Hoe los ik dit op?

23-05-2012 14:56 20 berichten
Ik ben bezig met het maken van een uitnodiging voor het verjaardagsfeest van mijn opa. Deze uitnodiging gaat naar zijn broers en zussen, de kinderen en (achter)kleinkinderen. Nu zit ik in de knoop met de afsluiting. Want wat zet ik na hartelijke groeten? ((o)pa) Jan Jansen ziet er zo raar uit.

Wie weet raad?
Alle reacties Link kopieren
Hartelijke groeten, Jan ? eventueel adres erbij zodat er niet gedacht wordt dat een andere Jan het verstuurd heeft :)
of gewoon naam en achternaam? mijn oma zet altijd gewoon Mary onder kaartjes
Ik zou ook voor Jan Jansen gaan.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Mijn ouders tekenen altijd met (o)pa en (o)ma. (O)pa Jan kan best.
oe,,, of...

Met vriendelijke groet

J. Jansen

Vader, grootvader

Familie janssen

of gewoon hartelijke groet, papa- en opa Jan
Gewoon de naam en achternaam. Zo heet die man namelijk :)
mevrkimkim schreef op 23 mei 2012 @ 15:02:

of gewoon naam en achternaam? mijn oma zet altijd gewoon Mary onder kaartjes
Ik neig daar ook naar, maar dan krijgt 2/3e van het gezelschap Jan Jansen te zien terwijl ze kind of kleinkind zijn. Dat vind ik er zo gek uit zien.
Gestuurd door jarige job en dan de naam?
Afsluiten met alle titles?

(opa/ pa/ jan Jansen)
((groot)(o)pa) Jan, ;-) duidelijk toch?
Inderdaad gewoon zoals ie heet. Zo kent ook iedereen hem. Dus dat lijkt me het beste.
Of verschillende uitnodigingen maken, dwz in de aanhef en als afsluiting
VotesforLeo schreef op 23 mei 2012 @ 15:10:

Of verschillende uitnodigingen maken, dwz in de aanhef en als afsluiting
Dat is lastig, omdat het naar de drukker gaat. Die wil dan extra geld hebben voor het zetten van 2 kaartjes.
achnein schreef op 23 mei 2012 @ 15:06:

[...]

Ik neig daar ook naar, maar dan krijgt 2/3e van het gezelschap Jan Jansen te zien terwijl ze kind of kleinkind zijn. Dat vind ik er zo gek uit zien.

Waarom, zo heet hij toch?

Alsof je opeens alleen je familierol bent als je vader of opa wordt.

M'n oma vond het zo erg dat niemand haar meer bij haar naam noemde. Ze was voor iedereen mevrouw, oma of moeder. Alle mensen die haar bij haar voornaam noemden waren er niet meer. Alsof je je eigen ik kwijt bent.
Hmm, nee dan kan dat niet.
(o) pa, Jan Jansen ?
StabiloBoss schreef op 23 mei 2012 @ 15:14:

[...]

Waarom, zo heet hij toch?

Alsof je opeens alleen je familierol bent als je vader of opa wordt.

M'n oma vond het zo erg dat niemand haar meer bij haar naam noemde. Ze was voor iedereen mevrouw, oma of moeder. Alle mensen die haar bij haar voornaam noemden waren er niet meer. Alsof je je eigen ik kwijt bent.
Ik weet wel dat hij zo heet, maar hij word altijd papa of opa genoemd, ook als er naar hem verwezen wordt. Gelukkig voor hem zijn er nog veel mensen over die hem bij zijn voornaam aanspreken (hij is nu 88). Het lijkt me inderdaad heel naar als dat niet meer zo is.
Ligt maar net aan de omgangsvormen binnen de familie.

Ik denk dat je het meeste rekening moet houden met zijn broers en zussen, uit respect voor hun leeftijd. Daarom zou ik voor- en achternaam gebruiken.

Tegenover de kinderen vind ik dat niet raar, en de kleinkinderen snappen toch wel wie de afzender is?
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Ik heb gekozen voor Jan Jansen! Op naar de drukker :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven