevallig had ik dat nodig om te weten, want ik had 20 euro meer gepind, maar die 20 euro niet gekregen...dat ontdekte ik toen ik thuis was.
Weer op de fiets naar de supermarkt en laten zien op mijn rekening van ING (via smartphone) dat het totaalbedrag was afgeboekt, terwijl de kassabon 20 minder aangaf...
Toevallig had ik dat nodig om te weten, want ik had 20 euro meer gepind, maar die 20 euro niet gekregen...dat ontdekte ik toen ik thuis was.
Weer op de fiets naar de supermarkt en laten zien op mijn rekening van ING (via smartphone) dat het totaalbedrag was afgeboekt, terwijl de kassabon 20 minder aangaf...

woensdag 23 mei 2012 om 15:58